Tippek
Mi a jó csapatmunka titka? Hát a jó csapat! (meg persze professzionális cuccok)
Megfelelő körülmények között a csapatmunka a többszörösére növeli a hatékonyságot, ezért minden szervezet számára fontos, hogy ösztönözze a kollégák közötti együttműködést.
A Micro Focus szakértői szerint a közös tevékenységeket és az információk megosztását az segíti leginkább, ha a vállalatok fejlett csoportmunka-megoldásokat vesznek igénybe, és támogatják a cégen belüli kommunikáció kultúráját.
A közösen végzett munka hatékonyabb, ezt tudományos kísérletek is bizonyítják. A Stanford Egyetemen végzett kutatás eredményei szerint azok az emberek, akik másokkal együtt dolgoznak, 48 százalékkal hosszabb ideig tartanak ki egy nehezebb feladat mellett, mint azok, akiknek egyedül kell elvégezniük azt. A csoportban tevékenykedők a kísérlet során nagyobb érdeklődést mutattak az egyes teendők iránt, jobban lekötötte a figyelmüket a dolog, ezért jobban is teljesítettek. Egy másik vizsgálat pedig arra a megállapításra jutott, hogy a csoportmunkát elősegítő vállalatok több mint ötször hatékonyabban működnek azoknál a szervezeteknél, ahol ez nem általános.
Rendszerbe foglalva
A Micro Focus szakértői szerint a vállalatok hatékonyan ösztönözhetik a közös munkát modern megoldások segítségével. Napjainkban már számos olyan eszköz létezik, amely lehetővé teszi a földrajzi akadályok lebontását a munkavállalók között, és azonnali hozzáférést biztosít számukra a feladataikhoz szükséges információkhoz. Ezek a megoldások az átláthatóságot is növelik, hiszen a fejlett csoportmunka-rendszerekben egyszerűen nyomon követhető az egyes projektek állása és lépései, és gyorsan megvitathatók az esetlegesen felmerülő kérdések.
Az ilyen eszközök a problémák megoldását is előmozdítják, mivel az adott területen dolgozó kollégák együtt vizsgálhatják meg a nehézségeket okozó elemeket például videókonferencián, közös munkaterületeken vagy megosztott képernyőkön keresztül, és közösen ötletelhetnek a megoldáson. A csoportmunka-megoldások szintén támogatják a krízisek kezelését azzal, hogy minden, a szervezeten belül érintett fél egy felületen, valós időben hozzáfér a vészhelyzetek kezeléséhez szükséges információkhoz és erőforrásokhoz.
Ahhoz, hogy az alkalmazottak megfelelően tudjanak kommunikálni, a szervezeteknek lépést kell tartaniuk a trendekkel és a technológiai fejlődéssel, illetve a felhasználói szokások változásával. A mai munkavállalóknál már teljesen általános, hogy az irodán kívül, útközben vagy otthon is dolgoznak egy-egy projekten. Ezért olyan csoportmunka-megoldást érdemes alkalmazni, mint például a GroupWise-ra épülő Enterprise Messaging, amely bármikor, bárhol és bármilyen eszközön, például asztali gépen, laptopon, tableten és okostelefonon is egyszerűen, de biztonságosan használható.
A Micro Focus megoldása biztonsági funkciókkal és katasztrófa-helyreállítási képességekkel védett levelezést kínál, a gyors üzenetváltáshoz pedig chat funkciót is magában foglal. Ennek köszönhetően minden olyan szolgáltatást tartalmaz, amelyre szükség lehet a hatékony és biztonságos, az előírásoknak is megfelelő vállalati kommunikációhoz.
Meghatározott keretek között
A Micro Focus szakértői szerint azonban a vállalatoknak nem elég csupán az alkalmazottak rendelkezésére bocsátaniuk az eszközt. Meg kell teremteniük a kommunikáció kultúráját és megszüntetniük azokat az akadályokat, amelyek megzavarhatják az együttműködést. Érdemes világossá tenni a munkavállalók előtt a csoportmunkával kapcsolatos elvárásokat és célokat, illetve megosztani a tudást és az erőforrásokat.
Ezeket az információkat ajánlott rögtön az érkezésükkor átadni az új munkatársaknak az onboarding vagy a betanítási folyamat részeként. A munkaköri leírásba is célszerű belefoglalni, mely feladatokat kell másokkal közösen elvégeznie az illetőnek, és pontosan milyen szerepek hárulnak rá az együttműködésben.
A hatékony csapatmunka alapja az őszinte kommunikáció. Ha olyan környezetet teremtünk, amelyben az alkalmazottak nem tartanak az ítélkezéstől, könnyebben beszélnek nyíltan, és lelkesebben közlik új ötleteiket. Hasznos továbbá, ha megfelelő környezetet alakítunk ki az információk megosztásához a fizikai és a virtuális térben egyaránt, amelyen keresztül eszmecserét folytathatnak, megvitathatják a sikereket és a hibákat, és konstruktív visszacsatolásokat adhatnak egymásnak.
Tippek
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország. A 2025. augusztus 21-től 24-ig között zajló Adni Öröm! kampány célja, hogy segítse a nehéz helyzetben élő családokat a szeptemberi tanévkezdés során, legyen szó akár közvetlen tárgyi adományról, akár pénzbeli felajánlásról, adománykártyák formájában.
„A nyugodt iskolakezdés olyan alapélmény, amely minden gyermeknek jár. Felelős vállalatként a feladatunk pedig az, hogy ebben segítséget nyújtsunk azoknak, akiknek ez nem magától értetődő. Ötödik éve dolgozunk együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal ezen a fontos ügyön, és újra és újra meghatódva tapasztaljuk, milyen önzetlenül csatlakoznak a vásárlóink ehhez az akcióhoz. Idén is számítunk rájuk országszerte”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője kiemelte:
„A legszegényebb családok gyakran nem tudják előteremteni a legalapvetőbb tanszereket sem, így a gyermekek már az iskola első napján hátrányból indulnak. A SPAR Magyarországgal közös tanszergyűjtő akciónk lényege, hogy ezek a gyerekek méltó módon, teljes felszereléssel kezdhessék meg a tanévet. A felajánlott, új tanszerek nemcsak a tanulás eszközei, hanem a figyelem, a törődés és az esély szimbólumai is.”
Az akció személyes gyűjtési szakasza 2025. augusztus 21-e és 24-e között valósul meg. Ebben a négy napban a Magyar Máltai Szeretetszolgálat önkéntesei az ország összes INTERSPAR áruházában jelen lesznek, és várják azokat a vásárlókat, akik egy-egy tanszert vagy iskolakezdéshez kapcsolódó terméket adományként szeretnének megvásárolni és felajánlani a rászoruló gyerekek számára. Az adományokat közvetlenül a pénztárzóna után lehet átadni az önkénteseknek. A felajánlások célba juttatásában a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos hálózata működik közre: a csomagok célzottan jutnak el a megfelelő helyre.
Az adakozás másik formája az adománykártyák vásárlása. Ezek az 500, 1 500, 3 000, 5 000 és 10 000 forint értékű kártyák 2025. augusztus 1-je és 31-e között érhetőek el az INTERSPAR áruházakban. A vásárlásukból befolyt teljes összeget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat új tanszerek beszerzésére fordítja, és azokat célzottan juttatja el a segítségre szoruló gyermekeknek.
A gyűjtés során beérkezett felajánlásokat – legyen szó tárgyi adományról vagy az adománykártyákból vásárolt iskolaszerekről – a Szeretetszolgálat munkatársai a szeptemberi tanévkezdésre eljuttatják a rászorulókhoz. Az iskolai felszereléseket gondosan összeállított csomagokban adják át, figyelembe véve a helyi közösségek szükségleteit és a gyermekek életkorát.
Az adománygyűjtés részletei és a résztvevő INTERSPAR áruházak elérhetőségei a www.adniorom.hu weboldalon érhetőek el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Elindult a nevezés a Hégető Honorka-díjra
Az elismerés idén 21. alkalommal hívja fel a figyelmet azokra a szerkesztőségekre és újságírókra, akik fontos társadalmi ügyeket dolgoznak fel videó, fotó vagy fotósorozat formájában.
A díj célja, hogy elismerje azokat az alkotásokat, amelyek érzékenyen, hitelesen és hatásosan mutatják be a társadalmat érintő problémákat, valamint az ezekre adott válaszokat és lehetséges megoldásokat.
Idén olyan anyagokkal lehet pályázni, amelyeket 2024. szeptember 1. és 2025. augusztus 31. között publikáltak televízióban vagy online felületeken. Nevezni videókkal, önálló fotókkal, vagy maximum 10 képből álló fotósorozattal lehet.
A pályázatok benyújtási határideje: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A díjat idén is több kategóriában ítéli oda a zsűri. Az előző évhez hasonlóan díjat kap a legjobb első pályázó is – ez a kategória azok előtt tiszteleg, akik először neveznek a Hégető Honorka-díjra, és munkájukkal kiemelkedő színvonalat képviselnek.
A Hégető Honorka-díj zsűrijének elnöke idén Weyer Balázs, újságíró. A zsűri tagjai: Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója és Máté Krisztina, televíziós újságíró és producer. A fotó formájában érkező pályaműveket Keleti Éva, Kossuth- és Balázs Béla-díjas fotográfus és Mucsy Szilvia fotográfus, a Budapest FotóFesztivál társalapítója és igazgatója bírálja el.
A díj évek óta elkötelezett támogatója, a Yettel 2025-ben is különdíjat ajánl fel egy kivételes alkotásnak. A mobilszolgáltató nemcsak az újságírói munkát ismeri el, hanem a díjazott mű által bemutatott ügyet is támogatja, ezzel is kiemelve a sajtó szerepének fontosságát a jelentős társadalmi kérdésekben.
A Hégető Honorka-díjat 2003-ban alapították az RTL fiatalon, tragikus autóbalesetben elhunyt riporterének emlékére. Hégető Honorka munkásságát mély társadalmi érzékenység, az elesettek és kiszolgáltatottak iránti empátia jellemezte – értékrendje ma is mércét jelent a díj számára.
Pályázati feltételek:
- Formátum: videó vagy fotó/fotósorozat
- Terjedelem:
- videó: minimum 5, maximum 30 perc
- fotó:
- egyéni kép: maximum 3 db/pályázó
- fotósorozat: egy sorozat, mely minimum 8 – maximum 10 db képet tartalmaz
- Publikálás ideje: 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31.
- A pályázatnak tartalmaznia kell:
- a pályázó nevét, elérhetőségeit (telefonszám, e-mail cím)
- a pályamű címét és rövid szinopszisát
- a megjelenés helyét és időpontját
A pályaműveket kizárólag online, az alábbi oldalon lehet feltölteni: https://rtl.hu/hegetodij
A videós pályaműveket YouTube- vagy Vimeo-link formájában kell benyújtani.
Leadási határidő: 2025. szeptember 30., 12:00 óra
A pályázattal kapcsolatos kérdések esetén kereshető: hegetohonorkadij@gmail.com
A Hégető Honorka-díj támogatói: RTL Magyarország, Hégető-család, Yettel Magyarország Zrt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
Négy játék, Európa legjobb csapatai, 100 000 euró összdíjazás: indul a Deutsche Telekom által szervezett, negyedik T-esports Championship regisztrációja.
Immár negyedik alkalommal szervezi meg a Deutsche Telekom a T-esports Championship-et, amely idén szeptember 9-én indul, a döntőre pedig november 15-16-án kerül sor Budapesten, a Hungexpon.
Európa legjobb csapatai négy játékban: Counter-Strike 2-ben, League of Legends-ben, Brawl Stars-ban, és – az idei év újításaként – Rocket League-ben mérkőznek meg egymással. A bajnokság összdíjazása 100 000 euró. A regisztráció augusztus 13-án, szerdán indul a www.tesports.gg oldalon, a kvalifikációt követően pedig svájci rendszerben folytatódik a bajnokság. Az előző évektől eltérően idén mind a négy játéknak dedikált versenyhete lesz, ennek köszönhetően erősebb mezőnyre és fokozottabb versenyre számíthatunk. A mérkőzéseket az e-sport rajongók nemzetközi streamen is követhetik.
A tavalyi évben több mint 12 ezren regisztráltak a versenyre, a Telekom PlayIT Show-n megrendezett döntőre pedig a két nap alatt több mint 14 ezren látogattak ki. A nagy sikerre való tekintettel a szervező országok (Magyarország, Lengyelország, Horvátország, Észak-Macedónia és Montenegró) idén is úgy döntöttek, hogy Budapest ad otthont a döntőnek a Telekom PlayIT Show keretén belül, ahol dedikált gigaerős vezetékes hálózaton játszhatnak majd a döntősök.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság5 nap ago
Otthon Start hitel: ezért lehet életveszélyes már most lefoglalózni bizonyos ingatlanokat
-
Ipar2 hét ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
-
Gazdaság7 nap ago
Több milliós megtakarítás: még ingatlanár-robbanáskor is verhetetlen lesz a 3 százalékos lakáshitel
-
Mozgásban2 hét ago
Skóciában tör győzelemre a hétvégén Molnár Martin
-
Tippek2 hét ago
Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének
-
Gazdaság1 hét ago
Sokmilliós egyszeri kiadást jelent majd Otthon Start hitelből vásárolni ingatlant
-
Ipar1 hét ago
2,7 milliárd forintos beruházással lép szintet a SPAR logisztikája
-
Gazdaság2 hét ago
Gyorsítósáv: a vállalatok hatékonyságát támogatja a Széchenyi István Egyetem tudásbázisához kapcsolódó cég egyedülálló fejlesztése