Connect with us

Szórakozás

Továbbra is lehet pályázni a magyar Sportmarketing Díjra!

A szervezők két új, innovatív kategóriát is bevezettek a pandémiás válság miatt

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata második alkalommal hirdette meg a magyar Sportmarketing Díjat, melyre január 31-ig várják a pályázatokat. A pandémia által alapjaiban érintett iparág átalakulása miatt idén két új kategóriában is győztest hirdetnek a szervezők.

Az MMSZ Sportmarketing Tagozata által tavaly ősszel életre hívott Sportmarketing Díj kiváló lehetőség arra, hogy a kommunikációs szakemberek megmutassák és megismerjék a sportmarketing és sportszponzoráció legkiválóbb hazai kampányait és az abban rejlő üzleti értéket.

A pandémia által alapjaiban érintett sportvilág nehéz éven van túl, az iparág szereplői közül a sportolói és szponzori oldalról is újratervezésre volt szükség. A 2020-as évben elmaradt nagy sportesemények (pl. olimpia, labdarúgó Európa-bajnokság) miatt a marketingaktivitások is átalakultak, ezért a Díj kiírói az előző évhez képest két új kategóriát vezettek be. A legértékesebb sportolói/sportcsapat/esport márka, legjobb sportszponzoráció és a legkreatívabb közösségi média kommunikáció mellett győztest hirdetnek az Etikai díj és a Hűség díj kategóriájában is, amellyel a kifejezetten a pandémiára adott válaszreakciók sikerességét ismerik el.

„Habár anyagi értelemben a sportszektor volt az egyik legnagyobb kárvallottja a 2020-as évnek, idén is találkozhattunk olyan előremutató megoldásokkal, amelyek egyedülállónak számítanak a piacon. A pandémia miatt mindenhol az újratervezés volt a cél, és azok kerülhettek ki győztesen a válsághelyzetből, akik gyorsan mertek és tudtak is változtatni.”

emelte ki Dudás Hunor, a Tagozat elnöke. Hozzátette:

A díjjal most elsősorban azokat szeretnénk elismerni, akik a nehéz helyzet ellenére is kitartottak és kiemelkedő munkát végeztek a sportmarketing szakterületén, példát mutatva ezzel iparágunknak.”

A magyar Sportmarketing Díj keretén belül minden kategóriában kihirdetésre kerül egy shortlist a legjobb pályamunkákból. A pályaműveket egy 10 fős, nemzetközi és hazai marketingszakemberekből álló zsűri értékeli. Az általuk adott pontszámok alapján alakul ki a végső sorrend, melynek megfelelően bronz, ezüst és aranydíjas nyerteseket hirdetnek majd.

A 2020-as MMSZ Sportmarketing Díj Kategóriái:

  1. Legjobb sportszponzoráció

Egyéni sportoló, sportcsapat, esport, egyesület, szövetség támogatásán keresztül a szponzoráló cég vagy annak márkája és a támogatott sportoló/csapat hírnevének javítását szolgáló közös marketing tevékenység, együttműködés, aktivitás bemutatása.

  1. Legértékesebb sportoló /sportcsapat /Esport

Független értékelő cég által végzett online és social media monitoring alapján meghatározott TOP 10-es lista mindhárom kategóriában.

  1. Legkreatívabb közösségi média kommunikáció

Egyéni sportoló vagy sportcsapat, aki az elmúlt egy évben új eszközökkel, kreatív, újszerű és egyedi megközelítésben használta valamely közösségi csatornáját, példát állítva ezzel a hatékony sportolói márkaépítésre és a fan engagement elősegítésére.

  1. A sporttársadalom legjobb válasza a Covid-19-re

Kifejezetten a járványhelyzetre reflektáló kampány, marketing célú együttműködés / kommunikáció díjazására életre hívott kategória. Ide tartozik: közösségi média kommunikáció (poszt vagy sorozat), társadalmi felhívás, aktivizáció. Díjazható a szponzoráló cég van annak márkája, ügynökség, sportoló/csapat.

  1. Hűség-díj (Nem pályázható)

A Tagozat vezetősége által odaítélt díj, a zsűri beleegyezésével és hozzájárulásával. A díj missziója kiemelni azokat a szponzoráló cégeket, akik a váratlanul kialakult helyzetben kiálltak a támogatott sportolóik, csapataik mellett és/vagy új kampánnyal is erősítették összekapcsolódásukat az említett tényezők ellenére is.

A kezdeményezésről további információ a www.sportmarketingtagozat.hu-n olvasható.

Szórakozás

Forma-1 versenyautókkal bővült a Hot Wheels palettája

Izgalmas terméksorozatról rántotta le a leplet a Mattel.

A világ vezető játék- és családi szórakoztatóipari vállalata többéves licencszerződést kötött a Forma-1®-gyel, aminek köszönhetően 2025-ben megérkeznek a magyarországi boltok polcaira is a száguldó cirkusz versenyistállóinak ikonikus autói a Hot Wheels Formula 1® kollekció részeként.

Az új Hot Wheels Formula 1® kollekció nyolc F1-es csapat autóit tartalmazza különböző termékeken keresztül. Köztük a Hot Wheels Basics szériát – egyes és ötös csomagokban –, prémium gyűjtői darabokat, valamint új Forma-1-es pálya- és játék készleteket, amelyeken versenyezni lehet.

„A Hot Wheels Formula 1® kollekcióval szeretnénk új szintre emelni a rajongók elkötelezettségét az F1 iránt. Ezek a kiválóan és részletesen megtervezett autók lehetővé teszik számukra, hogy a száguldó cirkusz drámáit, izgalmát végre otthon maguk is átélhessék.” – mondta Emily Prazer, a Forma-1 kereskedelmi igazgatója.

Az ikonikus 1:64 méretarányú Hot Wheels Basics kisautókat úgy tervezték, hogy azok a villámgyors F1-es pályákon versenyezhessenek, az otthoni játékhoz pedig a rajongók új prémium modellekkel bővíthetik ki a gyűjteményüket. Ezek az extra részletekkel ellátott autók élethűbben idézik meg az F1-es eredeti járműveket. Miután fémkarosszériával és alvázzal, autentikus csapatfestésekkel, versenyzői rajtszámokkal és Pirelli gumiabroncsokkal rendelkeznek. Ráadásul a rajongók a versenykocsik tudását két speciálisan tervezett Forma-1 Sprint Circuit és Sprint Race pályán mérhetik össze. A Sprint Circuit-on a játékosok közelharcot vívva egymással csatázhatnak, előzhetnek, hogy elsőként érjenek a kockás zászlóhoz, míg a Sprint Race szett egy DRS-gyorsítót is tartalmaz, amely segíti az autókat, hogy növeljék az előnyüket és mindenki mást maguk mögé szorítsanak.

„Elképesztő volt a Hot Wheels és Forma-1 kooperáció tavalyi bejelentése után tapasztalt érdeklődés, szurkolás a rajongók részéről. A partnerség következő szakasza immár arról szól, hogy olyan termékeket és élményeket kínáljunk, amelyek egyedülálló módon hozzák közelebb számukra a Hot Wheels és az F1 világát. A java pedig még csak ezután jön.” – mondta Roberto Stanichi, a Hot Wheels ügyvezető alelnöke, a járművek és építőkészletek globális vezetője.

A kollekció magyarországi megjelenésén szintén teljes sebességgel dolgozik a márka hazai képviselete. Török Kata, a Mattel marketing menedzsere bízik benne, hogy a már mogyoródi nagydíj előtt megvásárolhatják a rajongók, gyűjtők a Hot Wheels F1-es versenyautókat, hogy ezzel is fokozzák az érdeklődésüket a világ egyik legkedveltebb autósportja iránt.

További részletek a www.hotwheels.com/formula1 oldalon olvashatóak a Mattel új terméksorozatáról.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Az Aranyélet, Kincsem, Terápia és a Toxikoma forgatókönyvírói írják a Puskás munkacímű tévéfilmsorozatot.

Fotó és képkredit: INANI Production

Már javában zajlik a Puskás munkacímű sorozat forgatókönyv-fejlesztése, olyan kiváló írók közreműködésével, mint Tasnádi István (Aranyélet, Terápia, Made in Hungária), Hegedűs Bálint (Kincsem, Liza, a rókatündér, X – A rendszerből törölve) és Bárány Márton (Toxikoma, Becsúszó szerelem, A Király).

„ADDIG KELL KÜZDENI, AMÍG LE NEM FÚJJÁK A MECCSET!”  (Puskás Öcsi)

Legendás meccsek, rivalizálások, barátságok, szerelmek, a történelem forgószele és sok humor.

A tervezett filmsorozat Puskás életének legizgalmasabb időszakát meséli el, azt a nagyjából tíz évet, ami alatt a kispesti Öcsiből a Real Madrid világhírű játékosa lett. Mindeközben megismerhetjük az 1950-es évek kommunista Magyarországát, amivel szemben áll a szabad nyugati világ. Helsinki, London, Bern, Róma, Madrid: világraszóló diadalok és szívszorító bukások helyszínei.

Az INANI Production Kft. olyan magas minőségű filmsorozat létrehozásán dolgozik, amely minden bizonnyal nemzetközi szinten is megállja a helyét.

A történet valós karakterekre és valós eseményekre épít. A fejlesztést átfogó kutatás segítette, melynek során az alkotók futballszakértőket, archív kutatókat, történészeket vontak be annak érdekében, hogy a forgatókönyv minél hitelesebb legyen.

A Puskás munkacímű filmsorozat kreatív producere, az RTL Magyarország-tól 25 év után távozott, drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgatója, sikeres sorozatok producere (Válótársak, A Király, Alvilág, Mellékhatás) Herman Péter „Pierre”.

A Nemzeti Filmintézet 90 millió forintos forgatókönyv-fejlesztés támogatása mellett a fikciós sorozat megvalósításához kiemelt főtámogatóként, a Szerencsejáték Zrt. – a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft. útján – 280 millió forinttal járult hozzá.

A Puskás munkacímű filmsorozat az INANI Production gyártásában készül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Szabadon felhasználhatóak lettek Robert Capa fotói és Frida Kahlo művei

robert capa milicista halála
Robert Capa A milicista halála

Szabadon felhasználhatóvá váltak Robert Capa fotói, Frida Kahlo festményei és Herczeg Ferenc művei is

2025. január elsejétől hazánkban szabadon felhasználhatóvá váltak Robert Capa fotográfus-fotóriporter felvételei, Frida Kahlo mexikói festőművész képei, Alan Mathison Turing matematikus tudományos művei és Henri Matisse festőművész alkotásai. A művek közkinccsé válásával azokat bárki szabadon, engedély nélkül felhasználhatja, de a velük való visszaélés természetesen továbbra is tiltott.

Az irodalmi, tudományos, művészeti alkotásokat mindig szerzői jog védi, melynek egyik alapvető célja a szellemi alkotás ösztönzése. A szerzői jogi védelem automatikusan– a mű létrejöttétől kezdve – a törvény erejénél fogva jön létre, és a szerző halálát követően még 70 évig él. A szerzői jogi alkotásoknál tehát nincs szükség az iparjogvédelem területén ismert hatósági eljárásra, azaz a jogi védelemnek nem feltétele, hogy a művet valahová bejelentsék, vagy bárhol nyilvántartásba vegyék, ahogy nincs nyilvántartás arról sem, hogy adott művek védelmi ideje mikor jár le.

Felhasználási engedély nélkül akkor válik felhasználhatóvá egy mű, ha a szóban forgó alkotásra törvényben meghatározott védelmi idő letelik, ami Magyarország esetén a szerző halálától számított hetven év. Ennek eltelte után a mű közkincsnek minősül, vagyis bárki szabadon felhasználhatja. Közös művek esetében a 70 évet az utoljára elhunyt szerzőtárs halálától kell számítani.

A fentiek tükrében tehát 2025. január 1-től azon alkotók művei váltak közkinccsé, akik 1954-ben hunytak el. Közéjük tartozik Robert Capa világhírű fotóriporter, aki haditudósításai során számtalan ikonikus képet örökített meg, amelyek közül „A milicista halála” a legismertebb. Ugyanebben az évben hunyt el Henri Matisse francia festőművész, a 20. századi festészet egyik legjelentősebb alakja, a fauvizmus festészeti irányzat kulcsfigurája. A ma is jól ismert alkotók közé tartozik még Auguste Marie Louis Nicolas Lumière francia mérnök, iparos, biológus és illuzionista, aki fivérével Louis Jean Lumière-rel 1895-ben feltalálta a kinematográfot, amely egyszerre volt alkalmas mozgókép rögzítésére és vetítésre.

Nem egy hazai művész, alkotó művei is közkinccsé váltak ebben az évben: köztük van Herczeg Ferenc német származású magyar író, színműíró, újságíró, akinek az Élet kapuja című regényét háromszor is jelölték Irodalmi Nobel-díjra. 1954 márciusában hunyt el Rapaics Raymund botanikus, biológus, tudománytörténész, a magyar növényföldrajz és történeti botanika úttörője, akinek művei a magyar Alföld ősi növényvilágát mutatják be részletesen. De megemlíthető még Huszti József klasszika-filológus, irodalomtörténész, egyetemi tanár is, aki az összehasonlító latin irodalomtörténet, illetve a magyarországi humanizmus területén kutatott és ért el kiemelkedő eredményeket a Janus Pannonius kutatásban.

A szerzői műveket a szerzői jog csak meghatározott ideig védi és előfordul, hogy országonként változó ideig. Az Európai Unió legtöbb tagállamában az alkotás a szerző életében és halálát követő 70 éven át részesül védelemben, de akadnak eltérések ehhez képest a világban: a védelmi idő mértéke Jemenben mindössze 30, Mexikóban viszont 100 év.

Ez utóbbi azért is különösen érdekes, mert Frida Kahlo mexikói festőművész, közéleti szereplő, a 20. századi Mexikó emblematikus alakja szintén 1954-ben hunyt el, így művei az EU országaiban, hazánkban is, szabad felhasználás alá esnek. Ha azonban Mexikóban szervezne valaki egy Frida Kahlo kiállítást, akkor a következő 30 évben is csak úgy tehetné meg, ha rendelkezik az ehhez szükséges engedéllyel.

A közkinccsé vált művek bár szabadon felhasználhatók, mégis fontos megemlíteni, hogy a védelmi idő lejártától függetlenül az elhunyt szerző nevében felléphet az örököse vagy az érintett közös jogkezelő, illetve érdekképviseleti szervezet, ha a felhasználás sértené a szerző névfeltüntetési jogát.

Forrás: SZTNH


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss