Egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve az okostelefonján, a népszerűségi listát a közösségi média és a játékok vezetik.
A felhasználók többsége elsősorban otthon vagy a mosdóban nyit meg okostelefonos appokat – derült ki egy közelmúltbeli, mobiltelefon-használatot vizsgáló kutatásból. A kutatás szerint egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve a telefonján, de az ideje 89 százaléka 18 alkalmazás között oszlik meg. A kutatással érintett 18-24 évesek naponta nagyjából 3 óra 45 percet, míg 65 év feletti társaik körülbelül napi 1 óra 43 percet töltenek mobilappok társaságában. A világ harmadik legnagyobb alkalmazásáruháza, a Huawei AppGallery legnépszerűbbjei a közösségi média, a játék és a kommunikációs alkalmazások – mint a Snapchat vagy a TikTok –, de rengeteg letöltést generálnak az utazást és a közlekedést, a vásárlást, valamint az online bankolást segítő appok is: a gyakran használt alkalmazások túlnyomó része egy érintéssel letölthető az appboltból.
A felhasználók világszerte egyre inkább támaszkodnak az okostelefonos alkalmazásokra az élet legkülönbözőbb területein, legyen szó munkáról, tanulásról, szórakozásról, utazásról vagy ügyintézésről. A data.ai legfrissebb, okostelefon használatot vizsgáló jelentése szerint az emberek okostelefonjuk használatával eltöltött ideje eléri a napi 5 órát, ami jelentős növekedés a megelőző évekhez képest: a felhasználók többek között az alkalmazásokon keresztül vásárolnak, információkat keresnek, kommunikálnak, szórakoznak és tanulnak.
Az okostelefonokra letöltött alkalmazások több mint fele inaktív
A Simform termékfejlesztő cég átfogó, mobilhasználatot vizsgáló kutatása szerint a fiatalabb korosztály több időt tölt az alkalmazások használatával, mint az idősebbek: a 18-24 évesek naponta körülbelül 3 óra 45 percet, a 25-34 évesek ennél 20 perccel kevesebbet, a 35-44 évesek pedig 3 óra 7 percet töltenek különböző applikációk használatával. Nagyjából fokozatosan csökken a használat a 65 év felettiekkel végződve, akik körülbelül naponta 1 óra 43 percet töltenek mobilapplikációkkal.
A használati idővel arányos az okostelefonokra letöltött alkalmazások száma is, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebb applikációt tölt le – azonban még ennél is kevesebbet használ aktívan. A Simform kutatása szerint az emberek átlagosan 40 alkalmazást telepítenek telefonjukra, az idejük 89 százaléka azonban csupán 18 alkalmazás használatával telik, így a telepített applikációk több mint fele inaktív marad. A felhasználók életkorát tekintve nagy szórás: a 21-30 év közötti korosztály több mint 60 alkalmazást tárol a telefonján, ugyanakkor aktívan ennek valamivel csak több mint harmadát (25) használja. Az életkor növekedésével a telepített alkalmazások száma is csökken, az 51-60 év közötti korosztály már csak hozzávetőlegesen 22-23 alkalmazást tölt le, rendszeresen pedig 10-nél is kevesebbet nyit meg.
A kutatással érintett felhasználok az alkalmazások közül a legtöbb időt játékokkal, közösségi médiával és chat-appokkal töltik
A kutatás azt is vizsgálta, mely típusú applikációk a legnépszerűbbek az okostelefonok használata során. A listát 22,2 százalékkal vezetik a közösségi média appok, ezt követi a játékok kategóriája (19,4 százalék), a kommunikációs alkalmazások (16,4 százalék), a szórakoztató alkalmazások (11,2 százalék), valamint a böngésző appok (7,4 százalék). A válaszadók 75 százaléka megerősítette azt is, hogy az első öt alkalmazáskategóriában napi szinten nyitnak meg alkalmazásokat. Míg a 4 százalék alatti gyakorisággal használt alkalmazáskategóriák közé kerültek azok, amelyeket csak aktuális igény alapján nyitnak meg, ilyenek többek között az e-kereskedelemhez, az utazáshoz, a navigációhoz vagy a pénzügyekhez köthető applikációk.
Mindezek összecsengenek a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery legpopulárisabb kategóriáival is: közösségi média szekcióban a legnépszerűbbek között szerepel a több mint 1 milliárd letöltéssel rendelkező Telegram és TikTok, a játékok között az egyik legkedveltebb a 40 millió letöltővel bíró Mobile Legends: Bang Bang, a népszerű alkalmi játékok között pedig kimagaslik a Homescapes és a Gardenscapes 26 és 24 millió letöltéssel. A populáris alkalmazások között találhatók továbbá az utazáskor hasznos appok, amilyen a Booking.com (5,3 milliárd letöltés) vagy a Huawei saját navigációs alkalmazása, a Petal Térkép (1,2 milliárd letöltés), az e-kereskedelem kategóriába tartozó SHEIN (262 millió letöltés) vagy Lidl Plus (208 millió), valamint az online bankolást segítő Revolut (65 millió letöltés).
Az aktívan használt alkalmazások túlnyomó része megtalálható az AppGalleryben, és az újabb és újabb élethelyzeteket segítő alkalmazások is dinamikusan bővülnek: az alkalmazás-áruház a tavalyi évben 147 százalékkal növelte az appok számát, valamint megújította áruházának felhasználói felületét is, így már közvetlenül, egy érintéssel elérhetők a legkülönfélébb androidos applikációk. Emellett a helyi szinten használatos alkalmazásokra is nagy hangsúlyt fektet a Huawei: az elmúlt években számos magyar applikáció natív verziója jelent meg az AppGalleryben, köztük több, a mindennapokban használt, bankolást, közlekedést és vásárlást segítő szolgáltatás. A legnépszerűbb magyar alkalmazások között szerepel többek között a Jófogás, a Használtautó, a Lidl, a Tesco, a MÁV és a Menetrendek alkalmazás, és sokan töltik le a Telekom vagy a Yettel telefonos applikációját is.
A többség otthon, illetve a mosdóban telefonozik
Az idő és a helyszín is fontos szerepet játszik a mobiltelefon-használatban. A lista elejére a privát terek kerültek; otthon a Simform kutatásában vizsgált személyek túlnyomó többsége, 91 százaléka használja okostelefonját, a mosdóban 83 százalékuk, családi vagy baráti társaságban pedig 79 százalékuk. Magas arányt ért el a vizsgált alanyok körében a TV-nézés közben (78 százalék), a munkahelyen (72 százalék), a sorban állás vagy várakozás közben (71 százalék), valamint a nap egyéb szabad perceiben (74 százalék) történő mobilozás.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!