Okoseszközök
Ezt jelenti számunkra a közösségi média
A hosszan elnyúló járvány időszakában rendkívül gyorsan helyeződtek át személyes kapcsolataink az online térbe – és kizárólag oda.
Bár a magyarok 10 éve viszonylag aktívan használják a közösségi médiát és a lakosság csupán 3%-a nem használ efféle platformokat, a világjárvány alatt a magyarok több mint háromötöde (63%) szerint a közösségi média jelentette a létfontosságú kapcsolatot számukra. A Kaspersky megbízásából készült kutatás fényt derít arra, hogy melyek a leggyakrabban használt platformok, mi a közösségi média szerepe és hatása a magyarok életére.
Tagadhatatlanul fontos szerepe van életünkben a közösségi médiának és mindennapi életünk beszélgetéseinek is fontos témái, hogy mit jelent személyes kapcsolatainkra nézve az online barátkozás, ismerkedés, mennyi teret hagyjunk neki és mennyire egészséges a folyamatos görgetése a jól ismert felületeinknek. A hétköznapokban az is gyakran felmerül, hogy mennyit oszthatunk meg biztonságosan magunkról a közösségi médiában. Az elmúlt év bezártságával ezek a kérdések pedig egyre élesebbek lettek, ahogy a platformok használata is egyre növekedett.
Mire és mennyit használják a magyarok a közösségi médiát?
A magyarok, akik az egyes közösségi média platformokat használják, platformonként átlagosan napi 1 órát töltenek, kivéve a Facebookot, ahol az átlagosan eltöltött idő 2 óra. A világjárvány pedig a következőképpen befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatának gyakoriságát: kétötödük (40%) többször használja a közösségi médiát, mint világjárvány előtt.
A Kaspersky kutatása alapján a közösségi médiát elsősorban barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra (78%), szórakozásra (63%), az egyén számára érdekes témák követésére (59%), a helyi közösséggel való kapcsolattartásra (39%) használjuk, de gyakori az, hogy munkahelyi okokból (28%) van szükség az ilyen típusú online jelenlétre. A pandémia idején hangsúlyossá vált még egy faktor, ugyanis a magyarok egyharmada (34%) állította, hogy a közösségi média az első számú forrása a világjárványról szóló híreknek.
Melyek a magyarok kedvenc platformjai?
A legkedveltebb csatorna egyértelműen a Facebook, hiszen azok közül, akiknek van fiókjuk majdnem minden (96%) rendszeresen használja. Ezt követi a YouTube (74%), Instagram (41%), Pinterest (28%), Twitter (16%) és WhatsApp (15%). Aktivitás szempontjából a Facebook az a közösségi médiaplatform, amelyeken a magyarok a legaktívabbak, 59%-a a magyar felhasználóknak ugyanis legalább hetente egyszer posztol a Facebookon.
Negatív vagy pozitív hatás?
Bár összességében pozitív érzések kapcsolódnak a közösségi média használatához, az emberek úgy érzik, hogy szórakozhatnak (60%), tájékozódhatnak (54%) a közösségi médiának köszönhetően és kapcsolódni is könnyen tudnak (26%), sok szempontból mégis ambivalensek az érzések.
Az influencer kultúra is forró témája az online életnek, hiszen a rengeteg érv mellé sok ellenérv is társul. Az ambivalencia az influencerek által megosztott tartalmaknál élesedik ki: az influencereket követők 57%-a állítja azt, hogy tanul az általa követett influencerektől, ezzel együtt azonban a válaszadók közel kétharmadaa (64%) mondja azt is, hogy nem tud kapcsolódni a tartalmaikhoz. Abban a kérdésben, hogy milyen hatással van a közösségi média a társadalmunkra igencsak megoszlanak a vélemények: tízből hárman (29%) úgy gondolják, hogy negatív hatása van, míg 21% szerint pozitív hatással van.
Negatív élményei azonban sokaknak vannak, a magyarok több mint fele vissza tud emlékezni olyan esetre, amikor a közösségi média felületein olvasott tartalom negatív hatással volt a mentális egészségükre és jóllétükre, a magyarok ötöde (21%) pedig az elmúlt hat hónapból is tud ilyen példát hozni. Azok, akik ezt a hatást saját magukon nem érzékelik, arról számoltak be, hogy ismerik saját határaikat és úgy érzik tudatos használattal kontrol alatt tudják tartani a közösségi média használatát (70%) és tudják azt is, hogy nem minden valós, amit ezeken a felületeken olvasnak (54%), valamint nem követnek olyan csatornákat, amelyeken a negatív tartalom dominál (54%).
Okoseszközök
5+1 mobilos tipp a fesztiválszezonra
Akadozik az Insta-sztori feltöltése? Nem találod a barátaidat, és már csak 5%-on van az aksid? Ismerős helyzetek, ugye?
Akár első fesztiválozó vagy, akár visszatérő, végtelenül bosszantó lehet a stabil mobilhálózat hiánya. Ahhoz, hogy komfortosabban érezd magad, a Yettel, a Sziget fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere összegyűjtötte azokat a helyzeteket, amikor igazán jól jön a gyors mobilnet, és megoszt néhány gyakorlati tippet is. Ráadásul egy izgalmas játékkal most páros belépőt is lehet nyerni Európa egyik legnagyobb fesztiváljára.
Amikor több tízezer ember van egy helyen, és mindenki egyszerre netezik, posztol vagy videózik, az a mobilhálózatnak is extra terhelést jelent. A Sziget területén és a fesztivál ideje alatt éjjel-nappal körülbelül 25-ször nagyobb adatforgalom keletkezik, mint egy közepes méretű településen. A Yettel közel két hónapos előkészítő munkával és körülbelül harmincfős szakértői csapattal dolgozik azon, hogy a látogatók idén is stabil, gyors és megbízható hálózatra támaszkodhassanak a fesztivál teljes időszaka alatt. Ráadásul több forgalmas csomóponton is elérhető lesz a nagysebességű 5G technológia, amelyet a szolgáltató továbbra is külön díj felszámítása nélkül biztosít az ügyfeleinek – nem csak a fesztivál ideje alatt.
- Nem találod a barátaidat? Ne aggódj, nem maradsz egyedül!
Az üzenetet nem sikerül elküldeni és a térképen sem frissül a helyzeted, pedig megbeszéltétek a találkozót? A valós idejű helyzetmegosztás a fesztiválok alatt nagy segítség lehet, persze csak ha a mobilneted stabilitása miatt sem kell aggódnod. A Szigeten a Yettel megerősített hálózatának köszönhetően a telefonod gyorsabban és hatékonyabban üzemel, kevesebb energiát használ, így sokkal tovább bírja. Ha azonban még biztosabbra szeretnétek menni, beszéljetek meg egy állandó közös találkozási pontot, például az 5G-zónákat, mint a Yettel Colosseum, a VIP szektor bejáratának környéke a Nagyszínpad felé vagy a beléptető pontok, ahová mindig visszatérhetsz, és elérheted a csapatot.
- Lemerül az aksi, pedig még csak este hat óra van
Digitális jegy, karszalagregisztráció, mobilfizetés – csak akkor működnek, ha a telefonod sem adja fel. A mobilodra a fesztivál teljes ideje alatt szükséged lehet, de a folyamatos használat miatt felmerülhet az egyik fő stresszforrás: a telefonod merül. Használd a fesztiválon elérhető Yettel töltőpontokat, amelyeket a Sziget egész területén megtalálsz, ha az akkutöltöttség a kritikus szint alá megy. Extra tipp: használat után mindig zárd be háttérben futó vagy nem használt alkalmazásokat, így nem pazarolnak még több energiát, és persze érdemes beszerezni egy hordozható powerbanket, amely addig is életben tartja a mobilodat, amíg el nem érsz a töltőállomásig.
- Elfogyott az adatkeret, amikor posztolnál?
A fények tökéletesek, a hangulat a tetőfokán, a kedvenc előadód is fotóközelbe került, mégsem sikerül feltölteni a képet. Szeretnéd élőben közvetíteni a kedvenc számodat, de a videó csak tölt és tölt… Sietsz egy koncertre, de nem találod, melyik színpadon van, és mikor kezdődik. Ne izgulj, ez még a leggyakorlottabb Szitizenekkel is megesik. A Sziget idejére a Yettel díjmentes korlátlan netet biztosít a Yepp szolgáltatással, melyet a hivatalos oldalon tudsz megigényelni, így az élményeket, kedvenc képeidet, vagy a Sziget appban készült egyedi videódat is meg tudod osztani.
- Segítségre van szükséged, de nem sikerül a hívás
Bár a Szigeten biztonságos körülmények között élvezheted a zenéket és programokat, előfordulhat, hogy esetleg külső segítségre van szükséged, vagy elveszett iratok ügyében kell telefonálnod. A legfontosabb telefonszámokat mentsd el a névjegyzékedbe, és állíts be vészhelyzeti kontaktokat a telefonodon.
- Nem találod a mobilodat – ne izgulj, semmi sincs veszve!
Ha úgy tűnik, nyoma veszett a mobilodnak, ne ess pánikba. Előfordulhat, hogy kiesik a zsebedből a koncert alatt, vagy ott marad a fűben. Kapcsold be a telefonod helymeghatározó szolgáltatását, így később a „Find My iPhone” (iOS) vagy „Find My Device” (Android) funkcióval meg tudod nézni, hol látták utoljára a készüléket. Ezeket akár egy barátod telefonjáról vagy egy kölcsönkapott eszközről is elérheted. Hasznos lehet az is, ha a zárolási képernyőn megjelenik egy másik elérhetőséged (pl.: egy e-mail cím vagy egy telefonszám), így a megtalálók könnyebben visszajuttathatják a készüléket.
+1. Nincs még jegyed? Csak egy játék választ el tőle!
Idén a Szigeten nemcsak élvezheted a leggyorsabb1 hálózatot, de játékba is szállhatsz érte. Csak annyi a dolgod, hogy a Yettel appban elérhető sebességmérő játékkal 10 különböző helyszínen mérd meg a mobilnet sebességét – a résztvevők között páros Sziget-belépőket sorsolnak! A játék július 8-tól 30-ig tart.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
A Samsung 2024-ben új korszakot nyitott mobil AI-alapú fejlesztéseivel és a Galaxy S24 szériával, azzal a céllal, hogy 2024-re több mint 200 millió eszközön elérhető legyen a Galaxy AI.
A Galaxy AI a bemutatása óta folyamatosan fejlődik, megváltoztatva az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket: a Galaxy S25 felhasználók több mint 70 százaléka AI-eszközöket is alkalmaz. A mesterséges intelligencia alapú funkciók közül a Google Gemini használata növekedett a legnagyobb mértékben, legújabb S széria készülékein megháromszorozódott .
A Samsung egy évvel ezelőtt, az első Galaxy AI Fórum eseményen osztotta meg a mobil AI jövőjéről szóló, úttörő technológiai céljait, amelyek jelentős előrelépést jelenthetnek a felhasználóknak. Az idei konferencián a vállalat Symmetry Research kutatócéggel közösen végzett felméréséből kiderült: a felhasználók egyre gyakrabban igénylik a mobil AI használatát, emellett pedig változik a multimodális, proaktív és személyre szabott AI-funkciókhoz való hozzáállásuk.
A válaszadók közel fele (47%) jelenleg napi szinten használja a mesterséges intelligenciát, és úgy véli, hogy bonyolultabb lenne a mindennapi feladatvégzése az AI-alapú keresés, a személyre szabott értesítések és a hangasszisztens szolgáltatás használata nélkül. A válaszdók 45%-a pedig ugyanolyan rendszerességgel alkalmaz hangalapú utasításokat, mint használ billentyűzetet a feladatok elvégzéséhez.
A Samsung fejlesztéseinek lényegét az az elképzelés vezérli, hogy a felhasználóknak egyszerű és biztonságos, az igényeiknek megfelelő mobil AI-t kínáljon. A Samsung Galaxy – e cél jegyében – elkötelezett amellett, hogy a Galaxy AI-t 400 millió eszközön elérhetővé tegye az év végéig, és ezáltal még több felhasználó megismerhesse a mobil AI teljesítményét és lehetőségeit.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy világszerte megkezdi legújabb vezeték nélküli OLED TV-szériájának értékesítését.
Az LG OLED evo M5 televízió az LG fejlett valódi vezeték nélküli (True Wireless) technológiáját, illetve a G5 OLED televízió képminőségét és falra simuló kialakítását ötvözi, ezzel pedig kábelmentesen értelmezi újra az otthoni szórakozás élményét.
Az M5 új mércét állít fel a prémium kategóriás vezeték nélküli otthoni szórakoztatás terén. A True Wireless technológia lényege, hogy nincs szükség kábeles kapcsolatra a televízió és a hozzá csatlakoztatott külső készülékek között, köszönhetően az LG saját fejlesztésű, veszteségmentes vezeték nélküli videó- és hangátviteli megoldásának, a Zero Connect Box-nak. Az M5 szakadozásmentes, gördülékeny 4K felbontású képmegjelenítést garantál akár 144 Hz-es képfrissítési rátával és alacsony bemeneti késleltetéssel, azaz a vezetékes kapcsolatnak megfelelő teljesítménnyel büszkélkedhet.
Az M5 kiemelkedő minőségű vezeték nélküli kapcsolatot garantál a bemeneti forrással még a profi játékosok számára is, akiknek különösen fontos a rendkívül gyors válaszidő. Az LG OLED evo sorozat örökségére építve az M széria tagjai is kompatibilisek mind az NVIDIA G-SYNC®, mind az AMD FreeSync™ Premium technológiával, így folyamatos és akadozásmentes játékélményt nyújtanak még gyors tempójú és nagyfelbontású (4K és akár 144Hz) akciójelenetek közben is. Az Intertek is igazolta az M5 által kínált rendkívül gyors, kevesebb mint 0,1 ms-os válaszidejű, pontos, éles és folyamatos játékélményt.
Az M5 tökéletes választást jelent azok számára, akik a prémium játékélmény mellett rendezettebb környezetre is vágynak. A hagyományos tévék hátulján több port található a gyakran használt HDMI-eszközök, például játékkonzolok csatlakoztatásához, így a nézőknek oda kell sétálniuk a készülékhez, hogy bekapcsolják az eszközöket vagy bemenetet váltsanak. Az M5 esetében azonban ezek a portok a Zero Connect Box-on találhatók, így például a konzolokat könnyen elérhető helyre – egy közeli polcra, szekrénybe vagy a kanapé mellé – helyezhetik a felhasználók, a tévé és a szórakoztató eszközök között pedig nincs szükség kábelekre.
Az M5 a házimozi-rajongók számára is kiváló választás, mivel támogatja a Dolby Atmos, Dolby Vision és Filmmaker® Mode technológiákat, így pontosan olyan térbeli hangzással és olyan képi világgal szólalhatnak és jelenhetnek meg a tartalmak, amilyet a rendezők eredetileg elképzeltek. A második generációs α (Alpha) 11 AI processzorral működő készülék az AI Picture Pro segítségével nagyobb színmélységet és részletgazdagságot, az AI Sound Pro pedig magával ragadó 11.1.2 csatornás hangzást kínál. Az LG továbbfejlesztett Brightness Booster Ultimate technológiája a hagyományos OLED modellekhez képest akár háromszorosára is képes növelni a képernyő fényerejét. A televíziók ráadásul automatikusan módosítják a környezeti fényviszonyokhoz mérten a képernyőbeállításokat is. Az M5 megkapta az UL Solutions „Tökéletes Fekete” és „Tökéletes Szín” tanúsítványait, valamint az Intertek 100 százalékos színhűségre és 100 százalékos színmennyiségre vonatkozó tanúsítványait is. A TÜV Rheinland „Tökéletes” minősítése szintén bizonyítja, hogy az M5 még erős nappali fény mellett is képes megőrizni a kép tisztaságát.
Falra simuló kialakításával és kábelmentes megoldásával az LG OLED evo M5 magával ragadó szórakozási élményt nyújt, a vezetékes kapcsolat során megszokott, kompromisszumok nélküli teljesítménnyel.
„Az LG 12 éve vezeti a globális OLED TV piacot, a vezeték nélküli televíziózás terén betöltött szintén vezető szerepünkkel pedig az otthoni szórakozás új korszakát nyitjuk meg”
– mondta Park Hyoung-sei, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának elnöke.
„Az OLED evo M5 jól példázza az innováció és a csúcsminőségű otthoni szórakozás iránti elkötelezettségünket.”
Az LG OLED evo M5 világszerte 97, 83, 77 és 65 hüvelykes képernyőméretekben kerül forgalomba. Magyarországon a 65 hüvelykes modellt vásárolhatják meg hamarosan az érdeklődők, amely már most megtekinthető az LG hazai bemutatótermében. A televízióiról további részletek a vállalat angol nyelvű weboldalán olvashatók.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban1 hét ago
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
-
Mozgásban2 hét ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Gazdaság2 hét ago
70 ezres drágulás egy hónap alatt, és más érdekességek a KSH és Használtautó.hu első közös statisztikájából
-
Gazdaság2 hét ago
TIME100: a Huawei a világ legbefolyásosabb vállalatai között
-
Okoseszközök1 hét ago
Érkezik Magyarországra az LG vezeték nélküli csúcstévéje, az LG OLED evo M5
-
Okoseszközök5 nap ago
A Samsung kiterjeszti a Galaxy AI-t
-
Mozgásban2 hét ago
Egyedül a vízben – de nem magányosan
-
Okoseszközök2 hét ago
A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak