Tippek

A home office helyzete 2020-ban Európában

2020 egy rendkívül fontos év volt, amely szinte minden ember életét megváltoztatta – elsősorban egészségügyileg, mentálisan vagy akár fizikálisan is. A koronavírus járvány azonban nem csak az életünk ezen területére volt hatással, hanem közvetve szinte mindenre, amit teszünk. A lezárások miatt jóval kevesebb program vált elérhetővé, a fizikai boltok elkezdtek digitalizálódni, miközben a webshopok rekordforgalmat értek el egy olyan évben, amikor rengeteg ember került nehéz helyzetbe, hiszen konkrét iparágak nullázódtak le teljesen. 

Technológiai szempontból azonban a legfontosabb történés a home office elterjedése volt.

A márciusban megkezdődő #maradjotthon kampány arra sarkallta a cégeket, hogy akik megtehetik, azok ne hívják be az irodába a dolgozóikat – dolgozzanak inkább otthonról, biztonságban.

Járványügyi szempontból ez volt a megfelelő lépés, és sikerült is ellaposítani a görbét, de vajon hogyan élték ezt meg maguk az érintettek?

A Momsandkids.hu által készített infografika pontosan ezt mutatja meg nekünk.

Megtudjuk például, hogy: 

  • Milyen mentális hatással volt a home office az otthonról dolgozó emberekre
  • Milyen technológiai nehézségekkel kerültek szembe a távmunka során
  • Melyek azok a tech eszközök, amelyeket a legnagyobb számban használnak 

Emellett azt is elárulták számunkra az infografikai készítői, hogy az emberek napi rutinja is teljesen más lett: Jóval kevesebbet mozognak, több idejük van, magányosabbak, kevesebb stressz éri őket, rengeteg lakberendezési terméket vásároltak, az otthonukat egy kicsit ergonomikusabbá változtatták a munkához, és új hobbikat találtak ki: táncolnak, énekelnek, otthoni edzést tartanak, futnak, kertészkednek, az olcsó irodai koffein-adag helyett pedig elkezdtek kísérletezni otthon a különböző kávéfajtákkal.

Tehát szemmel látható, hogy a járvány rengeteg problémát okozott, de van olyan következménye is, ami nem feltétlenül rossz, például a digitalizáció felgyorsulása.

A szavak helyett a továbbiakban beszéljenek az infógrafikák.

Friss