Connect with us

Okoseszközök

Trump a TikTok-kal győzött – ez volt a titka a szakértő szerint

Miért hagyjuk, hogy a TikTok vásárlásra csábítson minket? A kulcs a tömegintimitás.

A TikTok nemcsak a fiatalok kedvence, hanem egyre nagyobb hatással van a politikára és az üzleti életre is. Kasza Tamás lezárási specialista szerint Donald Trump választási sikerét is nagyrészt a TikTokon elért tömeges eléréseknek köszönheti. A közösségi platformon kialakuló „tömegintimitás” révén az emberek könnyebben kötődnek a tartalomgyártókhoz, ez pedig vásárlásra ösztönzi őket. Ennek ellenére sokan még mindig ódzkodnak belevágni, és elrettenti őket a videós megjelenés gondolata, amihez az előítéleteik és technikai félelmeik is hozzájárulnak.

Noha a TikTokot leginkább a táncolós, vicces videók felületeként azonosítjuk, egyre több üzletember, cég, sőt politikus fedezi fel ezt a felületet megjelenési lehetőségként. Kasza Tamás lezárási specialista a platform megdöbbentő jelentőségére is felhívta a figyelmet: szerinte ugyanis az USA elnökválasztását is gyakorlatilag a TikTok döntötte el a Z generáció miatt.

„Donald Trump a TikTok révén ért el hatalmas sikert, rendkívüli elérést tudott generálni a választási kampány során. Mellette olyan üzleti influenszerek is szerepet kaptak, mint Elon Musk és Grant Cardone. Érdekes adat, hogy még Rihanna, Taylor Swift vagy Beyoncé sem tudta befolyásolni a választások kimenetelét. Ez is arra utal, hogy a »táncos videóknak« nincs valódi gazdasági vagy politikai befolyása. Mindhárman a demokrata elnökjelölt mellett kampányoltak, és több százmilliós követőtáborral rendelkeznek, mégis hiába értek el rengeteg embert, ez nem tükröződött a választások eredményeiben” – mondta Kasza Tamás.

2025-ben a tömegintimitás lesz a trend

Az értékesítési szakértő és tréner szerint a magyar vállalkozások számára is nagy tanulság lehet a TikTok térhódítása, nem mindegy azonban, hogyan kezdenek el tartalmakat gyártani erre a felületre.

„A nagy eléréshez nem kell feltétlenül influenszerekkel együttműködnie egy vállalkozásnak. Elég annyi, hogy elkezdenek olyan videókat gyártani, mintha egy ügyfelüknek magyaráznák a termékeik vagy a szolgáltatásaik lényegét. A lényeg, hogy kezdjenek el magukról beszélni. Az érzelmi kapcsolódás ugyanis fontosabb, mint az, hogy a cég  hány éve van a piacon, a követőszám pedig az algoritmus működése miatt gyorsan növekedhet” – ecsetelte a szakértő.

Kasza Tamás egy új, 2025-ös trendre is rávilágított, amelyet tömegintimitásnak hívnak, a lényege pedig az, hogy a nehézségeinket és a problémáinkat is közhírré tehetjük.

„Ez egyébként Taylor Swift sikerének is a titka a zenében, hisz a saját életét énekli meg, míg a többi énekes csak dalokat ad elő. Az ő követői azonban végig tudják mondani az egész életét. A közösségi médiában úgy kell beszélni, mintha egy barátnak vallanánk meg a nehézségeinket. A közösségi médiában ez ugyanolyan fordulat, mint ami a szuperhősfilmekben is volt a hetvenes években, amikor a szuperhősök gyengeségeit helyezték előtérbe a filmekben, hisz addig tökéletesek voltak. De volt egy pont, ahol emberivé váltak”- magyaráza a szakértő.

Friss adat: A TikTok felé fordulnak a magyar kisvállalkozások

A szakértő szerint a magyar üzletemberek egyre inkább felismerik a TikTok lehetőségeit, amely nemcsak Trump sikere miatt lett vonzó, hanem azért is, mert a kisebb vállalkozások számára jelenleg ez az egyetlen megfizethető platform, ahol szélesebb körben láthatóvá válhatnak.

„Ma már a Facebookot és a Google-t csak havi 700-800 ezer forintnál nagyobb hirdetési költséggel érdemes használni. Ennél kevesebb összeg kidobott pénznek számít, mivel nem hoz megfelelő eredményt, ami a magyar kisvállalkozások többségét kirekeszti ebből a körből. Számukra most a TikTok a legelérhetőbb platform, amely egyelőre még nem hirdetési felület, mint a Facebook, de nem tudni, meddig marad ez így” – fogalmazott Kasza Tamás, aki felmérést is végzett a magyar mikro- és kisvállalkozások körében az idei üzleti problémákról.

A felmérésben a válaszadók 41%-a az ügyfélszerzést jelölte meg fő kihívásként, amely gyakran összefügg a nehéz gazdasági helyzettel és az élesedő piaci versennyel. Ezenkívül a válaszadók 32%-a az alacsony bevételt vagy a bevételnövelés szükségességét említette, ami szoros összefüggésben van az ügyfélszerzéssel, és rámutat a profitabilitás fenntartásának nehézségeire.

Bárki sztárrá válhat

A szakértő szerint nehéz előre megjósolni, hogy a TikTokon kik és milyen tartalommal futnak be.

„Sokan lettek sikeresek, akikről nem is gondolta volna senki, hogy a TikTokkal fog befutni. Ezen a platformon egy teljesen más közönség és nézőpont van jelen, mint az egyéb felületeken, előre pedig szinte lehetetlen megmondani, hogy valaki tízezer vagy 250 ezer főt fog-e elérni. A Megasztáros Pál Péter például a TikToknak köszönhetően került be Netflix-sorozatokba, a stúdiók ugyanis már nézik azt is, hogy olyan statisztákat szerepeltessenek, akiknek sok követője van, hogy minél többen nézzék meg a filmeket” – hívja fel a figyelmet Kasza Tamás.

Kasza példaként említette a Bitang Burger ügyvezetőjét, Radnóti Máriát is, a cég ugyanis elnyerte Magyarország legjobb hamburgere díjat, és egy kis hamburgerezővel akkora forgalmat bonyolítottak, hogy egy étterem is megirigyelné. Kasza Tamás rendezvényén, a Kasza napon nemcsak Radnóti Mária segít rávilágítani arra, hogyan kell láthatóvá válni a digitális térben, de számos influenszer és vállalkozó is segíti az érdeklődőket az előadásaival.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

Karácsonyi klasszikusok új köntösben

A mesterséges intelligencia új életre keltheti a kedvenc karácsonyi filmjeinket.

A Samsung okostévéken elérhető AI alapú funkciók most a régi klasszikusokat még részletgazdagabbá és tisztábbá varázsolhatják, hogy a jól ismert ünnepi történeteket rendkívüli minőségben élvezhessük.

Az ünnepek közeledtével előkerülnek azok a filmklasszikusok, amelyek megidézik számunkra az igazi karácsonyi hangulatot, ezért évről-évre szívesen újranézzük őket. De mi lenne, ha idén nemcsak a nosztalgiának adnánk teret, hanem a régi kedvenceinket egy új, izgalmas szemszögből ismernénk meg?

A Samsung TV-k 8K AI Felskálázás Pro funkciója a tartalmakat 8K minőséghez közelítő részletességgel és tisztasággal jelenítheti meg, így kedvenc karácsonyi filmjeink minden részletét kiemelkedő minőségben élvezhetjük, a ragyogóan csillogó égősoroktól, a hópihékig. Az intelligens technológia folyamatosan javítja a felbontást, így minden jelenet kristálytiszta és részletgazdag lehet. Nemcsak a képminőségen javíthatunk, hanem az akciók is élvezetesebbek lehetnek: az AI Mozgásjavító Pro funkciónak köszönhetően a gyors jelenetek – például a pórul járt betörők találkozása a szellemes csapdákkal – most tisztábban és simábban jelenhetnek meg.

Az AI-alapú Relumino mód egy vizuális segéd, amely dinamikusan kiemeli a képernyőn megjelenő elemek kontúrjait, a kontrasztot és a színeket, így a tartalmak tisztábbá válhatnak, ezzel javítva a láthatóságon, így senkinek sem kell kimaradni a közös filmnézésből, együtt varázsolhatják el a karácsonyi kalandok az egész családot.

Az AI hangtechnológiának köszönhetően az új Adaptív hangerőszabályozás Pro funkció kiemeli az emberi beszédet a háttérzajból, így minden szó tisztán és érthetően hallható, míg az Adaptív hangzás Pro technológia intelligensen igazítja a hangot a tartalomhoz és a szoba akusztikájához, így garantálva a valósághű, részletgazdag hangzásvilágot, amely minden jelenetet még magával ragadóbbá tesz.

A Samsung AI alapú funkciói nem csupán a képernyőt, hanem az egész ünnepi hangulatot is új életre kelthetik, így, a technológia és a klasszikus filmek tökéletes harmóniájával, idén a karácsony valódi varázsát élhetjük át – még részletgazdagabban, még tisztábban, mint valaha, így biztosítva az élményt, amit még a Grincs sem lophat el.

A Samsung tévékkel és funkciókkal kapcsolatos további információ a Samsung weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében

api

Az LG Electronics (LG) teljesen nyílttá tette LG ThinQ elnevezésű okosotthon-platformjának alkalmazásprogramozási felületét, így a fejlesztők mostantól könnyen alakíthatnak ki egyedi ökoszisztémákat az LG készülékeivel.

Az LG elindította a Smart Solution API fejlesztői weboldalt (smartsolution.developer.lge.com), amellyel hivatalosan is nyílttá tette az LG ThinQ alkalmazásprogramozási felületetét. Az API egyfajta digitális csatlakozóként működik, amely lehetővé teszi a különböző szoftverek számára, hogy egymás funkcióihoz zökkenőmentesen hozzáférhessenek. A nyílt API ezáltal lehetőséget biztosít a fejlesztők számára, hogy az LG mesterségesintelligencia-alapú készülékeinek különféle funkcióit beépítsék saját alkalmazásaikba vagy rendszereikbe, ezzel továbbfejlesztve szolgáltatásaikat.

Az LG ThinQ API két kategóriára oszlik:  a ThinQ API az egyéni felhasználóknak, míg a ThinQ Business API a vállalati partnereknek szól. A ThinQ API lehetővé teszi az otthonokban vagy épületekben telepített LG-eszközök távvezérlését, valamint megkönnyíti a különböző platformokkal való integrációt.

Az egyéni felhasználók számára a ThinQ API lehetővé teszi az LG ThinQ alkalmazásban regisztrált, mesterséges intelligenciát alkalmazó készülékek vezérlését és felügyeletét különböző okosotthon-platformokról. A ThinQ API használatával bárki könnyedén létrehozhat egy személyre szabott okosotthont, amely illeszkedik életstílusához.. A Home Assistant globális okosotthon-platform felhasználói például már 26 féle mesterséges intelligencia alapú LG készüléket, köztük hűtőszekrényeket és mosógépeket is csatlakoztathatnak és vezérelhetnek meglévő okosotthon környezetükben. A Home Assistant egy nyílt, közösségi platform, amelynek világszerte mintegy egymillió felhasználója van. A közösség együtt fejleszt különböző okosotthon-funkciókat, például eszközautomatizálást, vagy különböző funkciók bővítését.

Az LG felvásárolta az Athom nevű, kiterjedt IoT-eszközcsatlakozási lehetőségeiről ismert, okosotthon-rendszereket fejlesztő vállalatot, hogy ezáltal felgyorsítsa a külső termékek és szolgáltatások integrálását saját ThinQ platformjába. Az Athom Homey nevű okosotthon-hubja jelenleg több mint 50 000 különböző készülék összekapcsolására képes. A társaság alkalmazásboltja mintegy 1000 applikációt tartalmaz, amelyek olyan globális márkák termékeit és szolgáltatásait kapcsolják össze és vezérlik, mint például a Philips vagy az Aqara. Az LG célja, hogy az Athom kiterjedt nyílt ökoszisztémáját és az IoT-eszközök csatlakoztathatóságát integrálja saját ThinQ On AI hub okosotthon-rendszerébe. A társaság tervei szerint ezáltal egy olyan mesterségesintelligencia-alapú okosotthon jöhet létre, amiben a generatív AI jobban megérti az ügyfelek igényeit és optimális megoldásokat kínálhat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Dubajban debütáltak a Huawei legújabb okoseszközei

Újabb lépést tett előre a technológiai innováció útján a Huawei: bemutatta legújabb fejlesztéseit, köztük a HUAWEI Mate X6 hajlítható kijelzős okostelefont, a HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozatot, valamint a HUAWEI FreeBuds Pro 4 prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatót.

Emellett Rose Gold színben bemutatkozott a gyártó egyedi formavilágú, nyitott kialakítású fülhallgatója, a HUAWEI FreeClip is.

Több zászlóshajó okoseszközt mutatott be dubaji eseményén a Huawei, amelyek új mérföldköveket jelentenek a gyártó technológiai fejlesztéseiben. Az új termékek nemcsak a legfrissebb technológiákat képviselik, hanem a Huawei azon törekvését is, hogy a digitális világ lehetőségeit mindenki számára elérhetővé tegye. A vállalat jelentős erőforrásokat fordít a kutatás-fejlesztésre, hogy olyan megoldásokat kínáljon, amelyek valóban megkönnyítik a felhasználók mindennapjait.

HUAWEI Mate X6: a hajlítható kijelzőjű zászlóshajó okostelefon

A termékbemutató legnagyobb újdonsága a Mate sorozat következő generációs hajlítható készüléke volt. Az új HUAWEI Mate X6 minden téren kiemelkedő okostelefon, amely új szintre emeli a hajlítható telefonok piacát. Legyen szó dizájnról, tartósságról, fotózásról vagy a felhasználói élményről, az új készülék minden területen jelentős előrelépéseket kínál az előző generációkhoz képest.

Az innovatív, tartós anyagok és az átgondolt szerkezeti kialakítás révén a Mate X6 egyszerre könnyű és erős: súlya mindössze 239 gramm, zárt állapotban 9,85 mm, nyitott állapotban pedig mindössze 4,6 mm vastag. A készülék két elegáns színváltozatban érhető el – Nebula Vörös és Fekete –, a kamera elrendezését pedig az űrkorszak dizájnja ihlette, amely a bolygók mozgását idézi, szimbolizálva a jövő végtelen lehetőségeit.

A HUAWEI Mate X6 50 MP-es Ultra Aperture XMAGE kamerával rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy különböző fényviszonyok mellett is kiváló minőségű fényképeket készítsenek a felhasználók. Emellett egy 40 MP-es széles látószögű kamera és egy 48 MP-es telefotó mikro kamera is található benne, amelyek segítenek a színek pontos megjelenítésében és a részletek éles rögzítésében, így a fényképek még tisztábbak és élethűbbek lesznek.

Mindemellett az új HUAWEI Mate X6 a felhasználóbarát EMUI 15 operációs rendszerrel érkezik, amely intelligensebb, biztonságosabb és zökkenőmentesebb felhasználói élményt nyújt, miközben szórakoztatóbbá és egyszerűbbé teszi a mindennapi használatot.

HUAWEI nova 13 sorozat: szuper szelfik, szuper minták

A HUAWEI nova 13 okostelefon-sorozat új irányt szab a fiatalabb generáció számára, miközben a kreativitást és az önkifejezést helyezi a középpontba. Fényképezés terén kiemelkedő teljesítményt nyújt, mind szelfik, mind portrék terén. Emellett az előlapi és hátlapi kamerák többfókuszú portréfunkciói művészi hatásokat adnak a képeknek, így minden pillanat igazán különlegessé válik.

A HUAWEI nova 13 Pro 50 MP-es, állítható rekesznyílású kamerával érkezik, amellyel különböző fényviszonyok között is kiemelkedő képeket készíthetnek a felhasználók. A kamera F1.4-től F4.0-ig terjedő beállításokat kínál, valamint optikai képstabilizátorral (OIS) is felszerelt, ami segít a tiszta és éles fényképek rögzítésében. A 3X optikai zoomos portré-teleobjektív szintén optikai képstabilizátort használ, így ideális a közeli és távoli portrékhoz egyaránt. A Huawei saját XD Portrait Engine technológiája finomítja a képeken a részleteket, például a formákat, textúrákat, színeket és a háttérelmosást. Emellett három különböző portréstílust kínál, amelyek segítenek abban, hogy a fényképek mindig a legjobban illeszkedjenek a különböző fényképezési helyzetekhez. Az új AI Best Expression funkciónak köszönhetően a gyors sorozatfelvételek során a mesterséges intelligencia automatikusan finomítja az arckifejezéseket, így a felhasználók a legtermészetesebb arckifejezésű képet választhatják, biztosítva, hogy mindenki a legjobb formáját hozza.

A HUAWEI nova 13 sorozat nemcsak teljesítményében, hanem dizájnban is kiemelkedő. A klasszikus fekete és fehér változat mellett elegáns lódenzöld színben is elérhető. A Fashion Forward esztétikájához hű maradva a HUAWEI nova 13 sorozat a divatvilág kockás mintáit hozza el a két kézzel alkotott dizájn világába, a fény és az árnyék játékát hozva létre.

HUAWEI FreeBuds Pro 4: stabil és kristálytiszta hívásélmény

A HUAWEI FreeBuds Pro 4 továbbra is megőrzi a sorozat prémium vezeték nélküli fülhallgatóinak hagyományait. A legújabb technológia és a kiváló akusztikai megoldások egyesítésével páratlan zenei és hívásélményt kínál. A fülhallgató nagy felbontású, veszteségmentes hangátvitellel, a Dual-driver True Sound rendszerrel és precíz hangvisszaadással biztosítja a tiszta, érzelmekkel teli hangélményt, mindezt most először a HUAWEI SOUND márkán belül.

A FreeBuds Pro 4 forradalmi újításai révén a hívások tisztasága kiemelkedő. Az eszköz akár 100 dB-ig csökkenti a külső zajokat a hívások során, köszönhetően a Huawei fejlett mesterséges intelligencia alapú zajcsökkentő algoritmusának, a három mikrofonos rendszernek és a csontvezetéses, kifejezetten hangfelvételre optimalizált VPU mikrofon zajszigetelő képességének. Az új modell a gyártó  előző generációjához képest még jobb hangminőséget biztosít: akár 2,3 Mbps sebességű veszteségmentes hangátvitelre képes (szemben az előző generációs fülhallgató 1,5 Mbps sebességével). A FreeBuds Pro 4 támogatja a Huawei saját fejlesztésű L2HC 4.0 Bluetooth protokollját is, amely lehetővé teszi a 48 kHz/24-bit minőségű, tömörítés nélküli hangok továbbítását.

Az újrahangolt Dual-driver True Sound rendszer a hangfrekvenciákat a megfelelő hangszóróra irányító Digital Cross-Over technológiával együttműködve gazdag és élethű hangélményt nyújt.

HUAWEI FreeClip: mostantól Rose Gold színben is, új funkciókkal felvértezve

A HUAWEI FreeClip nyitott kialakítású vezeték nélküli fülhallgató ötvözi a csúcstechnológiát a divatos, letisztult megjelenéssel. Az eszköz kényelmesen viselhető ún. C-Bridge dizájnja nemcsak stílusos, hanem hosszabb használat során is komfortos viselet. Az új Rose Gold színváltozat lágy rózsaszín árnyalatot kínál, finom arany tónusokkal, amelyek eleganciát és kifinomultságot sugároznak. Az eszköz praktikus, új funkciókkal is bővült; a Dynamic Bass Algorithm funkció automatikusan javítja a mélyhangokat, így gazdagabb és erőteljesebb zenei élményt biztosít, a fejmozgás-vezérlés lehetővé teszi, hogy a felhasználók egyszerű fejmozdulatokkal – például bólintással vagy oldalra fordítással – irányítsák a zenét vagy fogadjanak hívásokat, míg a Drop Reminder funkció figyelmeztet, ha egy fülhallgató kicsúszik a fülből.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss