Connect with us

Tippek

Chatbot segíti az egyetemi beiratkozást Szegeden

chatbot

Idén a Szegedi Tudományegyetemen már chatbot segíti a hallgatókat a beiratkozás sokszor rögös folyamatában.

A RoboRobo rendszerével nem egy beiratkozási “térképet” kapnak a diákok, hanem egy igazi AI GPS-t: a chatbot beiratkozási asszisztensként személyre szabottan készíti el a feladatlistát a hallgatók számára.

A Szegedi Tudományegyetem a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként vezette be a chatbotot a beiratkozási folyamatok egyszerűsítése érdekében. A magyar felsőoktatási rendszer minden hallgatója szinte befogadhatatlan információ mennyiséggel találja szemben magát már az első szemeszter megkezdése előtt. Ez nem volt másként az SZTE-n sem: a régi rendszerben a hallgató egy „térképet” kapott csupán, amelyen az ő dolga volt az eligazodás. Az egyetem vezetése azt tapasztalta, hogy az eligazodás külső segítség, a felsőbb évesek támogatása nélkül akár komoly akadályba is ütközhet, nehéz a navigáció az adminisztratív teendők sűrűjében. Mindezen problémákra kínál kiváló megoldást a RoboRobo által fejlesztett UNY Todo beiratkozási chatbot.

Mivel a chatbot működtetéséhez csupán a Facebook Messenger szükséges, így a felhasználók könnyedén, plusz alkalmazások letöltése nélkül találnak választ kérdéseikre. Ezzel csökken a Hallgatói Szolgálat leterheltsége, a chatbot átveszi az ügyfélszolgálat bizonyos szerepét.

De miért is fontos ez egy felsőoktatási intézmény számára?

Szakál Péter – oktatási igazgató (SZTE)

“Az SZTE elkötelezett a hallgatók sikeressége mellett. Sokféle élethelyzetből érkeznek hozzánk, és folyamatosan olyan digitális megoldásokat vezetünk be, amik többek között kényelmesebbé teszik az adminisztratív feladatok közötti eligazodást. Külön öröm, hogy a hallgatók partnerek voltak a fejlesztésben, rengeteg visszajelzést és jó ötletet adtak a megvalósításhoz!”

– válaszolt kérdésünkre Szakál Péter, az SZTE oktatási igazgatója. Elmondta, hogy a hallgatói elégedettség számukra kiemelten fontos, így számos egyeztetés és fejlesztés után a hallgatók egy olyan innovatív megoldással találkozhatnak az SZTE-n, amely teljesen egyedi a piacon. 

A chatbot két fontos célt szolgált: az egyik a már fent is említett egyetemi dolgozók tehermentesítése, a másik pedig, hogy csökkentsék a hallgatók lemorzsolódását. Azért is tartották kiemelt projektnek a chatbot bevezetését, mert néhány hallgató már az egyetem megkezdése előtt lemorzsolódik, pontosan ezen akadályok miatt: nincs közvetlen segítségük a kezdő lépéseknél, ezáltal hamar el is vesznek a rendszerben.

Ismerjük meg a rendszer moduljait!

 A chatbot fő modulja a Személyre szabott todo lista generáló, amelyet több módon is elérhetünk. Az egyik elérési útvonal a sikeres felvételt közlő e-mailben kiküldött chatbot link. Erre kattintva már automatikusan felismeri a rendszer, hogy melyik karról érkezik a felhasználó, így egyedi, kar specifikus feladatlistát generál a számára.

 A másik módja a chatbothoz való eljutásnak, ha a TODO/ SZTE+ Facebook oldalon az üzenetküldés gombra kattintva indítjuk el az alkalmazást. Ebben az esetben a feladatlista megnyitása után van egy plusz lépés: a hallgatónak ki kell választani, hogy melyik karon tanul, ez után pedig megérkezik a todo listákhoz, ahol aktiválhatja azt, ami számára szükséges.

 A fejlesztés célja az volt, hogy egy folyamaton vezesse végig a Hallgatót, hogy láthassa a logikai kapcsolatokat azok között a teendők között, amiket el kell végeznie. Az elvégzett feladatokat kipipálva újabb és újabb lépések feloldására van lehetőség. A feladatokon túl kérdések is segítik a hallgatók útját, az ezekre adott válaszok elágazásként működnek, ahol további teendők várják őket. A feladatokból mindig csak annyit látszik, amennyivel épp foglalkoznia kell a hallgatónak, így fókuszban maradnak a teendői. Minden todo és kérdés rendelkezik egy saját adatlappal, ahol további hasznos információk találhatóak, sőt saját “Gyakori kérdések” lista is elérhető.

Felsőoktatási chatbot intelligencia

A chatbot rendelkezik egy másik úttörő funkcióval: ez a Felsőoktatási chatbot intelligencia modul. Egy kutatást követően összeállítottunk egy olyan rendszert, ahol a leggyakrabban felmerülő kérdésekre nem az egyetemi dolgozók, hanem már egy chatbot tud válaszolni. Elég egy üzenetet írni a chatbotnak, és ezekre a kérdésekre azonnali választ nyújt a rendszer, kiderül, hogy hogyan kapjuk meg a Neptun jelszavunkat, melyik kollégiumba tudunk jelentkezni vagy mikor lesz végre a várva várt gólyatábor. Olyan anyagi vonzatú kérdéseket is feltehetünk, mint például, hogy mennyibe kerül a kollégium, mi az a szoctám és kaphatunk-e ösztöndíjat. 

Dr. Kocsis Lilla – távoktatás fejlesztési projektvezető (SZTE)

“Hallgatóbarát egyetemként olyan digitális alkalmazásokkal szeretnénk megkönnyíteni a hallgatók boldogulását, amelyek közel állnak hozzájuk, és a mindennapjaikban használt és jól ismert eszközökkel elérhetőek. Több idő maradhat így az egyetemi élet izgalmas történéseire.”

A chatbot alkalmazás nem csupán a hallgatók, hanem az Hallgatói Szolgáltatói Irodán dolgozó kollégák életét is nagyban megkönnyíti majd idén és a következő tanévekben is. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy a chatbot indulását követő 10 napon belül a frissen felvett SZTE-s hallgatók több, mint 50%-a használta a Todo chatbot asszisztenst. A rendszernek köszönhetően beiratkozási folyamatuk pedig egyszerűbbé és nagy mértékben átláthatóbbá vált. Az alkalmazás az egyetemi igények, és a hallgatók visszajelzései alapján is folyamatosan bővül, így a beiratkozáson túl a chatbot rendszerében több különböző feladatlista is létrehozható. Ezzel az SZTE számára nyitott a lehetőség további folyamatok megvalósítására is. 

A chatbotot az SZTE-s hallgatók itt érhetik el: http://m.me/sztetodo/

Continue Reading
Advertisement

Tippek

Idén is a budapesti PlayIT ad otthont a T-esports Championship döntőjének

Négy játék, Európa legjobb csapatai, 100 000 euró összdíjazás: indul a Deutsche Telekom által szervezett, negyedik T-esports Championship regisztrációja.

Immár negyedik alkalommal szervezi meg a Deutsche Telekom a T-esports Championship-et, amely idén szeptember 9-én indul, a döntőre pedig november 15-16-án kerül sor Budapesten, a Hungexpon.

Európa legjobb csapatai négy játékban: Counter-Strike 2-ben, League of Legends-ben, Brawl Stars-ban, és – az idei év újításaként – Rocket League-ben mérkőznek meg egymással. A bajnokság összdíjazása 100 000 euró. A regisztráció augusztus 13-án, szerdán indul a www.tesports.gg oldalon, a kvalifikációt követően pedig svájci rendszerben folytatódik a bajnokság. Az előző évektől eltérően idén mind a négy játéknak dedikált versenyhete lesz, ennek köszönhetően erősebb mezőnyre és fokozottabb versenyre számíthatunk. A mérkőzéseket az e-sport rajongók nemzetközi streamen is követhetik.

A tavalyi évben több mint 12 ezren regisztráltak a versenyre, a Telekom PlayIT Show-n megrendezett döntőre pedig a két nap alatt több mint 14 ezren látogattak ki. A nagy sikerre való tekintettel a szervező országok (Magyarország, Lengyelország, Horvátország, Észak-Macedónia és Montenegró) idén is úgy döntöttek, hogy Budapest ad otthont a döntőnek a Telekom PlayIT Show keretén belül, ahol dedikált gigaerős vezetékes hálózaton játszhatnak majd a döntősök.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A budapesti Startup Világbajnoksággal indul az őszi szezon

Az startup szezon kezdeteként Budapest ad otthont a Startup Világbajnokság magyar fordulójának, ahol kiderül, melyik hazai vagy határon túli magyar startup jut ki a San Franciscó-i világdöntőre. A győztes a világ legjobb startupjaival versenyezhet, és esélyt kap az 1 millió dolláros befektetés elnyerésére.

Szeptember 9-én a Pozi.io, az ECC Hungary, a Hungarian Innovation Hub és a Nemzeti Innovációs Hivatal közös szervezésében megrendezik a Startup Világbajnokság Budapesti Fordulóját. Ez a verseny nemcsak a hazai startupok számára jelent kiugrási lehetőséget, hanem egyenesen a világpiac kapuját nyitja meg előttük. A budapesti forduló győztese ugyanis egyenes ágon jut ki a San Franciscó-i világdöntőre, ahol a tét egy 1 millió dolláros befektetés és a nemzetközi reflektorfény.

A Startup Világbajnokságot a San Francisco-i Pegasus Tech Ventures alapította, és mára 80 országot összekötő, rangos nemzetközi eseménnyé nőtte ki magát. A világ minden tájáról érkező győztesek a kaliforniai döntőn mérik össze erejüket, ahol a legígéretesebb technológiai újítások és üzleti ötletek kerülnek a befektetők és a globális piacvezetők elé.

Határokon átívelő tehetségkutatás
Az idei budapesti forduló különlegessége, hogy határon túli magyar közösségekből – például Erdélyből, a Felvidékről és a Vajdaságból – is várják a jelentkezőket. Ezáltal a Kárpát-medence legkreatívabb és leginnovatívabb vállalkozói együtt mutathatják meg, mire képesek a világ színpadán.

„A Startup Világbajnokság több, mint egy verseny – ez egy ugródeszka a világpiacra. Olyan kapcsolatok születnek itt, amelyek hosszú távon meghatározhatják egy vállalkozás jövőjét. A célunk, hogy a magyar és határon túli tehetségek együtt képviseljék a régió kreatív erejét”

– hangsúlyozzák a szervezők.

A magyar startupok eddig is bizonyították rátermettségüket. A legutóbbi budapesti forduló győztese, a Doki app, San Franciscóban komoly befektetői érdeklődést váltott ki. Ez bizonyítja, hogy a magyar innováció versenyképes a világ élvonalában is.

Hogyan lehet jelentkezni?
A budapesti fordulóra minden olyan startup jelentkezhet, amely innovatív termékkel, szolgáltatással vagy technológiai megoldással rendelkezik, és szeretné megmérettetni magát a világ legjobbjai között.
Jelentkezési határidő: 2025. szeptember 2.
Jelentkezés és további információ: https://pozi.io/competitions/swchungary2025

A Startup Világbajnokság Budapesti Fordulója nem csak egy verseny, egy találkozóhely, ahol a fiatal vállalkozók, befektetők, iparági szakértők és mentorok egyaránt jelen vannak. Az esemény célja a tudásmegosztás, a partnerségek kialakítása és a hazai innováció erősítése.

A verseny időpontja: 2025. szeptember 9.
Helyszín: Budapest Hungarian Innovation Hub.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Augusztus végéig köthetnek szerződést a cégek a kiberbiztonsági auditról

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) kezdeményezésére, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságával (SZTFH) együttműködve jelentős módosítás lépett hatályba a kiberbiztonsági auditok végrehajtásának határidejéről.

A rugalmasabb feltételek alapján azoknak a vállalkozásoknak, amelyek már tavaly is működtek 2025. augusztus 31-ig kell szerződést kötniük egy auditorral. Az SZTFH szeptember 15-től ellenőrzi a szerződések meglétét. Az idén alakult cégek két évük van az audit befejezésére.

Minden olyan, kiberbiztonsági auditköteles szervezetnek, amely 2025. január 1-je előtt kezdte meg működését, legkésőbb 2026. június 30-ig meg kell valósítania az első kiberbiztonsági auditját. Ennek érdekében azonban legkésőbb 2025. augusztus 31-ig szerződést kell kötniük egy, az SZTFH által nyilvántartott auditorral az informatikai rendszereikre vonatkozó audit elvégzésére.

A Nagy Elek elnök vezetésével megújuló kamarai vezetés a vállalkozások érdekeinek képviseletében kiemelten fontosnak tartja, hogy a hazai cégek számára a jogszabályi megfelelés ne okozzon aránytalan adminisztratív és működési terhet. Az új szabályozás lehetőséget teremt arra, hogy a piaci szereplők kellő időben és tervezhető módon készülhessenek fel a kibervédelmi követelmények teljesítésére.

A Hatóság tájékoztatása szerint 2025. szeptember 15-től megkezdődik annak ellenőrzése, hogy a kötelezett szervezetek rendelkeznek-e érvényes szerződéssel a kiberbiztonsági auditra vonatkozóan. Az SZTFH által nyilvántartott auditorok listája a Hatóság hivatalos honlapján, a Nyilvántartások / Kiberbiztonság / Auditorok menüpont alatt érhető el.

Azok a szervezetek, amelyek 2025. január 1. után jöttek létre, a nyilvántartásba vételüket követő két éven belül kötelesek elvégeztetni az első kiberbiztonsági auditot.

Az MKIK továbbra is elkötelezett abban, hogy aktívan közreműködjön az üzleti környezet biztonságosabbá tételében és a megújult vezetése a jövőben is aktív és határozott partner kíván lenni a döntéshozatali folyamatokban, szem előtt tartva a gazdasági szereplők valós igényeit. Az első lényegi eredmények közé tartozik, hogy az idén februárban, kamarai kezdeményezésre elindított Demján Sándor Program széles körű támogatást nyújt a vállalkozásoknak – a technológiai fejlesztésektől a tőkejuttatáson át a digitális kihívások kezeléséig. A Kamara munkájának köszönhetően a hazai kkv-k adminisztrációs terheinek csökkentése érdekében a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási ESG beszámolási kötelezettség 2027-re tolódik, a kisvállalati adó (kiva) értékhatárának növelésére került sor, illetve a kötelező könyvvizsgálói előíráshoz kapcsolódó árbevétel-határ is emelésre került. Ide tartozik még, a sokakat érintő és legnagyobb hatású intézkedés, aminek keretében megtörtént a legkisebb (egyéni)vállalkozók számára az általános forgalmi adó alanyi adómentes értékhatárának 18 millió forintra emelése.

Az MKIK egy olyan gazdasági környezet kialakításán dolgozik, amelyben a vállalkozások tanulnak, fejlődnek, beruháznak, innoválnak és egyre magasabb hozzáadott értéket teremtenek, így a kamarai átalakulásból az egész ország profitál.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss