Okoseszközök
Megérkezett hazánkba a YouTube Shorts
A felhasználók világszerte élvezhetik a YouTube új, rövid formátumú videós élményét, amellyel látványos, rövid videókat készíthetnek a mobiltelefonjukat használva.
A YouTube ma bejelentette, hogy Magyarországon is elindult a YouTube Shorts béta verziója; ez a vállalat új, rövid formátumú videós élménye, amellyel látványos, rövid videókat lehet mobiltelefonnal készíteni. A 2020 szeptemberében bejelentett Shorts szolgáltatást a YouTube azóta 26 országra terjesztette ki, és mostantól több mint 100 olyan országban is elérhető lesz majd, ahol a YouTube is.
Míg a rövid formátumú videók már eddig is megtekinthetők voltak a platformon, a felhasználók Magyarországon most először férhetnek hozzá a Shorts tartalomkészítő eszközeihez, amelyek közé tartozik a több videoklip összefűzésére használható multiszegmensű kamera, a zenés videó rögzítését lehetővé tevő funkció, a sebességszabályozó beállítások és még sok minden más.
A felhasználóknak lehetőségük nyílik majd audiomintákat kipróbálni nem csak más Shorts videókból, de a YouTube-on szereplő bármely videóból is – ez világszerte több milliárd videót jelent –, soha eddig nem látott méretű teret engedve a kreativitásnak. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók a saját kreatív ízlésük szerint alakíthatják a YouTube-on szívesen nézett tartalmakat, és új közönséget hódíthatnak meg – akár kedvenc vicceikre reagálva, akár egy alkotó legújabb receptjét kipróbálva, vagy komikus jeleneteket újrajátszva. A tartalomgyártók kezében lesz az ellenőrzés, és akár el is utasíthatják, hogy hosszú videójukat feldolgozzák.
Ezen túlmenően, és a termék nemzetközi terjeszkedésével egy időben, új funkciókat indítunk az összes eddigi és új piacon, mint például:
- Szöveg hozzáadása a videó egyes pontjaihoz
- Automatikus feliratozás a Shorts videókon
- Akár 60 másodperc felvétele a Shorts kamerájával
- Klipek hozzáadása a telefonod galériájából a Shorts kamerájával készített felvételekhez
- Alapszűrők hozzáadása a Shorts videók színkorrekciójához, a jövőben még több effekt várható
„Egyszerűvé és szórakoztatóvá akarjuk tenni a Shorts videók készítését”
– mondta Todd Sherman, a YouTube Shorts globális termékmenedzsere.
„A Shorts-ot tartalomgyártóinkkal és művészeinkkel közösen fejlesztve, a felhasználók folyamatosan újabb hozzáadott funkciókat próbálhatnak ki”
– tette hozzá.
A zenét illetően, a művészek és a tartalomgyártók részére dalok széles tára áll rendelkezésre, így Shorts videóikban több mint 250 kiadó zeneszámait használhatják, köztük a Universal Music Group kiadói, a Sony Music Entertainment és a Sony Music Publishing, a Warner Music Group és a Warner Chappell Music, a Believe, a Merlin, a Because Music, a Beggars és a Kobalt zenéivel.
Zökkenőmentes megtekintési élmény a YouTube-on
A termékélmény kulcsfontosságú eleme az is, hogy segítsünk az embereknek megtalálni a Shorts videókat és új alkotókat felfedezni. Éppen ezért már a tartalomgyártó eszközök bejelentése előtt beiktattunk egy sort a YouTube kezdőlapján külön a Shorts videók részére, új megtekintési élményt vezettünk be, amellyel a videók között függőlegesen lapozhatunk egyik videóról a másikra, és hozzáadtunk egy Shorts fület a mobilalkalmazáshoz, amellyel a felhasználók könnyebben, egyetlen érintéssel nézhetnek Shorts videókat.
A mai nappal a YouTube Shorts lejátszója meghaladta a napi 6,5 milliárd megtekintést világszerte.
A Shorts filmek integrálódnak a felhasználók által már ismert és szeretett YouTube-élménybe. Például, ha egy felhasználó egy dal részletét hallja a Shortsban, könnyen megtalálhatja a teljes dalt, megnézheti a klipet, vagy többet megtudhat az előadóról – mindezt a YouTube-on.
A mobilos tartalomkészítők támogatása
A YouTube tartalomkészítők egész nemzedékének segített kreativitásukat vállalkozássá alakítani és következő generációs médiavállalatokká válni. Az utóbbi három év során több mint 30 milliárd dollárt fizettünk ki tartalomkészítők, előadók és médiavállalatok számára.
A Shorts a videók megtekintésének és készítésének új módját jelenti a YouTube-on, és a vállalat különböző módokat keres a Shorts videók monetizálására és az alkotók tartalomért való jutalmazására, beleértve a nemrég bejelentett YouTube Shorts Fundot, egy 100 millió dolláros alapot, amelyet 2021-2022 folyamán osztanak szét.
„Tudjuk, hogy időbe telik majd, amíg minden tökéletesen működik, és még csak most fogtunk bele. Alig várjuk, hogy kipróbáljátok a Shorts funkciót, és segítsetek nekünk egy első osztályú rövid videós élmény kialakításában a YouTube felületén”
– mondta Sherman.
A Shorts béta verziója Magyarországon július 14-én, szerdán lesz elérhető mindenki számára.
Okoseszközök
Okosmegoldások, amelyek értéket adnak az ingatlanokhoz
Az elmúlt években a digitalizáció nemcsak a munkahelyeket vagy a közlekedést alakította át, hanem az otthonainkat is. Az okosotthon-technológiák ma már messze túlmutatnak az egyszerű kényelmi funkciókon. Nemcsak arról van szó, hogy a lámpákat egy gombnyomással vezérelhetjük, hanem arról is, hogy az otthonaink energiatakarékosabbá, biztonságosabbá és sokkal rugalmasabbá válnak. Ez a változás pedig közvetlenül hat az ingatlanpiacra is, hiszen egy korszerűen felszerelt lakás vagy ház jóval vonzóbbá válik a vevők szemében.
Példák a piacról: kiadó lakások és eladó házak
Az okosotthonok iránti kereslet nem csak a technológiai újdonságokra nyitott rétegeknél jelentkezik. Ma már egy kiadó lakás Budapest belvárosában sokszor alapból rendelkezik olyan megoldásokkal, mint a távolról vezérelhető fűtés vagy világítás. Ugyanez figyelhető meg a külvárosi vagy az agglomerációban található ingatlanoknál is: egy eladó ház Budapest környékén gyakran kínál előre telepített biztonsági rendszert vagy energiamenedzsment-megoldásokat. A Tecnocasa tapasztalatai szerint az ilyen fejlesztések egyre inkább elvárásnak számítanak a vásárlók és bérlők körében, nem csupán plusz extrának.
Az okosotthon, mint értéknövelő tényező
Az ingatlanpiacon a korszerűség régóta fontos szempont, de az okosmegoldások új szintet jelentenek. Az energiatakarékos fűtés és világítás például nemcsak költségcsökkentést jelent a mindennapokban, hanem hosszú távon növeli az ingatlan értékét is. Egyes vásárlók már kifejezetten olyan otthont keresnek, ahol előre beépített IoT-rendszerek működnek, hiszen így nem nekik kell a fejlesztésekre költeniük. Ez pedig a hirdetések szövegezésében is visszaköszön: a modern technológiai megoldások gyakran az elsők között szerepelnek a kiemelt jellemzők listáján.
A jövő ingatlanpiacának iránya
A trendek egyértelműen azt mutatják, hogy a digitalizáció mélyen beépül az ingatlanpiac működésébe. Ez az ingatlanfejlesztők, -közvetítők és a tulajdonosok számára kihívást és lehetőséget is jelent egyaránt. Kihívás, mert folyamatosan lépést kell tartani a technológia fejlődésével, és lehetőség, mert az okosotthon-megoldásokkal rendelkező ingatlanok iránti kereslet várhatóan tovább nő. Akár egy városi lakásról, akár egy agglomerációs családi házról van szó, a digitalizáció mára megkerülhetetlen szemponttá vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Közel kétmillióan szavazták meg, hogy Móron épülhessen a következő okoszebra
Átadták a móri okoszebrát a 2025-2026-os tanévkezdésre
A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta népszerűsíti okoszebra programját. Idén – a tavalyihoz hasonlóan – egy szavazás keretei között a hazai lakosság arról dönthetett, melyik városban alakítsanak „okossá” olyan gyalogátkelőhelyet, ami iskola közelében található. A verseny a nyár elején lezárult, a napokban pedig átadásra is került a győztes városban az okoszebra.
Napjainkban sokkal több nehézséggel kell szembenézniük a gyerekeknek a gyalogos közlekedés során, mint évtizedekkel ezelőtt – elég csak a gépjárművek megnövekedett mennyiségére gondolnunk. Nem véletlen, hogy a szülők nehezebben engedik el egyedül akár csak iskolába a gyerekeket: a Generali a Biztonságért Alapítvány tavaly júliusi kutatásában 1000, 16-75 év közötti magyar lakost kérdezett többek között arról, hogy mennyire érzik magukat biztonságban a gyalogátkelőkön. A válaszokból akkor egyértelműen kiderült, hogy a hazai lakosság kétharmada inkább csak viszonylag érzi magát biztonságban, amikor gyalogátkelőn halad át. A válaszadók mindössze 16 százaléka számolt be arról, hogy általában véve maximálisan biztonságban érzi magát a zebrán való átkeléskor. A kutatásból az is kiderült, hogy átlagosan a 10-11 éves kor az, amikortól a szülők úgy érzik, egyedül is közlekedhet a gyerek.
Okoszebra szavazás 2025: elkészült a móri okoszebra
A Generali alapítványa nyár elején indított közönségszavazást: a hazai lakosságnak két héten át lehetősége volt online megszavazni egy, az OBB javaslata alapján összeállított 19-es listából azt a legveszélyesebbnek ítélt, iskola közelében található gyalogátkelőhelyet, amit okossá alakítanak még az idei iskolakezdés előtt.
A szavazatok számából ezúttal is kiderült, hogy rengeteg embert foglalkoztat a gyermekek biztonságos közlekedése: több, mint kétmillió szavazat érkezett a két hét alatt. A győztes város idén Mór lett, őt követte a legtöbb szavazatot kapott városok listáján Szombathely, a bronzérmet pedig Karcag szerezte meg.
Így a móri, Szent István tér és Kossuth Lajos utca kereszteződésénél lévő gyalogátkelő szeptemberi iskolakezdésre okossá alakult – a napokban megtörtént a gyalogosvédelmi rendszer átadása is.
„2021-ben hirdette meg először a Generali a Biztonságért Alapítvány és a Pearl Enterprises Kft. azt a versenyt, melynek során olyan zebrákat kerestünk, ahol veszélyes az átkelés. A legtöbb voks egy ózdi és egy váci zebrára érkezett, így mindkét város gyalogos-átkelőhelye lassan négy éve már okoszebraként működik. A 2022-es szavazást Szentendre nyerte, ahol azóta már okoszebra segíti a biztonságosabb közlekedést. A 2023-as okoszebra szavazás győztese Mohács volt, tavaly pedig Mátészalkára szavaztak a legtöbben, így 2024 szeptemberére el is készült az okoszebra, ami azóta biztonságosabbá teszi az iskolába igyekvők mindennapjait. Büszkék vagyunk rá, hogy az okoszebrák létesítésével sokat tehetünk azért, hogy a gyermekek nagyobb biztonságban közlekedhessenek a mindennapokban”
– mondta Kalmár László, a Generali a Biztonságért Alapítvány képviselője.
Mi az az okoszebra?
A SafeCross® okoszebra egy olyan közlekedésbiztonsági rendszer, amely az útburkolatban elhelyezett aktív LED prizmák segítségével a zebrára lépő járókelőre hívja fel a figyelmet. Tehát az okoszebra célja, hogy az adott átkelőhelynél a járművezetők mindig észleljék a gyalogosátkelést. A fényjelzés kizárólag addig tart, ameddig az áthaladás is, így a zebra csak indokolt esetben lép működésbe.
A Generali a Biztonságért Alapítvány szívügyének tekinti a biztonságosabb közlekedés elősegítését: a program elindítása óta közel 70 zebrát alakított okossá; és több mint 120 millió forint értékben kerültek okoszebrák kiépítésre szerte az országban, többek között megyeszékhelyeken, például Kecskeméten, Szegeden, Székesfehérváron, Veszprémben vagy Zalaegerszegen, nyaralóhelyeken a Balaton partján, illetve a fővárosi agglomerációban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Samsung egy új, személyre szabott, „A-65%” energiabesorolású mosógépet mutat be az IFA 2025 kiállításon
A Samsung a berlini IFA 2025 kiállításon mutatja be a legújabb mosógép-innovációit, köztük az új Bespoke AI készüléket, amely 65%-os energiahatékonysággal rendelkezik, és olyan funkciókat kínál, mint az AI Mosás+.
A Samsung továbbra is nagy hangsúlyt fektet az energiatakarékos és intelligens funkciókkal rendelkező, egyedi stílusú készülékek fejlesztésére.
„A Samsung az új A-65% energiabesorolású mosógéppel magasabb szintre emeli az energiahatékonyságot – mondta Jeong Seung Moon, a Samsung digitális készülék (DA) üzletág K+F csoportjának vezetője és ügyvezető-alelnöke. – A vállalat személyre szabott élményt kínál az AI-funkciókkal, mint az új AI Mosás+, valamint a hatékony, továbbfejlesztett hardverrel és a változatosabb formatervezéssel. A személyre szabott élmények párhuzamosan csökkenthetik a felhasználók energiabefektetését, míg növelhetik kényelmüket.”
„A-65%” Bespoke AI mosógép: Egy új mérföldkő az energiahatékonyságban
A Samsung az IFA 2024 kiállításon mutatta be az „A-55%” energiabesorolású Bespoke AI mosógépet, idén pedig az új, „A-65%” energiabesorolású modellt leplezi le, amely 65%-kal kevesebb energiát fogyaszt, mint az európai piacon meghatározott „A” osztályú energiabesorolás követelményei. A hatékonyabb motor, valamint a finomhangolt mosási és keringtető algoritmusok gondoskodnak erről a teljesítményről.
Az új mosógép a továbbfejlesztett AI Mosás+ funkcióval is rendelkezik, amely mostantól intelligensen igazodik a legkülönbözőbb textíliákhoz, beleértve a szabadtéri öltözéket és a farmeranyagot is. Az AI Mosás+ érzékeli a töltet súlyát, a szennyezettség mértékét és az anyag típusát, majd ezek alapján automatikusan beállítja a víz- és mosószeradagot, valamint a mosási ciklust az optimális végeredményért.
A mosógép funkcionális fejlesztésekkel Sötétacél színben lesz kapható és megtalálható rajta egy 7 colos érintőképernyő, amely forradalmi funkciókkal és szolgáltatásokkal, valamint zökkenőmentes SmartThings-integrációval kínál minőségibb felhasználói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Tippek2 hét ago
Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.
-
Okoseszközök2 hét ago
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5
-
Ipar2 hét ago
A hazai additív gyártás régi-új arca: a FreeDee mostantól ADMASYS HU
-
Okoseszközök2 hét ago
Az LG felhőalapú innovációkkal és játékújdonságokkal erősíti gaming-ökoszisztémáját
-
Okoseszközök2 hét ago
NUKI Smart Lock Pro – a szerkesztőség új biztonsági kedvence
-
Okoseszközök2 hét ago
A Lenovo bemutatja az AI-alapú eszközök és élmények teljes portfólióját a fogyasztói, üzleti és mobil szegmensben
-
Okoseszközök2 hét ago
Nincs megállás, újabb innovatív megoldásokkal rukkolt elő James Dyson!
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung egy új, személyre szabott, „A-65%” energiabesorolású mosógépet mutat be az IFA 2025 kiállításon