Újabb pénzkeresti forrás után néz a világon egyre népszerűbbé váló kínai videomegosztó közösségi hálózat, a TikTok: a pénzből a videókat készítők is részesednek.
Bár 2021 első félévében a TikTok volt a legtöbb pénzt bezsebelő szolgáltatás, úgy tűnik, az üzemeltetőknek ez nem elég. Egy újabb pénzkereseti formátummal kísérleteznek: a Cameóra emlékeztető Shoutouts nevű funkciót tesztelik – írja a BuzzFeed.
Ez a funkció lehetővé tenné a TikTok-felhasználók számára, hogy egyedi videókat kérjenek kedvenc alkotóiktól, és alkalmazáson belül fizessenek ezekért (30-500 dollárt). Shoutout már elérhető néhány török és dubaji alkotó számára, azonban egyelőre nincs információ arról, hogy mikor érkezik más országokba.
Miután valaki benyújt egy kérést, előre kell fizetnie, majd várnia kell (maximum három napot), hogy a tartalomkészítő elfogadja azt. Körülbelül egy hét múlva meg kell kapnia az egyéni videót a közvetlen üzeneteiben, miután a TikTok átnézte és jóváhagyta. Az egyik szakértő szerint win-win szituációról van szó, hiszen az inluenszerek több pénzt kereshetnek, a TikTok új bevételi forráshoz jut, a követők pedig örülnek, hogy van egy egyedi videójuk, amelyet akár le is menthetnek. Nagy a valószínűsége, hogy a Shoutouts piaci részesedést lop majd a Cameótól. A 2016-ban létrehozott Cameo lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy személyre szabott videókat kérjenek nagynevű hírességektől.
Nemrégiben a TikTok bejelentette, hogy bevezeti a hosszabb videók feltöltésének a lehetőségét, így a felhasználók akár háromperces klipeket is megoszthatnak a világgal.
Forrás: HVG