Connect with us
Hirdetés

Tippek

A GreenGo kalkulátorral kiszámolhatod, mekkora ráfizetés egy saját autó

GreenGo

Számolj velünk! – invitál a GreenGo, ugyanis egy új kalkulátorral mostantól bárki ellenőrizheti, mennyire állja meg a helyét a kijelentés: az autómegosztás igenis alternatívája a saját autónak.

Persze nemcsak erre képes a most kikerült és a GreenGo oldalán elérhető komplex összehasonlító rendszer, hanem arra is, hogy szembesüljünk vele, mennyit is fizetünk valójában éves szinten a saját autónkért.

Sok érdektelennek vagy éppen közhelynek tűnő, de valós adat hangzik el a magyar gépjárművekkel, azok használatával kapcsolatban. Az autók átlagéletkora 2023-ban átlépte a 15,6 évet, ami, a 4,4 milliós állományt tekintve különösen környezetvédelmi szempontból aggasztó. Ismerjük az adatot, hogy egy saját autó az idő nagy részében, több mint 90%-ában áll, így a több mint 700 000 budapesti autó nagy részét is inkább csak kerülgetjük – dugóban vagy épp a parkolóhelyeken.

Sokat hallhatjuk azt is, hogy az autómegosztás, különösen a GreenGo által meghonosított és azóta is kizárólagosan elektromos flottát kínáló autómegosztás nemcsak a városi lét térhasználatát és levegőminőségét könnyítheti ki, de a felhasználók pénztárcájáját is, ha a váltás mellett döntenek, vagy ha a szolgáltatásnak köszönhetően valaki nem vásárol egy második autót. Láttunk már erre különféle számításokat, példákon keresztül levezetett eseteket, de ezek sokszor el se jutnak a tudatunkig a minket bombázó információáradatban. Erre kínál most megoldást a GreenGo kalkulátor.

Ha megadjuk az összehasonlítani kívánt autó típusát, életkorát, bekerülési költségét, azaz árát, a különféle szerviz-, adó- , biztosítási és parkolási költségeket, a fogyasztást és az üzemanyag aktuális árát, autózási szokásainkat, a megtett utak hosszát, egyszóval mindent, ami ránk jellemző, a számítás végén egyértelműen kiderül, mivel járnánk jobban. Saját autóval, vagy azzal, ha minden utunkat egy elektromos autóval tennénk meg a GreenGo Premium díjcsomagjának keretében. Láthatjuk továbbá az éves CO2 kibocsátást is, hogy mennyit fizetünk egy kilométerért a két konstrukcióban, végül pedig a legfontosabbat: mennyit pénzt takarítanánk meg, ha végérvényesen átülnénk egy GreenGoba.

Évek óta szerettünk volna elkészíteni egy ilyen kalkulátort, mert mi hiába látjuk feketén-fehéren minden adat-alapú összehasonlítás végén, hogy a GreenGo rengeteg ember számára olcsóbb és fenntarthatóbb megoldás lenne, ezt nagyon nehéz kommunikálni. Bízunk benne, hogy ha felhasználóink vagy leendő felhasználóink a saját életükből vett, valódi példákkal és számokkal tudják összehasonlítani a GreenGo díjazását, könnyebben döntenek úgy, hogy nem veszik meg a második családi autót, vagy – különösen a fiatalok – úgy, hogy már az első autó megvásárlásától is eltekintenek.

– mondja Boruzs Ákos a GreenGo marketingvezetője.

A Green Premium díjcsomag egyébként 5990 forintos havi díj fejében érhető el, cserébe pedig a normál tarifáknál kedvezőbb percdíjak és különleges kedvezmények nyílnak meg, így téve a igazán versenyképes termékké azt. Az elmúlt időben bevezetett kényelmi szolgáltatások pedig, mint az adott helyre és időre rendelhető autók, az akár 20 napot is elérő összefüggő bérlés lehetősége, az egyre bővülő – szigorúan elektromos flotta – lassan az olyan aggályokat is eloszlathatja, mint amilyen az autómegosztás feltételezetten nehéz vagy kiszámíthatatlan elérhetősége.

A GreenGo Kalkulátort ide kattintva éred el, jó számolást kívánunk!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Elindult az Adni Öröm! – több ezer önkéntes várja az adományokat országszerte

Elindult az Adni Öröm! adománygyűjtő akció személyes gyűjtési szakasza: 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes várja a vásárlók tartósélelmiszer-felajánlásait a kijelölt SPAR áruházakban és az összes INTERSPAR-ban.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország idén is azon dolgozik, hogy az ünnep melege a legnehezebb sorsú emberekhez is elérjen. A vevők a kasszák után adhatják át a megvásárolt élelmiszereket az önkénteseknek, akik gondoskodnak arról, hogy a csomagok még karácsony előtt eljussanak a rászorulókhoz.

 

 „Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb adománygyűjtő akciója, amelyben idén is több ezer önkéntesünk vesz részt országszerte. Ők azok, akik nap mint nap ott állnak az üzletekben, fogadják a vásárlók felajánlásait, a raktárakban csomagolnak, és sokszor személyesen viszik el az élelmiszert a rászoruló emberekhez. Minden adomány számít, a tésztától és konzervektől kezdve, az étolajon át az apróbb édességekig, minden támogatás valódi segítség”

– mondta Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.

Az idei Adni Öröm! kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy néhány adományozásra megvásárolt termék nem csupán segítséget jelent, hanem valódi ünnepi melegséget ad egy nehéz helyzetben élő embernek, hiszen az adományok mögött mindig ott van a személyes törődés ereje, amely sokszor nagyobb ajándék, mint maga az élelmiszer. A kampány vizuális világa is ezt az üzenetet hordozza: a Máltai doboz nem csupán élelmiszert tartalmaz, hanem fényt, reményt és az emberi törődés melegét is.

 „Stratégiai partnerünkkel, a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal 29. alkalommal indítottuk el az Adni Öröm! adománygyűjtő akciót. A közösen végzett munka évről évre bizonyítja, hogy az apró figyelmességek ünnepet tudnak teremteni azoknak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá. Arra biztatjuk vásárlóinkat, hogy ha lehetőségük engedi, csatlakozzanak ehhez az összefogáshoz. Egy-egy darab tartósélelmiszer többet hordoz, mint hinnénk: a figyelem és az emberség erejét”

– emelte ki Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A rászoruló családok számára a legnagyobb segítséget a száraztészták, rizs, konzervek, étolaj, cukor, liszt, bébiételek, instant levesek, allergénmentes termékek, valamint kisebb édességek és ünnepi nassolnivalók jelentik. A beérkező élelmiszereket a Magyar Máltai Szeretetszolgálat raktáraiban önkéntesek válogatják és csomagolják. A gondosan összeállított csomagokat pedig még karácsony előtt eljuttatják nehéz sorsú családokhoz, idősekhez, betegekhez és mozgásukban korlátozott emberekhez.

A személyes adományozás mellett 2025. november 28. és december 16. között adománykártyák is vásárolhatóak a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben. Az adománykártyák 1 000, 3 000, 5 000 és 10 000 forintos értékben érhetőek el, az INTERSPAR kasszáknál pedig idén egy új, 399 forintos címlet is kapható, amely 2025. december 31-ig érhető el. Online adományozásra is van lehetőség, tetszőleges összeggel: https://adomanyozz.hu/gyujtes/adniorom2025.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A szakirányú továbbképzés mellett már modulonként is elvégezhető a Széchenyi István Egyetem pilótaképzése

A tavaszi félévben ismét elindul a győri Széchenyi István Egyetem légijármű-üzemeltetési szakmérnök és légijármű-üzemeltetési szakember képzése.

A rugalmasabb időbeosztás érdekében az intézmény a – már diplomával rendelkezőknek meghirdetett – két szakirányú továbbképzés mellett részismereti (mikrotanúsítványos) képzésenként is elindítja a magyar- angol nyelvű programot. Utóbbi esetében nem feltétel a felsőfokú végzettség, és modulonként szerezhető meg a képesítés. A jelentkezési határidő mindkét esetben 2026. január 12.

A Széchenyi István Egyetemen idén szeptemberben indult el a pilótaképzés a diplomával  mérnöki végzettséggel rendelkezők számára „légijármű-üzemeltetési szakmérnök”, a nem mérnöki diplomával rendelkezőknek pedig „légijármű-üzemeltetési szakember” elnevezéssel. A három féléves, angol nyelvű kurzus olyan szakmai partnerekkel valósul meg, mint a Wizz Air légitársaság vagy a több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkező Fly-Coop Kft. Az elméleti oktatás pénteki és szombati napokon Győrben történik, míg a gyakorlat, vagyis a repülés az ország számos repterén – köztük Fertőszentmiklóson, Péren, Budaörsön, Kadarkúton és Lipóton –, igazodva a hallgatók igényeihez. Emellett a pilótajelöltek szimulátoron is végeznek feladatokat, elsősorban a váratlan helyzetekre való felkészülés érdekében.

„Az első felvételi időszak tapasztalatai azt mutatták, hogy sok jelentkezőnek nehézséget okoz a másfél éves program intenzív időbeosztása, amely során egymotoros, majd kétmotoros géppel, nappal, később éjszaka, rossz látási körülmények között is meg kell tanulniuk biztonságosan repülni. Ezért az egyetem vezetésével, illetve az intézmény Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjával kidolgoztuk programunk moduláris változatát”

– fogalmazott dr. Teschner Gergely egyetemi docens, a képzés szakfelelőse.

A Széchenyi István Egyetem pilótaképzése során a hallgatók több száz órát repülnek tapasztalt oktatók segítségével.

Hozzátette, ennek lényege, hogy a tudásanyag egymásra épülő modulonként is elsajátítható, így mindenki a saját tempójában, illetve időbeosztásában haladhat. Ez utóbbi részismereti (mikrotanúsítványos) képzések formájában valósul meg, tehát itt nem feltétel a diploma, akár érettségi birtokában is elvégezhető. Az első modul a „magánpilóta szakszolgálati engedély megszerzésére irányuló képzés (Private Pilot License – PPL)”, amely önmagában is teljesíthető, és amely a kis, egymotoros gépek vezetésére készíti fel a jelentkezőt.

„Fontos tudni, hogy a felvétel egyik feltétele az angol nyelvtudás, amit nem nyelvvizsgával kell igazolni, hanem elbeszélgetést tartunk. A bejutáshoz 1. osztályú orvosi minősítés szükséges az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton, de aki csak az első modult, vagyis a PPL-t szeretné elvégezni, annak 2. osztályú minősítés is elégséges. A jelentkezési határidő mindkét esetben január 12., így még le tudjuk bonyolítani a vizsgálatokat a február 1-jei kezdés előtt”

– említette a szakvezető. Kiemelte, aki a teljes – akár a moduláris, akár a három féléves – képzési programot elvégzi, bármely légitársaságnál munkát tud vállalni pilótaként, azonban az egyetem és a Wizz Air együttműködése értelmében utóbbinál soron kívüli elhelyezkedési lehetőséghez jut.

A légijármű-üzemeltetési szakmérnök, illetve szakember szakirányú továbbképzés tandíja 95 ezer euró, vagyis mintegy 37 millió forint, amely az elméleti oktatás mellett a 205 óra repülési gyakorlatot és a vizsgák díjait is magában foglalja. A magánpilóta szakszolgálati engedély megszerzésére irányuló, egy féléves kurzus költsége 13200 euró (mintegy 5 millió 150 ezer forint), amely az elmélet és a vizsgák mellett 45 repülési órát tartalmaz. Aki a teljes moduláris képzést elvégzi, mintegy 50 órával repül többet, mint aki a szakirányú továbbképzést választja. A képzési díj mindkét esetben 45 éves korig kamatmentes diákhitelből is finanszírozható. További információk: nextgenlearn.sze.hu; felveteli.sze.hu.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A design és a funkcionalitás találkozása: itt az új Gorenje keresztajtós hűtőszekrény

A mindennapi élet kiszámíthatatlan pillanataira kínál elegáns választ a Gorenje legújabb keresztajtós hűtőszekrénye.

A 460 literes, tágas belső tér, a jégmentes NoFrost Plus technológia és a stabil hőmérséklet-szabályozás gondoskodik arról, hogy az ételek megőrizzék frissességüket, a konyhai munka pedig szervezettebb és kényelmesebb legyen.

Tágas tér, kifinomult kényelem

A modern háztartások olyan készülékeket igényelnek, amelyek lépést tartanak a rohanó életmóddal, jól néznek ki, energiatakarékosak és nagy belső térrel rendelkeznek. A Gorenje NRM819E61BX keresztajtós hűtőszekrény pontosan ezt nyújtja: rendkívül tágas belső teret és logikus elrendezést, amely megkönnyíti a mindennapi használatot. Négyajtós kialakítása rendezettebb és áttekinthetőbb belsőt kínál, így az élelmiszerek elhelyezése és megtalálása gyorsabb és kényelmesebb.

Okos dizájn, ami illeszkedik a modern életstílushoz

A megújult Gorenje keresztajtós hűtőszekrény a tágas, jól szervezett belső térre, az egyszerű használatra és a letisztult, modern megjelenésre vágyó felhasználók számára készült. Igen praktikus és esztétikus megoldást kínál a konyhákba, ugyanis a készülék szellőző rendszere nem a hátulján, hanem alul található. Ez az innovatív kialakítás lehetővé teszi, hogy a hűtőt akár közvetlenül a falig tolhatjuk, így helytakarékosabb és esztétikusabb elhelyezést tesz lehetővé anélkül, hogy a légáramlás vagy a készülék működése hátrányt szenvedne. A gondosan átgondolt belső elrendezés, a praktikus funkciók és a kellemes, energiatakarékos LED-világítás minden ajtónyitáskor kényelmes és inspiráló felhasználói élményt biztosít. A fejlett technológiák, a halk működés és a rugalmas kialakítás egyensúlyt teremt funkcionalitás, hatékonyság és design között – így ez a hűtőszekrény nem csupán követi, hanem finoman támogatja és magasabb szintre emeli a mindennapok életstílusát.

Mindig készen áll a következő pillanatra

A hétköznapok tele vannak váratlan helyzetekkel: váratlan vendégek, nagybevásárlás vagy egy különleges vacsora alkalmával a hűtőnek is rugalmasan kell alkalmazkodnia. Ebben nyújt segítséget a Convert FreshZone rekesz, amely igény szerint hús- és hal-, vagy gyümölcs- és zöldségtárolóként használható. Így a tárolás könnyen hozzáigazítható az aktuális szezonhoz, a friss alapanyagok mennyiségéhez vagy éppen egy ünnepi menü igényeihez. A nagyobb szabadság a belső tér szervezésében nagyobb kreativitást is hoz a konyhába, és teret ad az új ízek és fogások kipróbálásának.

Jégmentes kényelem

A NoFrost Plus technológia gondoskodik arról, hogy a fagyasztótérben ne alakuljon ki jég- és dérlerakódás, így nem kell bajlódni a fáradságos, rendszeres leolvasztással. A fejlett levegőáramlási rendszer megakadályozza az összefagyást, ezért a fagyasztott élelmiszercsomagok nem tapadnak egymáshoz, a fagyasztó kapacitása így maximálisan kihasználható. A felhasználó ennek köszönhetően egy rendezett fagyasztóval, tisztább belső térrel és kényelmesebb mindennapi használattal számolhat.

Stabil, csendes, energiatakarékos

A készülék szíve az inverteres kompresszor, amely halk működést, alacsonyabb energiafogyasztást és hosszabb élettartamot biztosít. A kompresszor gyorsan reagál a hirtelen hőmérséklet-változásokra – például gyakori ajtónyitás esetén –, így a belső hőmérséklet stabilabb marad, ami kedvezőbb környezetet teremt az élelmiszerek frissen tartásához. Az optimalizált működésnek köszönhetően a felhasználók hosszú távon is megbízható, takarékos társra számíthatnak a konyhában.

Frissesség a hűtő minden pontján

A MultiFlow 360° rendszer a hűtőtér teljes belsejében egyenletesen cirkuláltatja a levegőt, így a polcok különböző szintjein is hasonló mikroklíma alakul ki. Ennek köszönhetően a gyümölcsök, zöldségek, tejtermékek, felvágottak vagy éppen a maradék fogások egyaránt ideális körülmények között, frissen és biztonságosan tárolhatók. A tágas CrispZone zöldségtároló, HumidityControl páratartalom-szabályozással, kifejezetten a zöldségek és gyümölcsök számára nyújt optimális környezetet: az állítható páratartalom és az alacsony hőmérséklet révén tovább megőrzik ropogós állagukat és természetes ízvilágukat.

Pontosan szabályozható hőmérséklet

Az elektronikus vezérlés révén a hűtő- és fagyasztótér hőmérséklete egyetlen érintéssel, pontosan beállítható. Az intuitív kezelőfelület teljes átláthatóságot biztosít a készülék működéséről, így a felhasználó mindig pontosan tudja, milyen körülmények között tárolja az élelmiszereket. Ez a precizitás különösen fontos a friss alapanyagok és az érzékenyebb élelmiszerek esetében, amelyek az optimális hőmérsékleten őrzik meg legjobban minőségüket.

 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss