Világszínvonalon állnak a magyar értékesítők a köszönés tekintetében – derült ki a 4,9 millió jelentést vizsgáló Smiling Report idei jelentéséből.
A Föld 68 országára kiterjedő Mosolyfelmérés alapján Magyarország ebben a kategóriában az ötödik helyen végzett, 95%-os teljesítménnyel. Jó hír az is, hogy a magyar ügyfelek 84%-ára rámosolyognak, ebben a tekintetben a középmezőnyhöz tartozunk. A friss jelentés még a 2019-es naptári évet, vagyis a koronavírus előtti állapotokat dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra és köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak – tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.
Kiadta friss, 2020-as Mosolyfelmérését az MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association Europe/Africa) és a Better Business World Wide. A sorozatban tizenhatodik éve elkészülő globális kutatás alapját azok a felmérések adták, amelyeket az MSPA tagvállalatok készítettek Európában, Afrikában, Ázsiában, Észak- és Dél-Amerikában, és iparáganként összesítették a vevő-kiszolgálási adatokat. Az összesen több mint 4,9 millió értékelést a professzionális mystery shopping szolgáltatók próbavásárlói gyűjtötték össze.
Mosolygásban közepesek a magyar értékesítők
Az üzletekbe betérő magyar ügyfelek 84 százalékára rámosolyogtak, ezzel az eredménnyel a világ középmezőnyéhez tartozunk. Ebben a rangsorban Grúzia végzett az élen a maga 99 százalékával, míg holtversenyben második lett 94 százalékkal Spanyolország, Moldova, Lengyelország és Kanada. Az ázsiai országok közül Kazahsztán érte el a legjobb eredményt 85 százalékkal. A legkevesebb mosolyra – 51 százalék – a szerb vevők számíthatnak. Ebben a kategóriában az oroszok fejlődtek a legtöbbet, ők ugyanis ezúttal 25 százalékponttal kaptak többet, mint korábban, hozzánk hasonlóan náluk is a vevők 84 százaléka számíthat az eladók mosolyára. A legnagyobb visszaesést a szerbek könyvelhették el, akik 17 ponttal kaptak kevesebbet, de az argentinok (-15%) és a szlovének (-13%) esetében is érdemes megvizsgálni, mi okozhatta a hangulatromlást. A „legmosolygósabb” kontinens Észak-Amerika, ahol az átlag 92 százalék, a legkevesebb mosoly átlagban a dél-amerikai országokban jutott a vásárlóknak. Ha az iparágakat vizsgáljuk, akkor kiderül, hogy a legtöbb mosolyra az autókereskedésekben számíthatnak a vevők (90%), míg a legkevesebbre a tömegközlekedéshez kapcsolódó üzletpontokon (48%).
Köszönésben példaértékűek a magyarok
A felmérés adatai alapján a köszönés kategóriáját most a portugálok nyerték, egy egészen remek, 98 százalékos eredménnyel. Mi magyarok a hatodik helyen végeztünk ebben a rangsorban 95%-os mutatóval, amelynél jobbat csak az osztrákok, a svájciak és az azeriek tudtak felmutatni, egyaránt 96%-os teljesítménnyel.
Aki köszönésre vágyik az üzletben, hivatalban, az, ha lehet, akkor se utazzon Peruba (57%) vagy Makaóra (58%). Ami a kontinensek rangsorát illeti, köszönésben Észak-Amerika volt a legjobb a maga 87 százalékával, míg Európában bőven maradt még tartalék és fejlődési lehetőség az idei 73%-os mutató felülmúlására. Ebben a kategóriában a kormányzati szerveknél dolgozók teljesítettek a legjobban, hiszen 92 százalékkal vezetik a köszönés iparági rangsorát. A kereskedelem 12 százalékpontot rontott a teljesítményén, és már csak 70%-nál jár ebben a mutatóban.
Kilőtt a kapcsolt értékesítés
A Mosoly-jelentésben a kapcsolt értékesítés a 2004-es indulás óta minden esztendőben kevesebb pontot kapott, mint a mosoly és a köszönés, de idén minden eddiginél nagyobb, 17%-os fejlődéssel ez a mutató egészen 68%-ig emelkedett. Ebben a spanyolok a legjobbak (79%), őket követik az ausztrálok (76%), valamint Puerto Rico és Oroszország (73-73%). Hogy ne legyen teljes a kereskedők öröme, arról Ciprus és Görögország gondoskodott: előbbi mindössze 19%-os, míg utóbbi 28%-os eredményt ért el, amelyre egyik ország sem lehet büszke. Komoly visszaesés következett be az Egyesült Államokban (-22%), és a szlovének is 20%-ot rontottak. A magyarok 53%-kal a középmezőnyben foglalnak helyet Argentínával és Izlanddal holtversenyben. Az iparágakat tekintve a pénzügy érte el a legjobb átlageredményt (75%), a legnagyobb növekedést pedig a kormányzati szektor produkálta, 48%-ot növekedett az előző évi eredményéhez képest.
„Érdekesség, hogy a kapcsolt értékesítés átlagmutatóiban egyik iparág sem rontott, így kijelenthető, hogy az ügyfélkiszolgálás ezen területe kilőtt a vizsgált 2019-es évben”
– tette hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.
A nagy karácsonyi rohanás után jöhet a kikapcsolódás, a nagy evések és pihenések, majd az évvégi bulik.
Ezalatt azonban fontos szem előtt tartanunk szervezetünket, és ugyanúgy vigyáznunk rá most, ahogy egész évben. A HONOR pár alkalmazással igyekszik a technológia részéről segíteni abban, hogy legjobb önmagunk lehessünk.
💧 Ne felejtsünk el hidratálni – A víz az élet alapja, és nekünk is szükségünk van rá – bőven! Próbáljunk napi többször inni, hogy egészségünk, közérzetünk és bőrünk is jobb állapotba kerüljön. Ebben segít a Plant Nanny, egy bájos app, amiben minden megivott pohár vízzel egy növényt (vagy gombát) locsolgathatunk. Ha rendesen iszunk, akkor ő is szépen fejlődik, és fokozatosan bővülhet arborétumunk!
🏃🏃♀️ Maradjunk mozgásban – A futás vagy biciklizés kiváló sportlehetőség az egész évben. A Strava egy olyan alkalmazás, ami nyomon követi mozgásadatainkat, amiket meg is oszthatunk másokkal. Emellett személyre szabottan vizualizálja teljesítményünket, hogy lássuk, mennyit fejlődtünk. Ez kifejezetten jól jön a karácsonyi nagy punnyadásokhoz is!
🔆 Felügyeljük egészségügyi állapotunkat – A HONOR saját gyártású alkalmazása, a HONOR Health egy multifunkcionális eszköz arra, hogy felügyeljünk egészségügyi állapotunkat és lássuk a változásokat. Ezek mind fontosak ahhoz, hogy képben legyünk saját testünkkel, és annak megfelelően tudjunk változtatni, hogy mire van szükségünk. Az appal használható HONOR Watch okosórák természetesen nemcsak HONOR telefonokkal, de más márkák készülékeivel is kompatibilisek, továbbá a HONOR eszközökre is le lehet tölteni más egészségügyi alkalmazásokat, ahogy a HONOR Health is letölthető más készülékekre.
🍎 Étkezzünk tudatosan – Karácsonykor gyakorlatilag elkerülhetetlenek a masszív falatozások, de érdemes gyorsan visszalendülnünk egy egészségesebb életmódra. A FatSecret egy kalóriaszámláló, ami segít átlátni, hogy pontosan mit vittünk be a szervezetünkbe, és mit kell tennünk ahhoz, hogy elérjük céljainkat. Ha jobban képben vagyunk, nyugodtabban pusztíthatjuk el a bejgliket is!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Karácsony körül is fokozottan figyeljünk a biztonságra
Közelegnek az ünnepek, készülünk a pihenésre, de még egy utolsó hajrá vár valószínűleg mindenkire.
Fontos, hogy ilyenkor vigyázzunk magunkra és telefonunkra is, a HONOR pedig pár egyszerű, de a biztonság szempontjából kifejezetten hasznos tippel próbálja segíteni a felhasználókat.
💭 Készítsünk biztonsági mentést a felhőbe – A karácsonyi vagy évzáró bulik sajnos remek lehetőséget szolgáltatnak arra, hogy megsérüljön telefonunk. Nagyon fontos, hogy készítsünk biztonsági mentést adatainkról, így, ha valami történik is eszközünkkel, nem veszik minden kárba.
💧 Használjunk vízálló tokot – A karácsonyfa-vadászat, az ajándékok begyűjtése és az egyéb szaladgálások balesetveszélyesek, pláne, ha esik vagy havazik. A HONOR legtöbb készüléke ugyan rendelkezik vízállósággal, azonban nem árt, ha szerzünk készülékeinkhez vízálló tokot, hogy legalább belülről ne sérüljenek.
📍 Használjunk helymeghatározást – A nagy sürgés-forgás közepette könnyedén ottfelejthetjük valahol telefonunkat, akár táskánkkal együtt. Az elérhető helymeghatározó alkalmazások segítenek abban, hogy egy másik eszköz segítségével megtaláljuk készülékünket, mielőtt még más csap le rá.
🔒 Ügyeljünk az online biztonságra is – Csábító lehet gyorsan még az utolsó pillanatban beszerezni pár dolgot online, de figyeljünk arra, hogy ne essünk adathalászat áldozatául. Ellenőrizzük a weboldalakat, ahonnan rendelünk, és ne adjuk meg személyes információinkat, jelszavainkat illetékteleneknek. Ügyeljünk arra is, hogy ne nyilvános Wi-Fi-n bonyolítsunk le tranzakciókat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A karácsonyi ajándékozási szezon nem csak minket, vásárlókat, hanem a játékpiacot is kihívások elé állítja. A hazai piacvezető REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese, Gyaraki Dávid elmondta, hogyan készülnek fel az év végi csúcsidőszakra, amikor éves forgalmuk felét realizálják.
A karácsony egy egészen más bolygó, és a diafilm is új értelmet nyer
A REGIO JÁTÉK működése teljesen átalakul a november-decemberi időszakban, amely „turbófokozatot” igényel a logisztikai háttértől is. A vásárlási szokásokban a Black Friday jelentette a legnagyobb változást az elmúlt években: ez a kampány előrébb hozta a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét, bár a korábbi „letaposós” rohamok konszolidálódtak. A slágertermékek között továbbra is a LEGO és a társasjátékok vezetnek, azonban meglepő módon a diafilmvetítő is mindig toplistás.
A diavetítőt egyébként éppen Gyaraki Dávid édesapja, a vállalat vezetője támasztotta fel, miután húsz évvel ezelőtt hiány volt a régi, lemezgyári kiadásából a piacon. Az új verzió LED-es, nem forrósodik, és kompatibilis a régi filmekkel. Így a klasszikus meséken túl, mint az „Öreg néne őzikéje”, új tartalmak is készülnek, például a „Bogyó és Babóca” vagy a „Kufli” sorozatok.
Társasjáték, nem csak hardcore gamereknek
A boltokat járva szinte egyértelmű, hogy a társasjáték-piac aranykorát éli. A klasszikus, versengő játékok mellett egyre népszerűbbek a kooperatív és asszociációs játékok, így már tényleg mindenki megtalálhatja a számára izgalmas formát. A kooperatív típusúak a közös célokra, például egy szigetről való megmenekülésre vagy az univerzum közös megmentésére fókuszálnak, az asszociációs és absztrakt játékok pedig a kreativitásra építenek.
A modern játékok demokratizálták is a piacot: ma már nemcsak „hardcore gamerek”, hanem átlagos családok is tartalmas, közös élményt találhatnak a társasozásban. Ugyanakkor vannak olyan különlegességek is, mint például a Sikoly társasjáték, amelyben a technológia is szerepet kap: applikáció használatával ugyanis a játék egy pontján a résztvevők egy hívást kaphatnak, és az itt elhangzottak döntik el a további lépéseket.
Érdekesség, hogy míg a játékokat általában többnyire az anyukák veszik, az apukák inkább a társasjáték-felelősök és a távirányítós autók beszerzésében is szívesen is kiveszik a részüket, hiszen tudjuk, hogy „minden játék a bennünk lévő kisgyerek öröme” – fogalmaz a REGIO JÁTÉK ügyvezető igazgató-helyettese.
A játékok nem az Északi-sarkról, hanem Kínából érkeznek a fa alá
A játékok döntő többsége Távol-Keletről, elsősorban Kínából érkezik, ahol a jól kiépített ipar lehetővé teszi a tömeggyártást. A hazai gyártás ezzel nem tudja felvenni a versenyt, a magasabb alapanyagköltségek és a korlátozott exportcsatornák miatt, így szinte olcsóbb az ottani késztermék, mint az európai nyersanyag.
A játékpiac továbbá jelentősen előfinanszírozott, így elvileg akár már szeptemberben beszerezhetnénk az összes karácsonyi ajándékot. A REGIO JÁTÉK-nál a rendeléseket minimum fél évvel előre leadják, hogy a játékok időben, augusztus végére megérkezzenek. A nagykereskedőik pedig jellemzően szeptember elején töltik fel készleteiket a viszonteladók és vásárlók számára.
Automatizált raktárból, gyorsan, pontosan
Mindennek hátterében óriási logisztikai rendszer áll. A REGIO JÁTÉK 10 ezer négyzetméteres, 2017 óta működő törökbálinti raktára a szezonális időszakban hatalmas terhelést kap. A Kínából, hajóval érkező árukat, az uniós vámellenőrzés után, kamionnal szállítják az országba, majd a központba. Itt szortírozás és betárolás következik, vagy továbbítják az árut a 44 üzlet és a webáruház számára. Mivel karácsony előtt az átlagoshoz képest akár négy-ötszörösére is felpörög a forgalom, ilyenkor akár naponta kétszer is kiszállítanak az üzletekbe.
A raktárt 2020-ban automatizálták, hogy még inkább felgyorsítsák a munkafolyamatokat, minimalizálják a hibákat, és csökkentsék az emberi erőforrásokra való túlzott támaszkodást, mivel a jó munkaerő megtalálása a raktári környezetben is komoly kihívás. A Siemens-technológiával vezérelt és automatizált rendszer most 10 másodpercenként helyez fel egy dobozt a 800 méter hosszú szalagra, kezelve a legkisebb diafilmtől a kétméteres plüssmackókig minden terméket. A fejlesztés a hatékonyság mellett a készletpontosságot is javította: a gép a vonalkódok alapján válogatja a beérkező árut, így például látja, adott darabból mennyit kell betárolni, és mennyi kerüljön a boltokba.
Zöldül a játékpiac is
Ma már a piac és a vásárlók is elvárják, hogy egyre fenntarthatóbb módon állítsák elő a játékokat, miközben azok esztétikusak maradnak. Ez kezdetben ellentmondott a kínai beszállítói logikának, hiszen ez plusz erőforrásokat igényel a gyártás során.
A szülők elsősorban a gyerekek egészsége miatt keresik ezeket a megoldásokat, de persze a pénztárca érzékenysége még mindig meghatározza a döntéseket Gyaraki Dávid szerint. A szakember az Ipar Hangjai podcast friss epizódjában emellett elmondta, hogy nem csak a késztermékek esetében szentelnek figyelmet a környezettudatos megoldásoknak, hanem a törökbálinti raktár működtetését is napkollektorok, illetve energiatároló rendszer segíti, sőt, évtizedek óta bejáratott módszereik vannak a játékok és a kartoncsomagolások újrahasznosítására is.