Connect with us

Okoseszközök

Kína is beszállt az okostévé táborba

okostévé

Abban biztosak vagyunk, hogy a TCL márkanév itthon még sokak számára idegenül cseng, de abban is, hogy ez változni fog.

Az alapvetően a televíziókra koncentráló cég tavaly kezdte el építgetni hazai főhadiszállását, és az idei az első év, amikor tényleg komplett választékot küldenek a boltokba. Maga a konszern egyébként globálisan bivalyerősnek számít, már ott loholnak szorosan a Samsung és az LG nyomában, és az olyan nagyágyúkat, mint a Sony, a Philips vagy a Panasonic, már régen lehagyták.

Ez többek között annak is köszönhető, hogy az innovációra rengeteget akarnak és tudnak is költeni, és emiatt számos igen fejlett saját technológiával rendelkeznek. Ilyen például a kvantumpontos QLED kijelző, vagy az idei év nagy slágerének számító Mini LED háttérvilágítás. Ezeket már csak azért is említettük meg, mert a cég idei egyik csúcsmodellje, a TCL 65C825 ezekre az eljárásokra épül. Ez a termék már Magyarországon is elérhető, és mi is meg tudtuk nézni saját szemünkkel, hogy van-e olyan kínai cég, amely képes csúcstévét gyártani.

Képi világ

Okostévé rendszer, hangzás és dizájn ide vagy oda, egy tévét ma még mindig a képminősége alapján ítélünk meg elsősorban. E téren pedig a TCL 65C825 döbbenetesen jól teljesít. A Mini LED technológia sajátossága, hogy a megszokottnál jóval több fénykibocsátó diódát helyeznek el a készülékben, aminek köszönhetően a fényerő egyrészt nagyobb, másrészt pedig sokkal-sokkal pontosabban szabályozható. A LED-eket ráadásul egyedileg vezérelhető csoportokba osztották, és így arra is van lehetőség, hogy bizonyos képrészleteken egyszerűen kikapcsolják a fényt. Ennek köszönhetően pedig remek fekete és ezáltal kimagasló kontraszt megteremtésére van lehetőség.

EZ A GYAKORLATI PRÓBA SORÁN BE IS BIZONYOSODOTT, MINT AHOGY AZ IS, HOGY A SZÍNEK MEGFELELŐ BEÁLLÍTÁSOK MELLETT KIFEJEZETTEN NATURÁLISAK, RAGYOGÓAK, ÉS EBBŐL FAKADÓAN A KÉPI VILÁG ÉLETHŰ.

A maximális fényerő terén kiemelkedően teljesít, ez az érték eléri az 1600 nitet, és ebből fakadóan az úgynevezet HDR, azaz nagy dinamikatartományú videók, filmek és játékok visszaadása is meglehetősen látványos. Az úgynevezett betekintési szög is megfelelő, tehát akár körbe is lehet ülni a képernyőt, mondjuk meccsnézésnél, és még azok sem fogják azt érezni, hogy rondák a színek, akik a széleihez ülnek közel. 4K felbontású készülékről van szó, aminél már ugyan van jobb, a 8K, de a mai igényekhez és tartalmi kínálathoz még ez a részletesség is bőven megteszi. Itt kell megemlíteni a vállalat egyik nagy fejlesztését, amely képes mesterséges intelligencia segítségével kipótolni a hiányzó képpontokat, és így az alacsonyabb felbontású forrásanyagokkal is kihasználható a 4K panelben rejlő erő.

A készülék 120 Hz-es panelt kapott, azaz akár másodpercenként 120 képkocka megjelenítése is lehetségessé válik. Ez a gamerek számára lehet fontos, épp úgy, mint hogy a termék bemeneti késleltetése csupán 13,7 ms a méréseink szerint, és ebből fakadóan a tv akár egy új generációs Xbox Series X vagy PlayStation 5 kozol kiegészítőjeként is beválhat. A mozgásmegjelenítés egyébként hibátlan, semmilyen hibába nem futottunk bele. Mindent mérlegre téve azt kell mondanunk, hogy képminőség terén ez a TCL tv abszolút az első vonalat képviseli!

Hangzás

Sőt, a hang minősége is kiváló, köszönhetően annak, hogy a japán audió specialista Onkyo tervezte a hangrendszert. Ez egy 30 wattos, nézők felé fordított hangprojektorból és egy, a hátlapon elhelyezett nagy teljesítményű mélynyomóból áll.

Emiatt aztán a legtöbb tévétől eltérően a basszusok innen nem hiányoznak, sőt meglepően vastagon, erőteljesen dörrennek meg, kiváló alapokat teremtve az organikus megszólalás megteremtéséhez. Ráadásul a hangerő is megfelelő, ki sem lehet használni egy átlagos méretű lakásban a maximális teljesítményt, mert akkor ránk hívnák a rendőrt. Emellett az is tény, hogy hanghibákat sem tapasztaltunk, bár ez azért ma már ezen a szinten alapvető elvárásnak számít.

Nem annyira okos tv

A TCL többi európai tévéjéhez hasonlóan ez a modell is az Android TV nevű, Google által fejlesztett smart platformot használja. Ezt a megoldást az évek során rengeteg kritika érte, és nem is alaptalanul. Mert az igaz, hogy rengeteg alkalmazás elérését biztosítja, de közben a kezelése minden csak nem felhasználóbarát. Ugyan magyarul tud, de borzasztóan nagyok az ikonok, és emiatt rengeteget kell „lapozni”, hogy ha meg akarunk találni valamit. Ráadásul telepakolták reklámmal, illetve szponzorált tartalommal, ami kifejezetten idegesítő.

EMELLETT OLYKOR ZAVARÓ BELASSULÁSOKAT IS TAPASZTALTUNK, ELŐFORDULT, HOGY EGY APP ELINDÍTÁSÁRA 10-20 MÁSODPERCET IS KELLETT VÁRNI, AMI MA MÁR NEHEZEN TOLERÁLHATÓ, FŐLEG EGY ILYEN ÁRÚ MODELL ESETÉBEN.

Az applikációk ezt leszámítva jól működnek, tehát gond nélkül lehet Netflix, YouTube, HBO Go filmeket, videókat is nézni a terméken. Sőt, a böngészőt sem hagyták ki, ellentétben több más adroidos tévével, így a netes oldalak meglátogatására is nyílik mód. A készülék mellé érdekes módon két távirányító is jár, egy nagyobb és egy kisebb, aminek sok értelmét nem találtuk. Mi az előbbit használtuk, mert lehet, hogy nem annyira kecses, viszont sokkal-sokkal több gomb van rajta, aminek révén egy csomó lényeges funkció gyorsabban elérhető. A távvezérlő kiváltható mobillal is, azonban az erre szolgáló alkalmazás elég gyatra, szóval ezt a vonalat nem érdemes annyira erőltetni. Elméletileg működik a Google Assistant révén a hangalapú vezérlés is, de mi azt tapasztaltuk, hogy ezzel is akadnak problémák. A keresés hibátlan volt, tehát ha valamit belemondtunk a mikrofonba, akkor képes volt releváns találatokat kidobni a tv, de mondjuk a hangerő módosítása vagy funkciók deaktiválása már nem működött.

Egyedi külső

A TCL megadta a módját, és egy figyelemkeltő dizájnnal megtámogatott terméket tett le az asztalra a 65C825 személyében. A kávák rettenetesen vékonyak, a fém készülékház és talp elegáns, épp úgy, mint a már említett hangprojektor igényes textil borítása. Első pillantásra látszik rajta, hogy ez bizony egy felső kategóriás, drága modell, nem egy hétköznapi, átlagos darab. Az egyedi megjelenését fokozza a tetején elhelyezett kamera, amely nem csupán díszként szolgál.

Ez az egyetlen mozdulattal eltávolítható kiegészítő használható például videóhívások lebonyolításához, ami a távoktatás vagy home office során nagyon hasznos lehet. Ráadásul a kép- és hang minősége is remek, szóval ezzel egyértelműen jó irányba indult el a vállalat.

Összegzés

Mint ahogy alapvetően az egész készülékkel kapcsolatban teljesen pozitívak a benyomásaink. Az okostévé rendszert leszámítva minden kifogástalan, és ezzel a TCL bebizonyította azt, hogy akár egy kínai gyártó is tud versenyképes televíziót gyártani a felső kategóriában is. Az árán persze mindez sajnos meglátszik. A 65 inches változat 520 000 forintot kóstál, ami bárhogy nézzük nem kevés pénz, de a többi hasonló tudású és méretű készüléknél még így is olcsóbb egy hangyányit.

Forrás: ORIGO

Okoseszközök

Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.

A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.

A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.

A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.

A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.

A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.

Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.

A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.

Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.

Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.

„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát

Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.

Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel. 

Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.

„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”

– mondta will.i.am.

„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”

A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.

Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.

„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”

– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.

„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”

Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.

Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint

A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.

Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.

Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei

A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.

2024 kiemelt viselhető eszközei

Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.

A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.

A helyi igényekhez igazítják a stratégiát

A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.

A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.

A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss