Tippek
Pakolási tippek különböző típusú autós nyaralásokhoz
Adrenalinfokozó kalandok, kempingezés a természetben, városi séták vagy napsütötte tengerpart: a nyaralás típusától függően változnak az autós utazást megelőző pakolás követelményei.
De mégis hogyan? A Semperit gumiabroncsgyártó négy klasszikus nyaralástípushoz ad pakolási javaslatokat és tippeket ahhoz, hogy mindenki biztonságosan és nyugodtan indulhasson útnak autójával.
Ha nyár van, akkor utazunk. Az előző két év nehézségei és kihívást okozó körülményei ellenére Európa lakosai továbbra sem tettek le arról, hogy utazzanak. Az autó már nem csak a családosok első számú közlekedési eszköze, amikor a vakáció megtervezése kerül szóba: az európaiak 55 százaléka autóval vág neki a nyári szabadságnak. Az utazás előtt azonban fontos, hogy megfelelően tároljuk a csomagjainkat az autóban. De hogyan lehet hatékonyan és biztonságosan megtölteni a csomagtartót, ami amúgy is mindig pont éppen kicsinek tűnik? A válasz a nyaralás típusától függ, mivel a különböző szabadidős tevékenységek különböző pakolási kihívásokkal járnak. Amíg a tengerpart szerelmesei nem hagyhatják otthon a fürdőruhájukat és az ekönyv olvasójukat, a szörfdeszka és a mountain bike az aktív kikapcsolódók számára elengedhetetlen. Az önellátó kempingező család nem indulhat el elektromos hűtőtáska nélkül, a városnézésért rajongóknak pedig minden eshetőségre fel kell készülniük.
Az adrenalinkereső kalandozók
A sportimádó nyaraló számára nem is kérdéses, hogy saját sportfelszerelésével indul útnak meghódítani a tengeri hullámokat vagy a következő alpesi hágót. Esetleg majd a helyszínen béreljen eszközt? Az adrenalinkalandoroknál ez szóba sem jöhet! De ez azt is jelenti, hogy minél nagyobb és ormótlanabb a sporteszköz, annál óvatosabban kell elpakolni – kivéve, ha megengedhetjük, hogy minden alkalommal a sportfelszereléshez igazítsuk autónk méretét, erre azonban nincs sok esély. A kisebb eszközöknek így mindenképp az autón belül van a helye, természetesen, ha még elfér tőle a többi csomag. Na de mi van akkor, ha egyszerre többen utazunk, és így a felszerelés mennyisége is növekszik? Ebben az esetben a csomagtartó valószínűleg már nem lesz elég. Ilyenkor például a klasszikus tetőcsomagtartó az ideális megoldás. Főleg az olyan testes sporteszközök, mint a kenuk vagy szörfdeszkák számára a legalkalmasabb ez a szállítási módszer, mivel alakjuk hasonló az autóéhoz. Az e-kerékpárokkal azonban legyünk óvatosak, az elektromos alkatrészek jelentősen megnövelik a kerékpár súlyát, ami így meghaladhatja a tető teherbírását. Általánosságban elmondható, hogy minden típusú kerékpár számára jobban megfelel a hátsó kerékpártartó. Ez a megoldás kisebb hatással van a vezethetőségre, mint a tetőn elhelyezett tárgyak, valamint a bicikliket is könnyebb rögzíteni és mozgatni. Az akkumulátorok viszont mindig maradjanak az autón belül. Végül pedig, amennyiben nem léptük túl a megengedett összsúlyt és megfelelünk mind a saját országunk, mind a választott úti cél törvényi előírásainak, nyugodtan megkezdhetjük az aktív kikapcsolódást.
A kempingezők
A kempingezők lehetnek nagyobb csoportok, családok, vagy akár csak párok, de azzal minden természetrajongó kiránduló pontosan tisztában van, hogy mi az, ami még befér az autóba, és mi az, ami már nem, illetve mindegyikük tapasztalt veteránja a csomagtartó-tetrisnek. Kiemelt figyelmet kell fordítani a csomagok súlyára, illetve a jármű minden szegletét maximálisan ki kell tölteni. A gyártók szerencsére egyre több high-tech megoldással állnak elő a hely- és súlytakarékos kempingfelszerelések érdekében, ami megkönnyíti a pakolást. Azok a kempingezők, akik hosszabb útra indulnak és az autópálya-pihenőkön is meg szeretnék csillogtatni tudásukat, még indulás előtt nézzenek utána az adott országban hatályos lakóautókra vonatkozó közlekedési szabályoknak. Például Svájcban a lakókocsik nem használhatják a háromsávos autópályák bal oldali sávjait. Emellett az utánfutó és a vontató jármű között egy további biztonsági csatlakozásnak is meg kell lennie, amelyet speciális fűzőlyukkal vagy konzollal kell rögzíteni, illetve azt a megoldást is elfogadják több helyen, ha a vontatókábel kerül külön rögzítésre az utánfutóhoz.
A városnézők
Kényelmes cipő a város felfedezéséhez, megfelelő ruha egy elegánsabb étteremben eltöltött vacsorához, és persze a csúcsminőségű fényképezőgép alapfelszerelést jelent azoknak, akik a klasszikus módon nyakukba akarnak venni egy várost. A városnézők a nyaralók világának kaméleonjai, hiszen nem bíznak semmit a véletlenre, és többnyire minden eshetőségre fel vannak készülve. Ideális esetben a kocsi feltörésének veszélyét is szem előtt tartják. Természetesen ezt nem lehet teljes biztonsággal megelőzni, de egy pár jó tanács megfogadásával minimálisra csökkenthető a kockázat. Kerüljük el a sötét sikátorokat, ahol bizonyítottan magasabb a bűnözési mutató, és ne hagyjuk értéktárgyainkat, papírjainkat, navigációs rendszereinket vagy okostelefonjainkat szem előtt a leparkolt autónkban.
Ugyanilyen odafigyelést illendő tanúsítani a célország speciális közlekedési szabályaira is. Ez nemcsak a városnézőkre vonatkozik, hanem mindenki másra is, akinek útja egy város történelmi belvárosába vezet, hiszen az ezekbe való behajtás gyakran külön díjfizetés után vagy engedély birtokában lehetséges. Olaszországban például tisztában kell lenni a Zona Traffico Limitato (ZTL) határaival. Előfordul, hogy az ilyen speciális megkötések ideiglenesen kerülnek felállításra, a népszerű nyaralóhelyeken éppen aktuális helyzethez igazítva. Például, bizonyos környezetvédelmi zónákban, például a Genfi-tó körüli városi területen egyedi ideiglenes behajtási és sebességkorlátozások lépnek hatályba, amennyiben a fokozott nyári forgalom következtében megemelkedik a légszennyezés szintje.
Jó tudni: ha segítségre van szükség a célország szabályainak bürokratikus dzsungelében való eligazodáshoz, számos autóklub és portál rendelkezésre áll, hogy releváns szolgáltatásokat és az országgal kapcsolatos információkat kínáljon.
A strandolók
Azoknak, akiknek a tengerpartért dobban meg a szívük, kevesebb szabályozást kell, hogy fejben tartsanak. Számukra az a legfontosabb, hogy autójukkal az álomstrandjukhoz lehető legközelebb tudjanak eljutni. Az, hogy a homok bekerül az autó belterébe, már szinte természetes velejárója a nyaralásnak. Azonban a levegővel töltött tárgyak, például matracok vagy egyéb felfújható játékok esetében egy fokkal jobban oda kell figyelni kis- és nagy vízrajongóknak egyaránt. Noha eredeti csomagolásukban általában könnyen kezelhetők és az odaúton probléma nélkül elférnek, a következőt szem előtt kell tartani, ahogy megérkezünk a nyaralás helyszínére: minél melegebb helyen parkol az autó, annál nagyobb az esély arra, hogy az adott tárgy – felfújva és a meleg autóban hagyva – felrobban. Ha direkt kevés csomaggal utazunk, mert szimplán csak ki szeretnénk élvezni a tengerpartot, akkor a csomagtér már inkább túl nagy, mint túl kicsi. Ilyenkor úgy akadályozhatjuk meg, hogy oda-vissza dülöngéljenek a csomagjaink, ha egy gumiszőnyeget teszünk alájuk.
A megfelelő felkészüléssel megalapozzuk a jó vakációt
Lehetsz strandoló, kalandor, kempingező vagy városnéző, amikor a kocsi megpakolására kerül szó, fontos előre végig gondolni, hogy mit kell mindenképp magunkkal vinni az utazásra. Gondolkoztál már azon, hogy a helyszínen bérelsz egy vadonatúj trendi SUP-ot vagy kerékpárokat az egész családnak? Vagy azon, hogy rákérdezel a kempingben, vagy a hotelben, hol vannak árnyékos helyek vagy szabad napernyők? Azt meg már mondani sem kell, hogy meg szoktad-e indulás előtt nézni a nyaralóhelyre vonatkozó időjárás jelentést, hogy tudd, milyen ruhát kell elcsomagolni.
Hogyan működik a csomagtartó-tetris?
Ha mindennel megvagy, van egy aranyszabály, ami minden vakáció-típusra igaz: a tárolóhelyeket és a lábterületet hagyd szabadon, a nehéz tárgyak kerüljenek alulra, és ne lépd túl a maximális teherbírást (ennek mértéke benne van az autó kézikönyvében). Ha még a bepakolás előtt minden csomagot az autó mellé raksz, segít átlátni a mennyiséget, és így lerövidül a csomagtartó-tetris játék. Továbbá oda kell még arra is figyelni, hogy a csomagok ne csúszkáljanak, illetve ne felejtsük el azt sem, hogy mekkora a csomagtér magassága.
Fontos, hogy minimalizáljuk a kockázatokat még az utazás megkezdése előtt: a gumiabroncs nyomását és a fényszórók pozícióját mindig a megemelkedett összsúlyhoz igazítva állítsuk be! Mivel a megfelelő guminyomás a modelltől függően változhat, ezen a téren az autógyártó honlapján megtalálható erről szóló részletes információ nyújthat segítséget.
A kesztyűtartóban, a tanksapkára, illetve az ajtókeretre felragasztott matricák is rövid tájékoztatást tudnak nyújtani az út során. Amennyiben még mindig nem vagyunk biztosak abban, hogy az autó beállításai helyesek-e, amikor teljesen megpakoltuk, ezt még mindig leellenőriztethetjük egy autószervizben.
Tippek
Ajándékötletek gépkezelőknek, akik olajszagban érzik otthon magukat
Van, akinek a munkagép nem csak eszköz. Az élet része. Aki reggel motorhangra ébredne, este pedig még megnézné a holnapi feladatokat a traktor vagy kotrógép mellett. Nekik nem elég egy sablonos ajándék. Ők azok, akiknek a szenvedélyéhez kell kapcsolódni, ha valódi örömet akarsz szerezni.
Ruházat, ami tükrözi, ki vagy
Egy igazi gépkezelő nem divatból hord pólót. Azért viseli, mert üzenni akar vele. A traktoros póló például klasszikus választás: egyszerű, mégis beszédes. De ott vannak a munkagépes motívumokkal díszített pulóverek, sapkák vagy épp kabátok is.
Legyen rajta egy markológép, egy kombájn, vagy akár egy rakodó – a gépkezelő tudni fogja, hogy ez róla szól. Ezek a ruhadarabok nemcsak kényelmesek, hanem erőt és identitást is adnak.
Modellek, amik nem csak gyerekeknek valók
Néha elég egy kis polcdísz, hogy a nap jobban induljon. Egy miniatűr markoló, lánctalpas dózer vagy traktor makett tökéletes választás lehet azoknak, akiknek a gépek többek egyszerű szerszámoknál.
- Részletes kidolgozású fémmodellek
- Összeszerelhető műanyag változatok
- Nosztalgikus hatású vintage munkagépek
A lényeg: legyen benne lélek. Mint abban az emberben, aki nap mint nap vezeti az igazit.
Bögrék, amik reggel is munkagépre hangolnak
Egy jól megválasztott bögre többet mond ezer szónál. Lehet rajta kotrógép, betonkeverő, traktor vagy bármilyen más jármű – a gépkezelő már az első kávéval ráhangolódik a napra.
A legjobbak azok a bögrék, amik személyesek. Névre szóló, vicces feliratú, vagy egy konkrét márkát, típust ábrázoló. Mert nem mindegy, milyen géppel dolgozik az ember – még akkor sem, ha csak egy bögrén van.
Hasznos, mégis személyes ajándékok
Ajándékozáskor sokan elfelejtik, hogy a praktikum és az érzelem nem zárják ki egymást. Pedig egy gépkezelő örül, ha olyasmit kap, amit tényleg használni tud – csak legyen benne valami plusz.
Néhány ötlet:
- Egyedi szerszámkészlet névgravírozással
- Terepre való termosz masszív kivitelben
- Kézzel faragott kulcstartó, egy kedvenc géptípussal
Ezek nemcsak hasznosak, hanem azt is mutatják: figyeltél rá, ismered, értékeled.
Kikapcsolódás gépüzemmódban
Egy hosszú nap után jól esik a pihenés – de sokszor a szenvedély akkor sem áll le. Ilyenkor jöhetnek a „gépüzemű” szabadidős ajándékok:
- Gépkezelős társasjáték vagy puzzle
- Munkagépes filmek, könyvek, magazinok
- Munkagépes poszterek, falinaptárak
Mert ami valakinek hobbi, az másnak életforma.
Ha olyan ajándékot keresel, ami igazán betalál, gondolj arra, hogy a gépkezelők nem a dolgokat szeretik – hanem amit azok képviselnek. Erőt, munkát, kitartást. Adj valamit, ami ezt fejezi ki, és nem nyúlhatsz mellé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Megérkezett a MICHELIN CrossClimate 3 Sport
Tíz évvel az első téli használatra is jóváhagyott nyári gumiabroncs bevezetése után a Michelin újabb merész lépést tesz előre a MICHELIN CrossClimate 3 Sport bevezetésével.
Ez az úttörő abroncs kifejezetten nagy teljesítményű sportautókhoz készült. Olyan piaci igényt elégít ki, amelyet eddig egyetlen gyártó sem célozott meg: egy nyári sportabroncs teljesítményét nyújtja, miközben biztonságos téli vezetésre is hitelesítve van.
Ideális nagy teljesítményű, benzin- vagy elektromos meghajtású sportautókhoz, ez az abroncs lehetővé teszi a jármű dinamikai képességeinek teljes kiaknázását egész évben, magabiztosságot és hosszú távú tartósságot biztosítva. Kiemelkedő teljesítményt nyújt – különösen kiváló nedves tapadást, amelyre megkapta a lehető legmagasabb, „A” besorolást –, valamint élvonalbeli innovációt kínál korszerű anyagokkal és gyártási technológiákkal, amelyek közül néhány közvetlenül a motorsportból származik. Ez az egyedülálló kombináció olyan eredményt ér el, amit korábban lehetetlennek tartottak: egy nyári sportabroncs teljesítményének ötvözését egy 3PMSF-tanúsítvánnyal rendelkező téli gumiabroncs képességeivel.
A havas hegycsúcs (három hegycsúcsból és egy hópehelyből álló) jelölés igazolja, hogy a gumiabroncs alkalmas téli körülmények között történő vezetéshez.
A MICHELIN CrossClimate Sport 2025. július 1-je óta elérhető 29 méretben, 205/40R18-tól 315/35R20-ig. 2026-ban további harminc méret bevezetése várható.
Az első OEM együttműködés az Alpine-nal
Az új Alpine A390-et a MICHELIN CrossClimate 3 Sport egyedi, a járműhöz igazított változatával szerelik fel, amelyen az „A39” megjelölés szerepel, jelezve a járműspecifikus fejlesztést.
Az Alpine a Dream Garage modellcsalád második tagjához a három jóváhagyott abroncsopció közül választotta a MICHELIN CrossClimate 3 Sportot. Ezt az új generációs járművet, amely sportosságot és kivételes agilitást ötvöz, 245/45 R20 103V XL méretű abroncsokkal szerelik.
A 3PMSF tanúsítvány igazolja, hogy a MICHELIN CrossClimate 3 Sport eddig példátlan módon felel meg a teljesítményszabványoknak, és optimális tapadást biztosít téli körülmények között, miközben az alábbiakat is nyújtja:
- Sportosság és vezetési precizitás minden évszakban.
- Kiváló nedves tapadást, a legmagasabb „A” besorolással.
„Az Alpine számára készült gumiabroncs tervezésekor különös figyelmet fordítottunk a jármű speciális tulajdonságaira. A valaha épített legnagyobb és legerősebb Alpine-hoz fejlesztett gumiabroncs a téli teljesítményt, az energiahatékonyságot, az optimális tapadást és a sportos visszajelzést ötvözi. Egyenletes teljesítményt nyújt, így a vezetők számíthatnak rá a teljes élettartama során. Az Alpine az első autógyártó, amely a vadonatúj MICHELIN CrossClimate 3 Sportot választotta. Meggyőződésünk, hogy ez megfelel a jármű követelményeinek, és a fogyasztók hosszú távú biztonság, egyszerűség és sportosság iránti elvárásainak. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Alpine bizalmat szavazott nekünk”
– magyarázza Serge Lafon, a Michelin OEM üzletágának igazgatója.
„Büszkén mondhatjuk, hogy a Michelin ismét forradalmasította a négy évszakos gumiabroncsok piacát az új MICHELIN CrossClimate3 Sport és az új MICHELIN CrossClimate 3 modellekkel. A fejlesztések hatására megnövekedett teljesítménynek köszönhetően a MICHELIN CrossClimate3 Sport jelenleg egyedülálló ajánlat a piacon, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy mindenhol, bármilyen körülmények között élvezhessék sportautójukat”
– emelte ki Lidia Handoreanu, a Michelin Magyarországért, Balkánért, Balti-államokért, Ukrajnáért és Közép-Ázsiáért felelős marketingigazgatója.
Az első díj
Egy hete, 2025. július 3-án a MICHELIN CrossClimate 3 Sport elnyerte első jelentős iparági elismerését: a 2025-ös „Ze Technológiai Innovációs Díjat”, amelyet 200 autóipari szakember előtt adtak át.
A díjat iparági szakértőkből, autós újságírókból és autós szervezetek képviselőiből álló zsűri ítélte oda, amely a Michelin innovációs képességeit emelte ki, elismerve ezzel a jelentős előrelépést a gyorsan növekvő négy évszakos gumiabroncs-piacon, amely mára a piac 37%-át teszi ki.
„A zsűri a MICHELIN CrossClimate 3 Sportot azért tüntette ki, mert új szegmenst nyitott meg: egy olyan négyévszakos abroncsot, amelyet kifejezetten sportautók vezetőinek terveztek, akik egész évben szeretnék élvezni a négyévszakos abroncs előnyeit, a teljesítmény- vagy biztonság elvesztése nélkül”
– emelte ki Dominique Stempfel, a Francia Abroncsipari Szövetség (Syndicat du Pneu) elnöke.
Ezzel az innovációval a Michelin megerősíti úttörő és vezető szerepét a négy évszakos abroncsok piacán.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Több lányt tudományos pályára!
Június közepén háromnapos táborral zárult le a Smartiz oktatási program hetedik évada, melynek során egy osztálynyi diáklány kapott támogatást ahhoz, hogy egy támogató közegben kipróbálja magát a programozásban, elmélyítse matematikai tudását. A Morgan Stanley és a Nők a Tudományban Egyesület (NATE) programjában immár összesen több mint 150 lány vett részt hét év alatt. Azt minden résztvevő megerősítette, hogy fejlődött a logikus gondolkodása és nőtt az önbizalma és sokan közülük a STEM-területeken (természettudomány, informatika, mérnöki tudományok és matematika) folytatták tanulmányaikat. A programra legközelebb szeptemberben lehet jelentkezni.
A STEM-területekhez (természettudomány, informatika, mérnöki tudományok és matematika) szükséges készségek nemtől függetlenek – mégis, ma még túlnyomórészt férfiak dominálják ezeket a pályákat. Az Eurostat friss adatai szerint Magyarország az utolsók között van az EU-ban a női tudósok és mérnökök arányát tekintve: a tudományos és mérnöki munkakörökben dolgozók mindössze 30,7%-a nő, miközben az EU-átlag 41%, és vannak országok, ahol már eléri az 50%-ot. Az aránytalanság mögött nem a képességek hiánya áll, hanem gyakran a példaképek, a megerősítés és a lehetőségek hiánya. Ezen változtatna a Smartiz program, amely hetedik éve hozza közelebb a középiskolás lányokat a matematika és programozás világához.
Várják a tehetségeket az ország minden szegletéből
A Smartiz 2018-ban indult a Morgan Stanley 3000 főt foglalkoztató budapesti informatikai és elemzőközpontja, valamint a Nők a Tudományban Egyesület (NATE) közös kezdeményezéseként. A cél azóta is változatlan: hozzásegíteni a 10. évfolyamos lányokat ahhoz, hogy meglássák a helyüket a STEM-területeken. A programban minden évfolyamban 22 lány vehet részt, és mivel 2020 óta a heti foglalkozások túlnyomó többsége online zajlik, így Magyarország bármely szegletéből lehet csatlakozni. Az élményt személyes készségfejlesztő workshopok, csapatépítők, nyitó- és záróesemények, valamint egy háromnapos nyári tábor egészíti ki, ami egyben az évzáró is – ezt tartották múlt héten a Morgan Stanley budapesti irodájában.
Játszva tanulnak
Az idei tanévben a diákok nemcsak programozási projekten dolgoztak párban, hanem önálló matematikai kutatást is végeztek – például olyan játékok matematikai struktúráját vizsgálták, mint a Hanoi tornyai, a szudoku vagy a népszerű Dobble társasjáték, de elmélyültek a rejtjelek algoritmusaiban is. Munkájukat páronként két-két mentor segítette a Morgan Stanley munkatársai közül, akik közül a legtöbben mérnökök, informatikusok, adattudósok. A mentorok közel fele női szakember volt, így személyes példájukon is bemutatták a lányoknak, milyen karrierlehetőségek állnak nyitva előttük. A diákok a program két féléve során nemcsak technikai tudást, hanem önálló gondolkodást, komplex problémamegoldást, kommunikációs és prezentációs készségeket is elsajátítottak.
Logikus gondolkodás és életre szóló barátságok
„Hiszünk abban, hogy a tudomány és technológia nem a kiválasztottaké – hanem minden kíváncsi és nyitott fiatal számára elérhető lehet. És abban is hiszünk, hogy lebontható a sztereotípia, hogy ez a terület inkább a fiúké, és minden olyan lány is kiteljesedhet ezeken a pályákon, aki érdeklődést mutat a matematika vagy épp a programozás iránt. Egy jó mentor, egy támogató közösség, és egy élményszerű tananyag sokszor épp elég ahhoz, hogy valaki elinduljon ezen az úton – mondta el Boros Réka, a Morgan Stanley informatikai részlegének munkatársa, a Smartiz szakmai vezetője.
Hozzátette: „A résztvevők visszajelzései szerint a program segít eligazodni a pályaválasztás útvesztőiben. Volt, aki mérnöki vagy orvosi pályára készül, más a családi vállalkozáshoz csatlakozna, de van, aki már azt is tudja, hogy informatikusként, azon belül is kibernyomozóként akar majd dolgozni. De még azok is, akik végül nem programozói pályára mennek, hasznos készségekkel és szemléletmóddal távoznak, fejlődött a logikus gondolkodás és a csapatmunka iránti affinitásuk, és életre szóló barátságok is szövődtek a lányok között.”
“Határozott célunk, hogy a fiatalok bátran és magabiztosan induljanak el a STEM területek irányába – mondta el Hódosy Lucia, a Nők a Tudomány Egyesület munkatársa. – Fontosnak tartjuk, hogy ne a társadalmi vagy családi elvárásokat követve, hanem a saját tapasztalataik és élményeik alapján hozzák meg a döntést: merre tanulnak tovább. A tudomány, a technológia, a matematika és a mérnöki pálya végtelenül szép és izgalmas – szeretnénk elérni, hogy az ebben rejlő óriási lehetőséget a fiatal lányok is észrevegyék. Büszkék vagyunk, hogy a Morgan Stanley-vel működhetünk együtt, ahol szintén fontos a lányok bátorítása a STEM pályák irányába. Öröm számunkra, hogy a 7 évvel ezelőtt életre keltett Smartiz programnak köszönhetően a részt vevő lányok kapcsolatba lépnek a STEM szakmákban dolgozó nőkkel és férfiakkal, úgy tekinthetnek ezekre a karrierekre, mint maguk számára is izgalmas és reális lehetőségekre, ezzel együtt a STEM területek izgalmas világát is felfedezhetik.”
Matematikai olimpia és virtuális tábor: középpontban az informatikus lányok
A Morgan Stanley számára a Smartiz nem elszigetelt projekt, hanem egy szélesebb küldetés része. A vállalat évek óta főszponzora az Európai Lányok Matematikai Olimpiáján (EGMO) induló magyar csapatnak, és olyan kezdeményezéseket is támogat, mint a Codecool vagy a Girls Who Code virtuális tábor, amelybe Európa, a Közel-Kelet és Afrika országaiból érkeztek diákok. A Smartiz idén is szerepelt az Edison100 listán, amely Magyarország száz legígéretesebb és legjövőbarátabb ifjúságfejlesztő programját gyűjti össze. A Morgan Stanley hat éve támogatja a sakktörténet legjobb női játékosa, Polgár Judit Világsakkfesztiválját is.
„A STEM-oktatás iránti elkötelezettségünk nem légből kapott: a Morgan Stanley budapesti irodájában számos karrierlehetőséget biztosít az ilyen területeken végzett szakemberek számára, és nemcsak az informatikában, hanem a pénzügy vagy a kockázatmenedzsment területén is – mondta el Boros Réka. – Informatikus kollégáink a világ egyik legnagyobb bankjának fejlesztenek úttörő digitális megoldásokat a banki tranzakciókat kiszolgáló infrastruktúra vagy épp a pénzügyi tanácsadók munkáját segítő mesterséges intelligencia területén, és nagy büszkeség, hogy már üdvözölhettünk a Smartiz-programot elvégző lányt népszerű gyakornoki programunkban is.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Mozgásban6 nap ago
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
-
Gazdaság2 hét ago
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
-
Gazdaság2 hét ago
Megjelent az Otthon Start jogszabálytervezete
-
Okoseszközök2 hét ago
TOP 10+1 vezeték nélküli fülhallgató: melyiket érdemes megvenni 2025-ben?
-
Ipar2 hét ago
Nemzetközi díjat nyert a magyar mérnökök digitális tervezése
-
Tippek2 hét ago
Schrödinger növénye: nem tudjuk, él-e, amíg ki nem nyitjuk a csomagot
-
Ipar3 nap ago
Hazai cég biztosít automata raktárrendszert egy amerikai gyárnak
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai partnerséget kötött a 4iG és az IAI a Spacecom adósságrendezésére