Okoseszközök

Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot

AI

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre.

Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.

Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.

Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon!

„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak”

– figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

Alacsony exportküszöb

Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.

A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.

„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége”

– véli Szabó László.

Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?

A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb”

– jelenti ki Szabó László.

A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.

Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.

Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak

Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.

A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának

mesterséges intelligencia
forrás: Városi Ingatlaniroda - VING

Berobbant az ingatlanpiacra az MI és amit hozott, arra senki sem számított

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.

Az MI alkalmazása az ingatlanirodákban forradalmi változásokat hoz a piacra. Korábban az ingatlanértékesítőknek órákat kellett eltölteniük a hirdetések megfogalmazásával és optimalizálásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása ezen a területen egy újabb példa arra, hogy hogyan tudja a technológia támogatni az emberek munkáját. Az MI nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot, hanem kiegészíti azokat.

Az ingatlanirodák számára az MI alkalmazása további új lehetőségeket is kínál. A fejlesztést bevezető hálózat díjmentes értékesítői profilt biztosít azoknak, akik szeretnék kipróbálni magukat a szakmában és kihasználni az MI által generált hirdetések előnyeit.

„Mostantól az MI által generált hirdetési szövegek automatikusan készülnek, az értékesítő által megadott paraméterek és az ingatlan adatai alapján. Ez az új megoldás rengeteg időt spórol nekünk. Az ügynökök mostantól a hirdetések szövegére fordított idő helyett a legfontosabb feladatokra összpontosíthatnak, mint például az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az ingatlanok megtekintése és a tárgyalások lebonyolítása”

– árulta el Barna József, a Városi Ingatlaniroda – VING hálózatának vezetője.

Az ingatlanpiac folyamatosan változik és fejlődik, ez az újítás jelentős előrelépést jelent a szektorban. Az ingatlanirodák hatékonyabbá válnak, és az értékesítési folyamat gördülékenyebbé válik. Az MI forradalma már itt van, és az ingatlanirodákban alkalmazva az ingatlanértékesítők számára kínálja a jövő lehetőségeit.

Mi sem bizonyítja jobban a fentieket, mint hogy ezt a cikket is 90%-ban az MI fogalmazta valós információk alapján.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Az RBM leválthatja az SMS-t?

rbm

Valóra vált egy újabb marketingálom és egyre nagyobb teret nyer az eszköz, melyben a hírlevél, az sms és a chat tudása összpontosul.

Az üzenetküldés evolúciójának legújabb eredménye az RBM, ami az eddig használt rendszerekhez képest ötszörös megnyitási arányra képes, áthatolva a „reklámvakságon”.

Mi a közös minden reklám- és marketing területen dolgozó szakemberben? Mindenki szüntelenül keresi a megoldást, hogy a célközönsége ingerküszöbén átlépve elérje a felhasználóit, a potenciális vásárlóit, folyamatosan beférkőzve a mindennapjaikba. Az emberek túltelítődtek, alig van olyan eszköz, amelyen nem kapnak szinte óránként reklámokat.

Egyre több vállalat az SMS küldést is beépítette az ügyfelei elérésébe, mert napjainkig ez a legstabilabb eszköz a rövid üzenetek küldéséhez. Ugyanakkor sem a klasszikus sms, sem az MMS nem tud olyan interaktívan, színesen és személyre szabottan működni, mint egy hírlevél vagy a chat alkalmazások nyújtotta lehetőségek. Ennek ellenére a felhasználók és a marketingszakma sem engedi el az SMS-t, mint marketingeszközt.

A Google felismerte az újraélesztés szükségességét és egy erős ráncfelvarrással létrehozta az sms új szintjét, az RBM-et. A Rich Business Messaging olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely interaktívabb és figyelemfelkeltőbb üzenetek küldését teszi lehetővé, egyelőre még csak az Android operációs rendszert használó felhasználóknak. Képek, gifek, videók, sőt akár carousel formájában komplett termékpaletta is megjeleníthető az üzenetekben, teljesen a fogyasztó igényeihez, érdeklődési köréhez igazítva.

Magyarországon a ROKSH és a HolistiCRM együttműködő partnerként vezette be az RBM szolgáltatást. A ROKSH, az e-commerce innovatív képviselőjeként partnerei offline termékpalettáját „digitalizálva” kvázi online piactérré alakítja az offline üzleteket. Folyamatosan növekvő partneri hálózatának kínálatát immár több mint 100 000 vásárló éri el, és ez a szám dinamikusan fejlődik – nem véletlen, hogy az RBM megoldást is ebben a „digitalizált” kereskedelmi térben próbálták ki először.

„Marketing hatékonysági szempontból az RBM lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb és célozottabb üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek. Az RBM megnyitási aránya 85-95%, amely szektortól függően akár ötszörös növekményt jelenthet az e-mailes csatornához képest. RBM-mel olyan ügyfelek is elérhetőek, akik az e-maileket nem, vagy csak ritkán nyitják meg. Az RBM hatékonyan egészíti ki a meglevő kommunikációs csatornákat, ötvözi azok előnyeit”- magyarázta Fekete Csaba Csongor a HolistiCRM ügyvezetője.

Hiba lenne azt gondolni, hogy megkezdődött az SMS hanyatlása. A szakma többsége ma is arra fogad, hogy ez nem fog megtörténni, helyette érkezik egy forradalmi változás, ami teljesen átalakítja. Nos, az RBM-mel ez a folyamat elkezdődött. Marketing szempontból nagyon izgalmas időszak következik, amiből Magyarország sem marad ki: a ROKSH-nak és a HolistiCRM-nek köszönhetően már hazai pályán is figyelhetjük, tapasztalhatjuk a fejlődését.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában

okosóra

Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé.

Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.

A Huawei WATCH GT 3 sorozat legújabb készüléke, a HUAWEI WATCH GT 3 SE ötvözi a divatot és a funkcionalitást; ultrakönnyű, kényelmes kialakításának köszönhetően a városi felfedezők, a sport- és fitneszrajongók, valamint az egészségközpontú felhasználók igényeinek egyaránt megfelel.

Kis súly, esztétikus megjelenés

A HUAWEI WATCH GT 3 SE 1,43 hüvelykes, színes AMOLED kijelzője teljesen új kezelőfelületet kapott. A 466 x 466, 326 képpontos felbontásnak köszönhetően a képernyőn tisztán jelennek meg a színek. A Gorilla Glass védőüveg kopásállóvá teszi a kijelzőt, emellett a megerősített polimerszálas kialakítás is hozzájárul ahhoz, hogy ellenállóbb legyen az okosóra.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE mindössze 35,6 g súlyú (szíj nélkül), az óratest teljes vastagsága pedig 11 mm. A felhasználók több ezer óraszámlap közül választhatnak, valamint „A nap ruhája” (OOTD – Outfit of the Day) és Portré módban készített fényképek segítségével személyre szabott óralapokat is létrehozhatnak.

Több mint száz edzésmód

A HUAWEI WATCH GT 3 SE több mint száz edzésmóddal, intelligens futási tervvel, valamint saját fejlesztésű TruSport™ algoritmussal járul hozzá az egészséges, aktív életmód fenntartásához. A HUAWEI TruSport™ az edzések eredményei alapján értékeléseket és javaslatokat ad a felhasználóknak. Emellett a rögzített adatok a HUAWEI Egészség alkalmazásból könnyedén átvihetők a Strava futó- és kerékpáros alkalmazás felhasználói fiókjába is.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár 50 méter mély vízben is 10 percig használható. Az öt fő műholdrendszerrel együttműködve (GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo és QZSS) a készülék nagy pontosságú GNSS helymeghatározó chipet használ, amelynek köszönhetően kiváló interferenciamentességet biztosít az edzésekhez, így az adatátvitelt nem zavarják más forrásból származó hullámok.

Az okosóra többek között a saját fejlesztésű HUAWEI TruSeen™ 5.0+ és a HUAWEI TruSleep™ 3.0 technológiák segítségével egészségfigyelést végez, nyomon követi a pulzusszámot, az alvásminőséget, a véroxigén- és a stresszszintet is. A pulzusmérést biztosító HUAWEI TruSeen™ 5.0+ technológiának köszönhetően az eszközön a korábbi modelleknél több adatot lehet tárolni, az erőteljes interferencia- és zajcsökkentő kialakításnak köszönhetően pedig jobban megbirkózik a mozgási zajokkal, és tovább javítja a pulzusmérés pontosságát edzés közben.

Továbbfejlesztett alvásfigyelés

A HUAWEI TruSleep™ 3.0 infravörös fényen alapuló technológiát használ az alvásfigyeléshez: rögzíti például az alvás minőségét, automatikusan észleli a felhasználó alvási idejét, valamint a testmozgás, a pulzusszám, és a szívfrekvencia-variabilitáson alapuló paraméterek alapján figyeli a különböző alvásfázisokat. Ezenkívül a HUAWEI TruSleep™ 3.0 a HUAWEI Egészség alkalmazáson keresztül nyomon követi az alvás közbeni beszédet és a horkolást, így a felhasználók hasznos betekintést kaphatnak alvási szokásaikba. A technológia segítségével hat tipikus alvásprobléma azonosítható, köztük az elalvási nehézség, a felszínes alvás, a könnyű éjszakai ébredés, a korai ébredés, a túl hosszú REM-fázis, és a rendszertelen alvási szokások megléte. Az okosóra emellett több mint kétszáz személyre szabott javaslatot tud nyújtani a felhasználók alvásminőségének javítására.

Legyen szó telefonhívások fogadásáról, információkeresésről vagy edzéskövetésről, a HUAWEI WATCH GT 3 SE sokoldalú, intelligens élményt nyújt. Az utazni vágyók számára az óra térképnavigációt kínál, a játékok és a szórakoztatás területén pedig lehetővé teszi többek között a MyTuner Radio, az Infinity Loop és az eSound Music alkalmazások használatát.

A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár két hetes akkumulátor-üzemidővel bír, és gyorstöltéssel tölthető.

Ár és elérhetőség

A HUAWEI WATCH GT 3 SE Grafitfekete színben érhető el június 1-től a Yettel üzleteiben és webáruházában, valamint az Euronics webáruházában. Az eszköz ajánlott fogyasztói ára 62 990 forint.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss