Connect with us

Okoseszközök

Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot

AI

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre.

Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.

Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.

Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon!

„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak”

– figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

Alacsony exportküszöb

Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.

A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.

„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége”

– véli Szabó László.

Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?

A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb”

– jelenti ki Szabó László.

A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.

Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.

Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak

Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.

A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Így nyerhetsz inspirációt álmaid edzőterméhez

A világ vezető olasz fitneszmárkája olyan innovatív digitális eszközt ad partnerei kezébe, amellyel látványos és inspiráló formában kezdhetnek bele edzőtermük megtervezésébe, legyen szó akár vállalati, akár otthoni felhasználásról.

„A Technogym élen jár a digitális újításokban, amelyek egyfelől egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a fitneszgépek használatát, másfelől pedig optimalizálják az edzéseket, sőt még magasabb szintre emelik azokat. Legújabb digitális megoldásunk az elképzelések megtervezésében és vizualizációjában segíti ügyfeleinket”

– hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.

Az új digitális eszközzel – amely a Technogym weboldalán bárki számára elérhető – könnyedén megtervezhető egy edzőterem, vagy akár egy kisebb edzősarok. Mivel számos helyiségforma, méret és funkció áll rendelkezésre ebben a tervezőben, így mindenki a saját igényei és elképzelései alapján alakíthatja ki álmai edzőtermét.

„A tervező teljesen felhasználóbarát, ugyanakkor minden fontos technikai adattal fel van vértezve. Ennek köszönhetően nemcsak professzionális, hanem akár a kísérletező kedvű, otthoni felhasználási lehetőségeket keresők is kipróbálhatják”

– tette hozzá Szekosán Anett.

A tervezőben nemcsak a Technogym gépei érhetők el, hanem akár ablakokat, oszlopokat, asztalokat és szekrényeket is beilleszthetnek a felhasználók edzőtermükbe a digitális térben. Sőt, olyan fontos paraméterek is megadhatók, mint a falak vastagsága vagy a belmagasság.

A Technogym tervezőprogramja segít megtalálni az igényeknek leginkább megfelelő elrendezést, hogy a születőfélben lévő edzőtermek a lehető legjobban megfeleljenek az elvárásoknak. Ebben a digitális tervezőben a felhasználók 3D-ben láthatják terveiket, ami ugyancsak hozzájárul a minél optimálisabb megvalósításhoz.

Az olasz márka immár több mint 40 éves fennállása alatt a design és az innováció úttörőjévé vált a fitneszpiacon. A Technogym filozófiájának fontos része, hogy termékei szervesen illeszkedjenek a különféle enteriőrökbe.

„A wellbeing elképzelés szerves része, hogy az edzéshez használt eszközök harmóniában legyenek a belsőépítészeti megoldásokkal. A vizuális összhang kellemes érzetet kelt, ami tökéletes keretet teremt a mozgáshoz és a feltöltődéshez”

– árulta el a Technogym marketing menedzsere.

Az olasz márka újdonságával tehát már a tervezési fázisban pontos képet kaphatnak a felhasználók arról, hogy egyes gépek hogyan illeszkednek a térbe, illetve hogy milyen elrendezéssel érhető el a leghatékonyabb felhasználás.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A párizsi Pompidou Központ tárlatának képei is bekerülnek a Samsung Art Store gyűjteményébe

Miközben a Pompidou Központ egy páratlan léptékű felújításra készül, történelmi jelentőségű együttműködést jelentett be a Samsung Art Store-ral is.

A gyűjtemény 25 remekműve kerülhet be világszerte az emberek otthonaiba. 2025 novemberétől a Samsung Art TV-k képernyőjére is megérkeznek a több mint egy évszázad művészeti innovációját felölelő, gondosan összeválogatott sorozat darabjai – Brancusitól egészen Pollockig.

A válogatásban olyan kiemelt remekművek szerepelnek, mint Frida Kahlo A keret (The Frame – 1938), Waszilij Kandinszkij Sárga-Vörös-Kék (Get-Rot-Blau – 1925), Piet Mondrian New York City (1942) és Henri Matisse A király szomorúsága (La Tristesse du Roi – 1952) című alkotásai. A listát tovább gazdagítják Marc Chagall, Joan Miró, Yves Klein és Peter Doig munkái. Ez a gyűjtemény több mint 100 év művészettörténetét mutatja be, hűen tükrözve a Pompidou Központ szerepét a modern művészet világában.

„A Pompidou Központ a kezdetektől a művészet és az innováció találkozási pontja – nyilatkozta Gaële de Medeiros, a Pompidou Központ nemzetközi és gazdasági fejlesztési vezetője. – Ennek az együttműködésnek köszönhetően a gyűjteményünk azokban az években is látható, megosztható és élvezhető marad, amikor a bemutatótereink átalakulnak.”

A Samsung célja, hogy a világszínvonalú műalkotásokat a múzeumok falain túl is elérhetővé tegye, ennek a törekvésnek kiváló példája ez az együttműködés is. A vállalat technológiájának köszönhetően a felhasználók digitális vászonná alakíthatják a képernyőiket, és akár az otthonukban is összeállíthatják saját művészeti kollekciójukat.

„A művészet ereje akkor sem vész el, ha egyes ajtók bezárulnak, mert mindig új utakat talál – mondta el Daria Greene, a Samsung tartalom- és kurátori vezetője. – A The Frame révén ezek a művek képesek túlnőni a földrajzi korlátokon, és arra ösztönözni az embereket, hogy a modern művészetet a mindennapjaik részévé tegyék.”

A Samsung Art Store folyamatosan bővülő múzeumi partnerei – köztük a Met, a Tate, a MoMA és a Musée d’Orsay – mellé most a Pompidou Központ gyűjteménye is bekerül. Az együttműködés így még közelebb hozza a művészetet a felhasználók hétköznapjaihoz.

Exkluzív műalkotások a Samsung tévéken

A Samsung Art Store a vállalat 2025-ös Art tévéin elérhető, köztük a The Frame és The Frame Pro készülékeken, így a világ élvonalbeli művészeinek, múzeumjainak és galériáinak műalkotásai még könnyebben hozzáférhetők.

A Samsung legfejlettebb The Frame Pro művészeti tévéje továbbfejlesztett Neo QLED képernyővel érhető el, amely élénkebb színeket, élesebb kontrasztokat és mélyebb feketéket jelenít meg. A vezeték nélküli One Connect Box zökkenőmentes telepítést tesz lehetővé, így a felhasználók – akár 9 méter távolságig – elrejthetik a kábeleket, és csodálhatják a tévé galériákat idéző képeit. A matt kijelző tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, amelynek köszönhetően a műalkotások élethűnek hathatnak, és rugalmasan – a kerettől a méretig – testreszabhatók, így a készülék dekorációs elemként illeszkedhet bármely belső térbe.

A Samsung az Art Store elérhetőségét idén kiterjesztette az egyes Neo QLED 8K, Neo QLED 4K és QLED sorozatokra is. Ezzel újabb lehetőségeket biztosít a felhasználóknak arra, hogy a művészetet közvetlenül az otthonukban élvezhessék.

További információk a https://www.samsung.com/hu/support/tv-audio-video/how-to-use-art-store/.  weboldalon érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung az egymást követő hatodik évben is megőrizte helyét a gaming monitorok piacán

A Samsung bejelentette, hogy az International Data Corporation (IDC) legfrissebb adatai szerint már hatodik éve folyamatosan őrzi élvonalbeli pozícióját a gaming monitorok szegmensében.

A Samsung 2024-ben tovább erősítette pozícióját ebben a gyorsan fejlődő, teljesítményközpontú iparágban, 21 százalékos bevételi részesedést szerzett a globális gaming monitor piacon. A Samsung ugyanakkor már második éve őrzi élvonalbeli helyét az OLED-monitor szegmensben is, 34,6 százalékos részesedéssel – mindössze két évvel azután, hogy a vállalat bemutatta első OLED-modelljét.

„A Samsung helyzete a gaming monitorok piacán jól tükrözi az innováció iránti töretlen elkötelezettségünket és a mai játékosok igényeinek alapos ismeretét – mondta Hoon Chung, a Samsung vizuális kijelző üzletágának ügyvezető alelnöke. – Fontos szerepünk van a gaming jövőjében, legyen szó akár a lenyűgöző 3D élményekről vagy a forradalmi OLED teljesítményről.”

A Samsung növekedésének hátterében a kiemelkedő teljesítményű Odyssey széria áll, amely számos modellel emeli új szintre a lebilincselő játékélményt.

  • Odyssey 3D (G90XF modell): Ez az új, 27 colos monitor, úttörő 3D gaming élményt kínál, amelyhez nem szükséges külön szemüveg felvétele. A fejlett szemkövető technológia és a Samsung saját fejlesztésű lencserendszere élethű, nagy felbontású 3D képet hoz létre. Az eszköz a Reality Hub segítségével zökkenőmentesen konvertálja a képet 2D-ről 3D-re, a 165 Hz-es képfrissítési frekvenciának és az ultragyors, 1 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidőnek köszönhetően pedig új értelmet ad az interaktivitásnak és a realizmusnak.
  • Odyssey OLED G8 (G81SF modell): Egy csúcstechnológiás, 27 vagy 32 colos 4K 240 Hz-es OLED gaming monitor, amely a fejlett QD-OLED technológiának köszönhetően kivételes színpontosságot és elképesztő teljesítményt biztosít. A kategóriájában az egyik legmagasabb pixelsűrűséggel, 0,03 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidővel és a Samsung OLED Safeguard+ beégés elleni védelemmel rendelkezik.
  • Odyssey OLED G6 (G60SF modell): Az Odyssey OLED G6 egy 27 colos, QHD QD-OLED monitor, rendkívül gyors – 500 Hz-es – képfrissítési frekvenciával és 0,03 ms GTG (szürkétől szürkéig) válaszidővel. Az Odyssey G6 a kompetitív játékosok számára is elhozza a Samsung innovációit, elit sebességet és reszponzivitást kínálva a versenyeken induló gamereknek és e-sportolóknak.

Az új generációs termékcsalád alapja a Samsung saját fejlesztésű Quantum Dot OLED technológiája, amely minden látószögből javítja a színhelyességet, a kontrasztot és a fényerőt. Ezzel nagyszerű választás lehet azoknak a játékosoknak, akik lenyűgöző képminőségre és csúcsteljesítményre vágynak. A legújabb monitorok teljesítményét még tovább növeli az NVIDIA G-SYNC kompatibilitás és az AMD FreeSync™ Premium Pro támogatás, amelyek minimálisra csökkentik a mozgás megakadását, valamint a képszakadás és képremegés jelenségét, így páratlan OLED játékélményt biztosítanak.

Az Odyssey 3D, az Odyssey OLED G8 és az Odyssey OLED G6 gaming monitorok már elérhetők Magyarországon.

A Samsung gaming monitor-sorozatáról további információk a https://www.samsung.com/hu/ weboldalon érhetők el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss