Connect with us

Tippek

Csapj le ikonikus építőjáték-készletekre!

lego icons

Az ünnepek közeledtével sokan hosszasan töprengenek azon, hogy milyen ajándékot vásároljanak szeretteiknek. A kreatív energiákkal rendelkező felnőttek számára akár egy építőjáték is jó ötlet lehet, hiszen számos olyan termék van a piacon, amit a gyártók kifejezetten 18 éven felülieknek szánnak.

Ajándékötlet a nosztalgia szerelmeseinek

Amennyiben tudod valakiről, hogy kedveli a vintage dolgokat, akkor bátran ajándékozhatsz neki egy Lego Icons készletet a Bravostore webshopjából. Természetesen akár saját magadat is meglepheted egy ilyen szettel. Itt számos olyan készlet található, ami igazán retrónak számít a témáját illetően.

Ilyen a Retro Food Truck is, amely valósággal visszarepít az időben. Minden gyűjtő törekszik arra, hogy beszerezze ezt a modellt, nem véletlenül. Már a világoskék és élénkpiros színvilága is a régi időket idézi meg. A gépjármű lekerekített eleje a klasszikus hűtőráccsal, valamint a kerek fényszórókkal az ötvenes évek hangulatát elevenítik fel.

Rendkívül részletgazdag ez a büfékocsi

A dán játékgyártó óriás mindig is arról volt ismert, hogy odafigyel a részletekre. Eleve csak olyan építőelemeket tesznek a dobozokba, amelyek kifogástalan minőséget képviselnek, és tökéletesen passzolnak egymáshoz. Még a szétszedésükhöz sem kell erőművésznek lenni. Az utóbbi években a technológia integrálásával új szintre emelték a játékélményt is.

Ügyelnek arra, hogy ne nagyolják el a különféle modelleket. Így jártak el a Retro Food Truck esetében is, ahol a külcsínre is nagy hangsúlyt fektettek, valamint a részletekre is. A hot dog és hamburger matricák éppúgy felfedezhetők, mint a miniatűr piros menütábla. Nem hiányzik a napellenző és a lehajtható fűszertábla sem. Minden egyes elem megalkotásakor törekedtek arra, hogy fokozzák a nosztalgiafaktort.

A hab a tortán a két minifigura, a szakács és a vásárló. Ők teszik élettel telivé magát a jelenetet. A tető könnyen eltávolítható, így hozzáférhetővé válik a büfékocsi belseje is. Ekkor láthatóvá válik a munkaasztal, amelyeken az ínyencfalatok készülnek, beleértve a főzőlapot és a szódagépet.

A felnőttek éppúgy átélhetik az alkotás örömét, mint a gyerekek

Ahogyan azt már a bevezetőben is említettük, bőséggel akadnak olyan építőjátékok, amelyeket felnőttek számára terveznek. Nem feltétlenül a témájuk miatt, hanem azért, mert rengeteg türelemre van szükség az elkészítésükhöz.

Ez a helyzet a retró büfékocsi esetében is. Bár a szett mindössze 310 darabból áll, így papíron gyorsan elkészíthető a modell, mégis nagy fokú koncentrációra van szükség, hogy követni lehessen a lépések sorrendjét. Aki szereti a kihívásokat, az persze bátran belevághat az építésbe, hiszen alapvetően egy rendkívül szórakoztató időtöltés elkészíteni a Retro Food Truckot.

Az elkészült kocsival remekül fel lehet dobni egy otthoni polcot, de akár az irodai asztalodat is díszítheti a vintage hangulatú járgány.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Kamu karácsonyi ajándék, kamu weboldal, valódi tanulság

Fillérekből összerakott weboldal, mesterséges intelligenciával generált termékek, kevesebb mint ötvenezer forintnyi hirdetési költség – közel 600 „vásárló”.

Ez a végső mérlege a Médiaunió „A kulcs te vagy” karácsonyi kiberbiztonsági kampányának, amelyből kiderült, hogy a közösségi média felületeken kis munkával is nagy bajt lehet okozni. Ha nekünk sikerült, mindenkinek érdemes vigyázni! Mi pedig természetesen arra vigyáztunk, hogy senkinek se okozzunk kárt, és semmilyen adattal ne éljünk vissza!

Még mindig nem értünk a szép szóból

Kiberbiztonsági témában újat mondani napról napra nehezebb, mostanra gyakorlatilag óránként jönnek szembe a legújabb csalási kísérletekről szóló hírek: a híroldalak, a közösségi oldalak, a villamos megállók plakátjai, sőt még a csomagautomaták képernyője is a különböző adathalász technikákra és az árulkodó jelekre figyelmeztet. A Médiaunió Alapítvány KiberPajzzsal közös, immár második éve futó A kulcs te vagy” kampánya az online pénzügyi biztonságra hívja fel a figyelmet. A Médiaunió ezúttal azt tesztelte, vajon célba érnek-e ezek az üzenetek, az eredmények azonban még mindig elkeserítőek: kevesebb mint 50.000 Ft hirdetési költséggel közel 600 figyelmetlen vásárló személyes és banki adatait tudtuk volna megszerezni egyetlen hét leforgása alatt. Az átlagos csalási adatokat nézve, így a 600 embernek akár 400-500 milliós kárt is okozhattunk volna!

Kamu, kamu, kamu!

A Black Friday apropóján és a közelgő ünnepekre való tekintettel nagykaracsonyiakcio.hu címen hoztunk létre egy hihetetlenül olcsó termékeket kínáló kamu-webshopot, mindössze három darab, mesterséges intelligenciával generált, tökéletesnek tűnő ajándékkal. Mindenkire gondoltunk, nőkre, gyerekekre és férfiakra egyaránt, ezért a kínálatban egy tanzanit köves ezüst nyaklánc, egy távirányítós terepjáró és egy fúró-csavarozó gép kapott helyet, melyeket aztán Facebookon indított hirdetésekkel népszerűsítettünk.

Az oldal kialakítását a lehető legegyszerűbben oldottuk meg: a promóciós linkre kattintók azonnal valamelyik termék akciós fotójával találják szembe magukat, ahol az adathalász oldalak gyakorlatát követve persze nagyban kiemelve mutattuk meg az akció mértékét, a vonzó árat, egy ötcsillagos értékelést, a lírai leírás alatt pedig mindössze egy „kosárba teszem” gombot helyeztünk el.

Az érdeklődőknek három lehetőségük volt a továbblépésre:

  • ha gyanút fogtak vagy meggondolták magukat és a termékoldal bezárása mellett döntöttek, tehát a jobb felső sarokban lévő X-re kattintottak,
  • vagy ha az oldal hitelességének ellenőrzése céljából a lábléc valamely menüpontjára szerettek volna továbblépni,

akkor egy gratuláló pop-up üzenetben mondtuk el nekik, hogy egy „kamukarácsonyi kamuhirdetésbe” futottak bele, amit azért készítettünk, hogy felhívjuk a figyelmet az online tér és az online vásárlás veszélyeire!

  • Ha viszont kosárba tették az áhított terméket,

akkor egy figyelmeztetéssel találták szembe magukat: Vigyázz, most akár a bankkártyadataidat és a pénzedet is elveszthetted volna!

A Black Friday és a 90%-os akció megtette hatását

Az eredmények sajnos önmagukért beszélnek. A Facebookon létrehozott, mindössze 4 követővel rendelkező profilról indított promóciókat 6 napig futtattuk, ez idő alatt kevesebb mint 50.000 Ft-ból 36.260 egyéni felhasználót értünk el, akiknek közel 10%-a (3098) gyanútlanul rá is kattintott a hirdetések valamelyikére, s közülük 579-en kosárba is tették az adott árut.

Már első nap leállíthattuk volna a kampányt, mert négy óra leforgása alatt mindössze 500 Ft elköltésével, több mint 1100 embert értünk el. 34 felhasználó kattintott a hirdetésre, és ketten máris a kosárba tették volna az olcsó ajándékot. Így sajnos elmondható, hogy alig pár óra munkával és nem túl nagy anyagi ráfordítással megszerezhettük volna legalább két ember banki adatait. Ha ők rosszindulatú hackerek csapdájába sétáltak volna bele, akkor mostanra minden bizonnyal néhány százezer vagy akár millió forinttal szegényebbek lennének, és futhatnának a pénzük után”

– mondta Kardos Ferenc, a Médiaunió Alapítvány ügyvezetője, „A kulcs te vagy!” kampány vezetője.

A felhasználók több mint fele (1683) 65 év feletti volt, és kiegészítve az 55 év felettiekkel (927), láthatjuk, hogy az idősebb internetezők adták az érdeklődök 80%-át. Érdekes tanulság továbbá, hogy körülbelül 15%-kal több érdeklődés volt a férfias ajándéktárgy után. Bár nem egyértelmű hogy az akkumulátoros fúró és csavarozó géppel saját magukat vagy mást terveztek meglepni, a három termék közül magasan ez volt a legkelendőbb.

Árulkodó jelek

Az első és legfontosabb tanulság, tudnivaló, hogy bármilyen 90%-os kedvezménnyel hirdetett termékajánlat esetén azonnal kapcsoljon be óvatosságunk – a túl szép ajánlatok jellemzően nem valósak! Ha nem egy jól ismert weboldalról rendelünk, először mindig ellenőrizzük a webcím (URL) hitelességét, és próbáljuk meg elkerülni azokat az oldalakat, amelyek furcsa, elgépelésre emlékeztető vagy túl hosszú domain nevet használnak. Győződjünk meg róla, hogy az oldal HTTPS-t használ (biztonságos kapcsolatot jelző lakat ikon a címsorban), de a sok helyesírási hiba vagy az amatőr megjelenés is intő jel lehet.

Az óvatlan felhasználókról általánosságban elmondható, hogy a rengeteg figyelmeztetés ellenére is a legalapvetőbb hibákat követték el, amikor a mindössze 4 követővel, 3 bejegyzéssel és 0 értékeléssel rendelkező Facebook-profilról indított hirdetésre kattintottak: nem ellenőrizték a webcím vagy a weboldal üzemeltetőjének hitelességét, sőt átlagosan alig 7 másodpercet töltöttek az oldalon, mielőtt megpróbálták kosárba tenni az árut.

Nem lehet elégszer elmondani, hogy online vásárláskor nagyon körültekintőnek kell lennünk – hívta fel a figyelmet Kardos Ferenc. – Ellenőrizzük az oldalon található kapcsolati információkat és cégadatokat: egy megbízható oldal általában megad pontos elérhetőségeket, például telefonszámot, címet és hivatalos e-mail címet is. Keressünk értékeléseket vagy véleményeket az adott oldalról, lehetőleg több különböző felületen, és legyünk óvatosak, ha az oldal túlzottan csábító ajánlatokkal próbálkozik.”

Van JELENTősége!

Ugyan a kampányt senki sem jelentette fel a közösségi felületen, mert időben felfedtük edukációs szándékunkat, kiemelten fontos a közösségi média platformokon futó és általunk leleplezett átverések, kártékony tartalmak jelentése, mert ezzel nem csak magunkat, hanem másokat is megóvhatunk a potenciális veszélyektől, valamint hozzájárulunk a közösségi média biztonságosabb környezetének fenntartásához. Ez a kollektív felelősségvállalás hosszú távon erősíti az online közösségek biztonságát és hitelességét. Ha éberek maradunk, minimálisra csökkenthetjük az online vásárlással kapcsolatos kockázatokat, hiszen a kiberbűnözők legnagyobb ellensége a tájékozott és óvatos felhasználó!

További csalófogó tippek A kulcs te vagy oldalon találhatók!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

A karácsonyi készülődésben is segíthetnek applikációk

Adventi naptár, karácsonyi képeslapok vagy kívánságlista. Mindezeket ma már gyerekjáték mobiltelefonos applikációkon keresztül is személyre szabottan használni. A HONOR pár ötlettel segít abban, hogy az ünnepi készülődés még kellemesebben – és persze kényelmesebben – telhessen.

💌 A Greenvelope segítségével például könnyedén lehet meghívókat és képeslapokat készíteni, bármilyen alkalomra, így karácsonyra is. Akár az ünnepekre hívnánk meg stílusosan szeretteinket, akár távoli, de szívünkhöz közel lévő embereket üdvözölnénk, ezzel az appal könnyedén megtehetjük.

🗓️ Az adventi kalendárium egy igen közkedvelt része az ünnepekre való felkészülésnek – pláne, ha gyerek is van a házban -, az online elérhető Türchen pedig ilyen naptárakat lehet készíteni. Sőt, meg lehet pakolni kvízekkel vagy videókkal is, hogy izgalmas, egyedi, és persze személyre szabott emlékek születhessenek.

🎁 Az ajándékválasztás önmagában is nehéz, de észben tartani mindent és mindenkit is jelentős kihívás. A Christmas Gift List egyszerű, viszont kiváló segéd az ajándéklisták elkészítésében és az -ötletek rendszerezésében. A HONOR kiváló akkumulátorú készülékeinek köszönhetően pedig legalább az biztos, hogy telefonunk nem merül le egész nap, még ha mi el is fáradunk a végére. Ha pedig ajándékötletek, a HONOR még az év végéig bizonyos készülékek esetén extra eszközöket biztosít.

🎄 A fa díszítése egyszerre tud kellemes és frusztráló időtöltés lenni. Vannak családok, amelyek minden évben ugyanúgy cicomázzák fel karácsonyfájukat, míg mások innoválnának évről évre. A My Xmas Tree leginkább utóbbi csoportot segíti, de mindenki számára érdekes lehet, ugyanis segít virtuálisan feldíszíteni fánkat, hogy megnézzük, miként fest majd a nappaliban egy-egy új dísztípussal vagy miként pompázik majd friss színekben.

A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.

További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így vásárolunk idén karácsonyra: a magyarok 47%-a praktikus ajándékokra esküszik

Idén karácsonykor a tudatosság és a praktikum határozza majd meg az ajándék vásárlási szokásokat Magyarországon.

Bár a többség egyetért abban, hogy nincs karácsony ajándékok nélkül, a MediaMarkt legfrissebb kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadók 15 százaléka egyáltalán nem is tervez karácsonyi ajándékot vásárolni decemberben.

A 2024 novemberében készült reprezentatív felmérésből az is kiderült, hogy idén karácsonykor a válaszadók 39 százaléka az ajándékok kiválasztását érzi a legnagyobb kihívásnak, mivel nehezen döntenek arról, hogy kinek mi lenne a legjobb meglepetés. Ezzel párhuzamosan változás látható az ajándékozási szokásokban is: a válaszadók 21 százaléka évről-évre egyre kevesebb embert ajándékoz meg, és ugyanennyien vallották, hogy már a mennyiség helyett inkább a költséghatékonyságra figyelnek.

“Kellemest a hasznossal” ajándékba

A többség, azaz a válaszadók 47 százaléka alapvetően a praktikus, jól átgondolt ajándékokra esküszik, míg 23 százalék inkább a család és a barátok tanácsaira hagyatkozik amikor vásárlásra kerül a sor. Mindemellett nagy szerepet játszik a döntésben az ár-érték arány (29%), 24 százalék szerint pedig az egyéni megérzések is fontosak.

„A vásárlók amellett, hogy egyre tudatosabbá válnak, igénylik az olyan szolgáltatásokat is,  – mint például a termékösszehasonlítás, vagy az ünnepi akciós katalógus – amelyekkel könnyebbnek érzik a karácsonyi ajándékok beszerzését.. Mi is igyekszünk könnyíteni a vásárlás folyamatát, így az ünnepi időszakban kiemelt figyelmet fordítunk a kiszállítás, és az áruházakban található csomagátvevő pontok hatékony működésére, hogy az ajándékok garantáltan időben eljussanak vásárlóinkhoz. Törekszünk arra, hogy amellett, hogy vásárlóink számára a legjobb ár-érték arányú termékeket biztosítjuk, a legjobb vásárlási élményt is nyújtsuk”

– mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország vezérigazgatója.

Miből és hogyan vesszük meg mindezt?

Miközben az online vásárlás népszerűsége egyre nő, a válaszadók 50 százaléka mégis azt nyilatkozta, hogy a legjobb ajánlatok és a tökéletes ajándékok érdekében személyesen is megnézi az áruházak kínálatát. Az olyan internetes akciók, mint a Black Friday, vagy a Black November komoly vonzerőt jelentenek, hiszen ezek hatására a megkérdezettek 23 százaléka már november végén nekiáll az ajándékok beszerzésének.

A vásárlók tudatosságát az is alátámasztja, hogy míg a megkérdezettek 43 százaléka az előző havi fizetéséből veszi meg a karácsonyi ajándékokat, a megkérdezetteknek csupán kevesebb mint negyede, 23 százaléka az, aki tudatosan készül, és már hónapokkal korábban elkezd félretenni az ünnepi költekezésre.

Legnépszerűbb ajándékok 2024-ben

2024-ben sem hazudtolják meg magukat a magyarok, és az előző évekhez hasonlóan a legtöbben, – azaz a válaszadók majdnem 50 százaléka – idén is műszaki cikkeket tervez ajándékozni, például mobiltelefont, konyhai gépeket, tévét, vagy laptopot. A válaszadók 31 százaléka ruhát, kiegészítőt vagy kozmetikumot, 22 százalékuk pedig könyvet szeretne ajándékozni. Az ajándékok mellett, az ünnepi akciók és csomagajánlatok szerepe is kiemelkedő a karácsonyi időszakban, a válaszadók 42 százaléka szerint ezek segítenek számukra könnyebbé tenni a vásárlást. Emellett, az expressz házhozszállítás és az ajándékcsomagolás szolgáltatások a megkérdezettek 18 százaléka szerint képesek stressz mentessé tenni a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss