Tippek

Miért előnyös a Google Home egy okosotthon kialakításához?

Aki okosotthon tervezésében gondolkozik, az biztosan számításba vette már a Google Home rendszerét, mely az egyik legjobb alternatíva lehet abban az esetben, ha szeretnénk kiépíteni egy jól működő szisztémát. A Google okosotthonos megoldásai ugyanis szinte minden területen megállják a helyüket, de vannak azért ennél fontosabb tulajdonságok, melyek a szisztéma előnyei közé sorolhatók. Hogy melyek ezek? Az alábbiakban erre a kérdésre válaszolunk!

 

Óriási támogatottság

Ha okosotthonos rendszert választunk, akkor minden esetben lényeges odafigyelni arra, hogy mekkora támogatottsággal rendelkezik, hiszen, senki sem szeretne egy olyan intelligens házat, ami egyszer elkészült, és soha többé nem lehet hozzányúlni vagy bővíteni. Ez sajnos valós probléma, sőt az egyik legnagyobb hiányosság sok mai okosotthon esetén, ha ugyanis a kivitelezéskor nem figyelünk oda rá, akkor könnyen előfordulhat, hogy 5-10 év múlva csak a teljes rendszer cseréjével tudjuk aktualizálni a lakást, ami nagy beruházás lesz.

A Google Home bár szintén egy zárt rendszerre épül, azonban sokkal nagyobb a támogatottsága, mint a kisebb, kevésbé ismert okosotthonos rendszereknek, pláne azoknak a megoldásoknak, melyek csak a lakás bizonyos elemeinek automatizálásáért felelősek. Ezeket az alternatívákat érdemes lehet azonnal elvetni a választáskor, hiszen ha kezdetben még nem is, a későbbiekben – pláne bővítéskor vagy fejlesztéskor – nagy fejtörést okozhatnak.

Hangsúlyozandó, hogy a Google Home sem képes bármilyen termék fogadására, azonban támogatottsága kifejezetten jelentősnek tekinthető, így a legtöbb problematikára találunk majd megoldást a használata során. Szinte minden okosotthonos funkció megtalálható a Google Home által támogatott gyártók listáján, így a hűtés-fűtéstől kezdve, az árnyékolástechnikán át a világításrendszerig bezárólag.

Google Home

 Dedikált termékek

 Egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a Google Home nemcsak egy központi rendszert ad okosotthonunk számára, hanem igény esetén egy sor dedikált terméket is választhatunk hozzá, melyek rendkívül megkönnyíthetik mindennapi életünket, illetve nagy általánosságban a lakás irányítását, használatát.

Ott lesznek például a Google Home Mini vagy a Google Nest Mini okoshangszórók, melyek elérhető árkategóriájuk és visszafogott megjelenésük miatt a lakás minden pontjára felszerelhetők, segítségükkel pedig testközelbe hozhatjuk a hangirányítást, mely egy okosotthonban már közel sem tekinthető futurisztikus vagy elérhetetlen megoldásnak.

Akár a Home Mini, akár a Nest Mini mellett döntünk elérhetjük segítségükkel a Google Asszisztenst és a kapcsolódó intelligens funkciókat – erről később –, így az alapvető beállítások, funkciók vagy módosítások kapcsán nem kell többé okostelefonunkhoz vagy a központi vezérlőpanelhez nyúlnunk. Ha fel akarjuk kapcsolni a villanyt vagy le akarjuk húzni a redőnyöket, csak adjuk ki érthetően a parancsot, és a lakás rögtön végrehajtja majd.

Az okoshangszórók mellett kiemelendő még a Google Home Hub is a sorból, mely gyakorlatilag úgy néz ki, mint egy táblagép, valójában azonban hasonló funkciókat kínál, mint a Home Mini vagy a Nest Mini, csak éppen kijelző is tartozik hozzá. Ennek köszönhetően egy igazi multifunkciós eszköz, mely azon túl, hogy segít a lakás elemeinek irányításában, ráadásul még megjeleníthetünk rajta egy sor hasznos funkciót, így az időt, az időjárást, de akár a biztonsági kamera képe is kivetíthető rá.

Természetesen számos egyéb eszközt is találhatunk még a Google logójával ellátva, melyek célzottan arra fókuszálnak, hogy megkönnyítsék az okosotthon használatát, vagy kibővítsék a funkciókat. Érdemes tehát ezen a téren felkészülni, ha a Google Home mellett döntünk!

Google Home

Google Asszisztens

A legtöbb okosotthonos rendszerhez tartozik általában egy digitális asszisztens, ami a Google Home esetében a Google Asszisztens lesz. Az Android operációs rendszert használó okostelefonok felhasználói által már jól ismert digitális segéd elképesztően hasznos társ lehet egy okosotthonban akkor, ha tudunk beszélni hozzá, azaz rendelkezik egy okoshangszóróval, ami lehet a hagyományos Google Home, egy Home Mini vagy egy Nest Mini is akár.

Az asszisztens segítségével tudjuk elérni az okosotthon hangvezérlő funkcióit, ezáltal a megfelelő utasításokkal irányíthatjuk az egyes eszközöket, felkapcsolhatjuk a villanyt, bezárhatjuk az ajtót vagy komplett folyamatokat indíthatunk el, így például ébredés után vagy lefekvés előtt beállíthatjuk, hogy milyen beállítások érvényesüljenek a lakáson belül.

Ezen felül a Google Asszisztens segítségével kereshetünk a világhálón, kérhetünk tájékoztatást a hírekről, az időjárásról vagy a forgalomról, elindíthatjuk vele kedvenc zenéinket, de használhatjuk segítségkérésre is. Érdekesség, hogy a vele felszerelt eszközök képesek felismerni az egyes családtagok hangját, ezáltal beazonosítani, hogy ki szólt hozzá, amivel rögtön aktiválódnak a korábbi profilok és keresési előzmények, így minden esetben a kérdéses illetőhöz igazodnak a funkciók.

Önmagában sajnos nem mindig elég

 Bár a Google Home az egyik legjobb okosotthonos rendszer, és mint a fentiekben kiderült, rengeteg előnyös tulajdonsággal rendelkezik, önmagában azonban nem mindig lesz elegendő. Bár nyitottabb, mint az Apple HomeKit, azonban így is rengeteg eszközzel nem tud kommunikálni, ami a lakás kiépítésekor vagy a későbbi bővítéskor bizony nagy hátrányt jelenthet, tehát új és meglévő okosotthonnál egyaránt okozhat kellemetlenségeket.

Emiatt szükséges lehet mellé kiegészítő rendszer alkalmazására, ami képes arra, hogy biztosítsa a kommunikációt az összes eszközzel, amit hozzá akarunk csatlakoztatni a Google Home szisztémájához. Ezen a téren már globális kezdeményezés is indult a CHIP névre keresztelt egységes kommunikációs nyelv megteremtésének érdekében, de a jelen állás szerint vannak jobban működő és átfogóbb megoldások is a piacon, melyek egyfajta tolmácsként gyakorlatilag bármilyen okoseszközt, régit és újat egyaránt képesek integrálni egy zárt rendszerbe is, melynek ezáltal rögtön kinyílnak a kapui.

További cikkeink okosotthon témában itt.

Tippek

Így lophatják el bankkártyaadataidat az üzletekben

bankkártya

A bolti terminálokra állítólag dolgozók szokták telepíteni a kütyüket.

Nem csak internetes adathalász oldalakon próbálnak kártyaadatokat lopni a bűnözők, évtizedek óta problémát jelentenek a bankautomatákra és fizetési terminálokra rögzített „skimmer” eszközök is. Az avatatlan szemek számára a skimmerek a gépek részeinek tűnnek, de a bankkártya behelyezésekor lemásolják a kártyaadatokat. A kütyük minden információt továbbítanak az ATM-nek vagy a fizetési terminálnak, nem befolyásolják a normál működésüket, ezzel csökkentve a korai lebukásuk esélyét.

@keepityorkie Credit Card skimmer device found at supermarket Point Of Sale terminal. Be aware before you tap or skim your credit card. Don’t be a victim. #skimmer, #fraud, #identitytheft,#scam,#organizecrime#fyp#viral#ingenico#losangeles#public #protectyourself ♬ original sound – keepityorkie

A napokban óriási sokkot okozott a TikTokra keepityorkie néven videókat feltöltő férfi, egy szupermarket bankkártyás fizetési terminálján vett észre egy skimmert, így gondolt egyet és pénztárosok ellenkezése ellenére egyszerűen leszedte azt. Az eset egy szándékosan meg nem nevezett, Kalifornia állambeli kereskedésben történt, hazavitte magával a bankkártyák lemásolására kitalált kütyüt, majd később egy magyarázó videót is készített a működéséről. Állítása szerint értesítette a rendőrséget és a titkosszolgálatot is.

@keepityorkie Credit card skimmer found at supermarket part 2. How to identify an illegal Credit Card Skimmer overlay for ingenico lane/7000 point of sale terminals #skimmer #fyp #foryou #illegal #losangeles #scam #fraud #viral #identitytheft #warning #howto #signs #shimmer #callthepolice #cybercrime #scammer #scammeralert ♬ original sound – keepityorkie

A videók hozzászólásaiban több pénzügyi csalások felderítésével foglalkozó vagy foglalkozott személy is megszólalt. Az egyikőjük azt állítja, hogy évekig dolgozott egy nagy kártyakibocsátó cég kármegelőzési és csalási osztályán, a tapasztalatai alapján a bolti fizetőterminálokra 99 százalékban dolgozók teszik fel a kártyamásoló kütyüket, bár akadnak a szabályt erősítő kivételek.

Forrás: ORIGO


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat indul: fókuszban a Mesterséges Intelligencia

mesterséges

Április 17-én Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter jelenlétében indult el Debrecenben, a tíz állomásból álló, országos vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat.

A KKV-k számára szervezett nagyszabású kezdeményezést a Nemzetgazdasági Minisztérium háttérintézménye, a Mesterséges Intelligencia Koalíciót működtető Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. és partnerei, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a KAVOSZ Vállalkozásfejlesztési Zrt. hívták életre. A gyakorlatorientált előadások főbb témái között kap helyet a Mesterséges Intelligencia (MI) alkalmazása, és emellett számos finanszírozási és versenyképességnövelő eszköz bemutatása.

A rendezvénysorozat keretében olyan kiemelt témák kerülnek terítékre, mint a mesterséges intelligencia szerepe a KKV-k hatékonyságnövelésében, az innováció, a pályázati támogatások, a Széchenyi Kártya Program, valamint a fenntarthatóság környezeti-, társadalmi- és irányítási tényezői (ESG).

A vállalkozásfejlesztési konferenciasorozat megnyitó eseményére a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara debreceni székhelyén kerül sor 2024. április 17-én, amely alkalommal előadást tart Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A Nemzetgazdasági Minisztérium idén március 25-én mutatta be Magyarország első versenyképességi stratégiáját, amelyet Magyarország Kormánya a hazai vállalatokkal való konzultációt követően fogadott el, célként kitűzve, hogy Magyarország 2030-ra elérje az Európai Unió fejlettségi szintjének 90 %-át.

A megnyitó rendezvény tartalmas szakmai programja keretében a Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. részéről Jakab Roland, a Mesterséges Intelligencia Koalíció elnöke tart előadást az „MI szerepe a KKV hatékonyságnövelésében” címmel. Ezt követően dr. Vajda Viktor, a Neumann Nkft. ügyvezető-helyettese szakértők körében, gyakorlati példákon keresztül elemzi azokat a kézzelfogható kérdéseket, amelyekkel egy magyar KKV szembesül az MI alapú megoldások tervezett bevezetése kapcsán.

A szervezők célja, hogy a kormányzati versenyképességi stratégiával összhangban az eddiginél is szorosabb együttműködést alakítsanak ki a KKV-kal. Céljuk, hogy az aktív támogatói szerep mellett a vállalkozásokkal közösen történhessen meg a felkészülés a jövő kihívásaira. A hazai sikerek előfeltétele az ellenálló, rugalmas, az újdonságokra nyitott és a változó kihívásokhoz alkalmazkodni képes vállalkozások léte. A konferencia lehetőséget kínál a változó gazdasági helyzetből adódó veszélyek azonosítására, amelyekre közösen felkészülve a KKV-k érdemben hozzájárulhatnak Magyarország versenyképességének növeléséhez.

A rendezvénysorozat további kilenc állomása: április 18. Miskolc; április 23. Eger; április 30. Kecskemét; április 29. Szeged; május 13. Győr; május 21. Pécs; május 22. Kaposvár; május 28. Veszprém és május 29. Budapest.

A rendezvénysorozat részletes szakmai programjáról az alábbi linken tájékozódhat: https://velunkavallalkozasodert.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Nekem like, neked sértés – így beszélgetünk online

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését – derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.

A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.

A generációk közötti kommunikációs különbségek megértésének egyik fontos pontja az online kommunikáció, ezen belül az emotikonok vizsgálata – ez adta az apropóját a Yettel országos, reprezentatív kutatásának. A felmérés eredményei alapján szinte mindenki szokott hangulatjeleket használni; a válaszadók 70 százaléka kifejezetten gyakran tesz így. Leggyakrabban a 26-35 évesek fejezik ki magukat hangulatjelekkel, az életkor növekedésével az emojik használata folyamatosan csökken.

Ezek a leggyakrabban használt emojik

A leggyakrabban használt hangulatjelek közé tartozik a vörös szív, a mosolygó fej, a könnyesen nevető arc, a szíves, mosolygó arc, illetve a csókot küldő fej. Érdekesség, hogy míg világszinten a like jel és a hangosan síró arc is szerepel a top 5-ben, itthon ezek kevésbé népszerűek a megkérdezettek válaszai alapján.

„Nemzetközi felmérések évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mely hangulatjeleket használjuk a legtöbbször az online kommunikációban, illetve ezeknek hogyan változik a jelentése a különböző életkori csoportokban. A szimbólumok használata és a képiség egyre nagyobb szerepet kap az online térben, ez minden generációra jellemző, de különösen igaz a digitális trendszetternek tartott Z generáció esetében. Ennek fényében is időszerű volt, hogy Magyarországon is pontosabb képet kapjunk a jelenségről”

 – teszi hozzá Guld Ádám médiakutató.

A kutatás alapján hazánkban is jól megfigyelhetők a generációs különbségek a hangulatjelek használatát tekintve: míg a könnyesen nevető arc például az egyik legnépszerűbb emotikon a Z generációsoknál, az X korosztályosok már jelentősen kevesebben használják. Ezzel szemben a felfelé mutató hüvelykujj és a szolidan mosolygó arc inkább az X-esek körében kedvelt, a Z generáció válaszadóinak csupán a negyede használja – ráadásul ők a like jel használatát az idősebb korosztályhoz kötik. Továbbá az is kiderült, hogy minél idősebb a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy ugyanabból az emotikonból többet rak egymás után.

Generációnként eltérő jelentések

A válaszadók háromnegyedével már előfordult, hogy kapott olyan emojit, aminek nem volt biztos a jelentésében, ráadásul a Z generációsok felével az is megtörtént, hogy akinek küldték a hangulatjelet, az félreértette azt. Továbbá a Z-sek 40 százalékával megesett már, hogy megbántották, vagy kellemetlen helyzetbe került egy félreértett emotikon miatt.

Ez nem véletlen, ugyanis a kutatás rámutatott arra is, hogy az egyes hangulatjelek különböző jelentést hordozhatnak. A legnagyobb eltérés többek között a like jelnél mutatkozott: míg a kitöltők háromnegyede (76%) jóváhagyásként értelmezi, a Z generációsok 27 százaléka negatív értelemmel ruházza fel (például elutasítás, sértés, „gratulálok”). Hasonlóan kettős értelem jelenik meg a klasszikus mosolygó fej esetében: míg az Y és az X (57%) kedves, vidám, pozitív jelzőként értelmezi, a Z generáció 45 százaléka passzív-agresszív vagy negatív jelentéssel („szóra sem méltatom”) használja.

„A legtöbb jelentéskülönbség abból adódik, hogy a Z generációsok olyan új jelentéseket társítanak már jól ismert szimbólumokhoz, amelyek az érettebb korosztályok számára nem ismertek. A jelenségnek az a kulturális logikája, hogy az ifjúság minden korszakban igyekszik olyan valós vagy szimbolikus tereket elfoglalni, ahova a felnőtt tekintet nem lát el, amit az érett korosztályok már nem értenek meg. A speciális jelentéssel rendelkező hangulatjelek is ezt a célt szolgálják; megkülönböztetik a „mi” és az „ők” kategóriáit, vagyis a fiatalok és felnőttek világát”

– magyarázza Guld Ádám.

A különbség azon is alapulhat, hogy bizonyos típusú emotikonokat inkább a fiatalabb korcsoportok használnak: például míg az X generációsok 19 százaléka még soha nem használta a tűz emojit és nem biztos a jelentésében (33%) vagy forróságként értelmezi (19%), a Z-sek 60 százaléka legalább alkalmanként használja és a “menő” jelentést társítja hozzá. Szintén különbség van a barack  emotikon értelmezésében: míg az X (26%) és az Y (47%) gyümölcsként gondol rá, a Z generációsok jelentős többsége (69%) a női hátsó jelzéseként. Érdekesség továbbá, hogy a fiatalabb korcsoport például a bohócot arra is használja, ha valamit elrontott, a koponyát akkor, ha valami nagyon vicces, a vörös zászlót pedig kizáró ok jelölésére – eközben az X generáció nem igazán ismeri ezeket a jelentéseket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss