Okoseszközök

Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot

AI

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre.

Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések, akár több nyelvre is. A szakértők szerint ezzel az utolsó nagy akadály is elhárult az e-kereskedők exportja elől.

Mindez azért is jó hír, mert a magyar e-kereskedők exporthajlandósága jócskán elmarad a környező országokétól. Mindössze 4,7 százalék a csomagküldő online kiskereskedelem export értékesítésének súlya, a kiskereskedelem alágazaton belül*.

Ennél is szemléletesebben mutatja a hazai e-kereskedők hátrányát, hogy a 15 legnagyobb forgalmú online kereskedő közül, mindössze hét magyar tulajdonú és csupán kettő értékesít külföldi piacokon!

„Az egynyelvű és egyszokású ország gyenge és esendő, fogalmazott bölcsen Szent István Király. Intelme máig érvényes: az egynyelvű és egyországú webshop gyenge és esendő. Ha nem szeretnénk elveszíteni a piacainkat, minél előbb el kell kezdeni a külföldi terjeszkedést a hazai webshopoknak”

– figyelmeztet Szabó László, a Growww Digital ügyvezető partnere.

Alacsony exportküszöb

Ma sokkal alacsonyabb a külföldi piacra lépés küszöbe, mint bármikor. A jogi nehézségek már korábban elhárultak az uniós e-kereskedelmi és adatvédelmi szabályozásnak köszönhetően. A logisztikai problémák könnyedén megoldhatók, mintegy féltucat szolgáltató van az országban, akik elviszik a termékeket Európában bárhová. A hirdetési rendszerekben is alacsonyabb lett a küszöb, több országra kiterjedő hirdetéseket lehet indítani egységes rendszerben az egyes ökoszisztémákon belül. Az utolsó nagy akadály a nyelvi probléma volt, ami most elhárult a webshopok előtt.

A mesterséges intelligencia alapú technológiák, vagy más néven nyelvi modellek, lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy különböző nyelvekre lefordítsák a weboldalukat, reklámjaikat elfogadható minőségben. Emellett a mesterséges intelligencia alkalmazások révén lehetővé válik például az ügyfélszolgálat különböző nyelveken történő hatékony ellátása, ügyfélszolgálati chatbotok és az automatizált üzenetek alkalmazásával.

„Tulajdonképpen minden nagyobb akadály elhárult a magyar e-kereskedők külföldi piacra lépése elől. Korábban 100 milliós forint forgalomnál húzódott az a határ, ahol már megérte egy e-kereskedőnek a külföldi piacra lépés, ez is lejjebb húzódott, alacsonyabb a belépési küszöb, mint valaha. Több ezer hazai e-kereskedő előtt nyílt meg az export lehetősége”

– véli Szabó László.

Miben győz az ember, az AI felett az e-kereskedelemben?

A nyelvi modelleken alapuló mesterséges intelligenciák már képesek egy átlagosan jó eredmény elérésére, ami elég a piacra lépéshez. Azonban az átlag feletti eredmények eléréséhez szükség van az emberi szakértelemre.

„Nem szabad elfelejtenünk, hogy nem gépek, hanem emberek a vásárlóink! Az ember jobban érti az embert. Az ember érez. A stratégiához, a piaci igények, lehetőségek felmérésében és a megfelelő válaszok megtalálásában az ember jobb”

– jelenti ki Szabó László.

A mesterséges intelligenciával minden felhasználó képes lesz egyformán jó szövegek, hirdetések, SEO tartalmak készítésére, akár több nyelven. Az AI-t alkalmazó cégekhez képest versenyelőnyre szert tenni azonban az átlagnál jobb tartalmakkal lehet, ami magas szintű tudással rendelkező natív szakértők segítségével valósítható meg.

Még valami hiányzik az AI-ból, az ambíció. A hazánkban is piacvezető lengyel és cseh webáruházak azért piacvezetők, mert törekednek erre, piacszerző stratégiát folytatnak. Ezzel szemben a nem exportáló kereskedők többsége profitorientált stratégiát folytat. Ezen az AI sem segít.

Ami a magyaroknak lehetőség, lehetőség az egész világnak

Márpedig hiba lenne elfelejteni, hogy az, hogy megszűnt az európai piacokra lépést nehezítő nyelvi akadály, az azt is jelenti, hogy megszűntek a magyar piacra lépést nehezítő akadályok is, a külföldi webshopok előtt.

A Growww Digital szakértője szerint paradigmaváltásra van szükség: fel kell ismerni, hogy az európai e-kereskedelem egy egységes piac, amin minden e-kereskedőnek alapvetően nemzetközi terjeszkedésben kell gondolkodni. Ez a nemzetközi szemlélet a fiatalabb generációban már természetes. Inspiráló példa erre a BioTechUSA sikertörténete, ami a generációváltás után intenzív nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, és mára Európa egyik meghatározó szereplőjévé vált.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Rekordmennyiségű innovációs díjat nyert el az LG a közelgő 2024-es CES-en

innovációs

Összesen 33 elismerést, köztük két “Best of Innovation” díjat érdemelt ki a vállalat.

Technológia és dizájnmegoldásaikért több mint 30 innovációs díjat érdemeltek ki az LG Electronics (LG) legújabb életmód-innovációi a 2024-es CES-en. A háztartási készülékek, a szórakoztatóelektronika és az üzleti megoldások kategóriákban kiosztott díjak között két Best of Innovation, azaz a kiállítás legjobb innovációinak járó díj is szerepel, amelyet az LG OLED televíziói kaptak meg.

A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai szakkiállítása, a CES mögött álló amerikai Szórakoztatóelektronikai Szövetség (Consumer Technology Association, CTA) minden évben egy innovációs díjprogram (CES Innovation Award program) keretében, számos eszköz- és technológiai kategóriában ismeri el az év legújítóbb fogyasztói termékeit és szolgáltatásait.

Az LG részére odaítélt 33 innovációs díjból 15-öt a vállalat televíziói érdemelték ki. Ebből 12 elismerést az LG OLED készülékei kaptak meg, így immáron ez a tizenkettedik egymást követő év, hogy a vállalat önálló fénykibocsátásra képes pixeleivel felszerelt készülékei megkapják a CES innovációs díját. Az LG az OLED tévépiac meghatározó szereplőjeként évről évre továbbfejlesztette prémium kategóriás megoldásait. Jelenleg az LG kínálja az OLED tévék egyik legszélesebb választékát 42 és 97 hüvelykes képernyőméret között, számos egyedi és innovatív dizájnmegoldással. Az LG OLED tévéket a vásárlók világszerte elismerik kivételes képminőségük miatt, amely élénk, pontos színeket, mély feketéket és végtelen kontrasztot kínál.

Az LG további díjazott szórakoztatóelektronikai termékei közé tartoznak LG hangprojektorok, az LG XBOOM hordozható hangszórók és az LG okostelevíziós platformja, a webOS alkalmazásai is. A díjjal elismert LG háztartási készülékek közé idén többek között az LG SIGNATURE mosó- és szárítógépek kerültek be. Az üzleti megoldások kategóriában az LG UltraGear Gaming monitorokat, az LG SMART monitort, az LG gram laptopokat és az LG CLOi ServeBot segítő robotot díjazták.

A díjazott LG termékek teljes listáját a 2024-es CES kiállításon, január 7-én jelenti be a vállalat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Még masszívabb lett a Casio G-SHOCK legújabb outdoor karórája

shock

A világ egyik legismertebb óramárkája, a Casio vadonatúj karórát dob piacra Magyarországon.

Az újdonság a kimagasló ütés- és rázkódás állósággal rendelkező G-Shock márka tagja.

„A Mudmaster igazi hívószó azok számára, akik a strapabíró, magas tudásszintet képviselő karórákat keresik természetjáráshoz, hegymászáshoz, vagy egyéb extrémsportokhoz”

– emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.

Az első G-Shock karóra negyven évvel ezelőtt, 1983-ban jelent meg. Azóta a japán óramárka folyamatosan azon dolgozott, hogy mind strukturálisan, mind funkcionalitásában, mind pedig dizájnban a lehető legtökéletesebbre fejlessze az ebbe a családba tartozó modelleket. A G-Shockba tartozó „Master of G-Line” karórákat pedig kifejezetten extrém körülményekre tervezték és manapság már közismertnek számítanak kimagasló strapabíróságukról.

Extrém ütésállóság

Az új GWG-B1000, amely a Master of G sorozathoz tartozik, egy kifejezetten por- és sárálló darab, amelyet homokos, sáros külső környezethez terveztek. Elnevezése, tehát a „Mudmaster” szó is utal erre. A robosztus fém külső nemcsak kimagasló ütésállóságot biztosít, hanem masszív és szemet gyönyörködtető megjelenést is kölcsönöz a karórának. Ez a karóra méltán jellemezhető a japán „Fuzei-no-aru” („Fuzeivel teli”) kifejezéssel, amelyet Japánban általában a vonzó esztétikumra és stílusos megjelenésre használnak.

A 58.7 mm hosszú és 52.1 mm széles karóra számlapját védő elemek a 12-es és a 6-os pozícióhoz kerültek, kiemelt védelmet biztosítva ezáltal a legsérülékenyebb résznek, az üveglapnak. Ezek a védő elemek a szénszál erősítésű bevonatot kaptak, amely a gyémánt szilárdságához hasonló ellenállóképességet biztosít. Mindemellett pedig kiváló kopásállósági tulajdonságokkal vértezi fel a védőburkolatot.

Különleges gyártástechnológia

Érdekesség, hogy ezen alkatrészek speciális gyártástechnológia alkalmazását követelik meg az óramesterektől. Ezeket a védőelemeket ugyanis eredetileg egy, a karóra előlapjára hasonlító, kovácsolt formából kell kivágni. Az elülső gombvédő viszont egy másfajta módszerrel, úgynevezett „fém fröccsöntéssel” (MIM) készül.

„A fém fröccsöntés egy olyan technika, amely egyesíti a fröccsöntést  és a szinterezési folyamatot. Ennek során a finom fémport összekeverik egy kötőanyaggal, majd a műanyagok előállításához hasonlóan fröccsöntést hajtanak végre, végül pedig szinterezik, hogy rendkívül precízen, milliméteres pontossággal illeszkedő fém alkatrészeket kapjanak”

– hangsúlyozta a Casio termékmenedzsere.

Az alapos megmunkálás mellett a Mudmastert fejlett funkcionalitás jellemzi. Ez a G-Shock háromszoros érzékelővel (Triple sensor) van ellátva, amely magában foglalja az iránytűt, a tengerszint feletti magasság (-700 -10,000 m között) és légköri nyomásmérést, valamint a külső hőmérséklet (-10°C to 60°C közötti tartományban) megjelenítését. A Mudmaster folyamatos, problémamentes működését egy napelemes rendszer biztosítja, ami akár hat hónapig is képes ellátni az óraszerkezetet a szükséges energiával, anélkül, hogy a Mudmastert természetes, vagy mesterséges fény érné.

Akár 200 méteréig vízálló, emellett 300 város világidő kijelzésével, napkelte-napnyugta megjelenítéssel, stopperrel és visszaszámlálás funkcióval is segíti a felhasználókat. A Bluetooth kapcsolat révén pedig okostelefonokkal is párosítható. Így olyan plusz funkciók válnak elérhetővé, mint a helymeghatározás, vagy a térképen korábban rögzített pontokhoz való GPS-navigálás, a telefonkeresés, valamint a Misszió funkció, amely eltárolja a tevékenység előzményeket az applikációban.

A modell fekete (GWG-B1000-1A), ciklámen (GWG-B1000-1A4), valamint zöld színű (GWG-B1000-3A) szíjjel érhető el. Ajánlott fogyasztói ára várhatóan 319.990 Ft lesz.  A Casio a jövőben is folytatni fogja az olyan időmérő szerkezetek fejlesztését, amelyek fejlett ütés- és rázkódásállósággal rendelkeznek, annak érdekében, hogy segítse azokat a felhasználókat határaik és stressztűrőképességeik tágításában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Személyre szabható védelmet kínál a Samsung Autoblokkoló

autóblokkoló

Az Autóblokkoló tovább fokozza a Galaxy készülékek védelmét, összekapcsolva a Samsung biztonságra és adatvédelemre, valamint a felhasználók szabad választására és egyéni testreszabási lehetőségeire irányuló törekvéseit.

Budapest, 2023. november 21. – A Samsung bemutatja a vadonatúj Autoblokkoló funkciót, egy olyan biztonsági eszközt, amellyel a Samsung Galaxy felhasználók az egyéni igényeikhez igazítva és életstílusuknak leginkább megfelelő módon védhetik meg okoseszközeiket.

Az One UI 6 szoftverrel érkező funkció a Samsung Galaxy bővített biztonsági és adatvédelmi újításainak részeként jelent meg. Az Autoblokkoló egy olyan biztonsági lépéseket tartalmazó opt-in szolgáltatáscsomag, amellyel még többféleképpen szabhatják személyre készüléküket a felhasználók a Samsung Galaxy nyílt ökoszisztémájának köszönhetően.

A felhasználók kezében a döntés: a választás szabadságával az erősebb védelemért

„A Samsungnál folyamatosan arra törekszünk, hogy megvédjük felhasználóinkat az adataikat fenyegető támadásoktól. Az Autoblokkoló bevezetésével a felhasználók továbbra is élvezhetik a nyílt ökoszisztéma előnyeit, miközben biztonságban tudhatják a mobilhasználatukat érintő információikat – mondta el Dr. Seungwon Shi, a Samsung Mobilkommunikációs üzletág alelnöke és biztonsági csapatának vezetője. – Mindig szem előtt tartjuk, hogy felhasználóinknak lehetőséget nyújtsunk arra, hogy az igényeiknek legmegfelelőbb módon választhassanak, ahelyett, hogy a vállalat helyettük döntene. Az Autoblokkoló funkciót ennek jegyében bocsátjuk rendelkezésükre.”

Az Autoblokkoló egyik funkciója arra szolgál, hogy megakadályozza a „sideloadingot”, vagyis az alkalmazások nem hivatalos forrásból történő telepítését. A szándékos sideloadingnak számos előnye lehet, például a fokozott testreszabhatóság vagy az eszköz funkcionalitása feletti ellenőrzés. A biztonságos sideload hívei nem tapasztalnak majd jelentős változást, mivel a funkció alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van. Az automatikus blokkolás további nyugalmat biztosíthat mindazoknak, akik nem végeznek sideloading műveleteket vagy kiterjedt testre szabást készülékükön, mivel a biztonsági funkció megfékezheti a pszichológiai manipulációs (social engineering) támadásokat, például az egyre elterjedtebb hangalapú adathalászatot, amely során a támadók rábeszélhetik a felhasználókat kártékony szoftverek telepítésére. Ezáltal megakadályozhatók azok a csalások, amikor a támadó az emberi tévedésekre alapoz, például banki alkalmazottnak kiadva magát ráveszi a felhasználót, hogy telepítsen egy rosszindulatú, adathalász programot. Az Autoblokkoló aktiválásával észlelhetők és megakadályozhatók ezek a kísérletek.

Az Autoblokkoló számos további vezérlőelemmel biztosítja a védelmet, így a felhasználók – többek között – bekapcsolhatják az alkalmazások biztonsági ellenőrzését, hogy felismerjék a potenciálisan rosszindulatú programokat, és megakadályozzák a veszélyes parancsok és szoftverek USB-kábelen keresztül történő telepítését. Ez segíthet megvédeni a felhasználókat olyan helyzeteben, amikor valaki fizikailag hozzáférhet a készülékükhöz, például a repülőtéren, telefontöltés közben.

Az új funkció mellett a Message Guard funkció is frissítést kapott, amely mérsékli a kattintásmentes támadások vagy a rosszindulatú kódot tartalmazó közvetlen képüzenetek előfordulását. Az eredetileg a Google és a Samsung üzenetküldő alkalmazásaihoz bevezetett funkció mostantól a harmadik féltől származó alkalmazásokat használók védelmét is támogatja, így a felhasználóknak nagyobb választási lehetőséggel rendelkeznek a biztonságosan használható alkalmazások terén.

Új biztonsági szabványok az iparág fejlődéséért

A Samsung megteremtette a Galaxy-felhasználók biztonságosabb mobilélményének alapjait, az Autoblokkoló egy lépéssel továbbviszi ezt. Egyesíti az iparág élvonalbeli biztonsági szabványait és az egyéni választási lehetőségeket, így a felhasználók saját preferenciáiknak megfelelően irányíthatják készüléküket. A Samsung biztonsági és adatvédelmi újításainak részeként az Autoblokkoló még jobb felhasználói élményt nyújthat a Galaxy ökoszisztémában.

Az Autoblokkoló egy a Samsung számos adatvédelemre irányuló újításainak sorában. A vállalat Galaxy eszközein frissítette a Biztonság és adatvédelmi kezelőfelületet, így a felhasználók még átláthatóbban követhetik és ellenőrizhetik, hogy mi történik adataikkal. A Samsung legerősebb hardveralapú biztonsági innovációja az okostelefonok mellett további termékkategóriák eszközein is elérhető a Knox Vault kiterjesztésével. A Knox Matrix biztonsági rendszere is frissült, amely előrevetíti a vállalat jövőképét az egymással biztonságosan összekapcsolt eszközökre vonatkozóan. A készülékeken emellett egyszerűbb és kényelmesebb bejelentkezési mód érhető el.

Az Autoblokkoló funkció már elérhető a One UI 6 frissítéssel kompatibilis Samsung Galaxy eszközökön.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss