Okoseszközök

Kína is beszállt az okostévé táborba

okostévé

Abban biztosak vagyunk, hogy a TCL márkanév itthon még sokak számára idegenül cseng, de abban is, hogy ez változni fog.

Az alapvetően a televíziókra koncentráló cég tavaly kezdte el építgetni hazai főhadiszállását, és az idei az első év, amikor tényleg komplett választékot küldenek a boltokba. Maga a konszern egyébként globálisan bivalyerősnek számít, már ott loholnak szorosan a Samsung és az LG nyomában, és az olyan nagyágyúkat, mint a Sony, a Philips vagy a Panasonic, már régen lehagyták.

Ez többek között annak is köszönhető, hogy az innovációra rengeteget akarnak és tudnak is költeni, és emiatt számos igen fejlett saját technológiával rendelkeznek. Ilyen például a kvantumpontos QLED kijelző, vagy az idei év nagy slágerének számító Mini LED háttérvilágítás. Ezeket már csak azért is említettük meg, mert a cég idei egyik csúcsmodellje, a TCL 65C825 ezekre az eljárásokra épül. Ez a termék már Magyarországon is elérhető, és mi is meg tudtuk nézni saját szemünkkel, hogy van-e olyan kínai cég, amely képes csúcstévét gyártani.

Képi világ

Okostévé rendszer, hangzás és dizájn ide vagy oda, egy tévét ma még mindig a képminősége alapján ítélünk meg elsősorban. E téren pedig a TCL 65C825 döbbenetesen jól teljesít. A Mini LED technológia sajátossága, hogy a megszokottnál jóval több fénykibocsátó diódát helyeznek el a készülékben, aminek köszönhetően a fényerő egyrészt nagyobb, másrészt pedig sokkal-sokkal pontosabban szabályozható. A LED-eket ráadásul egyedileg vezérelhető csoportokba osztották, és így arra is van lehetőség, hogy bizonyos képrészleteken egyszerűen kikapcsolják a fényt. Ennek köszönhetően pedig remek fekete és ezáltal kimagasló kontraszt megteremtésére van lehetőség.

EZ A GYAKORLATI PRÓBA SORÁN BE IS BIZONYOSODOTT, MINT AHOGY AZ IS, HOGY A SZÍNEK MEGFELELŐ BEÁLLÍTÁSOK MELLETT KIFEJEZETTEN NATURÁLISAK, RAGYOGÓAK, ÉS EBBŐL FAKADÓAN A KÉPI VILÁG ÉLETHŰ.

A maximális fényerő terén kiemelkedően teljesít, ez az érték eléri az 1600 nitet, és ebből fakadóan az úgynevezet HDR, azaz nagy dinamikatartományú videók, filmek és játékok visszaadása is meglehetősen látványos. Az úgynevezett betekintési szög is megfelelő, tehát akár körbe is lehet ülni a képernyőt, mondjuk meccsnézésnél, és még azok sem fogják azt érezni, hogy rondák a színek, akik a széleihez ülnek közel. 4K felbontású készülékről van szó, aminél már ugyan van jobb, a 8K, de a mai igényekhez és tartalmi kínálathoz még ez a részletesség is bőven megteszi. Itt kell megemlíteni a vállalat egyik nagy fejlesztését, amely képes mesterséges intelligencia segítségével kipótolni a hiányzó képpontokat, és így az alacsonyabb felbontású forrásanyagokkal is kihasználható a 4K panelben rejlő erő.

A készülék 120 Hz-es panelt kapott, azaz akár másodpercenként 120 képkocka megjelenítése is lehetségessé válik. Ez a gamerek számára lehet fontos, épp úgy, mint hogy a termék bemeneti késleltetése csupán 13,7 ms a méréseink szerint, és ebből fakadóan a tv akár egy új generációs Xbox Series X vagy PlayStation 5 kozol kiegészítőjeként is beválhat. A mozgásmegjelenítés egyébként hibátlan, semmilyen hibába nem futottunk bele. Mindent mérlegre téve azt kell mondanunk, hogy képminőség terén ez a TCL tv abszolút az első vonalat képviseli!

Hangzás

Sőt, a hang minősége is kiváló, köszönhetően annak, hogy a japán audió specialista Onkyo tervezte a hangrendszert. Ez egy 30 wattos, nézők felé fordított hangprojektorból és egy, a hátlapon elhelyezett nagy teljesítményű mélynyomóból áll.

Emiatt aztán a legtöbb tévétől eltérően a basszusok innen nem hiányoznak, sőt meglepően vastagon, erőteljesen dörrennek meg, kiváló alapokat teremtve az organikus megszólalás megteremtéséhez. Ráadásul a hangerő is megfelelő, ki sem lehet használni egy átlagos méretű lakásban a maximális teljesítményt, mert akkor ránk hívnák a rendőrt. Emellett az is tény, hogy hanghibákat sem tapasztaltunk, bár ez azért ma már ezen a szinten alapvető elvárásnak számít.

Nem annyira okos tv

A TCL többi európai tévéjéhez hasonlóan ez a modell is az Android TV nevű, Google által fejlesztett smart platformot használja. Ezt a megoldást az évek során rengeteg kritika érte, és nem is alaptalanul. Mert az igaz, hogy rengeteg alkalmazás elérését biztosítja, de közben a kezelése minden csak nem felhasználóbarát. Ugyan magyarul tud, de borzasztóan nagyok az ikonok, és emiatt rengeteget kell „lapozni”, hogy ha meg akarunk találni valamit. Ráadásul telepakolták reklámmal, illetve szponzorált tartalommal, ami kifejezetten idegesítő.

EMELLETT OLYKOR ZAVARÓ BELASSULÁSOKAT IS TAPASZTALTUNK, ELŐFORDULT, HOGY EGY APP ELINDÍTÁSÁRA 10-20 MÁSODPERCET IS KELLETT VÁRNI, AMI MA MÁR NEHEZEN TOLERÁLHATÓ, FŐLEG EGY ILYEN ÁRÚ MODELL ESETÉBEN.

Az applikációk ezt leszámítva jól működnek, tehát gond nélkül lehet Netflix, YouTube, HBO Go filmeket, videókat is nézni a terméken. Sőt, a böngészőt sem hagyták ki, ellentétben több más adroidos tévével, így a netes oldalak meglátogatására is nyílik mód. A készülék mellé érdekes módon két távirányító is jár, egy nagyobb és egy kisebb, aminek sok értelmét nem találtuk. Mi az előbbit használtuk, mert lehet, hogy nem annyira kecses, viszont sokkal-sokkal több gomb van rajta, aminek révén egy csomó lényeges funkció gyorsabban elérhető. A távvezérlő kiváltható mobillal is, azonban az erre szolgáló alkalmazás elég gyatra, szóval ezt a vonalat nem érdemes annyira erőltetni. Elméletileg működik a Google Assistant révén a hangalapú vezérlés is, de mi azt tapasztaltuk, hogy ezzel is akadnak problémák. A keresés hibátlan volt, tehát ha valamit belemondtunk a mikrofonba, akkor képes volt releváns találatokat kidobni a tv, de mondjuk a hangerő módosítása vagy funkciók deaktiválása már nem működött.

Egyedi külső

A TCL megadta a módját, és egy figyelemkeltő dizájnnal megtámogatott terméket tett le az asztalra a 65C825 személyében. A kávák rettenetesen vékonyak, a fém készülékház és talp elegáns, épp úgy, mint a már említett hangprojektor igényes textil borítása. Első pillantásra látszik rajta, hogy ez bizony egy felső kategóriás, drága modell, nem egy hétköznapi, átlagos darab. Az egyedi megjelenését fokozza a tetején elhelyezett kamera, amely nem csupán díszként szolgál.

Ez az egyetlen mozdulattal eltávolítható kiegészítő használható például videóhívások lebonyolításához, ami a távoktatás vagy home office során nagyon hasznos lehet. Ráadásul a kép- és hang minősége is remek, szóval ezzel egyértelműen jó irányba indult el a vállalat.

Összegzés

Mint ahogy alapvetően az egész készülékkel kapcsolatban teljesen pozitívak a benyomásaink. Az okostévé rendszert leszámítva minden kifogástalan, és ezzel a TCL bebizonyította azt, hogy akár egy kínai gyártó is tud versenyképes televíziót gyártani a felső kategóriában is. Az árán persze mindez sajnos meglátszik. A 65 inches változat 520 000 forintot kóstál, ami bárhogy nézzük nem kevés pénz, de a többi hasonló tudású és méretű készüléknél még így is olcsóbb egy hangyányit.

Forrás: ORIGO

Okoseszközök

Samsung Smart Forward frissítések az otthoni készülékek továbbfejlesztéséért, jövőbiztosságáért és biztonságáért

A Samsung bemutatta, milyen új funkciókat kínál a Smart Forward, a kompatibilis Samsung háztartási készülékek hálózaton keresztüli frissítéseivel, amelyeket az év második felében vezetnek be.

A Smart Forward frissítések célja, hogy új életre keltsék a meglévő eszközöket – új funkciókkal, jövőbiztos megoldásokkal továbbfejlesztve.

A többéves kutatás-fejlesztésünk után vezetjük be világszerte a Smart Forward frissítéseket a korábban megjelent készülékeinkhez – mondta Miyoung Yoo, a Samsung szoftverfejlesztési csoportjának vezetője és a digitális készülékekkel foglalkozó üzletágának alelnöke. – A Smart Forward által biztosított, kibővített funkcióknak, a meghosszabbított élettartamnak és a fokozott biztonságnak köszönhetően az okosotthon-élmény valóban a jövőbe mutat.

Az új funkciók megváltoztathatják a konyhai élményeket

A Smart Forward frissítések számos új funkciót vezetnek be, amelyek célja, hogy új szintre emeljék a felhasználói élményt és a készülékek teljesítményét. A Family Hub™ hűtőszekrényen található az érintőképernyős panel, amely az ételek kezelését, a szórakozást és a kommunikációt szolgálja, és a frissítések után majd Quick Share adatátvitellel, Buds Auto Switch és Fridge Call (Hűtőszekrény hívás) funkciókkal fog gazdagodni, amelyek tovább erősítik a csatlakoztathatóságot és a zökkenőmentes használatot.

A Quick Share minden eddiginél egyszerűbbé teszi az emlékek és a receptek megosztását a konyhában, mivel a felhasználók néhány kattintással gyorsan, közvetlenül a mobileszközükről küldhetnek fényképeket a Family Hub™ kijelzőjére. Amikor a felhasználók a Galaxy Buds készüléküket a Family Hub™-hoz csatlakoztatják, hogy zenét hallgassanak vagy főzéssel kapcsolatos videókat nézzenek, a Buds Auto Switch funkció lehetővé teszi, hogy egyszerűen átválthassanak a mobileszközükre a bejövő hívások fogadásához, majd vissza, amikor a hívás befejeződik.

Végezetül a felhasználók a Fridge Call segítségével közvetlenül a Family Hub™ saját mikrofonjának és hangszórójának használatával fogadhatnak telefonhívásokat, így nem kell átmenniük egy másik szobába, hogy megkeressék a telefonjukat. Ez különösen akkor jelenthet segítséget, ha a felhasználók keze tele van főzés, mosogatás vagy takarítás közben: ezzel a funkcióval könnyebbé válik a multitasking, és továbbra is vonalban maradhatnak. Ezek az új funkciók nemcsak az új modellekben, hanem a 2017-től gyártott, Family Hub™ funkcióval ellátott hűtőszekrényekben is elérhetőek lesznek.

A Gyors távirányító (Quick Remote), egy olyan kiegészítő funkció, amellyel a felhasználók mobiltelefonja a csatlakoztatott Samsung készülékek távirányítójává válik. Ezt a 2023-tól gyártott hűtőszekrényekre is kiterjesztik, függetlenül attól, hogy azok tartalmaznak-e Family Hub™ kijelzőt vagy sem, illetve a szintén 2023-tól gyártott mosógépek és légkondicionálók is megkapják ezt a funkciót. A felhasználóknak elegendő mindössze a SmartThings-hez csatlakozó készülék közelébe menni, ekkor megjelenik a Galaxy telefonjuk képernyőjén az adott eszköz távirányító menüje. Ez a gördülékeny összekapcsolódás biztosítja, hogy a felhasználók könnyedén irányítsák otthonukat.

Biztonságosabb használat és energiahatékonyság

A biztonság és az energiahatékonyság jegyében a Samsung frissítéseket vezet be a régebbi modellekhez, többek között a 2021-ig visszamenőleg gyártott hűtőszekrényekre is, hogy a termékek a legfrissebb biztonsági követelményeknek is megfelelhessenek. Egy esetleges áramkimaradás, majd az áramellátás újraindulása után a hűtőszekrények észlelik, és a SmartThings alkalmazáson keresztül értesítik a felhasználókat arról, ha a belső hőmérséklet megemelkedett. Ez plusz óvintézkedést jelent, mivel felhívja a felhasználók figyelmét a tárolt élelmiszerek frissességét befolyásoló tényezőkre.

Emellett a felhasználók mostantól különböző csengőhangokat választhatnak a nyitott ajtóra figyelmeztető értesítésekhez, ezáltal még szélesebb körben ellenőrizhetik készülékük beállításait. Továbbá, a jégkészítő működését az alvó üzemmóddal éjszakára szüneteltethetik, ezzel megőrizhetik otthonuk nyugalmát, és megkímélhetik magukat a jég zavaró zörgésétől.

A Samsung mosogatógépek optimális ütemezéssel egészülnek ki, amely késlelteti a készülékek indítását, hogy azok ne a csúcsidőszakokban dolgozzanak, amikor a legnagyobb az energiafogyasztás vagy a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a funkció segíthet a felhasználóknak az energiaköltségek optimalizálásában.

A Samsung a készülékek funkcionalitásának és teljesítményének folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a felhasználóknak ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy készülékeik elavulnak. Ez a megközelítés nemcsak az ügyfelek beruházásait védi, hanem összhangban van a vállalat azon törekvéseivel is, hogy csökkentse a rendszeres cserék szükségességét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR

A világ első légbuborékos fóliával bevont kocsmája biztonságban tartja a szurkolókat és telefonjaikat, mivel a kutatások szerint a sportesemények kockázatos környezetet jelentenek a készülékek számára.

Barcelonában megdöbbenhettek a futballrajongók, amikor egy népszerű sportbárt pukkanós fóliába csomagoltak azért, hogy a jelenlévő szenvedélyes szurkolók nyugodtan nézhessék a Barcelona-Bayern München Bajnokok Ligája összecsapást anélkül, hogy attól kellett volna tartaniuk: a lelkes ünneplés közben tönkremegy a telefonjuk.

A kocsma átalakításának apropóját az adta, hogy a kocsmák és bárok a meccsnézések legnépszerűbb helyszínei közé tartoznak, egy új kutatás szerint a futballmeccsek alatti ünneplésnek sokszor komoly ára van.

A HONOR által 1000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a futballfanok 70 százaléka szenvedélyes szurkolónak vallja magát, és 81 százalékuk elismerte, hogy elragadtatja magát az izgalomtól. És amikor az izgalom szintje az egekbe szökik, minden második megkérdezett eldobja vagy elejti a holmiját a pillanat hevében.

Mindez rengeteg futballal kapcsolatos gondhoz vezet már: a szurkolók bevallása szerint okoztak már kárt azzal, hogy italt öntöttek a telefonjukra, vagy egy-egy futballmeccs utáni ünneplés során elvesztették tárgyaikat, például a napszemüvegüket vagy akár a ruhájukat is.

De a telefonok összetörése sem ritka ilyenkor. Ezek a meccsek nézése során bekövetkező gyakori balesetek rávilágítanak a tartósabb technológia iránti igényre. Azok a szerencsés rajongók, akik ellátogattak a buborékba csomagolt Sonara Sports Bárba, megtapasztalhatták a tartós készülékek jövőjét miután bejutottak a Magic V3IP területére. Ebben az exkluzív zónában megismerhették az új HONOR Magic V3-at és annak rendkívüli tartósságát.

A HONOR Magic V3 strapabíró váza a repülőgépipari minőségű szálakkal akár 40-szeresére növeli az ütésállóságot, míg a HONOR Super Steel Hinge könnyű, mégis erős gerincet alkot. A készülék a teljes 90 percet és a hosszabbítást is kibírja a legizgalmasabb meccsek során.

Nem csoda persze, hogy a sportesemények alatt a telefonok sérüléseket szenvedhetnek el, ugyanis a szurkolóknak számos indoka van arra, hogy kézben tartsák eszközeiket: az eredmények megtekintésétől (49%) és a közösségi média állapotfrissítésein át (25%) egészen a barátoknak/családtagoknak szóló üzenetekig (41%) és a fényképezésig (33%).

Persze néha a meccs okozta érzelmek minden mást felülírnak – a megkérdezettek 60 százaléka elismerte, hogy nem is törődött az ünnepléssel kapcsolatos veszélyekkel és azok negatív következményeivel, mivel a csapat gólja miatti érzelmek felülírtak mindent.

„Úgy tűnik, hogy a szurkolók úgy gondolják, hogy a meccs ideje alatt minden kockázat megéri, hogy a kedvenc csapat gólt lőjön. Örömmel segítünk a szenvedélyes futballrajongóknak, hogy élvezhessék a nagy meccset, miközben biztonságban tarthatják telefonjukat, hiszen nem minden telefon egyforma”

– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.

„A HONOR Magic V3 a kiváló tartósságot lenyűgöző vékonysággal és könnyedséggel ötvözi, az összecsukható kijelzővel pedig a telefon, a táblagép és a laptop helyettesítésére is tökéletes készüléket kapunk. Kezdődhet a játék!”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Megreformálta kedvezményrendszerét a Yettel, az ügyfelek nyernek vele

A Yettel lakossági ügyfelei jelentős szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, mindezt erre vállalt hűségidő nélkül.

Bár a szolgáltatáscsomagok – tévé, internet, telefon összecsomagolása – már régóta elterjedtek a hazai piacon, a Yettel most egy új megközelítéssel érkezik: a szolgáltató ügyfelei mától szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, azt erre vállalt hűségidő nélkül érhetik el.

Az elmúlt két évtizedben a lakossági távközlési piac szerkezete jelentősen átalakult. A magyar háztartások egyre többféle digitális eszközt használnak, már a nagyszülői korosztály is online, és az új generáció digitális nyitottsága nem kérdés, hanem az életvitel alapvető része. A 2023-as Magyar Infokommunikációs Jelentés[1] szerint a háztartások 94 százaléka nem csak egyetlen távközlési szolgáltatást vesz igénybe, a legnagyobb arányban (38,1%) mind a négyet – azaz mobiltelefont, internetet, televíziót és fix vonalas telefont.

Rugalmasság a kedvezménycsomag elemeinek összeállításában

A kedvezményért együtt kínált szolgáltatások ugyanakkor jellemzően „előre csomagoltak”, és a fogyasztó hiába szeretné saját igényei szerint összeállítani annak összetevőit, erre csak korlátozottan van lehetőség, és sokszor olyan dolgokért is fizetnie kell, amire nincs is szüksége. A Yettel figyelembe veszi az ügyfelek igényeit és október 22-től egy új koncepciót vezet be: a Yettel Full szolgáltatáscsomagban akár 30% havidíjkedvezmény érvényesíthető lakossági Prime, vagy OtthonNet előfizetésre, de a csomaghoz hozzáadható TV vagy streamingszolgáltatás is. Ezek tehát azok a szolgáltatások, amik a kedvezménycsomagot alkothatják. A Yettel Full szolgáltatáscsomag esetében nem kötelező, hogy mind a három szolgáltatástípus – mobilelőfizetés, TV és otthoni internet – szerepeljen a csomagban, sőt a szolgáltatások bármely kombinációjával, már 2 előfizetéssel elérhető a kedvezmény; akár 2 mobilelőfizetéssel (bármely Yettel Prime-mal), vagy akár 2 otthoni internettel (bármely OtthonNettel). A csomag alkotóeleme lehet tehát a 15% kedvezménnyel választható Yettel TV is (kivéve Yettel TV XS csomag), sőt, ha az ügyfelek inkább streaminget néznek, a csomagban lévő Max előfizetésekre is 15% havidíjkedvezmény jár. A Yettel Full további előnye még, hogy nincsen a kedvezménycsomagra vonatkozó hűségidő és egy csomagban lévő mobilelőfizetések belföldön ingyen hívhatják egymást. A Yettel Full csomag kedvezménye mindaddig igénybe vehető, amíg az adott számlázási azonosítón a Prime és az OtthonNet tarifák közül legalább található és a számlázási azonosítón az adott számlázási ciklusban egyetlen szolgáltatás sincs felfüggesztve.

„Megnéztük a piacot és kutattuk az ügyfeleink igényeit, elegük van a felesleges kiadásokból, a mi ajánlatunk erre fókuszál. Ahogyan egy épületben lakunk, de a lakásaink különbözőek, ugyanez a helyzet a net, TV és mobilozási szokások terén is. A Yettel Full éppen ilyen kifinomultsággal, az emberek egyedi igényeihez próbál igazodni, rugalmasan alakítható a tartalma. Ügyfeleink már 2 Yettel termékkel is érzékelhető kedvezményt érhetnek el, több szolgáltatás bevonása – akár több előfizetés hozzáadásával – pedig nagyobb rendszeres kedvezményt, akár havonta 30% megtakarítást jelent” 

– mondta Szafonov Olga, a Yettel Magyarország lakossági kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss