Connect with us

Szórakozás

Digitális innovációval a közös családi szórakozásért

családi

Új trend a játékiparban: digitálisan, mégis internet nélkül

Milyen a jó társasjáték? Erre a kérdésre egészen biztosan más választ adna mindenki ma és adott volna 20-25 évvel ezelőtt. Más igényei voltak akkor egy gyereknek és más szórakoztatja ma a fiatalokat. Hogyan lehet mégis egy játékhoz leültetni több generációt?

A kamaszok szüleinek biztosan nem mond újat, hogy mennyire nehéz tradicionális játékokra rávenni a fiatalokat, a digitális eszközeik minden más előtt előnyt élveznek, és más szórakoztatja a tiniket, mint az idősebb generációt. Szerencsére van már olyan játéklehetőség, ami két-három generációnak egyszerre lehet élvezetes, sőt akár még hasznos is. A digitális játékasztalok a tabletekhez hasonlóan, érintőképernyővel működnek, azonban ezeken az eszközökön csak játszani lehet, nincsen más internethez kötött funkciójuk.

„A fiatalokat, akik a neten szocializálódtak, nehezebb rávenni a papír alapú játékra, mintha digitális alternatívát ajánlunk nekik. Arról nem beszélve, hogy kortól függetlenül végtelenül kényelmesek vagyunk, és sokszor azért nem ülünk le társasozni, mert nincs kedvünk elővenni a dobozt a padlásról, kipakolni a kellékeket, kihajtogatni a lapot, elolvasni az olykor tízoldalas játékszabályt. Ennél sokkal egyszerűbb egy digitális játékasztalhoz leültetni mindenkit, hogy aztán egy közös érintőképernyőn játsszuk le a játékot.”

– mondta el Szenes Nicolette, a TouchGameTable alapító tulajdonosa.

A jövő társasjátékai

Milyen játék lehet vonzó egy Z generációsnak, vagyis a mai kamaszoknak? Mindenképpen gyors, az életükbe könnyen beilleszthető szórakozás lehet a megoldás, egy 5-6 órás póker- vagy Monopoly-maraton már szinte biztosan elriasztaná őket. A fiataloknak fontos szempont, hogy ne essenek ki sok időre a közösségi életből, az online világból, ezért a rövidebb játékidőt részesítik előnyben. De hogyan lehet összehozni mondjuk egy egész családot közös játékra? Mit szeret az idősebb, mit a fiatalabb generáció?

„Érdekes, hogy sok olyan játék van, ami minden korosztályt vonz, ilyen például a klasszikus sakk, a vaktérképes földrajzi játékunk vagy a „Leghosszabb út” nevű logikai játék. Szerencsére olyan gazdag a játékkínálatunk – amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk –, hogy minden stílus kedvelői megtalálják a számításaikat a digitális játékasztainknál. A nők jellemzően a szójátékokat kedvelik, a férfiakat a logikai típusúak kötik le jobban. Rengeteg olyan visszajelzést kapunk, hogy a hotelekben, ahol már fixen jelen vannak a TouchGameTable-játékok, sokkal könnyebben bevonhatóak a gyerekek a családi társasozásba, mint otthon. Egy nagypapa például kifejtett egy fontos szempontot, ami miatt ő maga is nagyon megkedvelte a digitális sakkot: az unokájával játszottak egy meccset, és egyszer sem volt vita abból, hogy lehet-e így vagy úgy lépni, mert a gép nem engedte őket hibásan lépni a sakktáblán. Tehát konflikusmentesen száz százalékosan a szórakozásé a főszerep.”

– részletezi Szenes Nicolette a digitális játékasztal előnyeit.

Új igények, új lehetőségek

Érdekes módon, 20-30 évvel ezelőtt még nem volt szempont egy családi társasjáték kiválasztásánál, hogy az a bizonyos játék a szórakoztatáson kívül mást is „tudjon”. Ma már a vásárlók keresik a további előnyöket, gyerekek esetében fontos, hogy a társas fejlesszen vagy tanítson valamit. Idősek szellemi és lelki állapotán is sokat javíthatnak a társasjátékok, hiszen egyes játékok fejlesztik az emlékező képességet, a közösségi program pedig pozitívan hat pszichére. Persze a régi, klasszikus társasoknak is volt jó hatása, hiszen a sakk és a logikai játékok nagy része edzi a mentális képességeinket, a szójátékok a szókincsünket fejlesztik, de ha mindezt gyorsan kell csinálni és még meg is kell tanulni hozzá használni egy digitális eszközt, akkor ezek a pozitív hatások még össze is adódnak.

„Kutatások kimutatták, hogy a játéknak számos előnye van mind a gyerekek, mind a felnőttek számára. A gondolkodást vagy figyelmet igénylő játékok gyerekkorban fejlesztik a kognitív és tanulási képességeket, idősebb korban pedig frissen tartják a memóriát. Sőt, még új idegrendszeri kapcsolatok létrejöttét is elősegítik, ami lassítja az öregedés folyamatát. A játék ezen kívül fejleszti a társas, szociális képességeket is, mint például az együttműködés, egymásra figyelés, vagy a szabályok betartása. Ezen képességek fejlesztéséhez szükséges a személyes jelenlét, így egy játékasztal nagy előny a netes játékokhoz képest, ahol mindenki a képernyő mögé bújik.”

– állítja Maróti Emese pszichológus és életvezetési tanácsadó.

Játékélmény az egész családnak

A téli szünetben vagy akár még utána is nemcsak egy szuper közös élmény lehet egy digitális játékasztal kipróbálása, de egy lehetőség arra, hogy leteszteljük, valóban elvarázsol-e minden korosztályt. A TouchGameTable asztalokat egész januárban ki lehet próbálni a budapesti Mystery Hotelben, játékra jelentkezni és a részletekről informálódni az Élményvadász oldalon lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Szórakozás

A Gemini Live frissítéssel érkezik a valós idejű vizuális AI a Galaxy S25 szériára

A Samsung új mesterségesintelligencia-alapú élmény érkezését jelentette be a Gemini Live szoftverfrissítéssel.

Elsőként a Galaxy S25 széria felhasználói folytathatnak valós idejű, vizuális-nyelvi beszélgetéseket az AI-jal térítésmentesen, a szoftverfrissítésnek köszönhetően. A Gemini Live a multimodalitás jegyében képes a felhasználók környezetét a kameraképen keresztül értelmezni és valós időben reagálni a felhasználók kérdéseire.

A mesterséges intelligencia vezérelte funkciók segítségével a Galaxy felhasználók természetesebb módon léphetnek interakcióba a készülékükkel, megkönnyítve a mindennapi feladatok elvégzését. Az oldalsó gomb megnyomásával és nyomva tartásával megmutathatják a telefon kameráját aktiválva a Gemini Live-nak, amit látnak, miközben élő beszélgetést is folytathatnak vele.

A Gemini Live megkönnyítheti a mindennapi döntéseket, például öltözékünk kiválasztásakor vagy szekrényünk rendszerezésekor. Ehhez csupán telefonunk kameráját szükséges az adott ruhadarabokra irányítani, és máris javaslatokat kaphatunk a tárgyak kategorizálására és a hely optimalizálására. Ezenkívül megoszthatjuk képernyőnket, miközben online boltokat böngészünk, és a mesterséges intelligencia személyre szabott stílustanácsokat adhat. Az AI valós időben reagálva észleli, amit a felhasználó lát, így a Galaxy S25 széria egy megbízható barátként állhat mindig készen a segítségnyújtásra.

A Google-lel együtt egy merész lépést teszünk a mobil AI jövője felé, intelligensebb interakciókat kínálva, amelyek szoros összhangban állnak azzal, ahogyan élünk, dolgozunk és kommunikálunk. – mondta Jay Kim, a Samsung mobilélmény üzletágának ügyvezető alelnöke és az ügyfélélményért felelős vezetője. – Ezzel az új vizuális képességgel a Galaxy S25 széria életre kelti a következő generációs AI élményeket, új mércét állítva abban, ahogyan a felhasználók az eszközeiken keresztül kapcsolódnak a külvilággal.

A Gemini Live kamerás és képernyőmegosztó funkciói térítésmentesen elérhetők lesznek minden Galaxy S25 széria felhasználó számára április 7-től kezdődően. További információk a Galaxy S25 szériáról a https://www.samsung.com/hu/ weboldalon olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Gisèle Vienne, a világszerte elismert francia koreográfus Budapestre látogat – EXTRA LIFE a Trafóban!

Május 7-én és 8-án a Trafó Kortárs Művészetek Házában a budapesti közönség előtt is bemutatásra kerül Gisèle Vienne EXTRA LIFE című előadása.

Vienne a kortárs európai színház egyik legkiemelkedőbb alkotója – meghívása óriási hiánypótlás, eddig egyetlen alkalommal, 17 évvel ezelőtt volt látható budapesti színpadon. A darabban Adèle Haenel, Cannes-ban is díjazott színésznő is szerepel, akit a hazai közönség többek között a Portré a lángoló fiatal lányról című filmből ismerhet. 

Az EXTRA LIFE egy intim történetet mesél el testek, zene és fény hipnotikusan pontos összhangjában. Vienne mestere az immerzív vizuális téralkotásnak: fotóit és installációit olyan múzeumok állítják ki, mint a New York-i Whitney Museum of American Art, a párizsi Centre Pompidou, vagy a genfi Centre d’Art Contemporain, míg előadásait olyan neves fesztiválok tűzik műsorra, mint a bécsi Wiener Festwochen vagy az Avignoni Fesztivál.

A cselekmény két testvér húsz év utáni újratalálkozását meséli el egy esti buli végén, akik azóta nem beszéltek egymással, hogy egy trauma tönkretette a gyerekkori szoros kapcsolatukat. Rádöbbennek, hogy lehetne másképp, Gisèle Vienne pedig elemeire szedve tárja elénk ennek a felismerésnek az egyszerre összekapcsolódó ezer arcát: a múltat, az emlékbetöréseket, a jelent, jövő előérzetét és a gyógyuláshoz szükséges képzelőerőt.

Az EXTRA LIFE egy lehetséges új élet ígérete, amelyben nemcsak a kimondás, a megosztás, hanem a feldolgozás és a gyógyulás is lehetségessé válik. A színpadon tárgyal olyan kérdéseket, amelyek a mai magyar társadalmi-politikai helyzetben, például a gyermekvédelemben kimondottan aktuális jelentőséggel bírnak.

Az előadók táncosok és színészek egyben, akiken keresztül az érzéki tapasztalás gondolatokká és szavakká formálódik. Adèle Haenel 2018 óta Gisèle Vienne egyik meghatározó alkotótársa, Katia Petrowick és Theo Livesey táncos hátterűek, akik számos neves koreográfussal és rendezővel dolgoztak együtt, mielőtt csatlakoztak Vienne társulatához. Hármuk előadását hangsúlyozza Caterina Barbieri zenéje, Adrien Michel hangtervezése és Yves Godin lélegzetelállító immerzív lézerfény-színpada.

A francia-osztrák koreográfus és rendező, Gisèle Vienne filozófiát és bábművészetet tanult. Erősen hagyatkozik a zene és a látvány hatására kérlelhetetlen, megindító előadásainál.Az elmúlt húsz évben munkái turnéztak Európában, Ázsiában és Amerikában. Ezek közül a leghíresebbek a Showroomdummies #1, #2, #3, #4 (2001-2020), I Apologize (2004), Kindertotenlieder (2007), Jerk (2008), This is how you will disappear (2010), LAST SPRING: A Prequel (2011), The Ventriloquists Convention (2015), Crowd (2017), L’Étang (2021) és az EXTRA LIFE (2023). 2021-ben megrendezte a Jerk, 2024-ben pedig a Kerstin Kraus című filmet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait

13 év után a Corvin mozi adott otthont a 44. Magyar Filmszemlének, ahol több mint 20 ezer érdeklődő 6 napon át 130 filmet nézett meg. A Filmszemle az elmúlt két év filmtermését ölelte fel, de számos alkotást itt láthatott először a közönség.

A Szemle hagyományosan filmes verseny is volt, az ünnepélyes díjátadót, február 9-én, a Corvin mozi Korda termében tartották meg. A díjakat a versenykategóriák zsűrijei ítélték oda, és adták át.

A 44. Magyar Filmszemlén életműdíjat Tarr Béla kapott.

44. Magyar Filmszemle díjazottjai

NAGYJÁTÉKFILM
A zsűri tagjai: Erdély Mátyás operatőr, Fliegauf Bence rendező, Havas Ágnes producer, Sándor Pál rendező, Schell Judit színész
Legjobb film, a Filmszemle fődíja: Magyarázat mindenre (r: Reisz Gábor)
Legjobb első film, Simó Sándor díja: Fekete pont (r: Szimler Bálint)
Nagyjátékfilm különdíj: Véletlenül írtam egy könyvet (r: Lakos Nóra)
Legjobb rendező: Vermes Dorka (Árni)
Legjobb forgatókönyvíró: Hajdu Szabolcs (Kálmán-nap és Egy százalék indián)
Legjobb operatőr: Lehr Juhász Péter (Árni)
Legjobb férfi színész: Hajduk Károly (Mesterjátszma)
Legjobb női színész: Szorcsik Kriszta (Hasadás)

ÖKUMENIKUS ZSŰRI NAGYJÁTÉKFILM DÍJAZOTTJAI
A zsűri tagjai: Hajnal Ágnes, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat vállalati kapcsolatok vezetője, Rubovszky Rita, a Ciszterci Iskolai Főhatóság igazgatója, Hidas Judit, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség média porfólió igazgatója, Orosz Gábor Viktor, evangélikus lelkész
Ökumenikus zsűri legjobb film: Lefkovicsék gyászolnak (r: Breier Ádám)
Ökumenikus zsűri különdíja: Nyersanyag (r: Boross Martin)

KISJÁTÉKFILM
A zsűri tagjai: Durst György producer, Pápai Zsolt filmesztéta, Szilágyi Fanni rendező
Legjobb kisjátékfilm: Világvége (r: Hajmási Péter)
Legjobb kisjátékfilmrendező: Korom Anna (Diamond Beauty)
Kisjátékfilm különdíj: Fratrum (r: Nagyistók Edit)

EGÉSZESTÉS ANIMÁCIÓS FILM
A zsűri tagjai: Glaser Kati rendező, Iványi-Bitter Brigitta producer, Magyarósi Éva rendező, Orosz István rendező, Ulrich Gábor rendező
Legjobb egészestés animációs film: Kojot négy lelke (r: Gauder Áron)
Legjobb egészestés animációs film rendező: Csáki László (Kék Pelikán)

RÖVID ANIMÁCIÓS FILM
A zsűri tagjai: Glaser Kati rendező, Iványi-Bitter Brigitta producer, Magyarósi Éva rendező, Orosz István rendező, Ulrich Gábor rendező
Legjobb rövid animációs film: 27 (r: Buda Flóra Anna)
Legjobb rövid animációs film rendező: Traub Viktória (Cipők és Paták)
Rövid animációs film különdíj: Az utolsó dobás (r: Tőkés Anna)

DOKUMENTUMFILM
A zsűri tagjai: Balogh Rita producer, Hartai László rendező, Hegedűs Péter rendező, Kertész Márta televíziós szerkesztő, Medgyesi Gabriella rendező
Legjobb dokumentumfilm: Az életed nélkülem (r: Rubi Anna)
Legjobb dokumentumfilm rendező: Kapronczai Erika két filmje (Kim, Portál)
Legjobb dokumentumfilm különdíj: A boldogság ügynöke (r: Zurbó Dorottya, Arun Bhattarai)

RÖVID DOKUMENTUMFILM
A zsűri tagjai: Balogh Rita producer, Hartai László rendező, Hegedűs Péter rendező, Kertész Márta televíziós szerkesztő, Medgyesi Gabriella rendező
Legjobb rövid dokumentumfilm: Háztűznéző (r: Ress Abigél)
Legjobb rövid dokumentumfilm rendező: Surányi Judit (Nyomik)
Legjobb rövid dokumentumfilm különdíj: Ónody – a 60-as évek császára (r: Almási Tamás)

KÍSÉRLETI FILM
A zsűri tagjai: G. Horváth Mihály filmesztéta, Szemző Tibor rendező és zeneszerző, Szilágyi Kornél (Igor Buharov) rendező
Legjobb kísérleti film: Iszap (r: Dénes Csaba, Fazekas Lehel, Szatmári Loretta, Orbán Orsolya)
Legjobb kísérleti film rendező: Lichter Péter (The Geneva Mechanism: A Ghost Movie)
Kísérleti film különdíj: Dunna Imágó (blanche the vidiot)

TV-SOROZAT
A zsűri tagjai: Bodzsár Márk rendező, Vecsernyés János operatőr, Závorszky Anna producer
Legjobb TV-sorozat: A király
Legjobb TV-sorozat rendező: Enyedi Ildikó (Angyaltrombiták)
Legjobb TV-sorozat női színész: Schell Judit (A király)
Legjobb TV-sorozat férfi színész: Keresztes Tamás – Marsra Magyar!
TV sorozat különdíj: Vaszari Júlia, operatőr (Angyaltrombiták)

SZEMLETANÁCS KÜLÖNDÍJA
A Szemletanács tagjai: Muhi András, Pataki Ági, Kovács Gábor, Liszka Tamás, Csutak Tamás
33. Szemletanács különdíja a rendszerváltás óta legnézettebb filmnek:
Futni mentem (r: Herendi Gábor)


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss