Tippek

Még vissza lehet vinni a felesleges karácsonyi ajádnékokat

karácsonyi

A kereskedőnek is érdeke, hogy minél nagyobb mozgásteret hagyjon az ügyfeleknek.

A legtöbb embernek ismerős lehet az élmény, amikor karácsonykor többször is ugyanaz az karácsonyi ajándék lapul a csomagolópapír alatt, ilyenkor pedig felmerül a kérdés, hogy mit lehet tenni? Meddig veszik vissza a kereskedők a termékeket? Milyen jogai vannak a vásárlóknak? Hogyan változtatott mindezen a koronavírus-járvány? Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív igazgatója összefoglalta, hogy milyen lehetőségink vannak abban az esetben, ha szeretnénk visszavinni vagy becserélni az árut.

Az internetes vásárlás nagy szabadságot ad

Internetes vásárlás esetén távollévők közötti szerződés köttetik, ebben az esetben az ügyfél nem látja a terméket, a kiszállítást követően tudja megnézni személyesen, megfogni a saját kezével, ezért, ha valaki kiszállítással rendel, akkor 14 napja van indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Kibonthatja és kipróbálhatja, majd ezt követően úgy dönthet, hogy mégsem szeretné, így sokkal nagyobb szabadságot ad, mint személyes vásárlás esetén. Emellett érdemes tudni, hogy egyre több és több webshop lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók 30 vagy esetenként 90 napon belül döntsenek arról, hogy szeretnék-e megtartani a rendelt terméket. Akkor sem kell kétségbe esni, ha személyesen vásároltunk valamilyen elektronikai terméket, és probléma van vele.

„Ha elektronikai cikket vásárlunk és hibás, akkor azt a kereskedők kötelesek három napon belül kicserélni, amennyiben nem olyan hibája van, ami a helyszínen javítható”

– hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás.

Karácsony után és az év elején rugalmasabbak a kereskedők

A karácsonyi szezonban sokkal rugalmasabbak a kereskedők, legtöbb helyen két ünnep között, sőt még január első hetében is elfogadják a cserét, ami fontos lehet méretprobléma esetén, vagy ha valaki valamiből kettőt vagy többet kapott. Üzletenként eltérő, hogy mi történik, ha visszaviszünk egy terméket, ugyanis minden cégnek van erre egy saját szabályzata. Vannak helyek, ahol visszakaphatjuk a termék összegét, van, ahol levásárolhatjuk azt, esetleg utalványra is becserélhetjük és később vásárolhatunk. Sok üzletben január közepéig, de akár a hónap végéig is visszavihetjük azt, amivel nem vagyunk elégedettek. Ehhez azonban minden esetben szükség van a blokkra vagy számlára.

A pandémia is befolyásolta a kereskedők és a vásárlók viszonyát

Érdemes minél kedvezőbb lehetőséget kínálni visszaküldés terén az ügyfeleknek, hiszen ez egy versenyelőny, és nagyon jó marketingfogás is. Ugyanis az mindenképpen egy pozitív gesztus lehet a kereskedők részéről a vásárlók felé, ha szabadabb mozgásteret hagynak a cserét illetően, mint ami törvényileg elvárt

– emelte ki Krajnyák Tamás.

A koronavírus-járvány hatására, egyre több üzlet elkezdte kitolni az az időintervallumot, amelyen belül még visszacseréli a megvásárolt termékeket. Ez egyrészt azért alakulhatott ki, mert az első hullámok során nagyon sok üzletnek hosszabb ideig zárva kellett tartania, így a vásárlóknak nem volt lehetőségük visszavinni a valamilyen okból kifogásolt árut. Miután az élet valamelyest visszatért a régi kerékvágásba, és az üzletek ismét a megszokott módon nyitva tartanak, sok cég megtartotta ezt a gyakorlatot.

Az online kereskedelemben is volt egy látványos hozadéka a pandémiának.

Régebben három-hat hónap kellett egy webáruház megnyitásához, a Covid első két hullámában már hallani lehetett olyat, hogy egy-két nap alatt nyitottak cégek webáruházakat, amelyekből az elmúlt két évben csak egyre több és több lett, így nagyon nagy a verseny, ezért hatványozottan igaz, hogy az árak mellett az is nagyon fontos, hogy milyen lehetőségeket hagy a kereskedő az ügyfeleinek

– hangsúlyozta a szakértő.

Kevésbé működnek a törzsvásárlói kártyák

Évekkel ezelőtt még a legtöbb cég próbálkozott azzal a módszerrel, hogy dombornyomott plasztikkártyával ajándékozta meg vásárlóit, aminek birtoklása bizonyos kedvezményekkel és plusz szolgáltatásokkal járt együtt.

Manapság ezt már kevésbé érzik exkluzívnak a vásárlók, kissé elcsépelt megoldássá vált, illetve lássuk be, hogy mindenkinek véges hely van a pénztárcájában. Sok cég applikációval igyekszik ezt a megoldást helyettesíteni, és így virtuálisan lehet pontokat gyűjteni a vásárlások alkalmával. Nekünk azonban az a tapasztalatunk, hogy ezek helyett leginkább az a módszer működik, ha többet nyújtunk a vásárlóknak, ami törvényileg elvárt a cserelehetőség, elállási idő, illetve garancia esetén

– foglalta össze a Laptophardware.hu operatív igazgatója.

Tippek

Az NFT-s csalók Youtuberek képmásait is ellopják

nft

Teljesen gátlástalanul megy a jogsértés a legnépszerűbb piactéren.

Egyre durvuló hangvételben folynak a pró és kontra viták az NFT-k kapcsán, és bizony a technológiával kisstílű nyerészkedést űzők nem félnek további olajat önteni a tűzre. Most újabb botrány pattant ki, a legnépszerűbb OpenSea piactéren többek közt youtuberek és influencerek neveivel, arcmásaival visszaélő kártyákat kezdett árulni egy ismeretlen.

A most már videójátékos körökből is kikerülő áldozatai között megtalálható többek közt Jim Sterling és Caddicarus, esetükben a YouTube-csatornáikra mutat az NFT-kben lévő link. Az internetes személyiségek természetesen nem adtak engedélyt a termékek létrehozására, az NFT-k készítője minimum szerzői jogsértést és képmással való visszaélést követett el.

Ennél sajnos van lejjebb, a többek közt játékíróként dolgozó Alanah Pearce-ről olyan NFT bukkant fel, amelyben nem csak felhasználták az egyik közösségi médiában megosztott fotóját, de még egy pornóoldal nevét is rátették, mintha annak a címlaplánya volna.

A Sterling és Caddicarus neveit és képeit ellopott illető egyébként nem válogatós, többek közt webhelyekre, zeneszámokra, híres személyek wikipédiás oldalaira mutató NFT-k is találhatóak az óriási arzenáljában.

Az ügyek kapcsán az OpenSea szóvivője elmondta, hogy a vállalat nem tolerálja a visszaéléseket, rendszeresen törölgeti a problémás tartalmakat, Pearce esetében a felhasználói fiókot is letiltotta. Egyelőre nem úgy tűnik, mintha a lépéseinek bármiféle gyakorlati jelentősége volna, a piactér úszik a csalások tengerében, a probléma pedig jó eséllyel csak a meghirdetni kívánt NFT-k előzetes átnézésével oldható meg.

Forrás: ORIGO

Tovább

Tippek

Erre kellene figyelni a vállalatoknak, ha fejleszteni szeretnének

IT

Az elmúlt hónapokban az IT világban megfigyelhető trendek alapján a 2022-es év elején sokkal nagyobb mértékben kell számolni a munkaerőhiánnyal és beszállítói nehézségekkel, mint az előző években, mely többek között a koronavírus okozta ellátási fennakadásoknak, valamint annak köszönhető, hogy a járvány kezdete óta sokan most látják elérkezettnek a pillanatot a munkahelyváltásra.

Ezeket az előjeleket elsősorban azoknak a cégeknek érdemes figyelembe venniük, amelyek az idei évben terveznek informatikai fejlesztést. A megfelelő időben történő felkészüléshez indokolt lehet akár az alapoktól újragondolni az éves gazdasági terveket. De mégis milyen szempontokat kell figyelembe venni egy IT projekt tervezésénél a zökkenőmentes megvalósítás érdekében? Borzák Péter az INSPYRE ügyvezető igazgatójának elemzéséből kiderül.

“Az első üzleti negyedév szokásos nehézségei, többek között a nagy felmondási hullám előjelei már most érzékelhetők, hiszen projekttől függően akár 30-40%-al is drágábbak lehetnek a fejlesztői költségek, mint más időszakokban. Ennek ellenére a legfontosabb projektek biztos megvalósításához érdemes lehet minél előbb elkülöníteni a szükséges erőforrásokat, elindítani a nélkülözhetetlen beszerzéseket, valamint elkezdeni toborozni új dolgozókat vagy megkötni a szerződéseket külsős fejlesztőkkel. A megfelelő tervezéssel a cégek könnyebben bebiztosíthatják magukat az első üzleti negyedévre.”

-emeli ki Borzák Péter, az INSPYRE ügyvezető igazgatója.

Munkaerő tekintetében, akár házon belül, akár házon kívül, a feladat kiszervezésével van betervezve a fejlesztés, ajánlott a gondos és körültekintő utánajárás a szakemberek tapasztalataival és korábbi munkáival kapcsolatban. Nagyon sokat számíthat, nem utolsó sorban pedig pénzt és időt lehet spórolni vele, ha a feljesztő dolgozott már korábban az adott iparágban.  Mivel a vállalatok általában abban az esetben rendelnek meg IT fejlesztéseket, ha automatizálni, innoválni, vagy digitalizálni szeretnének a területükön, ezért a fejlesztést végző csapatnak teljes egészében meg kell ismernie az adott iparágat és annak működési sajátosságait, eszköz és erőforrás igényét. Abban az esetben viszont, ha már dolgoztak korábban az adott szektorban, a jártasság hatására könnyebben képesek elkezdeni a fejlesztést, mellyel átlagosan 10-15%-ot is lehet spórolni időben és pénzben egyaránt.

Sokat számít, ha a fejlesztésre felkért szakemberek megismerik a projekthez kapcsolódó más feladatokat és azok felelőseit, hiszen ezzel is növelhető a hatékonyságuk, és a transzparencia segítségével akár átjárhatóság is teremthető a tevékenységek között.

Végül de nem utolsó sorban, ha egy vállalat már az egyeztetések alatt betekintést enged a saját cégkultúrájába, az jelentősen csökkentheti a későbbiekben az ebből fakadó félreértéseket. Mindenhol mások a keretek, míg bizonyos helyeken (pl. közlekedési vállalatoknál) a rendszerszintű működéshez elvárt hogy a dolgozók állandóan elérhetőek legyenek e-mailben vagy telefonon, és akár hétvégén is válaszoljanak a legfontosabb kérdésekre, addig ezt egyes IT csapatoknál a munkavállalói jogok megsértésének foghatják fel. Szintén sok múlik a döntéshozói szerepkörök tisztázásán és azon, hogy adott esetben. milyen szinten álló vezető szava a mérvadó. Ez utóbbi kijelölése különösen az ún. “lapos” hierarchiájú szervezeteknél okozhat gondokat. Mindezek előzetes egyeztetésével lényegesen megkönnyíthető és hatékonyabbá tehető az együttműködés bármilyen fejlesztési projekt ideje alatt.

“Ha egy tervezett projekt tekintetében a legtöbb fenti szempont érvényesül, akkor érdemes lehet az azt megvalósító szakembereknek hosszútávú együttműködési lehetőség felajánlani, hiszen ebből a vállalat és a partner is hosszú távon profitálhat.”

– fejezi be elemzését Borzák Péter.

Tovább

Tippek

Csak óvatosan a Google dokumentumok használatával!

google

Óvatosságra inti a netezőket a Nemzeti Kibervédelmi Intézet a Google Dokumentumokban elhelyezett megjegyzésekkel kapcsolatban, miután tavaly decemberben egy veszélyes adathalász trendet azonosítottak a biztonsági szakértők.

A kampány során csalók a Google Dokumentumok megjegyzés funkciójával, rendkívül egyszerű módon küldhetnek káros tartalmakat az áldozatoknak. Valójában már tavaly októberétől ismert ez a technika, amit bár a Google igyekezett időközben javítani, a cégnek mégsem sikerült teljes mértékben befoltozni a sebezhetőséget – írja az intézet.

Az Avanan fenyegetéselemző cég jelentése alapján a támadók Google dokumentumokat hoznak létre, amikhez megjegyzéseket fűznek az áldozatok megemlítésével (a „@” jellel). Ezután a Google automatikus értesítést küld a célszemélyeknek arról, hogy egy másik felhasználó megemlítette őket egy dokumentumban. A művelethez az sem szükséges, hogy a dokumentumot megosszák a célszeméllyel.

2021 decemberében egy új, veszélyes adathalász trendet azonosítottak, amely során a csalók a Google Dokumentumok megjegyzés funkciójával, rendkívül egyszerű módon küldhetnek káros tartalmakat az áldozatoknak. Valójában már tavaly októberétől ismert ez a technika, amit bár a Google igyekezett időközben javítani, a cégnek mégsem sikerült teljes mértékben befoltozni a sebezhetőséget.

Az Avanan fenyegetéselemző cég jelentése alapján a támadók Google dokumentumokat hoznak létre, amikhez megjegyzéseket fűznek az áldozatok megemlítésével (a „@” jellel). Ezt követően a Google automatikus értesítést küld a célszemélyek e-mailfiókjába, hogy egy másik felhasználó megemlítette őket egy dokumentumban. Mindehhez ráadásul az sem szükséges, hogy a dokumentum meg legyen osztva a célszeméllyel.

Az e-mailben szereplő megjegyzések káros hivatkozásokat is tartalmazhatnak, amelyek vírusos, vagy adathalász weboldalakra irányítják át az áldozatokat. Az értesítésekben ráadásul nem látható a csaló e-mail címe, csupán egy név jelenik meg, ami jelentősen megkönnyíti mások (például egy munkatárs) megszemélyesítését. A támadási módszer a Google Slide megjegyzéseinél is működik.

Az intézet ezért azt javasolja, hogy az ilyen, és ehhez hasonló támadások elkerülése érdekében a felhasználók óvatosan kezeljék a megjegyzések alapján generált értesítésekben érkező hivatkozásokat. Lehetőség szerint kérdezzünk rá a feladónál, hogy valóban tőle származik-e az üzenet.

Forrás: 24.hu

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss