Connect with us

Tippek

Chatbot segíti az egyetemi beiratkozást Szegeden

chatbot

Idén a Szegedi Tudományegyetemen már chatbot segíti a hallgatókat a beiratkozás sokszor rögös folyamatában.

A RoboRobo rendszerével nem egy beiratkozási “térképet” kapnak a diákok, hanem egy igazi AI GPS-t: a chatbot beiratkozási asszisztensként személyre szabottan készíti el a feladatlistát a hallgatók számára.

A Szegedi Tudományegyetem a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként vezette be a chatbotot a beiratkozási folyamatok egyszerűsítése érdekében. A magyar felsőoktatási rendszer minden hallgatója szinte befogadhatatlan információ mennyiséggel találja szemben magát már az első szemeszter megkezdése előtt. Ez nem volt másként az SZTE-n sem: a régi rendszerben a hallgató egy „térképet” kapott csupán, amelyen az ő dolga volt az eligazodás. Az egyetem vezetése azt tapasztalta, hogy az eligazodás külső segítség, a felsőbb évesek támogatása nélkül akár komoly akadályba is ütközhet, nehéz a navigáció az adminisztratív teendők sűrűjében. Mindezen problémákra kínál kiváló megoldást a RoboRobo által fejlesztett UNY Todo beiratkozási chatbot.

Mivel a chatbot működtetéséhez csupán a Facebook Messenger szükséges, így a felhasználók könnyedén, plusz alkalmazások letöltése nélkül találnak választ kérdéseikre. Ezzel csökken a Hallgatói Szolgálat leterheltsége, a chatbot átveszi az ügyfélszolgálat bizonyos szerepét.

De miért is fontos ez egy felsőoktatási intézmény számára?

Szakál Péter – oktatási igazgató (SZTE)

“Az SZTE elkötelezett a hallgatók sikeressége mellett. Sokféle élethelyzetből érkeznek hozzánk, és folyamatosan olyan digitális megoldásokat vezetünk be, amik többek között kényelmesebbé teszik az adminisztratív feladatok közötti eligazodást. Külön öröm, hogy a hallgatók partnerek voltak a fejlesztésben, rengeteg visszajelzést és jó ötletet adtak a megvalósításhoz!”

– válaszolt kérdésünkre Szakál Péter, az SZTE oktatási igazgatója. Elmondta, hogy a hallgatói elégedettség számukra kiemelten fontos, így számos egyeztetés és fejlesztés után a hallgatók egy olyan innovatív megoldással találkozhatnak az SZTE-n, amely teljesen egyedi a piacon. 

A chatbot két fontos célt szolgált: az egyik a már fent is említett egyetemi dolgozók tehermentesítése, a másik pedig, hogy csökkentsék a hallgatók lemorzsolódását. Azért is tartották kiemelt projektnek a chatbot bevezetését, mert néhány hallgató már az egyetem megkezdése előtt lemorzsolódik, pontosan ezen akadályok miatt: nincs közvetlen segítségük a kezdő lépéseknél, ezáltal hamar el is vesznek a rendszerben.

Ismerjük meg a rendszer moduljait!

 A chatbot fő modulja a Személyre szabott todo lista generáló, amelyet több módon is elérhetünk. Az egyik elérési útvonal a sikeres felvételt közlő e-mailben kiküldött chatbot link. Erre kattintva már automatikusan felismeri a rendszer, hogy melyik karról érkezik a felhasználó, így egyedi, kar specifikus feladatlistát generál a számára.

 A másik módja a chatbothoz való eljutásnak, ha a TODO/ SZTE+ Facebook oldalon az üzenetküldés gombra kattintva indítjuk el az alkalmazást. Ebben az esetben a feladatlista megnyitása után van egy plusz lépés: a hallgatónak ki kell választani, hogy melyik karon tanul, ez után pedig megérkezik a todo listákhoz, ahol aktiválhatja azt, ami számára szükséges.

 A fejlesztés célja az volt, hogy egy folyamaton vezesse végig a Hallgatót, hogy láthassa a logikai kapcsolatokat azok között a teendők között, amiket el kell végeznie. Az elvégzett feladatokat kipipálva újabb és újabb lépések feloldására van lehetőség. A feladatokon túl kérdések is segítik a hallgatók útját, az ezekre adott válaszok elágazásként működnek, ahol további teendők várják őket. A feladatokból mindig csak annyit látszik, amennyivel épp foglalkoznia kell a hallgatónak, így fókuszban maradnak a teendői. Minden todo és kérdés rendelkezik egy saját adatlappal, ahol további hasznos információk találhatóak, sőt saját “Gyakori kérdések” lista is elérhető.

Felsőoktatási chatbot intelligencia

A chatbot rendelkezik egy másik úttörő funkcióval: ez a Felsőoktatási chatbot intelligencia modul. Egy kutatást követően összeállítottunk egy olyan rendszert, ahol a leggyakrabban felmerülő kérdésekre nem az egyetemi dolgozók, hanem már egy chatbot tud válaszolni. Elég egy üzenetet írni a chatbotnak, és ezekre a kérdésekre azonnali választ nyújt a rendszer, kiderül, hogy hogyan kapjuk meg a Neptun jelszavunkat, melyik kollégiumba tudunk jelentkezni vagy mikor lesz végre a várva várt gólyatábor. Olyan anyagi vonzatú kérdéseket is feltehetünk, mint például, hogy mennyibe kerül a kollégium, mi az a szoctám és kaphatunk-e ösztöndíjat. 

Dr. Kocsis Lilla – távoktatás fejlesztési projektvezető (SZTE)

“Hallgatóbarát egyetemként olyan digitális alkalmazásokkal szeretnénk megkönnyíteni a hallgatók boldogulását, amelyek közel állnak hozzájuk, és a mindennapjaikban használt és jól ismert eszközökkel elérhetőek. Több idő maradhat így az egyetemi élet izgalmas történéseire.”

A chatbot alkalmazás nem csupán a hallgatók, hanem az Hallgatói Szolgáltatói Irodán dolgozó kollégák életét is nagyban megkönnyíti majd idén és a következő tanévekben is. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy a chatbot indulását követő 10 napon belül a frissen felvett SZTE-s hallgatók több, mint 50%-a használta a Todo chatbot asszisztenst. A rendszernek köszönhetően beiratkozási folyamatuk pedig egyszerűbbé és nagy mértékben átláthatóbbá vált. Az alkalmazás az egyetemi igények, és a hallgatók visszajelzései alapján is folyamatosan bővül, így a beiratkozáson túl a chatbot rendszerében több különböző feladatlista is létrehozható. Ezzel az SZTE számára nyitott a lehetőség további folyamatok megvalósítására is. 

A chatbotot az SZTE-s hallgatók itt érhetik el: http://m.me/sztetodo/

Continue Reading
Advertisement

Tippek

Fotópályázatot hirdet az LG és a Magyar Nemzeti Galéria

A tavalyi nagysikerű közös művészeti pályázatát követően idén is együttműködésre lép az LG Magyarország és a Magyar Nemzeti Galéria.

A felek Az élet szép! Keretezd újra! című fotópályázata arra hívja fel a figyelmet, hogy a hétköznapi pillanatok is lehetnek olyan szépek és értékesek, mint egy galériában kiállított műalkotás. A versenyt az LG Life’s Good szlogenje, valamint az otthonokban műalkotásként is helytálló, festményre emlékeztető LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionáló koncepciója hívta életre.

Egy tavaszi piknik, egy tócsában tükröződő arc vagy egy gondosan megterített asztal – a mindennapok apró pillanatai, amelyek egy új nézőpontból nézve festői szépségűvé válhatnak. A szervezők olyan 18 éven felüli jelentkezők fényképeit várják, akik a hétköznapok legszebb pillanatait képesek egyedi látásmódban megörökíteni. A nevezőknek a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményéből kell egy olyan műalkotást  megnevezniük, amely az alkotásuk kiindulópontjául szolgál.

A pályázatra analóg és digitális fényképekkel is lehet nevezni. A művészettörténészekből és múzeumi szakemberekből álló zsűri a mesterséges intelligencia által generált vagy túlzott utómunkával ellátott képeket nem értékeli. A pályaművek leadási határideje 2025. június 10. A legjobb fotókat beküldő pályázókat a szervezők június 18-ig értesítik, a szerencsés nyertesek pedig 2025. június 26-án a Magyar Nemzeti Galériában, egy átadó ünnepség keretében vehetik át a díjakat.

Az első helyezett egy nagy értékű LG ARTCOOL Gallery Special légkondicionálóval térhet haza. Az LG hűtésre és fűtésre is alkalmas ARTCOOL Gallery légkondicionálójának különlegessége, hogy egyáltalán nem hasonlít egy hagyományos klímaberendezésre: négyzetes kialakítása és tetszőlegesen cserélhető előlapja miatt pontosan olyan, mintha egy képet akasztottunk volna a falra. A második helyezett egy LG DUALCOOL AI Air Premium Single Split légkondicionálóval, míg a harmadik legjobb pályamű beküldője egy LG DUALCOOL Special Single Split légkondicionálóval szerelheti fel otthonát.

A nyeremények speciális jellegére való tekintettel az LG Electronics a díjak telepítését országos lefedettségű, minősített partnerhálózatán keresztül biztosítja.

További részletek és a pályázati kiírás itt találhatóak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Országos összefogásra hív a SPAR

Idén immár ötödik alkalommal szervezi meg a SPAR Magyarország és az Országos Állatvédőrség Alapítvány közös, „Mancs a bajban!” névre hallgató állateledel-gyűjtő akcióját.

A kezdeményezés célja, hogy a menhelyeken élő, gazdára váró állatok jobb ellátásban részesüljenek, és az őket gondozó szervezetek anyagi terheit csökkentsék – mindezt a vásárlók önzetlen segítségével.

Az idei gyűjtés 2025. május 10–11-én, szombaton és vasárnap zajlik az ország valamennyi INTERSPAR áruházában, naponta 10 és 16 óra között. A kampányban több mint harminc civil állatvédő szervezet vesz részt, akik az áruházak előterében kialakított gyűjtőpontoknál várják az adományokat.

Az akció során az állatvédők száraztápot, konzervet, nedves eledelt, jutalomfalatokat, felszereléseket és tisztítószereket gyűjtenek a menhelyeken élő kutyák és macskák támogatására. A vásárlók a kasszazónák után adhatják át felajánlásaikat az önkénteseknek. Mivel minden szervezet saját igényei alapján határozza meg, mire van épp szüksége, ezért érdemes a helyszínen érdeklődni – ez segíti a célzott és igazán hasznos adományozást. A „Mancs a bajban!” kampány egyik legfontosabb üzenete, hogy a legkisebb adomány is számít. Egy csomag száraztáp vagy egy konzerv is sokat jelenthet egy menhelyi állat számára.

„A SPAR hosszú évek óta támogatja az Országos Állatvédőrség Alapítvány koordinációja mellett az állateledel-gyűjtéseket, mert hiszünk abban, hogy egy felelős kiskereskedelmi vállalatnak nemcsak a vásárlóit, hanem a közösség egészét, benne a legkiszolgáltatottabbakat – így az állatokat is – támogatnia kell. Összefogásra buzdítunk évről évre, s külön öröm, hogy vásárlóink jól érzékelhető elkötelezettséggel álltak és állnak mellénk ebben az ügyben is”

– mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A SPAR-ban gyűjtött adományok egy-egy állatvédő szervezet élelmezési költségeinek akár a felét is fedezhetik. Ez hatalmas könnyebbség számukra, hiszen az így megtakarított összegeket más, létfontosságú célokra – például kennelek építésére, orvosi kezelésekre vagy szállítóeszközök beszerzésére – tudják fordítani.

Az akcióban résztvevő szervezetek és áruházak listája a www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban weboldalon érhető el.

A SPAR és INTERSPAR üzletek vásárlói a mostani akció mellett egész évben hónapról-hónapra találkozhatnak az állatvédő civil szervezetekkel és munkájukat állateledel-adománnyal támogathatják. A gyűjtések helyszínéről és időpontjáról a SPAR erre a célra létrehozott online felületén júniustól ismét lehet tájékozódni: www.sparafenntarthatojovoert.hu/mancsabajban

A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a https://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókreditet használja.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Itt a SPAR QUICK & EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltál

Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen is van a sporteseményeken  – ezúttal egy modern, innovatív konténerbolt formájában.

A Red Bull Four 2 Score mini-foci bajnokságon debütál a SPAR QUICK & EASY üzletkoncepció, ami nem más, mint egy „plug & play” konténerüzlet: leemeli a daru a szállító járműről, és áramra csatlakoztatva már működik is.

Magyarországon is útjára indul a Red Bull Four 2 Score bajnokság, amely egyedülálló, gyors tempójú szabályrendszerével forradalmasítja a kispályás labdarúgást. A rendezvénysorozat különlegessége, hogy a hazai fordulók során egy Szoboszlai Dominik által kiválasztott csapat is pályára lép, miközben a SPAR vadonatúj, SPAR QUICK & EASY mobilüzletével gondoskodik a döntőre látogatók ellátásáról.

A tavaszi tornán a nézők és játékosok öt helyszínen – Győrben, Szegeden, Debrecenben, Székesfehérváron és Budapesten – élhetik át a bajnokság pulzáló hangulatát. A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet például a 2025. május 31-én megrendezésre kerülő budapesti döntőn is jelen lesz: a 16 négyzetméteres üzlettér és a hozzá tartozó helyszíni raktárkonténer igazi kis miniszupermarketet alkot, amelyet darus trailer szállít egyik helyszínről a másikra. Ez a „plug & play” rendszer lehetővé teszi, hogy a SPAR üzlet leemelés után, áramra csatlakoztatva azonnal működésbe is lépjen.

A vásárlók egy kasszával és kiszolgáló kollégával találkoznak majd. A választék kifejezetten az esemény jellegéhez igazodik: a gyorsan fogyasztható, ready-to-go termékek – mint a friss szendvicsek, kész saláták, kávék – mellett snackek, üdítők is megtalálhatóak lesznek. A látogatók 80–100 féle termék közül válogathatnak majd, amelyek között egészségtudatos alternatívák – például magas fehérjetartalmú élelmiszerek, bio és mentes snackek – is helyet kapnak.

„A SPAR számára kiemelten fontos, hogy aktív szerepet vállaljon a sport és az egészséges életmód népszerűsítésében. A Red Bull Four 2 Score bajnokság egyszerre inspirálja a fiatalokat mozgásra, közösségi élményekre és kitartásra. Ezért örömmel csatlakoztunk partnerként a rendezvénysorozathoz, és támogatjuk a szurkolókat vadonatúj üzletkoncepciónkkal” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A SPAR nem csupán mobilüzletével lesz jelen az eseményen: saját márkás sátorral is készül, ahol a kilátogatók a szerencsekerékkel SPAR termékeket és menő márkás ajándékokat nyerhetnek. Ráadásul a házi selejtezők után két SPAR-os csapat is indul a székesfehérvári és a budapesti fordulókon, így a pályán is képviselik az aktív, közösségi szemléletet.

A döntőt – melyen a Liverpool sztárja, Szoboszlai Dominik is ott lesz – 2025. május 31-én rendezik meg Budapesten, ahol eldől, ki képviseli Magyarországot a világdöntőn.

A selejtezők időpontjai:

  • 2025. május 3. – Szeged
  • 2025. május 10. – Debrecen
  • 2025. május 17. – Székesfehérvár
  • 2025. május 24. – Budapest

További információk a Red Bull Four 2 Score bajnokságáról a következő linken érhetőek el: https://www.redbull.com/hu-hu/events/four-2-score-hungary

A SPAR QUICK & EASY mobilüzlet nemcsak a sportesemények világában bizonyítja sokoldalúságát. 2025. május 2. és 3. között a konténerüzlet kitelepül a Magyar Streamer Bajnokságra is, amely a legnagyobb hazai szervezésű, tartalomgyártók és CS2 játékosok részvételével zajló meghívásos e-sport esemény. A közel 3.000 látogatót vonzó rendezvényen való részvétellel a SPAR innovatív módon kapcsolódik a digitális generációkhoz, és bizonyítja, hogy a SPAR a QUICK & EASY mobilüzlet megoldással képes követni az aktuális fogyasztói trendeket. Az egységben minden adott lesz a feltöltődéshez – friss szendvicsek, hűsítő italok és egészséges harapnivalók várják a játékosokat és a látogatókat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss