Beújít az Apple: Az App Store segít kitalálni, mit is szeretnénk keresni
Hasonló módon, mint az automatikus kiegészítés, bár ez inkább jóslásnak hangzik.
Az Apple egy újabb fejlesztést dobott ki az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban, amely segít, hogy kicsit könnyebben megtaláljuk a számunkra megfelelő applikációt.
Mostantól, ha bármilyen szót elkezdünk beírni, legyen az csak messziről témába vágó, az App Store keresője automatikusan el kezd nekünk feldobálni idetartozó lehetőségeket, ezzel segítve nekünk, hogy megtaláljuk a számunkra leginkább passzoló appot. Ahogy írjuk a szavakat, úgy szűkíti le azonnal a keresést. Persze mondhatjuk, hogy Androidos készülékeken ezer éve így van, de ez azért mégsem teljesen igaz. Az autocomplete funkció az adott szavakat próbálja befejezni, itt pedig inkább tartalmi megközelítésből kapunk segítséget, nem feltétlenül kell stimmelnie a keresett szónak ahhoz, hogy a megfelelő apphoz navigáljon bennünket.
Használata pofon egyszerű
Tegyük fel, hogy szeretnénk pizzát készíteni. Beírhatjuk a keresőbe, hogy „pizza”, majd láthatjuk, hogy a keresőben felugranak szavak, mint például: „készítés”, „játék”, „rendelés”, „kalkulátor” stb. Ezután kiválasztjuk, amelyik tipp a leginkább kézenfekvő számunkra, az említett példában értelemszerűen a „készítés” vonalán érdemes továbbhaladni. Az ilyen jellegű appok legtöbbször kalkulátor funkcióval vannak ellátva, hiszen a megfelelő liszt/víz/só/élesztő arány elengedhetetlen a tökéletes pizzatészta elkészítéséhez. (Egyébként meglepően sok ilyen kalkulátor applikáció van már.) Egyelőre még nem minden keresésnél lehet találkozni ilyesfajta segítséggel, de ahogy telik az idő, ez természetesen bővülni fog.
Az egyetlen, ami kicsit bosszantó és elkerülhetetlen az App Store-ban, azok a reklámok. Sajnálatos módon bármennyire is szeretnénk kizárólag a pizzakészítéssel kapcsolatos applikációkat megtalálni, feltétlenül az arcunkba lesz dobva, hogy honnan és milyen gyorsan rendelhetünk egy jó pizzát anélkül, hogy bármilyen erőfeszítést kellene tennünk a konyhában. Sajnos a reklámozás területén mindig lesznek győztesek és vesztesek. Ezeket a veszteseket nagyobb erőfeszítéssel, de meg lehet találni, csak valószínűleg nem az első oldalon. Természetesen sokszor ezek az appok független fejlesztők által készített programok, melyek akár működhetnek remekül is, csak sokkal nehezebb megtalálni őket.
Hamarosan valószínűleg Európa területére is eljut egy frissítés keretén belül. Egyelőre még ne kapjuk fel az iPhone-unkat lázas keresést kezdeményezve, hiszen nálunk ez a funkció egyelőre még nem elérhető, de ami késik, nem múlik.