Connect with us

Okoseszközök

Megnyitott a LEDVANCE bemutatóterem, az „OKOS FÉNYEK OTTHONA”

LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” a Haluxvill budaörsi szaküzletében

2023. szeptember 19-én hivatalosan is megnyílt a LEDVANCE igazi kuriózumként létrejött, első közép-kelet-európai bemutatóterme, egy egyedülálló, inspiráló, okos stúdiólakás, mely a legkorszerűbb SMART+ fényforrások és lámpák világába vezeti be a budaörsi Haluxvill villamossági szaküzletbe érkező ügyfeleket, lakberendezőket és vásárlókat egyaránt, környezettudatos, gazdaságos és ízléses világítási megoldásokon keresztül. A letisztult stílusú otthonná berendezett bemutatóterem és a benne található termékkínálat tökéletesen visszaadja azt a fokozott kényelmet, modern hangulatot, mely a mindennapi életminőséget növelheti, valamint az egekbe szökött energiaárakkal szemben is hatékony segítséget nyújt.

LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” a Haluxvill budaörsi szaküzletében

Intelligens termékek testközelből

A LEDVANCE, a világ egyik vezető világítástechnikai gyártójaként küldetésének tekinti, hogy vásárlóinak alapos tájékoztatást adjon energiamegtakarítás témájában. Részben innen is jött az elképzelés, hogy a márka egyik legfontosabb e-kereskedelmi partnerével, a Haluxvill-lel együttműködve létrehozza a vizuálisan és termékportfólió tekintetében is egyedi okos stúdiólakást, melynek a Haluxvill budaörsi villamossági szaküzletének felső szintje ad otthont.

A hatékony munkavégzést, egészséget és jóllétet szolgáló, fenntartható világítási megoldások szakértőjeként ismert LEDVANCE különleges bemutatóterme a megnyitó esemény vendégeinek is segített „testközelbe” hozni az automatizált világítás használatát és lehetőséget adott, hogy otthoni környezetben ismerkedjenek meg az intelligens fényforrások egyszerű, ám nagyszerű működésével és további előnyeivel.

A feladat adta magát; ha már lámpatestek, akkor legyen intelligens világítás, és tegyük ezt rendhagyó módon, amely szerint otthoni környezetet teremtve, jóval „emészthetőbb”, érthetőbb formában szemléltessük az akár applikációval is vezérelhető SMART+ termékeinket. Így született – a Haluxvill-lel való közös gondolkodásbólaz okos stúdiólakás ötlete, és kezdődött el a helyiségek megálmodása: előszobával, fürdőszobával, nagyszobával, olvasósarokkal, a bejárati ajtónál lévő terasszal és mini kerttel. A LEDVANCE oldaláról a 3D tervezés, illetve a látványterv elkészítésének koordinációja, valamint a kivitelezés Sárközi Andrea marketing manager munkáját dicséri” – mondta Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője.

Magyar István, a LEDVANCE e-kereskedelmi és kiskereskedelmi vezetője a LEDVANCE bemutatóterem megnyitóján

Teremtsd meg virtuális otthonod!

A LEDVANCE SMART+ termékcsaládja tehát kifejezetten otthoni környezetre szabva ad kiemelkedően gazdaságos és komfortos megoldásokat automatizált világítás témában. E termékek megvásárlásakor érdemes azonnal a LEDVANCE SMART+ applikációt letölteni, mely rendkívül egyszerűen és gyorsan elvégezhető.

A technológiáról elmondhatjuk, hogy közel 90%-os energiamegtakarítás érhető el vele, de itt már nem csupán a LED adta előnyökről beszélhetünk, hanem arról is, hogy ezek a termékek rendkívül széles körben programozhatóak, vezérelhetőek, akár napi rutinokat is beállíthatunk az applikáció segítségével a fényforrásokba, lámpatestekbe, kül- és beltéren egyaránt” – tette hozzá Magyar István.

Az app – pofonegyszerű használatával és személyre szabhatóságával – minden korosztály szívébe belopta magát. Az intelligens világítási megoldások ugyanis lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy rugalmasan vezéreljék a világítást a környezeti feltételek és a hangulatuk függvényében.

A LEDVANCE lámpái mindemellett képesek bioritmusunkhoz alkalmazkodni, amely szintén az appon belül beállítható, így mindig az éppen kívánt színhőmérsékleten és fényerővel világít lámpánk, pont amire szükségünk van. Ráadásul az applikáció használatához közösségi élmény is társulhat, hiszen az alkalmazásnak köszönhetően az egy háztartásban élőknek lehetőségük nyílik megosztani egymással vagy bárkivel okos otthonuk irányítását. Amennyiben a „meghívott” rendelkezik applikációval, be tud kapcsolódni, és szintén kedve szerint szabályozhatja az eszközöket. Az applikáción belül az eszközök párosítása is nagyon egyszerű és automatikus, például külön neveket lehet adni a helyiségeknek, ahol az okoslámpákat használják.

Eddig technológiától függően külön volt a LEDVANCE SMART+ Wi-Fi illetve SMART+ Bluetooth alkalmazás, melyek még mindig elérhetők külön-külön is, viszont a közeljövőben beolvadnak az egységes LEDVANCE SMART+ applikációba. Az új applikáció alapvető egyedisége abban rejlik, hogy mostantól egyetlen alkalmazás képes a Wi-Fi-vel és Bluetooth-szal működő okostermékeket vezérelni.

Adatbiztonság szempontjából is megbízható társ az app, a LEDVANCE ugyanis a személyes adatokat és az okosotthonokhoz kapcsolódó információkat egy német, a nyilvánosság számára nem elérhető felhőben tárolja, meggátolva ezzel azok kiszivárogtatását. Az alkalmazás emellett harmadik féltől származó szolgáltatásokkal és API-kkal is minden további nélkül integrálható.

A felhasználói élmény teszi népszerűvé az appot

Ideális tulajdonságainak és a felhasználói élménynek köszönhetően a LEDVANCE SMART+ applikáció egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban és szerte a világon. A 2023. június 28-án bevezetett új applikáció szeptember közepéig közel 66 000 (iOS 32 000 / Android 33 700) letöltést ért el globálisan. Induláskor 20 országban volt elérhető, ami mára 75 országra bővült ki. (Csak összehasonlításképp: a még meglévő különálló LEDVANCE SMART+ Wi-fi és BT appok több mint 2,3 millió letöltést értek el együttesen az elmúlt években.)

A számok valamennyi korosztályt lefedik: a fiatalok körében modern, trendi jellegével hódít, a középkorúak csoportja esetében az egyszerű használat adja a vonzerőt, míg az idős korosztály a kényelmi szempontok okán nyitott az intelligens világításra.

Csere helyett okosíts!

Energiatakarékosság és pénztárcabarát lehetőségek tekintetében további jó hír, hogy a LEDVANCE „felokosításra” is kínál megoldást, így a háztartásokban eddig használt fényforrásokat nem minden esetben kell lecserélni, csupán kiegészíteni az extra tudással felvértezett, rezsicsökkentő képességgel” is rendelkező okosdugaljakkal. Ezekkel nincs más teendő, mint bedugni őket a hagyományos csatlakozó aljzatba, és onnantól kezdve mobilról, app-on keresztül bárhonnan vezérelhetővé válik az adott eszköz, továbbá a beépített fogyasztásmérő információkkal szolgál az elhasznált energiamennyiségéről is.

Haluska Péter, a Haluxvill Kft. ügyvezetője. LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” a Haluxvill budaörsi szaküzletében

Haluska Péter, a Haluxvill Kft. ügyvezetője a következőt emelte ki a LEDVANCE „OKOS FÉNYEK OTTHONA” kapcsán:

A LEDVANCE bemutatótermével kényelmes környezetben tudjuk a vásárlóinkat inspirálni, segíteni a döntésben, a kevesebb több elve alapján. Ahelyett, hogy 200 lámpát kitennénk a polcra és rájuk bíznánk a választást, évtizedes tapasztalatunkat, hozzáértésünket felhasználva támogatjuk őket és partnereinket abban, hogy valóban minőségi és a saját életterükhöz alkalmazkodó megoldásokat találhassanak nálunk. Tapasztalatunk szerint az egyszerre bemutatott óriási termékmennyiség sokkal inkább elbizonytalanítja a vásárlót és elveszi a kedvét.

Az inspiráló otthoni közeg viszont segít abban, hogy ne a bizonytalanság, hanem a magabiztosság felé mozdítsuk el partnereinket és azokat, akik betérnek hozzánk. Az okos stúdiólakás koncepció mentén gondosan kiválasztott stílusos, trendi lámpák tehát nem fedik le a Haluxvill által forgalmazott, LEDVANCE SMART+ lámpatestek teljes portfólióját, de nem is ez a cél, sokkal inkább egy életérzést szeretnének átadni egyfajta jövőbe mutató megoldásokat felvonultató, kényelmesebb, élhetőbb otthoni környezetben.

A távvezérelhető, költséghatékony okos fényforrások, a LEDVANCE SMART+ okos eszközök nagy sikert arattak a LEDVANCE bemutatótermének hivatalos megnyitóján is – az applikációt tableten keresztül próbálhatták ki a rendezvény vendégei, akik egyúttal a helyszín nyújtotta izgalmas látogatói élményt is megtapasztalhatták.

LEDVANCE bemutatóterem – „OKOS FÉNYEK OTTHONA” megnyitója a Haluxvill budaörsi szaküzletében


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát

A Kingston Digital Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások vezető nemzetközi gyártójának, a Kingston Technology Company, Inc.-nek a flash memóriákra specializálódott társvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a korábbi 2280-as modell mellett bevezetett egy új formátumot azon felhasználók számára, akik nagy sebességű, alacsony fogyasztású NVMe-tárhelybővítést szeretnének kompatibilis laptopokhoz és kézi játékkonzolokhoz. Ez a NV3 PCIe 4.0 NVMe M.2 2230 SSD.

A Kingston NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 egy kis méretű, egyoldalas M.2 2230-as (22 x 30 mm) kialakítású SSD, amely a korlátozott tárhellyel rendelkező rendszereknek kínál akár 2 TB-os2 tárhelybővítést. A Gen 4×4 NVMe-vezérlővel felszerelt NV3 2230 akár 6000/5000 MB/s3 olvasási/írási sebességre képes. A használatával kialakított rendszerek sokkal jobban reagálnak, és képesek különböző méretű terhelések kezelésére.

„Örömünkre szolgál, hogy új taggal bővíthetjük NV3 2230 SSD-ink családját, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a készülékek képességeinek javítása mellett a felhasználói élmény tekintetében is szintet léphessenek, legyen szó akár munkáról, akár játékról”

– mondta Tony Hollingsbee, a Kingston EMEA-régiójának SSD-üzletért felelős vezetője, majd hozzátette:

 „Az NV3 2230-at a sebesség és a megbízhatóság jellemzi, így egyaránt ideális mindazon alkotók és játékosok számára, akik készen állnak a jobb teljesítményre.”

Az NV3 2230 SSD 500 GB-tól 2 TB-ig terjedő kapacitásban biztosít tárhelyet számos alkalmazás, fájl, játék és egyebek számára. Az NV3-hoz 1 éves, ingyenes Acronis® True Image for Kingston szoftver, valamint a Kingston SSD Manager alkalmazás is jár, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a meghajtóállapot és a lemezhasználat figyelését, a meghajtó firmware-jének frissítését és az adatok biztonságos törlését.

További információkért látogass el a kingston.com címre.

Az NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 SSD jellemzői és műszaki adatai:

  • Formátum: 2 2230
  • Interfész: PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Kapacitás: 500 GB, 1 TB, 2 TB
  • Szekvenciális olvasás/írás:
    • 500 GB – 5000/3000 MB/s
    • 1 TB – 6000/4000 MB/s
    • 2 TB – 6000/5000 MB/s
  • NAND: 3D
  • Tartósság (írt bájtok összesen):
    • 500 GB – 160 TB
    • 1 TB – 320 TB
    • 2 TB – 640 TB
  • Tárolási hőmérséklet: –40 °C ~ 85 °C
  • Működési hőmérséklet: 0 °C ~ 70 °C
  • Méret: 22 mm x 30 mm x 2,3 mm
  • Súly:
    • 500 GB – 2,6 g
    • 1 TB és 2 TB – 2,8 g
  • Üzemen kívüli rezgés: 20 G (20–1000 Hz)
  • MTBF: 2 000 000 óra
  • Garancia/támogatás: Korlátozott 5 éves garancia ingyenes műszaki támogatással

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak

Több száz hazai önkormányzat kaphat hamarosan új, AI alapú ügyfélszolgálati munkatársat.

Az új „kollégák” 0-24 órában elérhetők e-mailen és telefonon, 5 másodpercen belül válaszolnak, minden nyelven beszélnek, és miközben olcsóbbak, komoly terheket vesznek le a hivatalban dolgozók válláról.

Világszerte rohamosan terjed az ügyfélszolgálati munka AI alapú kiszolgálása, a felhasználói visszajelzések alapján pedig a válaszok, valamint a kiszolgálás minősége és tempója ezzel lényegesen emelkedett.

„A megfelelően felkészített, önkormányzati AI operátor semmilyen módon nem keverhető össze a már megszokott chatbotokkal”

‒ ismertette az újdonságot Czinger Erik, okos kommunikációs önkormányzati rendszereket üzemeltető Munipolis magyarországi vezetője. Az itthon is több száz önkormányzat által használt rendszer és a fejlesztés Csehországból indult, és alapos kutatás előzte meg. Ennek eredménye szerint az önkormányzatok mintegy 63%-a nem tudja időben megválaszolni a lakosok összes kérdését, ráadásul ezeknek 87%-a olyan információ, amelyet az érdeklődő akár önállóan is megtalálhatna a település honlapján vagy más nyilvános forrásból. Az hivatalban dolgozók a kisebb településeken így átlagosan nagyjából havi két munkanapot (17,3 órát) töltenek el ilyen rutinkérdések megválaszolásával, míg a 10 ezer főnél népesebb városok esetében a válaszadásra fordított idő havi értéke akár több százezer Ft is lehet.

Ehhez képest a most fejlesztett és rohamosan terjedő alkalmazás mindössze néhány tízezer Ft havonta, jellemzően 2-3 hét alatt feltanítható, a lakossági visszajelzések alapján pedig 10 pontból 9,4-et ért el, ami összevethető vagy jobb, mint a korábbi, élőerős megoldások.

Az AI olyan összetett kérdéseket is értelmez és megválaszol, mint pl. „Mennyit kell fizetnem a kutya után, ha 65 éves vagyok és lakótelepi lakásban élek?”, „Miért vágták ki a fát a főtéren?” „Hogy kell beíratni a gyereket az óvodába?” stb. Mindezt filippínó, angol, lényegében bármilyen nyelven, e-mail-ben és „élő” szóban, telefonon is.

Az AI képes az ügyet továbbítani a hivatal megfelelő munkatársához is, miközben nem zavarja a rossz kiejtés vagy helyesírás, és az azonosított sürgős/veszélyes eseteket továbbítja a megfelelő helyre, pl. a rendőrséghez.

Az alkalmazás különösen hasznos nyáron, amikor az eleve létszámhiánnyal küszködő önkormányzatok kapacitásait a szabadságolások tovább szűkítik. A rendszer a hivatali alkalmazottak mentális jólétéhez is hozzájárul. Az leterhelt munkatársaknak megkönnyebbülés, ha nem kell sokadjára válaszolniuk ugyanarra a kérdésre, vagy ha a betelefonáló nem rajtuk, hanem a mindig udvarias AI-n vezeti le az ingerültségét. Csehországban már minden 5. önkormányzat használ valamilyen AI segítséget az ügyfélszolgálati munkához, 5%-uk pedig már egészen összetett ügyintézési feladatokra is használja ezeket ‒ sikerrel.

„A mesterséges intelligencia hatása az önkormányzatok esetében azonnal érzékelhető: az AI hivatalnok olyan feladatokat old meg egy szempillantás alatt, amelyek korábban órákat vagy napokat vettek igénybe. Azonnal működőképes, illeszkedik a település kommunikációs stílusához, és minden válasszal tovább fejlődik”

– tette hozzá a Munipolis hazai vezetője.

Várakozások szerint a rendszer Csehországban öt éven belül lefedi az önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció 80%-át, különösen, hogy a használatához semmilyen különleges informatikai megoldás, vagy szaktudás nem kell.

A Munipolis azt is vizsgálta, hogy a települési hivatalok mit tartanak a legnagyobb előnynek az AI hivatalnokokkal kapcsolatban. Az első helyen toronymagasan az időmegtakarítás végzett (89%) – vagyis az, hogy az alkalmazottak fontosabb feladatokra koncentrálhatnak. Ezt követte az a képesség, hogy munkaidőn kívül is, a nap 24 órájában tud válaszolni (85%).

További előny, hogy a megoldás rendszerezetten gyűjti és vizualizálja, milyen témákkal kapcsolatban érkezik kérdés, mely információk nem világosak, és mik a leginkább problémás ügyek, így a település pontosabb képet kap a helyi lakosok valós igényeiről. Ezek alapján hatékonyabban tervezhet kommunikációt, fejlesztéseket és közszolgáltatásokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül

Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.

A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.

Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.

A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.

A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.

Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt

A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss