Okoseszközök
Megnyitott a LEDVANCE bemutatóterem, az „OKOS FÉNYEK OTTHONA”
2023. szeptember 19-én hivatalosan is megnyílt a LEDVANCE igazi kuriózumként létrejött, első közép-kelet-európai bemutatóterme, egy egyedülálló, inspiráló, okos stúdiólakás, mely a legkorszerűbb SMART+ fényforrások és lámpák világába vezeti be a budaörsi Haluxvill villamossági szaküzletbe érkező ügyfeleket, lakberendezőket és vásárlókat egyaránt, környezettudatos, gazdaságos és ízléses világítási megoldásokon keresztül. A letisztult stílusú otthonná berendezett bemutatóterem és a benne található termékkínálat tökéletesen visszaadja azt a fokozott kényelmet, modern hangulatot, mely a mindennapi életminőséget növelheti, valamint az egekbe szökött energiaárakkal szemben is hatékony segítséget nyújt.

LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” a Haluxvill budaörsi szaküzletében
Intelligens termékek testközelből
A LEDVANCE, a világ egyik vezető világítástechnikai gyártójaként küldetésének tekinti, hogy vásárlóinak alapos tájékoztatást adjon energiamegtakarítás témájában. Részben innen is jött az elképzelés, hogy a márka egyik legfontosabb e-kereskedelmi partnerével, a Haluxvill-lel együttműködve létrehozza a vizuálisan és termékportfólió tekintetében is egyedi okos stúdiólakást, melynek a Haluxvill budaörsi villamossági szaküzletének felső szintje ad otthont.
A hatékony munkavégzést, egészséget és jóllétet szolgáló, fenntartható világítási megoldások szakértőjeként ismert LEDVANCE különleges bemutatóterme a megnyitó esemény vendégeinek is segített „testközelbe” hozni az automatizált világítás használatát és lehetőséget adott, hogy otthoni környezetben ismerkedjenek meg az intelligens fényforrások egyszerű, ám nagyszerű működésével és további előnyeivel.
„A feladat adta magát; ha már lámpatestek, akkor legyen intelligens világítás, és tegyük ezt rendhagyó módon, amely szerint otthoni környezetet teremtve, jóval „emészthetőbb”, érthetőbb formában szemléltessük az akár applikációval is vezérelhető SMART+ termékeinket. Így született – a Haluxvill-lel való közös gondolkodásból – az okos stúdiólakás ötlete, és kezdődött el a helyiségek megálmodása: előszobával, fürdőszobával, nagyszobával, olvasósarokkal, a bejárati ajtónál lévő terasszal és mini kerttel. A LEDVANCE oldaláról a 3D tervezés, illetve a látványterv elkészítésének koordinációja, valamint a kivitelezés Sárközi Andrea marketing manager munkáját dicséri” – mondta Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője.

Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője a LEDVANCE bemutatóterem megnyitóján
Teremtsd meg virtuális otthonod!
A LEDVANCE SMART+ termékcsaládja tehát kifejezetten otthoni környezetre szabva ad kiemelkedően gazdaságos és komfortos megoldásokat automatizált világítás témában. E termékek megvásárlásakor érdemes azonnal a LEDVANCE SMART+ applikációt letölteni, mely rendkívül egyszerűen és gyorsan elvégezhető.
„A technológiáról elmondhatjuk, hogy közel 90%-os energiamegtakarítás érhető el vele, de itt már nem csupán a LED adta előnyökről beszélhetünk, hanem arról is, hogy ezek a termékek rendkívül széles körben programozhatóak, vezérelhetőek, akár napi rutinokat is beállíthatunk az applikáció segítségével a fényforrásokba, lámpatestekbe, kül- és beltéren egyaránt” – tette hozzá Magyar István.
Az app – pofonegyszerű használatával és személyre szabhatóságával – minden korosztály szívébe belopta magát. Az intelligens világítási megoldások ugyanis lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy rugalmasan vezéreljék a világítást a környezeti feltételek és a hangulatuk függvényében.
A LEDVANCE lámpái mindemellett képesek bioritmusunkhoz alkalmazkodni, amely szintén az appon belül beállítható, így mindig az éppen kívánt színhőmérsékleten és fényerővel világít lámpánk, pont amire szükségünk van. Ráadásul az applikáció használatához közösségi élmény is társulhat, hiszen az alkalmazásnak köszönhetően az egy háztartásban élőknek lehetőségük nyílik megosztani egymással vagy bárkivel okos otthonuk irányítását. Amennyiben a „meghívott” rendelkezik applikációval, be tud kapcsolódni, és szintén kedve szerint szabályozhatja az eszközöket. Az applikáción belül az eszközök párosítása is nagyon egyszerű és automatikus, például külön neveket lehet adni a helyiségeknek, ahol az okoslámpákat használják.
Eddig technológiától függően külön volt a LEDVANCE SMART+ Wi-Fi illetve SMART+ Bluetooth alkalmazás, melyek még mindig elérhetők külön-külön is, viszont a közeljövőben beolvadnak az egységes LEDVANCE SMART+ applikációba. Az új applikáció alapvető egyedisége abban rejlik, hogy mostantól egyetlen alkalmazás képes a Wi-Fi-vel és Bluetooth-szal működő okostermékeket vezérelni.
Adatbiztonság szempontjából is megbízható társ az app, a LEDVANCE ugyanis a személyes adatokat és az okosotthonokhoz kapcsolódó információkat egy német, a nyilvánosság számára nem elérhető felhőben tárolja, meggátolva ezzel azok kiszivárogtatását. Az alkalmazás emellett harmadik féltől származó szolgáltatásokkal és API-kkal is minden további nélkül integrálható.
A felhasználói élmény teszi népszerűvé az appot
Ideális tulajdonságainak és a felhasználói élménynek köszönhetően a LEDVANCE SMART+ applikáció egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban és szerte a világon. A 2023. június 28-án bevezetett új applikáció szeptember közepéig közel 66 000 (iOS 32 000 / Android 33 700) letöltést ért el globálisan. Induláskor 20 országban volt elérhető, ami mára 75 országra bővült ki. (Csak összehasonlításképp: a még meglévő különálló LEDVANCE SMART+ Wi-fi és BT appok több mint 2,3 millió letöltést értek el együttesen az elmúlt években.)
A számok valamennyi korosztályt lefedik: a fiatalok körében modern, trendi jellegével hódít, a középkorúak csoportja esetében az egyszerű használat adja a vonzerőt, míg az idős korosztály a kényelmi szempontok okán nyitott az intelligens világításra.
Csere helyett okosíts!
Energiatakarékosság és pénztárcabarát lehetőségek tekintetében további jó hír, hogy a LEDVANCE „felokosításra” is kínál megoldást, így a háztartásokban eddig használt fényforrásokat nem minden esetben kell lecserélni, csupán kiegészíteni az extra tudással felvértezett, „rezsicsökkentő képességgel” is rendelkező okosdugaljakkal. Ezekkel nincs más teendő, mint bedugni őket a hagyományos csatlakozó aljzatba, és onnantól kezdve mobilról, app-on keresztül bárhonnan vezérelhetővé válik az adott eszköz, továbbá a beépített fogyasztásmérő információkkal szolgál az elhasznált energiamennyiségéről is.

Haluska Péter, a Haluxvill Kft. ügyvezetője. LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” a Haluxvill budaörsi szaküzletében
Haluska Péter, a Haluxvill Kft. ügyvezetője a következőt emelte ki a LEDVANCE „OKOS FÉNYEK OTTHONA” kapcsán:
„A LEDVANCE bemutatótermével kényelmes környezetben tudjuk a vásárlóinkat inspirálni, segíteni a döntésben, a kevesebb több elve alapján. Ahelyett, hogy 200 lámpát kitennénk a polcra és rájuk bíznánk a választást, évtizedes tapasztalatunkat, hozzáértésünket felhasználva támogatjuk őket és partnereinket abban, hogy valóban minőségi és a saját életterükhöz alkalmazkodó megoldásokat találhassanak nálunk. Tapasztalatunk szerint az egyszerre bemutatott óriási termékmennyiség sokkal inkább elbizonytalanítja a vásárlót és elveszi a kedvét.
Az inspiráló otthoni közeg viszont segít abban, hogy ne a bizonytalanság, hanem a magabiztosság felé mozdítsuk el partnereinket és azokat, akik betérnek hozzánk. Az okos stúdiólakás koncepció mentén gondosan kiválasztott stílusos, trendi lámpák tehát nem fedik le a Haluxvill által forgalmazott, LEDVANCE SMART+ lámpatestek teljes portfólióját, de nem is ez a cél, sokkal inkább egy életérzést szeretnének átadni egyfajta jövőbe mutató megoldásokat felvonultató, kényelmesebb, élhetőbb otthoni környezetben.”
A távvezérelhető, költséghatékony okos fényforrások, a LEDVANCE SMART+ okos eszközök nagy sikert arattak a LEDVANCE bemutatótermének hivatalos megnyitóján is – az applikációt tableten keresztül próbálhatták ki a rendezvény vendégei, akik egyúttal a helyszín nyújtotta izgalmas látogatói élményt is megtapasztalhatták.

LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” megnyitója a Haluxvill budaörsi szaküzletében
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Még letisztultabb felhasználói élményt hoz a One UI 8.5 bétaverziója
A Samsung bemutatja a One UI 8.5 bétaverzióját, amely megkönnyíti a kreatív tartalmak létrehozását és a biztonságos kapcsolattartást a vállalat okoseszközein.
A One UI 8.5 lehetővé teszi, hogy a felhasználók kevesebb erőfeszítéssel, hatékonyabban tudjanak dolgozni, és olyan frissítéseket hoz magával, amelyek tovább növelhetik a teljesítményt, megkönnyíthetik az eszközkezelést és fokozott biztonságot nyújthatnak.
One UI 8.5: Mit jelent a tartalomgyártásban?
A One UI 8.5 a tartalmak létrehozását és megosztását is jelentősen megkönnyítheti. A frissített Fotósegéddel[i] a felhasználók megszakítás nélkül generálhatnak új képeket. A funkciói lehetővé teszi, hogy folyamatosan szerkesszék a fényképeket, anélkül, hogy minden egyes változatot külön el kellene menteniük. Miután végeztek a módosításokkal, az összes változatot áttekinthetik a szerkesztési előzményekben és egyszerűen kiválaszthatják a kedvenceiket.
A megosztás is gördülékenyebb a Quick Share[ii] fejlesztéseinek köszönhetően, amely képes lehet felismerni a fotókon szereplő személyeket és felajánlja a közvetlen küldés lehetőségét a képekhez tartozó kontaktoknak.
Hogyan segíti a One UI 8.5 az eszközök közötti csatlakoztathatóságot?
Az új, eszközök közötti csatlakozást támogató funkciók megkönnyítik azok kezelését, legyen szó fájkezelésről, a hálózatmegosztásáról vagy a közeli eszközökkel való kommunikációról. A Hangközvetítés[iii] az Auracast segítségével egyszerű kommunikációt tesz lehetővé a közeli LE Audio technológiát támogató eszközökkel. A különböző médiaforrásokból származó hangok mellett a felhasználók mostantól a saját hangjukat is közvetíthetik Galaxy okostelefonjuk beépített mikrofonjával. Ez a megoldás kiválóan használható például túrákon vagy rendezvényeken.
A Tárhelymegosztás[iv] még gördülékenyebb felhasználói élményt biztosít a Galaxy ökoszisztémában azáltal, hogy más Galaxy eszközökön, például táblagépeken és PC-ken tárolt fájlokat közvetlenül a Saját fájlok alkalmazásban is elérhetővé tesz. Emellett lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy más Samsung eszközökről, például a tévéjükről is hozzáférjenek az okostelefonjukon lévő fájlokhoz.
Hogyan maradnak védettek a Galaxy eszközök?
A One UI 8.5 tovább erősíti az eszközök védelmét, és könnyen áttekinthetővé teszi a biztonsági beállításokat. A Lopásvédelem biztosítja az okostelefonok és a rajtuk tárolt adatok biztonságát elvesztés vagy lopás esetén is. A rendszer automatikusan zárolja a képernyőt, ha egymás után túl sok sikertelen kísérlet történik a személyazonosság ujjlenyomatos, PIN-kódos vagy jelszó alapú ellenőrzésre. A Személyazonosság-ellenőrzés a korábbinál is több beállítást véd, így egy extra biztonsági szintet biztosít kritikus helyzetekben.
Elérhetőség
A One UI 8.5 bétaverziója december 8-tól válik elérhetővé a programban részt vevő országokban[v], elsőként a Galaxy S25 sorozat készülékein. A felhasználók a Samsung Members alkalmazáson keresztül jelentkezhetnek a programba.
[i] A Fotósegéd Generatív szerkesztés funkciójának használatához hálózati kapcsolat és Samsung-fiókba való bejelentkezés szükséges. A Generatív szerkesztéssel a fénykép mérete módosulhat, legfeljebb 12 MP-ig. A kép mentésekor látható vízjel kerül a képre, jelezve, hogy a kép mesterséges intelligencia használatával készült. A generált kép pontossága és hitelessége nem garantált. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[ii] Elérhető a One UI 2.1 vagy újabb és az Android Q vagy újabb operációs rendszerrel működő eszközökön. A Quick Share használatához Bluetooth Low Energy és WiFi kapcsolat is szükséges. A tényleges sebesség a készülékektől, a hálózat állapotától és a felhasználói környezettől függően eltérő lehet. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iii] Kizárólag a Galaxy S25 sorozat eszközein érhető el, beleértve a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modelleket. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[iv] A funkció használatához minden eszköznek ugyanazon Samsung-fiókba kell bejelentkeznie, illetve Wi-Fi és Bluetooth kapcsolat szükséges. A Tárhelymegosztás a One UI 7 vagy újabb verzióval és 5.15 vagy újabb kernel verzióval rendelkező Galaxy okostelefonokon és tableteken, valamint Galaxy Book2 vagy újabb (Intel) és Galaxy Book4 vagy újabb (Arm) modellekkel, valamint a 2025 után kiadott U8000 és újabb Samsung Smart TV modelleken érhető el. A funkciók elérhetősége régiótól és modelltől függően változhat. A képernyőkép illusztráció, a tényleges felhasználói élmény és a felhasználói felület eltérő lehet.
[v] A bétaprogram Magyarországon nem lesz elérhető.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Több mint 5 ezer diák és pedagógus vallott: nem várt hatásai lettek az 1 éve bevezetett iskolai mobiltilalomnak
A 2024 szeptemberében bevezetett mobiltilalomtól sokan tartottak: számos diák csalódott volt és félt attól, hogy szükség esetén nem éri el szüleit.
Kiderült: a diákok véleménye azóta sokat változott, a szakképző intézményekben jelentősen javult a fegyelem, miközben a tantestületekben látványos generációs törésvonal rajzolódott ki. A Jójegy összesen több mint 5 ezer diák és pedagógus véleményét vizsgálta az intézkedés eredményeiről.
A Jójegy 2025 őszén készített felmérésben összesen 4 890 diák és 188 pedagógus vett részt, így Magyarország talán legnagyobb, független vizsgálatává vált az iskolai mobilhasználatról. A válaszadó diákok intézménytípus szerinti megoszlása jól tükrözi az iskolai oktatás sokszínűségét: 30,1% gimnáziumban, 31,3% technikumban, 22,5% szakképző iskolában és 16,1% általános iskolában tanul. Ez a minta lehetővé tette az intézménytípusok közötti különbségek, például a jegyekben és figyelemben tapasztalható változások pontos feltérképezését. A válaszadó pedagógusok közül a legtöbben (34%) gimnáziumokból érkeztek. A technikumi tanárok aránya 27,1%-ot, a szakképzők tanárai 12,8%-ot, az általános iskolák tanárai 20,2%-ot, egyéb intézmények (pl. zeneiskola) oktatói pedig 5,9%-ot tett ki. Így a felmérés nemcsak a diákok, hanem a tantestületek tapasztalatait is kiegyensúlyozottan mutatja, ráadásul lehetőséget ad a generációs és pedagógiai különbségek vizsgálatára egyaránt.

A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform (KRPR.hu)
Érzelmi hullámvasútra kerültek a diákok: nagyon kevesen örültek a mobiltilalomnak
A mobiltilalomhoz kapcsolódó rendelet bejelentését követően a diákok 32%-a reagált negatívan: 16% szomorú vagy csalódott, 8% dühös volt, 6%-uk pedig szorongott. Mindössze 6% örült a változásnak, viszont a legtöbb diákot semlegesen érintett a szabályozás híre.
„Felmérésünkből kiderült az is, hogy a sokakban megjelent kezdeti düh nem öncélú volt. A legtöbb diák az órarendje miatt a Krétához és a szülői elérhetőséghez fűződő félelmét élte meg”
– mondta Mester Márk, a kutatást végző Jójegy társalapítója.
A tanév során azonban a diákok közel felénél változott az érzelmi állapot: tízből nyolc diák a dühös elutasítástól a beletörődés vagy a pozitív felismerés felé mozdult el. Kiemelkedő volt a szociális felismerés a diákoknál: 47,5%-a többet beszélgetett a szünetekben.
„Látványos eredmény, hogy a szünetekben visszatért a diákok közötti offline kommunikáció”
– emelte ki Mester Márk, aki hozzátette, hogy a digitális eszközöknek és lehetőségeknek is megvan ugyanakkor a megfelelő helye és szerepe, ráadásul az otthoni tanulásban is sokat segíthetnek.
Jelentős különbségek a tanulmányi eredményekben: a diákok negyede javított
A jegyek tekintetében szintén kimutatható volt a pozitív hatás, azonban intézménytípusonként érdemben eltérő eredmények születtek. A gimnáziumban tanulóknak csak 15-18%-a tapasztalt javulást, viszont technikumi és szakképző iskolákban tanulók esetén ez a szám nagyjából a duplája. Összességében a diákok 23,5%-a, azaz közel negyede érezte, hogy a tiltás pozitív irányba mozdított a tanulmányi eredményén. Ezzel szemben mindössze 5,8%-a tapasztalt romlást. A figyelem és aktivitás tekintetében a hatás kevésbé markáns, de itt is jelentős. A diákok harmada, egész pontosan 36,4%-a figyelt jobban, de csak 20,6% lett aktívabb szóban az órákon.
„A telefon elvétele nem fog varázsszóra eredményt hozni: a figyelem nő, de a motivációt a pedagógusnak kell támogatnia. A passzivitás tehát akár más okokra is visszavezethető”
– tette hozzá a Jójegy társalapítója.
Nem a közösségimédia-felületek hiányoznak leginkább a diákoknak
A diákok több mint fele (54%-a) visszaengedné a mobiltelefont az iskolákba, de a válaszok mögött nem a közösségimédia-felületek vagy a játékok iránti vágy húzódott. A leggyakoribb indokok 17%-kal a „biztonsági lánc” (pl. szülők elérhetősége), 15%-kal a „digitális svájci bicska” (pl. Kréta, órarend, buszmenetrend), valamint 8%-kal a szünetekben történő zenehallgatás voltak.
„Volt, aki azt nyilatkozta: »Nem lógni akarok, csak tudni, hogy elérhető vagyok, ha baj van«”
– hangsúlyozta Mester Márk.

A Jójegy alapítói – bal oldalt Nyiri Donát és jobb oldalt Mester Márk (KRPR.hu)
A tanárok háromnegyede bevonná a diákokat is a szabályok kialakításába
A pedagógusok is elmondták véleményüket a mobiltilalomról. Közülük 79,3%-uk jogosnak tartotta a telefonhasználat korlátozását, ami erős szakmai konszenzust jelez a rendelet mellett. A tanárok 47,9%-a szerint a telefonok elvétele erősebb órai figyelmet hozott a diákoknál, 34%-uk tapasztalt növekedést az órai aktivitásban, sőt a fegyelmezési esetek száma is csökkent 46,8%-uk szerint. A tanárok szerint is látványos a közösségi élet újjáéledése: a pedagógusok 82,2%-a szerint a diákok többet beszélgetnek, a folyosók visszakapták régi látképüket, ismét nem a telefonokat bújó fiatalok látványa fogadja őket. A kutatás azonban rámutatott egy látványos generációs törésvonalra is.
„A több mint 10 éve tanító pedagógusok inkább a szigorú, mobiltelefont leadós módszert támogatják. Ezzel szemben a fiatalabb, 2-5 éve tanítók közül sokan nyitottak lennének a rugalmasabb megoldásokra. Sokan kifejtették az órai mobiltelefon-használat előnyeit, amikor az a tanítás szerves részévé válik, mint például a Kahoot vagy AI-eszközök használatakor. Ez a megoszlás a tantestületekben élesen kirajzolódott, de egyértelmű volt, hogy a diákok bevonása a szabályok kialakításába 75%-uk szerint előnyös lenne”
– mondta a Jójegy társalapítója.
A mobiltelefonok és a megfelelő digitális eszközök az iskolán kívül érdemben segíthetnek
A kutatást végző Jójegy egy magyar fejlesztésű online oktatási platform, amely a megújult érettségi követelményekhez és a központi felvételihez igazodó digitális tananyagokat, animált videókat, gyakorlófeladatokat és vizsgaszimulációt kínál. Alapítói a népszerű, közel félmillió feliratkozóval rendelkező Tízes Lista YouTube-csatorna létrehozói is. A startup rövid idő alatt az egyik leggyorsabban növekvő hazai edukációs márkává vált. Mivel kínálatukban a középiskolai felvételire és az érettségire felkészítő modulok egyaránt megtalálhatóak, így a Jójegy több éven át komplex tananyagokkal támogathatja a diákok tanulmányait, középiskolai felvételire készüléstől, egészen az érettségi letételéig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az AI kilépett a képernyőről: Magyarországon elsőként szólította meg egy virtuális ember a közönséget
A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben.
Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani.
„Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is. Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni”
– hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.
A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”
Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.
- Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
- Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
- Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
- Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
- Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.
„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez”
– hangsúlyozza Váczi Dániel.
Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon
Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.
A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete
Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve.
„A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg”
– véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.
https://www.youtube.com/watch?v=4AzBaevEVSk
Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat.
„Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.”
– összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.
https://www.youtube.com/shorts/6cjuzuFC8hc
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Szórakozás2 hét ago
Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon
-
Gazdaság2 hét ago
Kulcsszerepet játszanak a szoftverek az újgenerációs adatközpontok létrehozásában
-
Gazdaság2 hét ago
A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetemmel írt alá együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem
-
Gazdaság2 hét ago
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
-
Mozgásban2 hét ago
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
-
Gazdaság2 hét ago
A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor
-
Tippek2 hét ago
Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon








