Okoseszközök
Bemutatkozik a Samsung Galaxy Watch4
A Galaxy Watch4 sorozat egészségügyi funkcióit új operációs rendszer és felhasználói felület és a továbbfejlesztett hardver támogatja.
A Samsung bemutatja a Galaxy Watch4 és Galaxy Watch4 Classic okosórákat, amelyek új korszakot nyitnak. Az eszközökön mutatkozik be a Google Samsunggal kifejlesztett Wear OSTM operációs rendszere, a One UI Watch pedig a vállalat eddigi legkényelmesebb felhasználói felülete. A Galaxy Watch4 sorozat eszközei továbbfejlesztett hardverrel érkeznek és minden korábbinál jobb felhasználói élményt biztosítanak. Az új okosórákat úgy tervezték, hogy az egészséges életmód csak egy karnyújtásnyira legyen általuk.
„A Galaxy Watch sorozat lenyűgöző fejlődésen ment keresztül és a felhasználók is felfedezték a viselhető okoseszközökben rejlő egészségügyi lehetőségeket – mondta el Dr. TM Roh, a Samsung mobilkommunikációs üzletágának vezetője és elnöke. – A jólléthez vezető út mindenkinek a sajátja, ezért olyan széleskörű egészségügyi és jólléti funkciókkal láttuk el a Galaxy Watch4 órákat, amelyekkel a felhasználók jobban megérthetik a saját testüket.”
A Samsung legfejlettebb egészségügyi és jólléti funkciói
A Galaxy Watch4 a Samsung új BioActive érzékelőjével érkezik, amely kisebb, kompakt kialakítása mellett is pontos mérésekre képes. Ez az új, három az egyben egység egyetlen chippel képes három nagyteljesítményű érzékelő működtetésére. Az optikai pulzusmérő, az elektromos szívérzékelő és a BIA (bioelektromos impedancia analízis) segítségével a felhasználók megmérhetik a vérnyomásukat, a véroxigén szintjüket, felfedezhetik az esetleges AFib szívritmuszavart és mostantól a testösszetételüket is ellenőrizhetik. Az új testösszetételmérővel a felhasználók teljesebb képet kaphatnak az általános egészségi állapotukról, és megismerhetik a vázizomzatuk tömegét, az anyagcseréjüket, a testükben lévő vízmennyiséget és a testzsírszázalékukat. A testösszetételmérés mostantól azonnal lehetséges lesz, ehhez elég két ujjal megérinteni az okosórát, amely 15 másodperc alatt közel 2400 különböző adatot rögzít a testről.
Az új okosórák számos jólléti funkcióval rendelkeznek, amelyekkel könnyedén nyomon követhetők a napi tevékenységek és segítenek elérni a legjobb teljesítményt. A felhasználók edzésformák széles palettájáról választhatnak, Csoportos kihívásokat indíthatnak a barátaikkal vagy a családjukkal, és otthoni edzőtermet nyithatnak, ha a Galaxy Watch4-et a kompatibilis Samsung okostévéjükhöz csatlakoztatják, így az elégetett kalóriák és a pulzusszám a nagy képernyőn jelennek meg. A csendesebb órák alatt a Galaxy Watch4 sorozat a Samsung eddigi legrészletesebb alváskövetésével segíti a minőségi pihenést. A felhasználók csatlakoztatott okostelefonjukkal nem csak érzékelhetik a horkolást, hanem a továbbfejlesztett mérési lehetőségekkel a vér oxigénszintjét[ is követhetik. A továbbfejlesztett Alvási pontszámokkal a felhasználók többet tudhatnak meg az alvási mintázatukról és kipihentebben ébredhetnek.
Kiemelkedő mobilélmény a One UI Watch felülettel és a Samsung által kifejlesztett Wear OS operációs rendszerrel
A Galaxy okosóraplatform egyszerűségre, könnyedségre és hatékonyságra épül. A Samsung vadonatúj One UI Watch felülete és a Samsung által kifejlesztett Wear OS operációs rendszer segítségével még zökkenőmentesebb az okosóra használata és a Galaxy élmény. A One UI Watch segítségével a telefonra letöltött, kompatibilis alkalmazások automatikusan átkerülnek az órára is. Az olyan, a felhasználók számára fontos beállítások, mint a Ne zavarjanak funkció és a letiltott telefonszámok azonnal szinkronizálódnak. Az Auto Switch biztosítja, hogy a fülhallgatók a használattól függően átkapcsolják a hangot a telefon és az óra között. A Bixby hang-, keret- és gesztusvezérlés segítségével könnyedén személyre szabható a felhasználói élmény. Az alkar kétszer felfelé és lefelé mozgatásával a felhasználók fogadhatnak bejövő hívást, illetve a csukó kétszeres forgatásával elutasíthatják a hívásokat, és figyelmen kívül hagyhatják az értesítéseket.
A Galaxy Watch4 széria az okosórák első generációja, amely a Samsung által kifejlesztett Wear OS operációs rendszerrel érkezik, amely a következő szintre emeli az okosóraélményt. A Samsung és a Google által megalkotott, egyedülálló platform lehetővé teszi, hogy a felhasználók a csuklójukról egy teljes ökoszisztémához férjenek hozzá, amelynek részei az olyan népszerű Google alkalmazások, mint a Google Térkép vagy a Google Pay, és az olyan ismert Galaxy szolgáltatások, mint a SmartThings vagy a Bixby. Az új platform támogatja a piacvezető, külső fejlesztőktől származó alkalmazásokat is, mint például az adidas Running, a Calm, a Strava és a Spotify, amelyek elérhetők a Google Playen. A fejlett hardvernek és az intuitívan használható felületnek köszönhetően a Galaxy Watch4 különleges élményt kínál. A továbbfejlesztett beépített iránytű együttműködik a Google Térképpel, így megkönnyíti a felfedezést.
Kimagasló teljesítmény, közvetlenül a csuklódon
A kiemelkedő felhasználói élményt olyan hardveres újítások támogatják, mint a továbbfejlesztett processzor, a részletgazdagabb kijelző és a bővített memória. A Galaxy Watch4 sorozat az első 5 nm-es processzorral szerelt Samsung okosóra, amely 20 százalékkal gyorsabb processzorral és 50 százalékkal több memóriával, valamint tízszer gyorsabb GPU-val érkezik, mint az előző generáció. Mindennek köszönhetően a görgetés és a multitasking a Galaxy Watch4 sorozaton egyszerű és kényelmes. A kijelző felbontása is nagyobb, akár 450 x 450 képpont is lehet, így a kép sokkal élesebb. A 16 GB memória elegendő tárhelyt biztosít a kedvenc alkalmazások, zenék és fotók letöltéséhez és tárolásához, mindezt a Samsung Knox platformjának köszönhetően teljes biztonságban.
A Samsung elkötelezettsége az eSIM technológia mellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az okostelefonjuk nélkül, kizárólag az órájukkal induljanak el otthonról és így is kapcsolatban maradhassanak. A megbízható akkumulátor szintén elengedhetetlen egy okosóránál. Az akár 40 órányi töltöttség több mint elegendő ahhoz, hogy az eszköz kibírjon egy teljes napot és éjszakát, még úgy is, hogy gyorsabb processzort, nagyobb felbontású kijelzőt, kibővített memóriát és kifinomultabb egészségügyi szolgáltatásokat biztosít. A váratlan helyzetek esetére a 30 perces töltés akár 10 órányi üzemidőt is képes biztosítani.
Árak és elérhetőség
A Galaxy Watch4 és a Galaxy Watch4 Classic Magyarországon augusztus 11-től augusztus 26. 23:59 óráig előrendelhetőek, melyekhez egy ráadás Vezeték nélküli tripla töltő jár, majd augusztus 27-től megvásárolhatóak. Mindkét óra karcsú, ikonikus formavilággal, és az előző generációs készülékeknél keskenyebb kialakítással rendelkezik, a felhasználók pedig számos szíj és testreszabható óraszámlap közül választhatnak.
A Galaxy Watch4 modern, minimalista kialakítású, amelyet sokoldalú, egész napos használatra terveztek, 40 mm-es és 44 mm-es verzióban lesz elérhető. A 40 mm-es Bluetooth változat 99.990 forint, a 44 mm-es, 109.990 Ft, a 40 mm-es LTE modell 119.990 forintos, illetve a 44-mm-es 129.990 forintos ajánlott fogyasztói áron érhető el. A 40 mm-es változat Fekete, Ezüst és Rózsaarany színben, míg a 44 mm-es változat Fekete, Ezüst és kifinomult Zöld színben kapható.
Azok számára, akik prémium, időtlen okosóra dizájnt keresnek, az ikonikus forgatható kerettel, a Galaxy Watch4 Classic 42 mm-es Bluetooth verziója 134.990 forintos, a 46 mm-es 149 990 forintos ajánlott fogyasztói áron érhető el, a 42 mm-es LTE változat pedig 154.990 forintos, a 46 mm-es LTE 169 990 forintos ajánlott fogyasztói áron elérhető. A 42 mm-es és a 46 mm-es modellek is Fekete és Ezüst árnyalatokban lesznek kaphatóak.
A Galaxy Watch4 és Galaxy Watch4 Classic eszközökről és a pontos előrendelési feltételekről további információ a https://www.samsung.com/hu/article/galaxy-watch4-elorendeles-tc/ weboldalon található.
Okoseszközök
Tökéletes stílus tetőtől talpig – a Braun újdonságaival
Kutatások szerint ma már 10-ből 6 Z generációs férfinak van szakálla¹, miközben a férfiak csaknem fele legalább részben eltávolítja testszőrzetét² – ez is jól mutatja, hogy a férfiak egyre tudatosabban formálják megjelenésüket. Erre az igényre reagálva a Braun megújult férfi szépségápolási portfóliója, valamint továbbfejlesztett multifunkciós trimmelői egyszerre kínálnak gyengédséget, precizitást és sokoldalúságot. A modern eszközöknek köszönhetően soha nem volt ilyen egyszerű elérni a kívánt stílust – legyen szó szakállformázásról vagy testszőrzet-ápolásról.
A Braun – a szépségápolási készülékek piacvezető német gyártója – bejelentette a szakállvágók, testszőrzetnyírók és multifunkciós trimmelők új, továbbfejlesztett portfóliójának bevezetését, hogy mindenki számára tökéletes megoldást kínáljon bármilyen stílus formázásához. Több évtizedes tapasztalattal a férfi szépségápolás terén, valamint az innováció és a minőség iránti töretlen elkötelezettséggel, a Braun bemutatja az új Braun Series 9 szakállvágót (BT9), a Braun Series 7 testszőrzetnyírót (BG7) és a Braun multifunkciós (All-in-One) Series 7 trimmelő készüléket (AIO7). Mostantól könnyedén és magabiztosan elérheti a kívánt stílust otthona kényelmében – legyen szó a szakáll precíz, határozott vonalairól vagy a simára borotvált testről.
Egyre több férfi visel szakállat, akik mind precíz átmenetekre, éles kontúrokra és határozott vonalakra vágynak. Az új Series 9 szakállvágó (BT9) a Braun eddigi legjobb trimmelője, amely professzionális precizitást és 100% kontrollt biztosít még a legerősebb szakáll esetén is. A készülék élettartamáig ultraéles ProBlade pengének köszönhetően, amelyet a legmakacsabb szakállszőrzet precíz vágására terveztek, valamint az extra PowerBoost üzemmódnak, amely maximális vágási hatékonyságot biztosít sűrű szakáll esetén, kevesebb mozdulattal érheti el a tökéletesen egyenletesre nyírt szakállat. Az akár több mint 12-féle borbélyeszköz és kiegészítő segítségével magabiztosan trimmelhet, kontúrformázhat, végezhet apró igazításokat és alakíthat ki átmeneteket; az új PrecisionShave tartozékfej pedig lehetővé teszi, hogy éles, határozott vonalakat képezzen a nyakon és az arcon, a megálmodott stílus tökéletes befejezéséhez.
A fiatalabb generációk egyre többet kísérleteznek a formázással, manapság már gyakrabban kezdik a test szőrtelenítésével, és csak azután kerítenek sort az arcszőrzetre. A Z generáció tagjainak több mint a fele (57%) távolítja el legalább részben az intimszőrzetét, és 42%-uk szőrteleníti a hónalját. A Braun testszőrzetnyíró termékek úgy lettek kialakítva, hogy hibátlan eredményt nyújtsanak még az érzékeny területeken is, valamint SkinGuard technológiával rendelkeznek, amely a bőrfelület megsértése nélkül vágja le a szőrszálakat, így fokozottan óvják a bőrt még az olyan érzékeny területeken is, mint a hónalj vagy az intim területek. A Braun új Series 7 testszőrzetnyíró (BG7) készüléke kifejezetten úgy lett tervezve, hogy az érzékeny területek nehezen hozzáférhető részeit is elérje, és a legsimább bőrt biztosítsa apró vágások vagy horzsolások nélkül. A SmartLight világítás pedig segít, hogy ne maradjon kihagyott szőrszál. A 2 az 1-ben készülék testszőrzetnyírásra és borotválásra egyaránt alkalmas: a Sensitive Trim fésűs fejjel, amely kisimítja a bőrfelületet és minimalizálja a penge érintkezését a bőrrel könnyedén trimmelhet, az új SmoothShave fejjel, amelyet a bőr kényelmének érdekében terveztek pedig borotválhat. Végezetül pedig, AquaGrip markolattal rendelkezik, amelynek köszönhetően kiválóan kézben tartható és irányítható, még a zuhany alatt is.
Azoknak a férfiaknak, akik olyan sokoldalú készülékre vágynak, amellyel könnyedén formázhatnak tetőtől talpig, a Braun multifunkciós trimmelő termékcsaládját kínáljuk, hiszen ezek a készülékek a Braun testszőrzetnyírók és szakállvágók legkiválóbb innovációit ötvözik . A Series 7 multifunciós készülék (AIO7) akár 18 különböző formázó tartozékával könnyedén válthat: a borosta és szakáll professzionális formázására válassza a ProBlade fejet, a test érzékeny területeinek védelmére a SkinGuard technológiát, illetve az új PrecisionShave fejet, ha tökéletes vonalakat szeretne kialakítani az arcán vagy a nyakán, bőrirritáció nélkül.
„Ma már a formázás életünk szerves része, hiszen az önmagunkkal való törődés jó érzéssel tölt el minket. Ahogy a stílusok egyre kifinomultabbá és intimebbé válnak az egész testünkön, egyre kevesebbet akarunk hibázni” – nyilatkozta a Braun. „Innovációink középpontjában a fogyasztók állnak, ezért a Braun pontosan tudja, hogy ők mire vágynak: kontrollt és precizitást a tökéletes szakállért, gyengédséget az érzékeny testrészeken a sima bőr érdekében, valamint egy sokoldalú trimmelőt a teljes test formázáshoz. Éppen ezért a Braun új, továbbfejlesztett szakállvágó, testszőrzetnyíró és multifunkciós trimmelő portfóliója az eddigi legjobb termékeiből áll – csúcstechnológiás funkciókat kínál a precizitás, gyengédség és sokoldalúság érdekében. Röviden: a Braun kínálja a legjobb eszközt az áhított stílus könnyed formázásához.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az AI a legemberibb IT projekt
A mesterséges intelligencia bevezetése a vállalatok számára nem elsősorban informatikai kihívás, hanem szervezeti, kulturális és HR-kérdés
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a munka világában már nem jövőkép, hanem a mindennapok valósága. Miközben vállalatok sorra kísérleteznek új eszközökkel, egyre világosabb: az AI bevezetése nem elsősorban informatikai kihívás, hanem kulturális, szervezeti vagyis HR kérdés. Dr. Tóth Ágnes a Prohuman Zrt vezérigazgatója szerint a siker kulcsa nemcsak abban rejlik, milyen technológiát választunk, hanem abban, hogyan készítjük fel az embereket a szoros együttműködésre.
A mesterséges intelligencia néhány év alatt az egyik legfontosabb vektorrá vált a vállalati döntéshozók problématérképén. A ChatGPT és más generatív AI eszközök megjelenésével a kérdés már rég nem az, hogy érdemes-e foglalkozni a technológiával, hanem az, hogy miként és mire lehet jól alkalmazni úgy, hogy a vállalat versenyképességét növelje. Az, hogy sok cégnél az AI-bevezetés nem hozza meg a remélt eredményeket, azt mutatja: az eszköz önmagában kevés a sikerhez – az igazi kihívás abban rejlik, hogy a szervezetek hogyan tudnak kultúrában, működésmódban és gondolkodásban alkalmazkodni az új világhoz. Azaz, hogyan tudják az embereket, a kollégákat felkészíteni az új munkavégzésre.
„A mesterséges intelligencia bevezetése a legemberibb IT projekt, amibe egy vállalat belefoghat. Elsősorban nem is a technológiáról, hanem az ott dolgozó emberekről szól. A bevezetés sikere azon múlik, hogy hogyan tudunk vele együtt dolgozni – szervezetként, csapatként, egyénenként. Ez nem technológiai vagy IT, hanem sokkal inkább HR feladat.”
– fogalmaz Dr. Tóth Ágnes, a Prohuman Zrt. vezérigazgatója.
Az ellenállás nem technológiai, hanem érzelmi alapú
A piacvezető HR-szolgáltató tapasztalata szerint a mesterséges intelligencia bevezetését övező nehézségek elsősorban nem technikai jellegűek. A modern AI-rendszerek jellemzően könnyen hozzáférhetők, gyorsan beépíthetők lennének, és felhasználóbarát módon működnek. A valódi kihívást az jelenti, hogy miként fogadja a szervezet – vagy még pontosabban: az emberi közösség – ezt az új szereplőt.
„Az ellenállás leggyakoribb oka a félelem. Vannak, akik attól tartanak, hogy elveszítik a munkájukat. Másokban a kétség merül fel, hogy a mesterséges intelligencia leleplezi gyengeségeiket. És olyanok is akadnak, akik egyszerűen csak a megszokott működést féltik, vagy az elembertelenedés folyamatától tartanak. – mutat rá Dr. Tóth Ágnes. – Ezek az érzések természetesek, és nem lehet őket figyelmen kívül hagyni. A legrosszabb, amit egy szervezet tehet, hogy átlép rajtuk, és csak a technikai oldalt próbálja kezelni. Ha ugyanis a munkatársak nem érzik magukat biztonságban, nem lesznek hajlandók együttműködni az új rendszerrel – még akkor sem, ha az objektíven nézve javítaná a munkájuk minőségét, hatékonyságát.”
Kritikus tömeg: amikor már az a furcsa, ha valaki nem használja
Az AI-jal való kísérletezés, annak átgondolása, hogy mire lehet egyáltalán használni mondjuk a generatív nyelvek által nyújtott megoldásokat egy szervezeten belül nem tud hatékonyan terjedni úgy, hogy központilag előírják, és mindenki elkezdi próbálgatni. Akkor működik mindez jól, ha a szervezet tagjai közül elismerjük azokat, akik már eleve próbálták, így egyre többen kezdik el önként alkalmazni, és egymástól tanulva alakítanak ki jó gyakorlatokat. A Prohuman javaslata, hogy a bevezetés első szakaszában érdemes azonosítani azokat a kollégákat, akik nyitottak az újdonságokra, és szívesen kísérleteznek és őket megnyerni „AI nagykövetnek”.
„Nem kell mindenkit egyszerre meggyőzni, elég, ha elérjük a kritikus tömeget – amikor már nem az a furcsa, ha valaki használja, hanem az, ha valaki még nem. Az elején nem az számít, hogy ki ért a technológiához a kollégák közül, hanem az, hogy ki meri kipróbálni, mer vele kísérletezni és tapasztalatait megosztani munkatársaival. A változás így a jó példákon keresztül terjed, alulról, nem felülről”
– mutat rá a vezérigazgató.
Ezeket az előreszaladó kollégákat nevezi a Prohuman AI-nagykövetnek. Ők nem szakértők vagy technológiai guruk, hanem olyan munkatársak, akik kipróbálnak valamit, és megosztják a tapasztalataikat. A történeteik, sikereik, kudarcaik többet számítanak, mint a formális oktatási anyagok, mert hitelesebbek a kollégák szemében. Ha a kritikus tömeg megvan, a szervezeten belül egyre több olyan történet születik, amelyben az AI segített egyszerűsíteni egy adminisztratív folyamatot, felgyorsítani egy elemzést, vagy előkészíteni egy prezentációt. Ezek a tapasztalatok összeadódnak, és megalapozzák azt a kultúrát, amely már nem fél a mesterséges intelligenciától, hanem partnerként kezeli.
AI-partner: új szerepkör a HR és az üzlet határán
Ahhoz, hogy az AI sikeresen beépüljön a szervezet működésébe, szükség van egy olyan szereplőre, aki érti az üzleti célokat, és egyben tisztában van az AI alapvető működésével. A Prohuman ezt a szerepkört AI-partnernek nevezi, hasonlóan ahhoz, ahogyan korábban a HR-partner pozíciók jelentek meg. Az AI-partner alapvető feladata, hogy hidat építsen az üzleti célok és a technológia között.
„Ebbe az új szerepkörbe olyan embert érdemes kinevezni, aki nem fejlesztő, nem tanácsadó, hanem tolmács: lefordítja az üzleti problémát technológiai kérdéssé, és vissza is fordítja az AI válaszait úgy, hogy az a vezetők és munkatársak számára érthető legyen”
– magyarázza Dr. Tóth Ágnes. Hozzáteszi: a jó AI-partner egyszerre képes átlátni egy szervezet működését, felismerni a javítási lehetőségeket, és elég jól ismeri az AI eszközöket ahhoz, hogy javaslatokat tegyen. Ez a szerep gyakran belső kollégákból alakul ki, aki érti az üzleti folyamatokat, és szívesen foglalkozik új eszközökkel. A lényege azonban nem a technikai mélység, hanem a rendszerszintű gondolkodás és az együttműködési készség.
Az AI-partner segíthet eldönteni, melyik folyamatra érdemes AI-t alkalmazni, mikor kell külső segítséget bevonni, és hol van a pont, ahol az emberi döntés nem váltható ki. Ez a szerep egyre fontosabb lesz azoknál a cégeknél, ahol a mesterséges intelligencia már nemcsak kísérlet, hanem része a napi működésnek.
Tanulás, bizalom, visszajelzés: mesterséges intelligencia, ésszel
Az AI eszközök bevezetése sosem technológiai kérdésként dől el, hanem abban, hogy milyen a szervezeti kultúra. Ahol van bizalom, ott lehet kérdezni, lehet hibázni, lehet tanulni. Ahol nincs, ott a legjobb eszközök sem segítenek. Dr. Tóth Ágnes szerint ezért minden bevezetés három alappillére a képzés, a folyamatos támogatás és a rendszeres visszacsatolás.
„A tanulás nemcsak tréningen történik, hanem akkor is, amikor valaki mer kérdezni, mer kipróbálni valamit, és megosztja a tapasztalatát. A kultúra ott alakul, ahol ezeknek van helye”
– mondja Tóth Ágnes, aki szerint a jövő versenyképessége azon múlik majd, hogy a HR szakemberek képesek lesznek-e hatékonyan kezelni ezeket az új szerepeket és kihívásokat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Rangos fenntarthatósági tanúsítványokat érdemeltek ki az LG 2025-ös OLED televíziói
Világszerte elismert fenntarthatósági tanúsítványokat kaptak az LG Electronics (LG) 2025-ös OLED televíziói.
Ezek a legújabb elismerések is bizonyítják az LG elkötelezettségét a környezeti felelősségvállalás és a fenntarthatóbb világhoz hozzájáruló fejlett termékek megalkotása iránt.
Az LG OLED evo televízói immár ötödik egymást követő évben kapták meg a szén-dioxid-kibocsátásmentes jövőért küzdő globális klímatanácsadó szervezet, a Carbon Trust által kiadott Reducing CO2 és Measured CO2 tanúsítványokat. Ezek a tanúsítványok a termék teljes életciklusát felölelve – a gyártástól kezdve a forgalmazáson át egészen a használatig, illetve az ártalmatlanításig – értékelik az adott termék környezeti hatását.
Az LG OLED tévék kiválóan teljesítettek a szigorú teszteken. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a LED-es technológiákkal ellentétben az OLED-ek önálló fénykibocsátásra képes pixeltechnológiája révén nincs szükség külön képernyő-háttérvilágításra, így csökken a készülékek alkatrészeinek száma, ezáltal pedig a teljes anyagfelhasználás is. Másrészt az LG OLED televíziók ultrakönnyű, szálerősített kompozit anyagokat tartalmaznak, ami kevesebb felhasznált műanyagmennyiséget jelent, illetve a készülék kisebb súlyát eredményezi. Az LG 65 hüvelykes OLED evo tévéje például 20 százalékkal könnyebb, mint az azonos méretű hagyományos LCD televíziók, és 60 százalékkal kevesebb műanyagot is tartalmaz.
Mindennek eredményeképpen az LG arra számít, hogy 2025-ben az OLED tévék gyártásához kapcsolódó műanyagfelhasználás körülbelül 16 000 tonnával lesz majd kisebb ahhoz képest, mint ha ugyanekkora mennyiségű LCD televíziót gyártana a vállalat. Mindemellett az LG számításai szerint a gyártás és a szállítás során keletkező szén-dioxid mennyiségét 84 000 tonnával csökkenti a jövőben, ami megfelel egy 30 éves, 11 000 futballpályányi területű fenyőerdő által évente elnyelt CO2-mennyiségnek.
Szintén idei újdonság, hogy az LG legújabb OLED TV-i elnyerték a világszerte elismert tesztelő és tanúsító szervezet, az Intertek erőforrás-hatékonysági tanúsítványát is. Ez a minősítés egyrészt az anyaghatékonyság alapos értékelését jelenti – amely kiterjed az újrahasznosítható kialakításra, a káros anyagok csökkentett használatára és a könnyű javíthatóságra -, de számításba veszi az energiahatékonyságot és az újrahasznosított műanyagok alkalmazását is. E szigorú szabványoknak való megfelelés bizonyítja az LG fenntarthatóság, valamint a környezettudatos tervezés iránti elkötelezettségét.
2024-ben az LG mintegy 30 százalékban használt fel újrahasznosított műanyagot a tévéinek gyártásához, ezzel pedig mintegy 6300 tonna plasztikhulladékot hasznosított újra. A vállalat 2025-ben 50 százalékra tervezi növelni az újrahasznosított műanyag arányát, ami évi mintegy 7700 tonnás felhasználásnak felel meg.
„A fenntarthatóság iránti erős elkötelezettségünk része, hogy OLED televízióink a környezettudatos kialakítást ötvözik a kivételes képminőséggel és a fejlett mesterségesintelligencia-funkciókkal”
– mondta Baik Seon-pill, az LG Media Solution Company terméktervezési részlegének vezetője.
„Az innováció és a környezeti felelősségvállalás kéz a kézben járnak, mi pedig továbbra is elkötelezettek vagyunk a bolygó védelme mellett, miközben támogatjuk a jobb életet mindenki számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Egységes, fenntartható kapcsolatok Európában
-
Okoseszközök2 hét ago
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben
-
Ipar2 hét ago
20 éves a Huawei Magyarország
-
Gazdaság2 hét ago
Innováció a banki digitalizációban és blokklánc technológiára épülő hazai fejlesztés a GDE finTECH Galéria évadzáró eseményén
-
Gazdaság1 hét ago
Miért nincsenek Munkáshitel akciók a bankoknál?
-
Mozgásban2 hét ago
Érezd a felfedezés ízét! – Stühmer Pillanat Korfu a világűrben és a Földön is
-
Mozgásban2 hét ago
Forma–1-es hétvégén versenyez Molnár Martin
-
Gazdaság6 nap ago
E-kereskedelmi logisztika és telephelyválasztás 2025-ben Stratégiai megoldások a versenyképesség növeléséért