Okoseszközök

Bemutatkozik a Sony újrahasznosított műanyagból készült zajszűrős, vezeték nélküli fülhallgatója

újrahasznosított linkbuds sony

LinkBuds S: a fülhallgatók új korszaka

A LinkBuds S modellje új használati koncepciót tesz lehetővé, és két világ legjobbját nyújtja felhasználójának. A fülhallgató tökéletes ahhoz, hogy egész nap kapcsolatban maradjon használó az online és offline világgal, köszönhetően az ultrakicsi és könnyű kialakításnak, valamint a természetes környezeti hangzásnak. Az eszköz a LinkBuds innovatív környezeti hangtechnológiájával jött létre, amellyel használója képes interakcióba lépni a körülötte lévő világgal, a kiváló minőségű zajszűréssel pedig biztosítja, hogy a kedvelt tartalmáról semmi se vonhassa el a figyelmet.

A fejhallgató integrálja az adaptív hangvezérlést, amely intelligens funkció a felhasználó tartózkodási helyétől függően módosítja a környezeti hangbeállításokat, így teremtve meg az ideális hallgatási élményt. A hanggal való interakció módja egyre sokszínűbbé válik és fejlődik – például a fülhallgatók zene és a játékok közbeni használatán vagy a konferenciahívásokon való részvételek nyomán –, ezért a Sony továbbfejleszti a LinkBuds sorozatot és annak más partnercégek alkalmazásaival történő használatát is, hogy olyan optimális hangélményt biztosítson a vásárlók számára, amely tükrözi napjaink életstílusát.
>> A termék típusainak részletezése, árakkal, megrendelési lehetőséggel

Új „bolygókék” szín

A kényelmes LinkBuds S egy új „Bolygókék” színben kerül az üzletekbe, amelynek teste és tokja műanyag vízadagolókból származó újrahasznosított gyantaanyagok felhasználásával készült. Az anyagot eredetileg a Sony fejlesztette ki egy új kialakításra törekedve, azzal a céllal, hogy kiterjessze a vízadagoló ballonokból származó újrahasznosított anyagok felhasználási lehetőségeit, és kihasználja öntapadó tulajdonságait. Az így kapott anyag a LinkBuds S „Earth Blue” terméken gyönyörű, egyedi márványmintázatot hoz létre, mely minden változaton másképp fest.

A „Bolygókék modell mellett a teljes LinkBuds sorozat műanyagmentes csomagolással is rendelkezik, ráadásul a fejhallgatók autóalkatrészekből újrahasznosított anyagokat tartalmaznak, ami tükrözi a Sony elkötelezettségét termékei környezeti hatásainak csökkentése iránt.

A Sony Csoport hosszú távú környezetvédelmi tervet hajt végre „Road to Zero” néven, amelynek célja, hogy 2050-re nullára csökkentse ökológiai lábnyomát. Ennek részeként a Sony létrehozta a „Green Management 2025” elnevezés alatt középtávú környezetvédelmi céljait, amelyek 2021-től 2025-ig vannak hatályban. A kezdeményezés célja az olyan folyamatok felgyorsítása, mint az újrahasznosított műanyagok bevezetése, a termékek energiafogyasztásának csökkentése, a műanyag elhagyása az újonnan tervezett kisméretű termékek csomagolásából, valamint a megújuló energiaforrások bevezetése.
>> A termék típusainak részletezése, árakkal, megrendelési lehetőséggel

Adományozási program az óceánvédelmi tevékenységek támogatására

A műanyag éves termelése az elmúlt 50 év alatt körülbelül húszszorosára nőtt, míg az újrahasznosított műanyag mennyisége megközelítőleg 9% maradt. A Sony az összes LinkBuds S termék eladásának egy százalékát a Conservation International (CI) nemzetközi civil szervezetnek ajánlja fel, amely 1987 óta eddig 70 országban dolgozott azon, hogy társadalmak számára felhívja a figyelmet a természet és a globális biodiverzitás felelősségteljes és fenntartható gondozását az emberiség jóléte érdekében.

A Sony minden egyes eladott egység árából 2 dollárt a CI óceánvédelmi tevékenységeinek támogatására adományoz. Ez azt jelenti, hogy minden egyes vásárlással közel 58 824 négyzetméternyi óceánt védünk meg, ami a Conservation International számításai szerint körülbelül 47 olimpiai méretű úszómedencének felel meg.

„A természetben semmi sem légüres térben történik. Az egy helyen bekövetkező szennyezés az egész óceánra hatással lehet”

– mondta Anastasia Khoo, a Conservation International marketingvezetője.

„A műanyagszennyezés önmagában is probléma, de szerepet játszik az óceánt érő egyéb stresszhatások súlyosbításában is, az éghajlatváltozástól a túlhalászásig. Az emberiség az egészséges óceánoktól függ, és az ehhez hasonló erőfeszítések hozzájárulnak a szükséges finanszírozáshoz, valamint a fogyasztók tudatosságának és elkötelezettségének növeléséhez.”

Többpontos kapcsolat funkció

Ezenkívül a LinkBuds sorozat minden modellje szoftverfrissítést kap, amely a többpontos Bluetooth-kapcsolat funkció segítségével lehetővé teszi, hogy egyszerre két eszközhöz is csatlakozzanak. Ha például éppen zenét játszik a számítógépén, és az okostelefonja bejövő hívást fogad, a készülék automatikusan átkapcsol az okostelefon hívására, és biztosítja, hogy kapcsolatváltás nélkül, kihangosítva telefonálhasson.

A LinkBuds sorozat valamennyi modellje 2022 novemberében kap szoftverfrissítést a Multipoint Bluetooth kapcsolat támogatása érdekében, míg a díjnyertes WF-1000XM4 fülhallgató is részesül a kényelmesebb Bluetooth funkcióból ezen a télen.

Elérhetőség

A LinkBuds S „bolygókék” modellje 2022 novemberétől elérhető a Sony viszonteladóinál. Ár ellenőrzése, megrendelési lehetőség itt

Okoseszközök

Jövő február elején jön ki a Samsung Galaxy S23 sorozat

galaxy

A Samsung egyik vezetője árulta el, hogy február elejére várható a Galaxy S23-as Unpacked rendezvény.

Eddig is nyílt titok volt, hogy valószínűleg februárban érkezik a Samsung Galaxy S23 széria, egy dél-koreai jelentés szerint azonban a Samsung egyik vezetője megerősítette ezt, és azt is, hogy február első hetében lesz 2023 első Unpacked rendezvénye.

A világjárvány óta ez lesz az első élőben tartott Unpacked, állítólag San Franciscóban tartják. Az új mobilok pedig még februárban elérhetőek lesznek majd globálisan is. Mivel ez a sokadik jelentés február első hetéről, ezért a jelentés hihető.

Korábban januári, CES-re eső bemutatót is emlegettek a pletykákban, de azon az eseményen sosem debütált még Galaxy S széria, és a szakértők szerint is valószínűtlen lenne egy ilyen húzás. A Galaxy S23 mobilok mindenhol Snapdragon 8 Gen 2 chippel jelennek majd meg.

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál a IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

elektronikai

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

Sokan már a Black Friday alatt bevásároltak

Az Euronics tapasztalatai alapján a vásárlók egyre korábban kezdik meg a karácsonyi ajándékok beszerzését, és már az ünnepekre előre gondolva élnek az őszi kuponnapok, illetve a Black Friday akciók lehetőségeivel is. Az idei Black Friday időszak alatt például több mint 80 000 termék talált gazdára, ami 54%-kal nagyobb az októberben eladott árucikkek mennyiségénél.

A 2022-es Black Friday alatt a legkeresettebb termékkörök a kéziporszívók, az okostelefonok és az air fryerek voltak a műszaki áruházláncnál, de a top ötben végeztek a hőszivattyús szárítógépek és az 55”-58” közötti televíziók is. A legmagasabb árbevételt az okostelefonok hozták, az Euronics vásárlók átlagosan 140 000 Ft-ot költöttek ebben a kategóriában. Így tehát sokan számíthatnak arra, hogy a fa alatt egy új mobiltelefon várja majd őket – a legkeresettebb márkák a Samsung, az iPhone és a Xiaomi voltak.

Továbbra is látványos a decemberi csúcsidőszak

A Black Fridayt övező kiugró érdeklődés ellenére azonban továbbra is a december a legforgalmasabb időszak, ráadásul ilyenkor a vásárlók szeretnek ellátogatni az áruházakba és személyesen átnézni a kínálatot. 2021 decemberében például közel 60%-kal több vásárló fordult meg az az Euronics üzletekben, mint novemberben.

A vásárlói létszám növekedését természetesen az árbevétel emelkedése is szorosan kíséri: 2021. decemberben az Euronics árbevétele 28%-kal emelkedett novemberhez képest, míg az eladott termékek száma ugyanezt az időszakot vizsgálva 50%-kal növekedett. Decemberben a műszaki áruházlánc adatai alapján szabályos vásárlási láz indul be, már a hónap első napjaitól láthatóan megnövekszik az ügyfélszám az áruházakban, és a rendelések száma a webáruházban.

2021 decemberében az Euronicsnál a legnagyobb érdeklődés a kávéfőzőket, air fryereket, porszívókat és egyéb kisgépeket övezte, de nagy volt a kereslet a telefonokra, a 43-50” közötti méretű televíziókra, a játékkonzolokra és az okosórákra is. Tavaly ebben az időszakban átlagosan 41 000 Ft-ot költöttek el a vásárlók egy alkalommal, ez a kosárérték a 43-50”-os televíziók körében átlagosan 242 000 Ft, a kisgépek kategóriájában pedig 23 000 Ft volt.

Erre számíthatunk idén

„Idén arra számítunk, hogy tovább nő az érdeklődés a különböző játékkonzolok és hozzájuk tartozó játékok iránt.  Kiugró kereslet várható az automata kávéfőzők, robotporszívók és 55” feletti televíziók kategóriáiban, illetve előre láthatóan sok vásárló fogja keresni a karácsony előtti időszakban az IT-eszközöket, mobiltelefonokat és okosórákat is”

– mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

„Mivel idén már új termékkörök is megtalálhatóak kínálatunkban, az otthoni sporteszközök és játékok kategóriáiban is kiugró eredményekre számítunk decemberben.”

Magasabbak lesznek az árak

A teljes piacon tapasztalható infláció, illetve a továbbra is akadozó áruellátási láncok idén a műszaki kereskedőket is árkorrekcióra kényszerítette, ami miatt a vásárlóknak várhatóan a tavalyi évhez képest mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk majd egy-egy karácsonyi ajándékért.

„Bár szinte minden piaci szegmensben elszálló árakkal találkozhatunk, és közel 1000 munkavállalót foglalkoztató cégként mi is kénytelenek voltunk emelni az árakat, ugyanakkor a helyzetünk viszonylag kedvező. Idén márciusban nyitottuk meg 28 000 m2-es raktárbázisunkat, ahol lehetőségünk nyílt felkészülni arra, hogy nagyobb mennyiségben, előre raktározzuk el akár már a karácsonyi időszakban értékesíteni kívánt árucikkeket is. Az olyan termékek esetében, amelyekből nem adnak ki évente vagy félévente újabb szériát, azaz amelyek nem változnak olyan gyorsan, így még az árfolyamok elszállása előtt be tudtuk raktározni a szükséges mennyiségeket. Ennek köszönhetően decemberben még a piaci átlaghoz képest kedvezőbb áron tudjuk kínálni a vásárlóknak ezeket az eszközöket”

– teszi hozzá Fazekas Bálint.

A kereskedelmi ügyvezető szerint azonban az olyan innovatív, gyorsan fogyó és cserélődő termékkörök esetében, mint például a telefonok, a vásárlóknak érdemes számolniuk a piaci helyzetből adódó áremelkedéssel.

Egyre többen kérnek segítséget a választáshoz

Az emelkedő árak mellett nehéz jó döntést hozni, az Euronics szerint talán éppen ezért is kérnek egyre többen segítséget a megfelelő eszköz kiválasztásához. A műszaki áruházlánc szakértékesítői már nem csak a fizikai áruházakban, de online is segítenek a vásárlóknak azzal, hogy egy rövid igényfelmérés után javaslatot tesznek a megadott feltételeknek leginkább megfelelő termékre, termékekre.

Azok számára, akik így sem biztosak abban, hogy a meglepetésként vásárolt árucikk elnyeri majd az ajándékozott tetszését, jó választás lehet egy vásárlási utalvány. Ezzel a lehetőséggel Fazekas Bálint szerint minden évben sokan élnek:

„A vásárlási utalványok iránti megnövekedett igény már októberben jelentkezik. 2021 októberében az előző hónaphoz viszonyítva 17%-kal nőtt az utalványok eladása, míg novemberben 178 százalékos, decemberben 73 százalékos növekedés volt tapasztalható a megelőző hónapot figyelembe véve.”

Tovább

Okoseszközök

Digitalizáció: Még 2022-ben is vesznek el fontos céges papírok

editel

Az EDITEL nemrég kutatást végzett a vállalati adatok és dokumentumok archiválásáról, ami többek között azt vizsgálta, hogy a cégeknél van-e kialakult folyamatszabályozás, illetve hogy mennyire elterjedt a digitális archiválás, mely fontos szempont lehet fenntarthatósági célok elérésében is.

A digitális archiválást ma már egyre több helyen alkalmazzák, ami nemcsak a koronavírus-járvány egyik velünk maradt pozitívuma, hanem fontos lépés lehet a cégek fenntarthatósági törekvéseinek figyelembevételénél is. Épp ezért az EDITEL több mint 100 magyarországi telephellyel rendelkező céget kérdezett meg ebben a témakörben.

A kutatásra összesen 16 különböző szektorból, és többségében senior alkalmazottaktól, középvezetőktől, illetve felsővezetőktől érkeztek válaszok. Meglepő eredmény, hogy a megkérdezett cégek közel 35 százalékának nincs kialakult folyamatszabályozási rendszere az archiválásra, 22 százalékuk nem archiválja digitálisan a dokumentumokat, sőt, majdnem 15 százaléknál már veszett is el emiatt fontos irat. Aki viszont archivál, az többségében jogi dokumentumokat (95,7 százalék), számlákat (91,4 százalék), teljesítési igazolásokat (73,1 százalék), valamint audit anyagokat (71 százalék).

A digitális archiválásra azonban több megoldás létezik, az EDITEL azt is megkérdezte, hogy azok a kitöltők, akiknél már van ilyen rendszer, milyen szempontok alapján döntöttek. A válaszadók számára a három legfontosabb tulajdonság az a könnyű kezelhetőség (81,7 százalék), a hozzáférhetőség (74,2 százalék) és a kereshetőség volt. De a döntéshozatalnál nemcsak ezek, hanem az archiváló rendszert biztosító cég piaci helyzete – leginkább a pénzügyi stabilitása -, illetve az általuk kínált garancia is jelentős tényező volt. Döntő fontosságúnak bizonyult ezen felül, hogy a rendszer biztosítsa a saját felügyeletet az archiválásnál, illetve az archívum összekapcsolása saját ERP (Enterprise Resource Planning – vállalati erőforrás-tervező) rendszerrel.

A kérdőív arra is kitért, hogy a megkérdezett cégek melyik megoldást preferálják, a felhő alapú, vagy a céghez helyben telepített rendszert. Itt a vártnál szorosabb lett az eredmény: a válaszadók 57 százaléka megbízik a felhőalapú szolgáltatásban, 43 százalékuk azonban a lokális rendszert tartotta a cég igényeihez inkább megfelelőnek.

De a koronavírus-járvány home office-os időszaka után már nemcsak a digitális archiválás, hanem az elektronikus adatcsere (Electronic Data Interchange – EDI) is egyre fontosabb egy hatékony cég működésében. Ezek a rendszerek alkalmasak az egymástól különálló, de együttműködő szervezetek – egy vállalat esetén például a partnerek vagy az ügyfelek – üzleti dokumentumainak (szerződések, számlák) elektronikus kezelésére, majd azok archiválására is. A vállalati kommunikáció leegyszerűsödik, a digitálisan archivált dokumentumok nemhogy nem vesznek el, de kereshetőek is lesznek, amivel nemcsak hatékonyabbá válnak a cég belső munkafolyamatai, hanem fenntarthatóbbá is válik a napi működés.

A témával kapcsolatos ebook az EDITEL oldaláról letölthető.

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss