Tippek

Hogy állsz az Instagrammal?

A magyar vállalkozások döntő többsége eléggé ellenálló az újdonságokkal szemben, így amikor a Facebook elkezdte meghódítani Magyarországot, csak az igazán pionír cégek merték megtenni az első lépéseket. Aztán eltelt pár év, és ma már az a cég, aki nincs fent a Facebookon, nem is létezik.

Most pedig ugyanez a helyzet az Instagrammal. Sokan úgy vannak vele, elég a Facebook, de mondd csak, miért mondanál le minimum 2,7 millió emberről? Ennyien használják ugyanis idehaza ezt a közösségi oldalt, és a számuk természetesen napról napra emelkedik.

Építsd be a rendszeredbe!

Az Instagram tökéletesen illeszkedik a marketing rendszerbe, és vele együtt járnak a tökéletesen felépített landing oldalak is. Ha szeretnél elmélyedni abban, milyen egy vevőbarát landing page, alkalmad nyílik rá, ha elolvasod a Klikkmarketing landing oldalakról szóló könyvét.

De ne rohanjunk ennyire előre, először is válts Instagramon üzleti fiókra, és mielőtt a nagy plénum előtt meghirdeted, hogy már Instán is megtalálható vagy, tölts fel minimum kilenc tartalmat, hogy ne a kongó üresség fogadja az odalátogatókat.

Persze érdemes egy kicsit beleásni magad abba is, hogy milyen jellegű posztokat tehetsz ki, mekkora az ideális képméret, hogyan hozhatsz létre történetet vagy reels videót, hogyan rendezd gyűjteménybe a posztjaid, és hogy mikor mi kerüljön a biódba. Azonban ha ezeken a technikai követelményeken túl vagy, jöhet a tartalom része!

Mit posztolj?

Nagy kérdés, hiszen a felhasználók már nem elégszenek meg tinglitangli tartalmakkal, minőséget kell szolgáltatni ahhoz, hogy követőid legyenek vagy megmaradjanak. Nyugalom, nem olyan nagy ördöngösség, mutatjuk, mikkel tarolhatsz:

  • A friss blogbejegyzésedeit mindenképpen oszd meg akár rövid összefoglaló, akár galéria formájában, de reels videó is készülhet belőle, a link le ne maradjon!
  • Releváns híreket és cikkeket is megoszthatsz, nyilván a te véleményeddel megspékelve, így a követőid látják, hogy tudnak-e azonosulni veled vagy sem.
  • Az edukálás is történhet ezen a platformon, vagyis nevelni tudod a közönségedet, hogy mire figyeljenek, amikor olyan terméket, szolgáltatást készülnek vásárolni, ami nálad is kapható.
  • Könnyen kapcsolatba léphetsz az ügyfeleiddel, a követőiddel: a kérdezz-felelek kitűnő alkalom, és még te magad is sokat megtudhatsz a kérdésekből, hogy mi foglalkoztatja a célközönségedet.
  • Bepillantást engedhetsz a színfalak mögé, és közelebb hozhatnak téged a vásárlóidhoz.

Nem lesz túl sok gondod azzal, hogy mit posztolj, ugye?

Mennyit és mikor?

Örök kérdés, de erre sincs egyértelmű válasz. Heti egy vagy két poszt is jobb, mint a semennyi. Az időzítésnél leginkább a saját célközönségedet vedd figyelembe, de akkor sincs nagy baj, ha nem tudod pontosan belőni az időpontot, hiszen alig van olyan ember, aki ne menne fel naponta többször is a közösségi oldalakra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss