Tippek
Pakolási tippek különböző típusú autós nyaralásokhoz
Adrenalinfokozó kalandok, kempingezés a természetben, városi séták vagy napsütötte tengerpart: a nyaralás típusától függően változnak az autós utazást megelőző pakolás követelményei.
De mégis hogyan? A Semperit gumiabroncsgyártó négy klasszikus nyaralástípushoz ad pakolási javaslatokat és tippeket ahhoz, hogy mindenki biztonságosan és nyugodtan indulhasson útnak autójával.
Ha nyár van, akkor utazunk. Az előző két év nehézségei és kihívást okozó körülményei ellenére Európa lakosai továbbra sem tettek le arról, hogy utazzanak. Az autó már nem csak a családosok első számú közlekedési eszköze, amikor a vakáció megtervezése kerül szóba: az európaiak 55 százaléka autóval vág neki a nyári szabadságnak. Az utazás előtt azonban fontos, hogy megfelelően tároljuk a csomagjainkat az autóban. De hogyan lehet hatékonyan és biztonságosan megtölteni a csomagtartót, ami amúgy is mindig pont éppen kicsinek tűnik? A válasz a nyaralás típusától függ, mivel a különböző szabadidős tevékenységek különböző pakolási kihívásokkal járnak. Amíg a tengerpart szerelmesei nem hagyhatják otthon a fürdőruhájukat és az ekönyv olvasójukat, a szörfdeszka és a mountain bike az aktív kikapcsolódók számára elengedhetetlen. Az önellátó kempingező család nem indulhat el elektromos hűtőtáska nélkül, a városnézésért rajongóknak pedig minden eshetőségre fel kell készülniük.
Az adrenalinkereső kalandozók
A sportimádó nyaraló számára nem is kérdéses, hogy saját sportfelszerelésével indul útnak meghódítani a tengeri hullámokat vagy a következő alpesi hágót. Esetleg majd a helyszínen béreljen eszközt? Az adrenalinkalandoroknál ez szóba sem jöhet! De ez azt is jelenti, hogy minél nagyobb és ormótlanabb a sporteszköz, annál óvatosabban kell elpakolni – kivéve, ha megengedhetjük, hogy minden alkalommal a sportfelszereléshez igazítsuk autónk méretét, erre azonban nincs sok esély. A kisebb eszközöknek így mindenképp az autón belül van a helye, természetesen, ha még elfér tőle a többi csomag. Na de mi van akkor, ha egyszerre többen utazunk, és így a felszerelés mennyisége is növekszik? Ebben az esetben a csomagtartó valószínűleg már nem lesz elég. Ilyenkor például a klasszikus tetőcsomagtartó az ideális megoldás. Főleg az olyan testes sporteszközök, mint a kenuk vagy szörfdeszkák számára a legalkalmasabb ez a szállítási módszer, mivel alakjuk hasonló az autóéhoz. Az e-kerékpárokkal azonban legyünk óvatosak, az elektromos alkatrészek jelentősen megnövelik a kerékpár súlyát, ami így meghaladhatja a tető teherbírását. Általánosságban elmondható, hogy minden típusú kerékpár számára jobban megfelel a hátsó kerékpártartó. Ez a megoldás kisebb hatással van a vezethetőségre, mint a tetőn elhelyezett tárgyak, valamint a bicikliket is könnyebb rögzíteni és mozgatni. Az akkumulátorok viszont mindig maradjanak az autón belül. Végül pedig, amennyiben nem léptük túl a megengedett összsúlyt és megfelelünk mind a saját országunk, mind a választott úti cél törvényi előírásainak, nyugodtan megkezdhetjük az aktív kikapcsolódást.
A kempingezők
A kempingezők lehetnek nagyobb csoportok, családok, vagy akár csak párok, de azzal minden természetrajongó kiránduló pontosan tisztában van, hogy mi az, ami még befér az autóba, és mi az, ami már nem, illetve mindegyikük tapasztalt veteránja a csomagtartó-tetrisnek. Kiemelt figyelmet kell fordítani a csomagok súlyára, illetve a jármű minden szegletét maximálisan ki kell tölteni. A gyártók szerencsére egyre több high-tech megoldással állnak elő a hely- és súlytakarékos kempingfelszerelések érdekében, ami megkönnyíti a pakolást. Azok a kempingezők, akik hosszabb útra indulnak és az autópálya-pihenőkön is meg szeretnék csillogtatni tudásukat, még indulás előtt nézzenek utána az adott országban hatályos lakóautókra vonatkozó közlekedési szabályoknak. Például Svájcban a lakókocsik nem használhatják a háromsávos autópályák bal oldali sávjait. Emellett az utánfutó és a vontató jármű között egy további biztonsági csatlakozásnak is meg kell lennie, amelyet speciális fűzőlyukkal vagy konzollal kell rögzíteni, illetve azt a megoldást is elfogadják több helyen, ha a vontatókábel kerül külön rögzítésre az utánfutóhoz.
A városnézők
Kényelmes cipő a város felfedezéséhez, megfelelő ruha egy elegánsabb étteremben eltöltött vacsorához, és persze a csúcsminőségű fényképezőgép alapfelszerelést jelent azoknak, akik a klasszikus módon nyakukba akarnak venni egy várost. A városnézők a nyaralók világának kaméleonjai, hiszen nem bíznak semmit a véletlenre, és többnyire minden eshetőségre fel vannak készülve. Ideális esetben a kocsi feltörésének veszélyét is szem előtt tartják. Természetesen ezt nem lehet teljes biztonsággal megelőzni, de egy pár jó tanács megfogadásával minimálisra csökkenthető a kockázat. Kerüljük el a sötét sikátorokat, ahol bizonyítottan magasabb a bűnözési mutató, és ne hagyjuk értéktárgyainkat, papírjainkat, navigációs rendszereinket vagy okostelefonjainkat szem előtt a leparkolt autónkban.
Ugyanilyen odafigyelést illendő tanúsítani a célország speciális közlekedési szabályaira is. Ez nemcsak a városnézőkre vonatkozik, hanem mindenki másra is, akinek útja egy város történelmi belvárosába vezet, hiszen az ezekbe való behajtás gyakran külön díjfizetés után vagy engedély birtokában lehetséges. Olaszországban például tisztában kell lenni a Zona Traffico Limitato (ZTL) határaival. Előfordul, hogy az ilyen speciális megkötések ideiglenesen kerülnek felállításra, a népszerű nyaralóhelyeken éppen aktuális helyzethez igazítva. Például, bizonyos környezetvédelmi zónákban, például a Genfi-tó körüli városi területen egyedi ideiglenes behajtási és sebességkorlátozások lépnek hatályba, amennyiben a fokozott nyári forgalom következtében megemelkedik a légszennyezés szintje.
Jó tudni: ha segítségre van szükség a célország szabályainak bürokratikus dzsungelében való eligazodáshoz, számos autóklub és portál rendelkezésre áll, hogy releváns szolgáltatásokat és az országgal kapcsolatos információkat kínáljon.
A strandolók
Azoknak, akiknek a tengerpartért dobban meg a szívük, kevesebb szabályozást kell, hogy fejben tartsanak. Számukra az a legfontosabb, hogy autójukkal az álomstrandjukhoz lehető legközelebb tudjanak eljutni. Az, hogy a homok bekerül az autó belterébe, már szinte természetes velejárója a nyaralásnak. Azonban a levegővel töltött tárgyak, például matracok vagy egyéb felfújható játékok esetében egy fokkal jobban oda kell figyelni kis- és nagy vízrajongóknak egyaránt. Noha eredeti csomagolásukban általában könnyen kezelhetők és az odaúton probléma nélkül elférnek, a következőt szem előtt kell tartani, ahogy megérkezünk a nyaralás helyszínére: minél melegebb helyen parkol az autó, annál nagyobb az esély arra, hogy az adott tárgy – felfújva és a meleg autóban hagyva – felrobban. Ha direkt kevés csomaggal utazunk, mert szimplán csak ki szeretnénk élvezni a tengerpartot, akkor a csomagtér már inkább túl nagy, mint túl kicsi. Ilyenkor úgy akadályozhatjuk meg, hogy oda-vissza dülöngéljenek a csomagjaink, ha egy gumiszőnyeget teszünk alájuk.
A megfelelő felkészüléssel megalapozzuk a jó vakációt
Lehetsz strandoló, kalandor, kempingező vagy városnéző, amikor a kocsi megpakolására kerül szó, fontos előre végig gondolni, hogy mit kell mindenképp magunkkal vinni az utazásra. Gondolkoztál már azon, hogy a helyszínen bérelsz egy vadonatúj trendi SUP-ot vagy kerékpárokat az egész családnak? Vagy azon, hogy rákérdezel a kempingben, vagy a hotelben, hol vannak árnyékos helyek vagy szabad napernyők? Azt meg már mondani sem kell, hogy meg szoktad-e indulás előtt nézni a nyaralóhelyre vonatkozó időjárás jelentést, hogy tudd, milyen ruhát kell elcsomagolni.
Hogyan működik a csomagtartó-tetris?
Ha mindennel megvagy, van egy aranyszabály, ami minden vakáció-típusra igaz: a tárolóhelyeket és a lábterületet hagyd szabadon, a nehéz tárgyak kerüljenek alulra, és ne lépd túl a maximális teherbírást (ennek mértéke benne van az autó kézikönyvében). Ha még a bepakolás előtt minden csomagot az autó mellé raksz, segít átlátni a mennyiséget, és így lerövidül a csomagtartó-tetris játék. Továbbá oda kell még arra is figyelni, hogy a csomagok ne csúszkáljanak, illetve ne felejtsük el azt sem, hogy mekkora a csomagtér magassága.
Fontos, hogy minimalizáljuk a kockázatokat még az utazás megkezdése előtt: a gumiabroncs nyomását és a fényszórók pozícióját mindig a megemelkedett összsúlyhoz igazítva állítsuk be! Mivel a megfelelő guminyomás a modelltől függően változhat, ezen a téren az autógyártó honlapján megtalálható erről szóló részletes információ nyújthat segítséget.
A kesztyűtartóban, a tanksapkára, illetve az ajtókeretre felragasztott matricák is rövid tájékoztatást tudnak nyújtani az út során. Amennyiben még mindig nem vagyunk biztosak abban, hogy az autó beállításai helyesek-e, amikor teljesen megpakoltuk, ezt még mindig leellenőriztethetjük egy autószervizben.
Tippek
A hó végéig még elérhetők az ajándék LEGO utalványok a HONOR Magic7 széria mellé
A HONOR LEGO ajánlatai még mindig élnek, és ezt demonstrálják az újabb videók.
A LEGO kreatív termékeinek fotózására tökéletesek a HONOR Magic7 készülékek, a HONOR Magic7 Lite pedig kifejezetten strapabíró is – sőt, a cég extra kedvezményt is kínál a vásárlások mellé.
A HONOR két új videója a HONOR Magic7 széria erősségeit emeli ki. Az első a HONOR Magic7 Lite strapabíróságára összpontosít, amely 2m-es magasságról is leeshet anélkül, hogy sérülne. Legyen szó intenzív LEGO-zásról, vagy a játék közbeni figyelmetlenségről, a telefon bírja a gyűrődést.
A második a HONOR Magic7 Pro 100x-os zoom készségeit helyezi előtérbe, amellett, hogy szemlélteti a Magic Portal 2.0-ban rejlő lehetőségeket. Ha kiszúrunk egy izgalmas LEGO terméket – legyen az valaki kezében, vagy elhelyezve a távolban –, a telefonnal remek képet készíthetünk róla, majd rákereshetünk a termékre, hogy mi is megszerezhessük magunknak.
A promó keretein belül a HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár március 31-éig – a készlet erejéig. Emellett a HONOR Magic7 széria tagjai féléves extra garanciával szerezhetők be.
További információk a HONOR holnapján: https://www.honor.com/hu/
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Tippek
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
Gyakoribb ellenőrzések, a régi berendezések cseréje és újak telepítése, megfelelő védelem kialakítása szakértő bevonásával – ezekkel az intézkedésekkel védekezik a Schneider Electric felmérése során megkérdezett vállalkozások többsége az elektromos berendezések és a hálózat meghibásodásából adódó elektromos tüzek ellen.
A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt években túl sokat nem fordítottak erre a választ adó cégek, pedig több esetben is milliós károkat okoztak ilyen jellegű incidensek. A Schneider Electric az érzékelőktől kezdve a védelmet biztosító eszközökön át az adatokat feldolgozó és a kockázatokat jelző szoftverekig átfogó, integrált megoldást kínál a vállalkozások számára az elektromos tüzek ellen.
Magyarországon évente mintegy 500 ipari tűzeset történt, amelyekben közel ezren haltak, vagy sérültek meg. A statisztikákban az ugyan nem szerepel, hogy ezek között milyen arányban voltak az elektromos tüzek, de a Schneider Electric friss, saját vállalatai ügyfelei körében végzett felmérése alapján az elektromos berendezések vagy hálózatok okozta meghibásodások egyáltalán nem számítanak ritkának a hazai cégeknél, igaz szerencsére csak az esetek kis részében történt eddig komolyabb kár.
A kérdőívet kitöltő társaságok 58,8 százalékánál még soha nem történt elektromos berendezés vagy hálózat okozta meghibásodás, 41,2 százaléknál viszont néhány alkalommal már előfordult ilyen. Ahol voltak ilyen incidensek, azoknál túlnyomó többségében (88 százalék) egyáltalán nem volt, vagy csak minimális mértékű volt a kár. A válaszadók 9 százaléka jelezte, hogy több millió forintos kár keletkezett ilyen probléma miatt, 3 százalék pedig arról számolt be, hogy elektromos tűz keletkezett, és teljesen leégett az érintett egység.
Ahol már volt elektromos berendezés vagy hálózat meghibásodása miatt elektromos tűz, ott az esetek 18 százalékában zárlatos, hibás eszköz okozta azt. Az érintett vállalatok 3 százaléka jelezte, hogy áramszünet/karbantartás utáni visszakapcsolás miatt keletkezett tűz. A válaszadók közel négyötödének nem volt információja arról, hogy mi okozta ilyen helyzetben az elektromos tüzet.
A jövőbeni elektromos tüzek elkerülése érdekében 44 százalék döntött úgy, hogy gyakrabban ellenőrzik a berendezéseket és a hálózatot. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy lecserélték a régi berendezéseket és új eszközöket telepítettek, 18 százalék számolt be arról, hogy szakember bevonásával a legmegfelelőbb védelmet építették ki. A kérdőívet kitöltők 15 százalékánál pedig képzést tartottak a munkatársaknak az elektromos tüzek lehetséges okairól, valamint a kockázatok csökkentéséről.
A kutatásból viszont az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban túl sokat nem költöttek az elektromos tüzek elleni védekezésre a vállalatok. A helyzet felmérését nehezíti ugyanakkor, hogy a válaszadók jóval több mint felének nem volt információja arról, hogy az elmúlt öt évben mennyit szánt erre a célra vállalata. Közel 18 százalék jelezte azt, hogy semennyit nem fordítottak az elektromos tüzek elleni védekezésre. A válaszadók 15 százalékánál 50 és 500 ezer forint közötti összeget szántak erre a célra az utóbbi öt évben. Egyaránt 3-3-3 százalék jelezte, hogy 500 ezer és 1 millió, 1 és 3 millió, illetve 3 millió forintnál többet fordítottak erre a célra.
Az elektromos tüzek elleni védelmet biztosító eszköz, berendezések kiválasztása kapcsán a legtöbben a funkciókat és a műszaki paramétereket veszik figyelembe, a megkérdezettek közel háromnegyede jelezte ezt. Hat százalék a gyártó és a márka ismertsége alapján választana, míg 21 százalék szakemberre bízná a döntést.
A tűzvédelmi előírások, szabályozások betartása rendkívül fontos, nem csupán a jogszabályi megfelelés, de az emberi élet védelme, a berendezések, épületek megóvása és a termelés folyamatossága miatt is. A Schneider Electric kérdőívét kitöltő cégek több mint fele az interneten tájékozódik az aktuális szabályozásról, de szintén magas azok aránya (35 százalék), akik szakmai fórumokon szerzik be a friss információkat. Konferenciákon, illetve előadásokon egyaránt 6-6 százalék tájékozódik a legújabb előírásokról.
„A mostani felmérésünkből is látszik, hogy szerencsére viszonylag ritkán okoznak igazán komoly problémákat az elektromos meghibásodások és az ezek miatt keletkező tüzek, viszont, ha megtörténik a baj, az sokmilliós kárral járhat. A Schneider Electric átfogó, integrált megoldást kínál a hazai vállalkozások számára az elektromos tüzek elleni védekezéshez. Ez magában foglalja az érzékelőket, ilyenek például a HeatTag okos kábel túlmelegedés érzékelők. Ide tartoznak még a tűzvédelmi berendezések, mint az ívzárlat-védelmi készülékek, amelyek mind moduláris formában az Acti9 termékcsaládunkban, mind kis- és nagyfeszültségű megoldásként a PowerLogic berendezéscsaládban érhetők el. Szintén az integrált megoldás részét képezik az adatokat feldolgozó és a kockázatokat előre jelző EcoStruxure szoftverek. Emellett fontos megemlíteni a komplett, ÉMI hő- és füstelvezetési minősítéssel rendelkező EcoStruxure Building Operation épületautomatika rendszerünket, melynek része a DDC kínálatunk, és a szintén ÉMI minősítésű M340 és M241-es PLC-k, kiegészítve az Altivar 212 frekvenciaváltó családunkkal és HMI készülékekkel, melyekkel komplex hő- és füstelvezetési feladatokat lehet megoldani”
– mutatott rá Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
A több mint kétszeres hitelpiaci bővülés és a növekvő tranzakciószám folytán történelmi rekordokat dönt az ingatlanpiac, a megfizethetőség azonban nehezíti a lakáshoz jutást – hangzott el az ingatlanszektor egyik legnagyobb eseményén, az OC Summit 2025 Hálózati Csúcstalálkozó és Díjátadó kerekasztal-beszélgetésén, amelyen Nagygyörgy Tibor, Becsei András és Kosztolánczy György elemezte az ingatlanpiac jelenét és jövőjét.
A beszélgetés során Nagygyörgy Tibor, a Biggeorge Holding tulajdonosa, a Biggeorge Property alapító vezérigazgatója kiemelte, hogy a piaci előzménytörténetek is fontosak a mai folyamatok árnyalásához:
„Vissza kell tekinteni a korábbi történésekre, a 2022-es választásokat megelőző időszakra, amikor a kormány intézkedései növelték az emberek bizalmát és jó érzését”
– fogalmazott a szakember.
A vezérigazgató elmondta: a nagyon komoly pénzügyi támogatások, mint az szja-visszatérítés, vagy a Zöld Otthon Program óriási keresletet generált a lakáspiacon. Amikor viszont 2023-ban ezek az ösztönzők kikerültek a rendszerből, részben azért, mert az orosz-ukrán háború nyomán kialakuló energiakrízis miatt inflációs sokkot kapott a gazdaság, ráadásul az állampapírok hozama is drasztikusan emelkedett, ez a kettős hatás lényegében elszívta a befektetői keresletet. A hitelek kamatai magasra emelkedtek, csökkent a kereslet, ami 2024 közepéig tartott, mondta a szakember, egyúttal megjegyezte: a harmadik negyedévtől már egy nominálisan szintet tartó árszínvonal alakult ki, miközben a kamatok is kedvezőbbek lettek. Az állampapírhozam csökkenése miatt a befektetők újra a lakáspiac felé fordultak, így a tavalyi utolsó negyedévtől az idei év jelenlegi időszakáig egy valóban túlfűtött és nagyon likvid piac alakult ki, mondta Nagygyörgy Tibor.
„Egy évvel ezelőtt jóval pesszimistábbak voltunk”
– tekintett vissza Becsei András, a Magyar Bankszövetség alelnöke, az OTP vezérigazgató-helyettese, aki kijelentette: a várakozásoknál sokkal jobb számokat hozott a tavalyi év, így a szektor dübörögve nyitotta az évet. A tranzakciószám nőtt, a hitelpiac történelmi rekordokat döntött:
„Csak a nagyságrendek érzékeltetésére: a lakáshitelpiacon a 2023-as évhez képest több mint kétszeres volt a kereslet”
– mondta. A lejáró vagy kamatfordulóhoz érő állampapírok tőkéje vagy kamata várakozásaink szerint kisebb arányban, de még így is nagy volumenben jelentős befektetési keresletként jelenhet meg az ingatlanpiacon.
„Akik számítottak arra, hogy február-márciusban nagyobb összeghez jutnak, azok már tavaly októberben megjelentek a piacon és elkezdtek nézelődni”
– érzékeltette a legfrissebb folyamatokat Kosztolánczy György, az Otthon Centrum Holding vezérigazgatója.
Úgy vélte, jelentős azoknak a száma, akik ismét az állampapír-vásárlás mellett voksoltak, ugyanakkor valószínűsítette, hogy folyamatosan bővül majd az ingatlanpiacra visszatérők száma is. Megerősítette, a tavalyi extra jó év volt az ingatlanpiacon, annak ellenére, hogy a tranzakciószám nem volt kiugróan magas. A KSH nagyságrendileg 135-138 ezer tranzakciót valószínűsített, ami messze van minden idők legerősebb évétől.
„Idén ennél is jobb évet várunk, 150-160 ezres tranzakciószámot is elérhetőnek tartunk”
– mondta a vezérigazgató.
Nagygyörgy Tibor emlékeztetett arra, hogy idén 8-9 százalékos reálbér-növekedést jósolnak az elemzők, ami plusz löketet jelenthet a piacon.
„Az új építésű lakáspiacon egyértelműen látjuk, hogy a mi projektjeinknél a befektetési célú vásárlók dominálnak a közép- és felsőkategóriás ingatlanok esetében, ahol nagyjából 75-80 százalék az arányuk. Ez is mutatja, hogy van egy plusz kereslet a befektetők részéről.”
– összegezte. A lakóingatlan-fejlesztési szegmens piacvezető cégcsoportjának elsőszámú vezetője szerint a megfizethetőség és a reálbérek emelkedése együttesen fogja meghatározni a jövőben a piacot.
A hitelkamatok várható alakulásáról Becsei András azt mondta: 2022-ben egy alapvetően jó piac volt az 1200 milliárd forintos hitelkihelyezéssel, ami aztán lecsökkent 600 milliárd forintra. Tavaly viszont visszapattant a hitelpiac 1350 milliárdra, ami több mint kétszeres növekedés. Szerinte elképzelhető, hogy idén 1700 milliárd forintra bővül a hitelpiac. „Most olyan történelmi pillanat van, amikor a hitelt felvevő magánember ugyanannyiért tud forráshoz jutni, mint a magyar állam, ami nagyon ritkán fordul elő piaci körülmények között.” Ugyanakkor kijelentette: a hazai és a nemzetközi folyamatok tükrében nem számít arra, hogy a jelenleginél lejjebb menne a kamatszint.
Kosztolánczy György egyetértett ezzel, és nem tanácsolta, hogy erre várjanak az ügyfelek:
„Az elmúlt tíz évben gyakorlatilag majdnem minden nap igaz volt ez a mondás, és az ügyfeleket most kell igazán segíteni a döntéshozatalban: aki kivár, az rosszabbul fog járni negyedév, félév, háromnegyed év múlva”
– fogalmazott.
Az új építésű lakáskínálat szűkössége ugyancsak befolyásolja a folyamatokat, ráadásul Budapest különösen keresett.
„Hasznos lenne, ha több új lakás épülne, nagyságrendileg országos szinten 30-40 ezer lakás. Számtalan oka van annak, hogy miért nincs így, az egyik a szűkös telekkínálat, a másik az ingatlanpiac sajátosságából fakad: a padlógáz-satufék, padlógáz-satufék jellegű működésből”
– érvelt Nagygyörgy Tibor.
Abban mindhárman egyetértettek, hogy a fogyasztói bizalom javult, márpedig ez hagyományosan meghatározza az ingatlannal kapcsolatos döntéseket, így valószínűsíthetően nem kell attól tartani, hogy ugyanolyan nagyságrendű visszaesés következik be, mint 2022-ben. A jövőbeni kilátásokról Nagygyörgy Tibor úgy vélekedett, hogy júniusig szuperintenzív időszak, utána év végéig vagy jövő tavaszig lassabb, de még mindig erős piac valószínűsíthető. Becsei András is hasonló jövőképet vázolt fel, szerinte is most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Egészség2 hét ago
Hajhullás okai nőknél és visszér ellen
-
Ipar2 hét ago
Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
-
Mozgásban2 hét ago
DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába
-
Okoseszközök2 hét ago
Kiderült, melyik Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
-
Tippek2 hét ago
Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások
-
Zöld2 hét ago
Nanoműanyag kolloidok felületén kötött PFAS vegyület együttes toxicitását vizsgálták a MATE kutatói
-
Gazdaság2 hét ago
Most érdemes az ügyfeleknek az ingatlanpiacra lépni
-
Egészség1 hét ago
Hogyan aludjunk jól: a közelgő óraátállítás egészségügyi hatásaira hívja fel a figyelmet a Samsung az alvás világnapján