1995-ben igazi szenzációnak számított a Microsoft 3D Movie Maker (3DMM) programja, amely lehetővé tette, hogy 3D-s objektumokat használva készítsenek filmeket. Mindez ugyanabban az évben volt, amikor – írja az ArsTechnica – az eredeti Toy Story bebizonyította, hogy teljes hosszúságú film készíthető 3D számítógépes animációval, így igazán nagy dolog volt, hogy olyan szoftvert lehetett telepíteni az otthoni számítógépre, amelyik ugyan durva, de kreatív 3D animációs filmeket tudott készíteni másodpercenként 6-8 képkocka sebességgel.
A Microsoft időről időre elérhetővé teszi régebbi programjai forráskódjait, és most a 3D Movie Maker került sorra. Mindezt Scott Hanselman, a Microsoft fejlesztői részlegének munkatársa jelentette be a Twitteren.
A kódot, mint kiderült, azért adták ki (a GitHubon), mert valaki kérte. Foone Turing még áprilisban kereste meg ez ügyben a Microsoftot, ugyanis kibővíteni és kiterjeszteni szerette volna a 3D Movie Maker forráskódját. Hanselman és a Microsoft nyílt forráskódú programok irodavezetője, Jeff Wilcox ezután a Microsoft jogi részlegével dolgozott a megvalósításon.
Bizonyára lesznek olyanok, akik örömmel veszik a hozzáférést, ugyanis a 3D Movie Makernek még mindig van egy kicsi, de aktív, lelkes felhasználói bázisa, amely még mindig ad ki, az ArsTechnica által csak „szürreálisnak” nevezett tartalmakat.
Azért érdemes lesz figyelembe venni a GitHub kapcsolódó figyelmeztetését is:
„Ez a projekt valószínűleg nem fog sikeresen felépülni modern hardver/szoftver alatt, de elkezdheti a fordítást, és megkaphatja a részlegesen befejezett binárisokat. Az ebben a tárban található forrásfájlok történelmi referenciaként szolgálnak, és statikusak lesznek, és ez a tár archiválva lesz. Nyugodtan bontsa ki ezt a repót (adattárat), és kísérletezzen.”