Connect with us

Okoseszközök

Megérkezett hazánkba a YouTube Shorts

youtube shorts

A felhasználók világszerte élvezhetik a YouTube új, rövid formátumú videós élményét, amellyel látványos, rövid videókat készíthetnek a mobiltelefonjukat használva.

A YouTube ma bejelentette, hogy Magyarországon is elindult a YouTube Shorts béta verziója; ez a vállalat új, rövid formátumú videós élménye, amellyel látványos, rövid videókat lehet mobiltelefonnal készíteni. A 2020 szeptemberében bejelentett Shorts szolgáltatást a YouTube azóta 26 országra terjesztette ki, és mostantól több mint 100 olyan országban is elérhető lesz majd, ahol a YouTube is.

Míg a rövid formátumú videók már eddig is megtekinthetők voltak a platformon, a felhasználók Magyarországon most először férhetnek hozzá a Shorts tartalomkészítő eszközeihez, amelyek közé tartozik a több videoklip összefűzésére használható multiszegmensű kamera, a zenés videó rögzítését lehetővé tevő funkció, a sebességszabályozó beállítások és még sok minden más.

A felhasználóknak lehetőségük nyílik majd audiomintákat kipróbálni nem csak más Shorts videókból, de a YouTube-on szereplő bármely videóból is – ez világszerte több milliárd videót jelent –, soha eddig nem látott méretű teret engedve a kreativitásnak. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a saját kreatív ízlésük szerint alakíthatják a YouTube-on szívesen nézett tartalmakat, és új közönséget hódíthatnak meg – akár kedvenc vicceikre reagálva, akár egy alkotó legújabb receptjét kipróbálva, vagy komikus jeleneteket újrajátszva. A tartalomgyártók kezében lesz az ellenőrzés, és akár el is utasíthatják, hogy hosszú videójukat feldolgozzák.

Ezen túlmenően, és a termék nemzetközi terjeszkedésével egy időben, új funkciókat indítunk az összes eddigi és új piacon, mint például:

  • Szöveg hozzáadása a videó egyes pontjaihoz
  • Automatikus feliratozás a Shorts videókon
  • Akár 60 másodperc felvétele a Shorts kamerájával
  • Klipek hozzáadása a telefonod galériájából a Shorts kamerájával készített felvételekhez
  • Alapszűrők hozzáadása a Shorts videók színkorrekciójához, a jövőben még több effekt várható

„Egyszerűvé és szórakoztatóvá akarjuk tenni a Shorts videók készítését”

– mondta Todd Sherman, a YouTube Shorts globális termékmenedzsere.

„A Shorts-ot tartalomgyártóinkkal és művészeinkkel közösen fejlesztve, a felhasználók folyamatosan újabb hozzáadott funkciókat próbálhatnak ki”

– tette hozzá.

A zenét illetően, a művészek és a tartalomgyártók részére dalok széles tára áll rendelkezésre, így Shorts videóikban több mint 250 kiadó zeneszámait használhatják, köztük a Universal Music Group kiadói, a Sony Music Entertainment és a Sony Music Publishing, a Warner Music Group és a Warner Chappell Music, a Believe, a Merlin, a Because Music, a Beggars és a Kobalt zenéivel.

Zökkenőmentes megtekintési élmény a YouTube-on

A termékélmény kulcsfontosságú eleme az is, hogy segítsünk az embereknek megtalálni a Shorts videókat és új alkotókat felfedezni. Éppen ezért már a tartalomgyártó eszközök bejelentése előtt beiktattunk egy sort a YouTube kezdőlapján külön a Shorts videók részére, új megtekintési élményt vezettünk be, amellyel a videók között függőlegesen lapozhatunk egyik videóról a másikra, és hozzáadtunk egy Shorts fület a mobilalkalmazáshoz, amellyel a felhasználók könnyebben, egyetlen érintéssel nézhetnek Shorts videókat.

A mai nappal a YouTube Shorts lejátszója meghaladta a napi 6,5 milliárd megtekintést világszerte.

A Shorts filmek integrálódnak a felhasználók által már ismert és szeretett YouTube-élménybe. Például, ha egy felhasználó egy dal részletét hallja a Shortsban, könnyen megtalálhatja a teljes dalt, megnézheti a klipet, vagy többet megtudhat az előadóról – mindezt a YouTube-on.

A mobilos tartalomkészítők támogatása

A YouTube tartalomkészítők egész nemzedékének segített kreativitásukat vállalkozássá alakítani és következő generációs médiavállalatokká válni. Az utóbbi három év során több mint 30 milliárd dollárt fizettünk ki tartalomkészítők, előadók és médiavállalatok számára.

A Shorts a videók megtekintésének és készítésének új módját jelenti a YouTube-on, és a vállalat különböző módokat keres a Shorts videók monetizálására és az alkotók tartalomért való jutalmazására, beleértve a nemrég bejelentett YouTube Shorts Fundot, egy 100 millió dolláros alapot, amelyet 2021-2022 folyamán osztanak szét.

„Tudjuk, hogy időbe telik majd, amíg minden tökéletesen működik, és még csak most fogtunk bele. Alig várjuk, hogy kipróbáljátok a Shorts funkciót, és segítsetek nekünk egy első osztályú rövid videós élmény kialakításában a YouTube felületén”

– mondta Sherman.

A Shorts béta verziója Magyarországon július 14-én, szerdán lesz elérhető mindenki számára.

Okoseszközök

A Hisense U7 PRO új szintre emeli a játék- és a sportélményt

A kifejezetten gamerek és sportrajongók számára tervezett Hisense ULED MiniLED U7 PRO televízió a hagyományos LED-ekhez képest fényesebb, élesebb képet és részletgazdagabb megjelenítést biztosít, tökéletes feketékkel és lenyűgöző fényerővel.

A Hisense új U7 PRO sorozata áprilistól elérhető Európában, 55, 65, 75, 85 és 100 colos méretekben, hogy minden otthonhoz tökéletesen illeszkedjen. (A méretválaszték régiónként eltérhet.)

A Hisense újdonsága az elődjéhez képest nagyobb csúcsfényerőt és sokkal több zónát kínál a fényerő szabályozásához, még intenzívebb HDR-élményt biztosítva. A precíz háttérvilágítás-vezérlésnek köszönhetően minden részlet kristálytisztán látható – legyen szó sötét vagy világos jelenetekről.

A Hisense Hi-View AI Engine PRO processzora 1,6-szor gyorsabb CPU-t, 2,2-szer gyorsabb GPU-t és 1,5-szer gyorsabb NPU-t kínál az előző generációhoz képest. Az AI-alapú képkocka-optimalizálásnak köszönhetően minden jelenet a lehető leglátványosabb módon elevenedik meg. A tükröződésmentes képernyő gondoskodik arról, hogy valamennyi részlet tökéletesen látszódjon még erős nappali fényben is, így nem a visszatükröződéseket, hanem a valódi képi élményt látja a felhasználó.

A 165Hz Game Mode Ultra teljesen új szintre emeli a játék és sportközvetítések élményét, biztosítva a gördülékeny, akadozásmentes mozgást. Az Auto Low Latency Mode (ALLM), az AMD FreeSync Premium Pro és a négy HDMI 2.1 port garantálja, hogy a legintenzívebb akciójelenetek is késleltetés és képtörés nélkül jelenjenek meg.

Az 2.1.2 csatornás térhatású hangzás, a Dolby Atmos és az AI Sound technológia gondoskodik arról, hogy minden apró neszt és robbanásszerű hanghatást tisztán halljunk. A Hisense egyedi „Tuned by Devialet®” minősítése még magával ragadóbb hangzást biztosít.

Az IMAX Enhanced, Dolby Vision és Filmmaker Mode funkciók gondoskodnak róla, hogy a filmeket és sorozatokat pontosan úgy élvezhessük, ahogyan azt az alkotók megálmodták. A Quantum Dot Colour és Pantone Validated Colour technológiák pedig elképesztően élethű, vibráló színeket biztosítanak, így minden képkocka élettel teli és valósághű lesz.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Philips Monitors első modellje 5 év garanciával és TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal

A Philips Monitors bemutatja első TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal rendelkező üzleti monitorát, a Philips 34B2U3600C modellt, 34 hüvelykes ívelt VA panellel és USB-C dokkolóval, ötvözve a nagy teljesítményű technológiát a fenntarthatósági funkciókkal.

A 34B2U3600C része a Philips Monitors folyamatos fenntarthatósági törekvéseinek, amely a termék teljes életciklusa során megfelel a környezeti felelősségvállalásra vonatkozó globális szabványoknak, és reagál a fenntartható termékek iránti növekvő keresletre. A TCO Certified, generation 10 egy globális fenntarthatósági tanúsítvány az IT-termékek számára, amely környezetvédelmi, társadalmi és körforgásos gazdasági kritériumokra terjed ki. A Philips Monitors által nemrég bevezetett 5 éves garancia kiterjed erre a kijelzőre, amely a termékek hosszú élettartama által tükrözi az elektronikai termékek környezeti lábnyomának csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítéseket.

Összefoglalva, a 34B2U3600C legfontosabb jellemzői a következők:

  • 34 hüvelykes ívelt kijelző a kényelmes immerzív hatás érdekében
  • VA panel UWQHD felbontással és 1,07 milliárd színnel a gazdag, élénk képekért
  • 5 W-os hangszórók az egyszerű videokonferenciákhoz
  • Extra csatlakoztathatóság a 90 W-os tápellátással rendelkező USB-C dokkolóval és RJ45 a biztonságos hálózati csatlakozáshoz
  • Fokozott szemkényelem a TÜV Rheinland Eyesafe tanúsítvánnyal és a SoftBlue technológiával
  • Az ergonomikus Compact Ergo Base lábazat magasságállítással, dönthetőséggel és elforgatási lehetőséggel gondoskodik a maximális megtekintési kényelemről
  • A SmartKVM egy egyszerű billentyűparanccsal lehetővé teszi a zökkenőmentes forrásváltást
  • MultiView egyidejű kettős csatlakozáshoz és megtekintéshez

A Philips 34B2U3600C már megvásárolható 439,00 € ajánlott fogyasztói áron.

A monitorról és annak jellemzőiről a Philips honlapján található termékoldalon található további információ: https://www.philips.hu/c-p/34B2U3600C_00/ivelt-uezleti-monitor-wqhd-monitor-usb-c-dokkoloval

További információk a Philips Monitors modellekről:
https://www.philips.hu/c-m-so/monitorok


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hasznosnak tartjuk a mesterséges intelligenciát, mégsem élünk vele

Tisztában vagyunk vele, hogy a digitális világ számos lehetőséget nyit meg előttünk.

Azt is tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia sok tekintetben a segítségünkre lehet mindennapi életünkben. Sőt annak is tudatában vagyunk, hogy a digitális jártasság hiánya akár komoly hátrányt is jelenthet a munkaerőpiacon. Mindezek ellenére minden második megkérdezett válaszolta a Telekom felmérésében, hogy digitális ismeretei további fejlesztésre szorulnak, és csak a válaszadók 37%-a használja a hétköznapokban a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.

A magyarok bő háromnegyede (78%) szerzett már új ismeretet digitális tanulás révén, és minden negyedik magyar felnőttnek segített már megszerezni egy munkalehetőséget egy online tanulással elsajátított ismeret – ezek a legfontosabb megállapításai a Telekom megbízásából készült, a magyarok digitalizációval kapcsolatos véleményét vizsgáló attitűdkutatásnak. Az országosan reprezentatív, 18-65 év közöttieket kérdező felmérésben a válaszadók 89%-a nyilatkozott úgy, hogy egyetért a kijelentéssel, miszerint a digitális világ tele van lehetőségekkel. Kiemelkedően magas volt az egyetértés ezzel az állítással a jelenleg is munkát keresők körében.  Szintén sokan vallják – a megkérdezettek 88%-a – hogy a digitális jártasság az élet számos területén jelent előnyt.

A többség úgy látja, hogy ha valakinek hiányosságai vannak digitális téren, az rosszabb eséllyel indul a munkaerőpiacon – még akkor is, ha egyébként minden szükséges képzettsége megvan. Mindezek ellenére minden második megkérdezett (54,6%) úgy érzi, fejlesztenie kellene digitális ismereteit. A nők közül szignifikánsan többen mondták a felmérés során, hogy szükségük lenne a digitális ismereteik fejlesztésére ahhoz, hogy magabiztosabban használják ezeket a megoldásokat. A digitális világban rejlő lehetőségeket felismerők és az ismereteik fejlesztésére szorulók aránya közötti különbség azt jelzi, hogy egyelőre még jóval többen látják a digitalizációban rejlő személyes előre lépési lehetőségeket, mint amennyien ténylegesen élnek is vele. Csak az 50 fölötti korosztály többsége gondolja úgy, hogy a digitális képességek manapság túlértékeltek.

Nagy egyetértést hozott az attitűdkutatás során a mesterséges intelligencia hasznosságára utaló kérdés is. A megkérdezettek 81%-a válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37%-a használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát mindennapi feladataihoz, például email vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták.  A felmérésben résztvevők 45%-a nyilatkozott úgy, hogy ismeri ugyan a mesterséges intelligencia fogalmát, de nem használja azt a mindennapjaiban. A megkérdezettek 14%-a vallotta, hogy hallott ugyan az AI-ról, de nem tudja pontosan, mi az, 4% pedig magát a fogalmat sem ismeri. A felmérés során minden 3. válaszadó (35%) mondta, hogy a mesterséges intelligenciát kifejezetten félelmetesnek tartja, ez adódhat a nem megfelelő ismeretből, a használatához szükséges tudás hiányából, vagy egyszerűen csak a mesterséges intelligencia megoldások újszerűségéből.

A felmérés eredményei alátámasztják annak a kísérletnek a tapasztalatait, amelyről a Telekom jelenleg is futó kampányfilmje szól: a filmre vett csoportaktivitás azt szemlélteti, hogy a különböző digitális érettséggel rendelkezők között milyen különbözőségek jelentkezhetnek, miközben a digitális képességek az egyén, a csoport és a társadalom szintjén is fejlődést hozhatnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss