Okoseszközök
Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre.
Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.
Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.
Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon!
„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak”
– figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.
Alacsony exportküszöb
Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.
A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.
„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége”
– véli Szabó László.
Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?
A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.
„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb”
– jelenti ki Szabó László.
A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.
Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.
Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak
Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.
A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
3 méter széles és 1,7 méter magas házimozi-kijelzőt mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb házimozi-innovációját, az LG MAGNIT Active Micro LED kijelzőt, amely aktív mátrix technológiát alkalmaz az egyes pixelek rendkívül precíz vezérléséhez.
Az újgenerációs modell kivételes képélességet, kontrasztot és mélységet kínál, újraértelmezve a prémium otthoni szórakozás élményét.
A készülék október 21-étől már kapható Dél-Koreában, később pedig a fontosabb nemzetközi piacokon, köztük Észak-Amerikában is elérhető lesz, 2025 év végétől pedig már az LG budapesti székházában is megtekinthető lesz.
Az LG prémium MAGNIT termékcsaládjának tagjaként érkező MAGNIT Active Micro LED 136 hüvelykes (azaz nagyjából 3 méter széles és 1,7 méter magas) méretével, 4K (3840 × 2160 pixel) felbontású kijelzőjével és rendkívüli, 1 000 000:1 kontrasztarányával magával ragadó és valósághű látványvilágot ígér.
Az aktív mátrix technológia integrálásával az új, Micro LED kijelző minden egyes pixele önálló fényforrásként funkcionál. A hagyományos, soronként és oszloponként vezérelt passzív mátrix rendszerekkel szemben az LG aktív mátrix megoldása minden pixelt önállóan vezérel, ezzel pedig részletes, páratlan képminőséget eredményez.
Az LG saját fejlesztésű felületkezelési technológiája mélyebb feketét biztosít, és minimalizálja a külső fény hatását a megjelenített képre, így a színek mindig pontosan jelennek meg. A precízen illeszkedő moduláris kialakítás csökkenti a panelek közötti távolságot, így az eredmény egy egybefüggő, vibrálásmentes képfelület, ami hosszabb ideig is kényelmes a szemnek.
A kijelző két oldalába épített hangsugárzók 4.2 csatornás térhatású hangzást biztosítanak, összesen 100 W teljesítménnyel. A kijelző támogatja a nagy felbontású audiojelek veszteségmentes lejátszását (eARC), így a felhasználók otthonuk kényelmében is gazdag, moziszerű hangzást élvezhetnek.
A kijelzőben az LG legújabb, 6. generációs α9 AI processzora dolgozik, amely mesterséges intelligencia segítségével elemzi a bejövő jelet és úgy optimalizálja az egyes jeleneteket, hogy pontosan azt láthassuk, amit az alkotók eredetileg elképzeltek. Emellett csökkenti a zajt, növeli az élességet, valamint felismeri az arcokat, objektumokat, szövegeket és különféle háttérelemeket, hogy azokat kiemelve természetesebb, részletgazdagabb és élethűbb megjelenítést generáljon. Az akár 144 Hz-es képfrissítési rátával pedig a mozgás mindig folyékony, de elmosódásmentes marad, így a kijelző a gyors reflexeket igénylő játékokhoz és dinamikus sporttartalmakhoz is ideális.
A kijelzőn az LG saját okostévé-rendszere, a webOS fut, amelyen a felhasználók kényelmesen elérik az LG Channelst — a vállalat ingyenes tévészolgáltatását —, valamint más streaming és gaming tartalmakat. Azok pedig, akik előfizetnek az LG Gallery+ szolgáltatásra, híres festmények és illusztrációk között válogathatnak, amikkel bármikor feldobhatják otthonukat. Az új MAGNIT az AirPlay 2-t és a Miracastot is támogatja, ezzel megkönnyítve a képernyőmegosztást iOS- és Android-eszközökről.
Az LG MAGNIT Active Micro LED a beépített Dolby Vision funkcióval még káprázatosabb színeket, nagyobb kontrasztot, és részletgazdagabb megjelenítést kínál. A termék megkapta a TÜV Rheinland Color Consistency Wide Viewing tanúsítványát is, amely azt igazolja, hogy még ekkora képernyőmérettel, és széles betekintési szög esetén is konzisztensek maradnak a színek.
A termék megfelel az Egyesült Államok Szövetségi Hírközlési Bizottsága (FCC) lakossági környezetre vonatkozó elektromágneses kompatibilitási előírásainak, és a British Standards Institution által végzett éghetőségi vizsgálaton 2. osztályú (Class 2) tanúsítványt szerzett, ami igazolja, hogy otthoni és beltéri felhasználásra alkalmas.
A tervek szerint az LG a terméket egy teljes mértékben skálázható videófal-megoldássá fogja alakítani, tovább erősítve ezzel a vállalat jelenlétét a B2B piacon.
„Lenyűgöző, teljes falat betöltő méretével, életteli színeivel és elképesztő nagyfelbontású részletességével az új LG MAGNIT Active Micro LED valódi mozivá változtatja az otthonokat, ezzel pedig páratlan élményt nyújt”
— mondta Park Hyoung-sei, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának elnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Így nyerhetsz inspirációt álmaid edzőterméhez
A világ vezető olasz fitneszmárkája olyan innovatív digitális eszközt ad partnerei kezébe, amellyel látványos és inspiráló formában kezdhetnek bele edzőtermük megtervezésébe, legyen szó akár vállalati, akár otthoni felhasználásról.
„A Technogym élen jár a digitális újításokban, amelyek egyfelől egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a fitneszgépek használatát, másfelől pedig optimalizálják az edzéseket, sőt még magasabb szintre emelik azokat. Legújabb digitális megoldásunk az elképzelések megtervezésében és vizualizációjában segíti ügyfeleinket”
– hangsúlyozta Szekosán Anett, a Technogym marketing menedzsere.
Az új digitális eszközzel – amely a Technogym weboldalán bárki számára elérhető – könnyedén megtervezhető egy edzőterem, vagy akár egy kisebb edzősarok. Mivel számos helyiségforma, méret és funkció áll rendelkezésre ebben a tervezőben, így mindenki a saját igényei és elképzelései alapján alakíthatja ki álmai edzőtermét.
„A tervező teljesen felhasználóbarát, ugyanakkor minden fontos technikai adattal fel van vértezve. Ennek köszönhetően nemcsak professzionális, hanem akár a kísérletező kedvű, otthoni felhasználási lehetőségeket keresők is kipróbálhatják”
– tette hozzá Szekosán Anett.
A tervezőben nemcsak a Technogym gépei érhetők el, hanem akár ablakokat, oszlopokat, asztalokat és szekrényeket is beilleszthetnek a felhasználók edzőtermükbe a digitális térben. Sőt, olyan fontos paraméterek is megadhatók, mint a falak vastagsága vagy a belmagasság.
A Technogym tervezőprogramja segít megtalálni az igényeknek leginkább megfelelő elrendezést, hogy a születőfélben lévő edzőtermek a lehető legjobban megfeleljenek az elvárásoknak. Ebben a digitális tervezőben a felhasználók 3D-ben láthatják terveiket, ami ugyancsak hozzájárul a minél optimálisabb megvalósításhoz.
Az olasz márka immár több mint 40 éves fennállása alatt a design és az innováció úttörőjévé vált a fitneszpiacon. A Technogym filozófiájának fontos része, hogy termékei szervesen illeszkedjenek a különféle enteriőrökbe.
„A wellbeing elképzelés szerves része, hogy az edzéshez használt eszközök harmóniában legyenek a belsőépítészeti megoldásokkal. A vizuális összhang kellemes érzetet kelt, ami tökéletes keretet teremt a mozgáshoz és a feltöltődéshez”
– árulta el a Technogym marketing menedzsere.
Az olasz márka újdonságával tehát már a tervezési fázisban pontos képet kaphatnak a felhasználók arról, hogy egyes gépek hogyan illeszkednek a térbe, illetve hogy milyen elrendezéssel érhető el a leghatékonyabb felhasználás.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A párizsi Pompidou Központ tárlatának képei is bekerülnek a Samsung Art Store gyűjteményébe
Miközben a Pompidou Központ egy páratlan léptékű felújításra készül, történelmi jelentőségű együttműködést jelentett be a Samsung Art Store-ral is.
A gyűjtemény 25 remekműve kerülhet be világszerte az emberek otthonaiba. 2025 novemberétől a Samsung Art TV-k képernyőjére is megérkeznek a több mint egy évszázad művészeti innovációját felölelő, gondosan összeválogatott sorozat darabjai – Brancusitól egészen Pollockig.
A válogatásban olyan kiemelt remekművek szerepelnek, mint Frida Kahlo A keret (The Frame – 1938), Waszilij Kandinszkij Sárga-Vörös-Kék (Get-Rot-Blau – 1925), Piet Mondrian New York City (1942) és Henri Matisse A király szomorúsága (La Tristesse du Roi – 1952) című alkotásai. A listát tovább gazdagítják Marc Chagall, Joan Miró, Yves Klein és Peter Doig munkái. Ez a gyűjtemény több mint 100 év művészettörténetét mutatja be, hűen tükrözve a Pompidou Központ szerepét a modern művészet világában.
„A Pompidou Központ a kezdetektől a művészet és az innováció találkozási pontja – nyilatkozta Gaële de Medeiros, a Pompidou Központ nemzetközi és gazdasági fejlesztési vezetője. – Ennek az együttműködésnek köszönhetően a gyűjteményünk azokban az években is látható, megosztható és élvezhető marad, amikor a bemutatótereink átalakulnak.”
A Samsung célja, hogy a világszínvonalú műalkotásokat a múzeumok falain túl is elérhetővé tegye, ennek a törekvésnek kiváló példája ez az együttműködés is. A vállalat technológiájának köszönhetően a felhasználók digitális vászonná alakíthatják a képernyőiket, és akár az otthonukban is összeállíthatják saját művészeti kollekciójukat.
„A művészet ereje akkor sem vész el, ha egyes ajtók bezárulnak, mert mindig új utakat talál – mondta el Daria Greene, a Samsung tartalom- és kurátori vezetője. – A The Frame révén ezek a művek képesek túlnőni a földrajzi korlátokon, és arra ösztönözni az embereket, hogy a modern művészetet a mindennapjaik részévé tegyék.”
A Samsung Art Store folyamatosan bővülő múzeumi partnerei – köztük a Met, a Tate, a MoMA és a Musée d’Orsay – mellé most a Pompidou Központ gyűjteménye is bekerül. Az együttműködés így még közelebb hozza a művészetet a felhasználók hétköznapjaihoz.
Exkluzív műalkotások a Samsung tévéken
A Samsung Art Store a vállalat 2025-ös Art tévéin elérhető, köztük a The Frame és The Frame Pro készülékeken, így a világ élvonalbeli művészeinek, múzeumjainak és galériáinak műalkotásai még könnyebben hozzáférhetők.
A Samsung legfejlettebb The Frame Pro művészeti tévéje továbbfejlesztett Neo QLED képernyővel érhető el, amely élénkebb színeket, élesebb kontrasztokat és mélyebb feketéket jelenít meg. A vezeték nélküli One Connect Box zökkenőmentes telepítést tesz lehetővé, így a felhasználók – akár 9 méter távolságig – elrejthetik a kábeleket, és csodálhatják a tévé galériákat idéző képeit. A matt kijelző tükröződésmentes bevonattal rendelkezik, amelynek köszönhetően a műalkotások élethűnek hathatnak, és rugalmasan – a kerettől a méretig – testreszabhatók, így a készülék dekorációs elemként illeszkedhet bármely belső térbe.
A Samsung az Art Store elérhetőségét idén kiterjesztette az egyes Neo QLED 8K, Neo QLED 4K és QLED sorozatokra is. Ezzel újabb lehetőségeket biztosít a felhasználóknak arra, hogy a művészetet közvetlenül az otthonukban élvezhessék.
További információk a https://www.samsung.com/hu/support/tv-audio-video/how-to-use-art-store/. weboldalon érhetők el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
A kriptobefektetők 66%-a növelni tervezi befektetéseit
-
Ipar2 hét ago
Hatékonyabb vízgazdálkodás digitális megoldásokkal
-
Mozgásban2 hét ago
Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke
-
Egészség2 hét ago
Idén ősszel kihagyná a náthaszezont?
-
Ipar2 hét ago
A Kingston Technology 2024-ben is megőrizte vezető helyét a DRAM-modulok eladásában
-
Ipar2 hét ago
Antimikrobiális anyagot mutatott be az LG a németországi K Show-n
-
Okoseszközök1 hét ago
A Google már nem keres – gondolkodik! Az AI forradalom felforgatja a szabályokat
-
Gazdaság1 hét ago
Az AI korában a STEM szakmák is jövőállóak





