Tippek

Van olyan táblagép, amin dolgozni és szórakozni is jól lehet!

samsung galaxy tab

A hazai táblagépek piacán számos versenyzővel meg kell küzdenie annak, aki új készüléket dob a piacra. Ezt jól tudják a legnagyobb gyártók is, mégis évről évre újabb és újabb készülékekkel jelentkeznek. Van egy sorozat, melynek minden tagja nagy sikernek örvend, és ez nem csoda, mert egy kiváló gyártóról van szó, minőségi termékekkel.

Ebben a cikkben egy olyan táblagépet is bemutatunk, amin nemcsak szórakozni, hanem dolgozni is remekül lehet. Lássuk!

A Samsung igazán nagyot alkotott

Aki ismeri a dél-koreai gyártó Galaxy termékcsaládját, az tudja, hogy egy nagyon sikeres sorozatról van szó, melynek a népszerűsége a mai napig töretlen. Nem véletlen, hogy folyamatosan bővül a kínálat, és az okostelefonok mellett a táblagépek piacán is megtalálható ez a termékcsalád.

A CoolMobile.hu kínálta Samsung Galaxy Tab sorozat egy utazásra hív minket, aminek során mindent megmutatnak nekünk, amiről eddig azt hittük, hogy csak számítógépen láthatjuk. A kiváló minőség tetten érhető, és hozzájárul ahhoz, hogy a nagy felbontású képernyők szemkímélve vezessenek be minket a tisztánlátás világába. Egyetlen részletről sem maradunk le a sorozatok és a filmek nézése közben, de természetesen a pörgős játékok során sem.

A Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022)

A Samsung is felismerte, hogy mekkora igény mutatkozik az általuk képviselt kiváló minőségre, így 2022-ben is kiváló újdonságokkal érkeztek. Ilyen volt a Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) is, melynek P613-as modellje készült a hazai piacra.

Ez a készülék egy modern, hatékony, számos nagyszerű funkcióval rendelkező táblagép. Tökéletes választás üzleti és személyes használatra egyaránt. Erős, innovatív és megállja a helyét számos területen.

Egy nagy teljesítményű 8 magos processzorral rendelkezik, mely akár 2,3 GHz-es sebességre is képes. Mindezt 4 GB RAM is megtámogatja a mindennapi használat során. Több feladat egyidejű végrehajtására is tökéletesen alkalmas a készülék anélkül, hogy lassulást tapasztalnánk.

A képi megjelenítése kiemelkedő. Nagy felbontású 10,4 hüvelykes kijelzővel rendelkezik, melyen éles és tiszta képet kapunk. Élethű színeivel ideális képek és videók megjelenítéséhez. Ez pedig nemcsak a családi fotók visszanézéséhez, hanem a filmekhez és a sorozatokhoz is nagyon jól jön.

A méretei pont akkorák, hogy tökéletes útitárs legyen belőle. A 10,4 hüvelykes kijelzője nem túl kicsi, és nem is túl nagy. Pont jó! A mindössze 7 mm-es vastagságával és a kevesebb, mint fél kilogramos (465 grammos) súlyával könnyű lesz magunkkal vinni. Elfér egy táskában vagy egy nagyobb oldalzsebben.

Sokrétű felhasználás 

Az olyan kényelmi megoldások, mint a 3,5 mm-es jack csatlakozó, a Wi-Fi vagy a szelfi kamera, és a microSDXC kártyával való memóriabővítés is sokrétű felhasználást tesz lehetővé. És akkor még ott van az S Pen is, melynek használatával szabadjára engedhetjük a kreativitásunkat, és még pontosabbak lehetünk.

Kreatív szakemberek, szabadúszók, home office-ból dolgozók, természetszeretők, filmimádók mind-mind szeretni fogják ezt a nagyszerű készüléket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Nekem like, neked sértés – így beszélgetünk online

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését – derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból.

A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.

A generációk közötti kommunikációs különbségek megértésének egyik fontos pontja az online kommunikáció, ezen belül az emotikonok vizsgálata – ez adta az apropóját a Yettel országos, reprezentatív kutatásának. A felmérés eredményei alapján szinte mindenki szokott hangulatjeleket használni; a válaszadók 70 százaléka kifejezetten gyakran tesz így. Leggyakrabban a 26-35 évesek fejezik ki magukat hangulatjelekkel, az életkor növekedésével az emojik használata folyamatosan csökken.

Ezek a leggyakrabban használt emojik

A leggyakrabban használt hangulatjelek közé tartozik a vörös szív, a mosolygó fej, a könnyesen nevető arc, a szíves, mosolygó arc, illetve a csókot küldő fej. Érdekesség, hogy míg világszinten a like jel és a hangosan síró arc is szerepel a top 5-ben, itthon ezek kevésbé népszerűek a megkérdezettek válaszai alapján.

„Nemzetközi felmérések évek óta foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mely hangulatjeleket használjuk a legtöbbször az online kommunikációban, illetve ezeknek hogyan változik a jelentése a különböző életkori csoportokban. A szimbólumok használata és a képiség egyre nagyobb szerepet kap az online térben, ez minden generációra jellemző, de különösen igaz a digitális trendszetternek tartott Z generáció esetében. Ennek fényében is időszerű volt, hogy Magyarországon is pontosabb képet kapjunk a jelenségről”

 – teszi hozzá Guld Ádám médiakutató.

A kutatás alapján hazánkban is jól megfigyelhetők a generációs különbségek a hangulatjelek használatát tekintve: míg a könnyesen nevető arc például az egyik legnépszerűbb emotikon a Z generációsoknál, az X korosztályosok már jelentősen kevesebben használják. Ezzel szemben a felfelé mutató hüvelykujj és a szolidan mosolygó arc inkább az X-esek körében kedvelt, a Z generáció válaszadóinak csupán a negyede használja – ráadásul ők a like jel használatát az idősebb korosztályhoz kötik. Továbbá az is kiderült, hogy minél idősebb a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy ugyanabból az emotikonból többet rak egymás után.

Generációnként eltérő jelentések

A válaszadók háromnegyedével már előfordult, hogy kapott olyan emojit, aminek nem volt biztos a jelentésében, ráadásul a Z generációsok felével az is megtörtént, hogy akinek küldték a hangulatjelet, az félreértette azt. Továbbá a Z-sek 40 százalékával megesett már, hogy megbántották, vagy kellemetlen helyzetbe került egy félreértett emotikon miatt.

Ez nem véletlen, ugyanis a kutatás rámutatott arra is, hogy az egyes hangulatjelek különböző jelentést hordozhatnak. A legnagyobb eltérés többek között a like jelnél mutatkozott: míg a kitöltők háromnegyede (76%) jóváhagyásként értelmezi, a Z generációsok 27 százaléka negatív értelemmel ruházza fel (például elutasítás, sértés, „gratulálok”). Hasonlóan kettős értelem jelenik meg a klasszikus mosolygó fej esetében: míg az Y és az X (57%) kedves, vidám, pozitív jelzőként értelmezi, a Z generáció 45 százaléka passzív-agresszív vagy negatív jelentéssel („szóra sem méltatom”) használja.

„A legtöbb jelentéskülönbség abból adódik, hogy a Z generációsok olyan új jelentéseket társítanak már jól ismert szimbólumokhoz, amelyek az érettebb korosztályok számára nem ismertek. A jelenségnek az a kulturális logikája, hogy az ifjúság minden korszakban igyekszik olyan valós vagy szimbolikus tereket elfoglalni, ahova a felnőtt tekintet nem lát el, amit az érett korosztályok már nem értenek meg. A speciális jelentéssel rendelkező hangulatjelek is ezt a célt szolgálják; megkülönböztetik a „mi” és az „ők” kategóriáit, vagyis a fiatalok és felnőttek világát”

– magyarázza Guld Ádám.

A különbség azon is alapulhat, hogy bizonyos típusú emotikonokat inkább a fiatalabb korcsoportok használnak: például míg az X generációsok 19 százaléka még soha nem használta a tűz emojit és nem biztos a jelentésében (33%) vagy forróságként értelmezi (19%), a Z-sek 60 százaléka legalább alkalmanként használja és a “menő” jelentést társítja hozzá. Szintén különbség van a barack  emotikon értelmezésében: míg az X (26%) és az Y (47%) gyümölcsként gondol rá, a Z generációsok jelentős többsége (69%) a női hátsó jelzéseként. Érdekesség továbbá, hogy a fiatalabb korcsoport például a bohócot arra is használja, ha valamit elrontott, a koponyát akkor, ha valami nagyon vicces, a vörös zászlót pedig kizáró ok jelölésére – eközben az X generáció nem igazán ismeri ezeket a jelentéseket.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így tud váltani, ha lemaradt a lakásbiztosítási kampányról

lakásbiztosítási

A héten véget ért a lakásbiztosítási kampány, amelynek során egy hónap leforgása alatt legalább minden tizedik háztartás élt az extra váltással. A Grantis szakértői elmondták, hogy milyen lehetőségei vannak azoknak, akik eddig még nem tették meg, de szeretnék aktualizálni a biztosításukat.

Április 2-án lezárult az első nagy lakásbiztosítási kampány. Az egy hónapon át tartó időszak alatt bárki – térítésmentesen és indoklás nélkül – újraköthette a szerződését, függetlenül a biztosítási évfordulótól, és még a biztosítók ajándékai közül is válogathatott.

Azoknak, akik lemaradtak a határidőről is van még lehetőségük a váltásra. A Grantis szakértői a következő opciókat vázolták fel:

  1. A lakásbiztosításokat a biztosítási évforduló alkalmával lehet felmondani, illetve meghosszabbítani. Az évfordulót a kockázatviselés kezdetétől számolják, ami a legtöbb esetben a szerződést követő nap (de egyes biztosítóknál a hó első vagy utolsó napja is lehet ettől függetlenül az évforduló). Tehát ha a lakástulajdonosnak eddig még nem járt le az újabb egy év és a kampány során sem élt a lehetőséggel, akkor idén még biztosan tud váltani. Arra azonban érdemes figyelni, hogy a biztosítót legalább 30 nappal korábban értesíteni kell a váltási szándékról.
  2. A biztosítási szerződés létrejöttéről szóló tájékoztató kézhezvételétől számított 14 napon belül pedig még indoklás nélkül is felmondható és köthető új.
  3. A határozott idejű szerződések esetében többen a tartamkedvezmény miatt nem tudtak most váltani, mert kötötte őket például a 3 éves hűségidő, és így nem érte meg felbontani, mert sokkal több összeget kellett volna visszafizetni, mint amennyit nyerhettek volna rajta. A lakástulajdonosnak ilyenkor érdemes még várnia a váltással, illetve időközben konzultálni egy szakértővel, hogy járna jobban.
  4. A lakásbiztosítás közös megegyezéssel is megszüntethető, ehhez viszont a biztosítónak is hozzá kell járulnia. Nagyobb eséllyel járul hozzá a biztosító a megszüntetéshez, ha az új szerződést is náluk köti meg az ügyfél.
  5. A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításoknál nem kell kivárni az egy évet, akár negyedév elteltével is leváltható. Az új szerződések esetében a protokoll, hogy a kockázatviselés kezdetét követő 4. negyedévtől 3 havonta mondható fel.
  6. Ha az ingatlan értéke növekedett, például felújítás történt vagy új vagyontárgyak kerültek az otthonunkba, akkor egész évben kezdeményezhető a biztosítónál a szerződés aktualizálása.
  7. Amennyiben valakinek még nincs lakásbiztosítása, akkor bármikor belevághat. Érdemes megbízni egy független szakértőt, amelyik segít eligazodni a lehetőségek között és kalkulációt készít. A Grantis lakásbiztosítási tanácsadói folyamatosan tájékoztatják ügyfeleiket, ha kedvezőbb feltételeket találnak.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Megújulnak a Vodafone mobil tarifacsomagjai

mobil

A magyar piacon egyedülálló előfizetési lehetőség a lakossági, valamint a kis-és középvállalkozói réteg eltérő igényeire reagál

Megújítja a mobil tarifacsomagjait a Vodafone Magyarország. A vállalat a fogyasztói igényekkel összhangban döntött a lakossági, valamint a kis- és középvállalkozásoknak szóló tarifacsomagok megújítása mellett: az ügyfelek saját igényeik és szokásaik mentén választhatnak az elérhető árú korlátlan mobiladatot, korlátlan hívást vagy mindkét szolgáltatást kompromisszumok nélkül kínáló díjcsomagok közül.

Új lakossági tarifacsomagok

Az új tarifacsomagok bevezetésével a Vodafone Magyarország célja, hogy a felhasználói szokásokhoz igazítva, elérhető áron biztosítsa ügyfelei számára az általuk preferált korlátlanságot. A két legnagyobb tartalmú tarifacsomag jelentős, állandó készülékkedvezményt is tartalmaz, valamint az április 2-től elérhető előfizetések mindegyike 5G képes. Ezekkel a tarifákkal és megfelelő, 5G képes készülékkel az ügyfelek megtapasztalhatják a folyamatosan fejlesztett Vodafone 5G hálózat nyújtotta stabilitást és minőséget. Az új tarfifacsomagok az újdonságok mellett továbbra is tartalmazzák a piacon egyedülálló, az ügyfelek körében nagy népszerűségnek örvendő görgethető adatot, valamint a családon belüli osztható adatot is.

Az új tarifacsomagok között mindenki megtalálhatja saját használati igényeinek leginkább megfelelőt, legyen szó akár korlátlan hangról, adatról, vagy akár mindkettőről. A legkisebb, Mini tarfiacsomag havi 4990 Ft-ért 3GB mobiladatot, valamint korlátlan hálózaton belüli belföldi beszélgetést és 150 perc hálózaton kívüli belföldi beszélgetést tartalmaz, így megfelelő választás lehet azok számára, akik kevesebb mobiladatot használnak.

A Midi csomag havi 8590 Ft-ért elérhető, amelyben korlátlan belföldi beszélgetést, valamint 6GB felhasználható adatot kínál a szolgáltató. Azoknak, akik inkább az online kapcsolattartást és a közösségi platformokat részesítik előnyben, a szolgáltató az Easy csomagban havi 6990 Ft-ért korlátlan belföldi adatot kínál. Azok számára pedig, akiknek a korlátlan mobiladat és hívás egyaránt fontos, a Vodafone két új tarifacsomagot is bevezet: a Maxi csomag havi 13 990 Ft-ért korlátlan belföldi hangot, SMS-t és adatforgalmat tartalmaz, valamint 31 500 Ft-os készülékkedvezményt. A legnagyobb, Maxi+ csomag havi 17 990 Ft-ért kiterjeszti a korlátlanságot. A tarifával az EU felé indított nemzetközi hívások is korlátlanok. A tarifa a hálózat által biztosított lehető legnagyobb letöltési sebességet biztosítja, valamint 52 500 Ft készülékkedvezményt is tartalmaz. A Maxi+-t vásárló ügyfelek 10GB családon belül osztható adat felett is rendelkezhetnek.  A Maxi és Maxi+ tarifák állandó készülék kedvezménye televízió, tablet, laptop, notebook és okostelefon készülékekhez elérhető, 2 éves szerződéssel.

Az új ügyfelek számára a korábbi RED és GO tarifacsomagok értékesítését a vállalat megszünteti, de aki ezzel az előfizetéssel rendelkezik továbbra is változatlan feltételek mellett veheti igénybe a szolgáltatást.

Megújuló tarifacsomagok a kis- és középvállalkozásoknak

A lakossági mobilportfólió megújítása mellett a Vodafone a kis- és középvállalati ügyfeleknek kínált üzleti díjcsomagjait is átalakítja, melynek köszönhetően az ügyfelek vállalkozásuk igényeihez igazíthatják előfizetéseiket. A lakossági csomagokhoz hasonlóan fontos újítás továbbá, hogy az új üzleti csomagok mindegyike 5G képes, amennyiben az ügyfél készüléke is az, így még gyorsabb letöltési sebességet kínál.

A korlátlan hálózaton belüli hívás mindegyik csomagban elérhető, így akár már havi 5 990 Ft-tól korlátlan hálózaton belüli hívást kínál az új portfolió alsó tarifacsomagja, az Üzleti Midi, 5GB mobiladattal kiegészítve. A minden hálózatban korlátlan belföldi hívás pedig már havi 9 990 Ft-ért elérhető az Üzleti Maxi csomaggal, emellett 10 GB adatot kínál a szolgáltató. Az Üzleti Plus csomagra előfizetve az ügyfelek a korlátlan telefonálást külföldön (EU nemzetközi) és beföldön is egyaránt élvezhetik 50 GB adattal kiegészítve, 13 990 Ft-ért. Azok számára pedig, akik az üzleti szférában is a teljes korlátlanságot szeretnék élvezni a Vodafone Magyarország az Üzleti Pro (16 990 Ft) vagy Üzleti Prestige (22 990 Ft Ft) csomagokat ajánlja, amelyek magukban foglalják a korlátlan belföldi adathasználatot, a korlátlan hívást az EU-ban és beföldön egyaránt, valamint a korlátlan SMS szolgáltatást is. Az Üzleti Prestige a korlátlanságon túl tartalmazza a Világ Napijegy szolgáltatást is, ami EU-n belül és kívül is sokat tartózkodó kis- és közép vállalati ügyfeleknek lehet fontos. A kisvállalati előfizetőknek az utóbbi két csomagba a szolgáltató belefoglalja az Alap+ készülékbiztosítást, illetve további kiegészítő opciókat is kínál. Ezeket a plusz szolgáltatásokat a Vodafone azokhoz a csomagokhoz ajánlja, amelyekben nem korlátlan az adatfelhasználás. A kiegészítő opciókkal teljes, vagy akár alkalmankénti hét napos korlátlanság vehető igénybe.

„A Vodafone Magyarországnál nemcsak követjük a fogyasztói trendeket, de proaktívan teszünk is azért, hogy szolgáltatásaink összhangban legyenek a folyamatosan változó előfizetői igényekkel. Megújuló mobilportfóliónkkal elsődleges célunk, hogy a társadalom legszélesebb rétegének elérhetővé tegyük a korlátlanság élményét.”

– mondta Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. A megújuló üzleti díjcsomagok kapcsán hozzátette:

Küldetésünknek tekintjük, hogy a kkv-szektor szereplőinek támogatásával erősítsük a gazdaságot és a vállalkozások fenntarthatóságát. Ennek a törekvésnek egy fontos lépése a mostani kedvezmények bevezetése, illetve a korlátlan mobilcsomagok megújítása is, amely reményeink szerint lépéselőnyhöz segíti a szektor szereplőit.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss