Connect with us

Tippek

Így védekeznek az elektromos tüzek ellen a hazai vállalkozások

Gyakoribb ellenőrzések, a régi berendezések cseréje és újak telepítése, megfelelő védelem kialakítása szakértő bevonásával – ezekkel az intézkedésekkel védekezik a Schneider Electric felmérése során megkérdezett vállalkozások többsége az elektromos berendezések és a hálózat meghibásodásából adódó elektromos tüzek ellen.

A kutatásból az is kiderült, hogy az elmúlt években túl sokat nem fordítottak erre a választ adó cégek, pedig több esetben is milliós károkat okoztak ilyen jellegű incidensek. A Schneider Electric az érzékelőktől kezdve a védelmet biztosító eszközökön át az adatokat feldolgozó és a kockázatokat jelző szoftverekig átfogó, integrált megoldást kínál a vállalkozások számára az elektromos tüzek ellen.

Magyarországon évente mintegy 500 ipari tűzeset történt, amelyekben közel ezren haltak, vagy sérültek meg. A statisztikákban az ugyan nem szerepel, hogy ezek között milyen arányban voltak az elektromos tüzek, de a Schneider Electric friss, saját vállalatai ügyfelei körében végzett felmérése alapján az elektromos berendezések vagy hálózatok okozta meghibásodások egyáltalán nem számítanak ritkának a hazai cégeknél, igaz szerencsére csak az esetek kis részében történt eddig komolyabb kár.

A kérdőívet kitöltő társaságok 58,8 százalékánál még soha nem történt elektromos berendezés vagy hálózat okozta meghibásodás, 41,2 százaléknál viszont néhány alkalommal már előfordult ilyen. Ahol voltak ilyen incidensek, azoknál túlnyomó többségében (88 százalék) egyáltalán nem volt, vagy csak minimális mértékű volt a kár. A válaszadók 9 százaléka jelezte, hogy több millió forintos kár keletkezett ilyen probléma miatt, 3 százalék pedig arról számolt be, hogy elektromos tűz keletkezett, és teljesen leégett az érintett egység.

Ahol már volt elektromos berendezés vagy hálózat meghibásodása miatt elektromos tűz, ott az esetek 18 százalékában zárlatos, hibás eszköz okozta azt. Az érintett vállalatok 3 százaléka jelezte, hogy áramszünet/karbantartás utáni visszakapcsolás miatt keletkezett tűz. A válaszadók közel négyötödének nem volt információja arról, hogy mi okozta ilyen helyzetben az elektromos tüzet.

A jövőbeni elektromos tüzek elkerülése érdekében 44 százalék döntött úgy, hogy gyakrabban ellenőrzik a berendezéseket és a hálózatot. A válaszadók közel negyede jelezte, hogy lecserélték a régi berendezéseket és új eszközöket telepítettek, 18 százalék számolt be arról, hogy szakember bevonásával a legmegfelelőbb védelmet építették ki. A kérdőívet kitöltők 15 százalékánál pedig képzést tartottak a munkatársaknak az elektromos tüzek lehetséges okairól, valamint a kockázatok csökkentéséről.

A kutatásból viszont az is kiderült, hogy az elmúlt időszakban túl sokat nem költöttek az elektromos tüzek elleni védekezésre a vállalatok. A helyzet felmérését nehezíti ugyanakkor, hogy a válaszadók jóval több mint felének nem volt információja arról, hogy az elmúlt öt évben mennyit szánt erre a célra vállalata. Közel 18 százalék jelezte azt, hogy semennyit nem fordítottak az elektromos tüzek elleni védekezésre. A válaszadók 15 százalékánál 50 és 500 ezer forint közötti összeget szántak erre a célra az utóbbi öt évben. Egyaránt 3-3-3 százalék jelezte, hogy 500 ezer és 1 millió, 1 és 3 millió, illetve 3 millió forintnál többet fordítottak erre a célra.

Az elektromos tüzek elleni védelmet biztosító eszköz, berendezések kiválasztása kapcsán a legtöbben a funkciókat és a műszaki paramétereket veszik figyelembe, a megkérdezettek közel háromnegyede jelezte ezt. Hat százalék a gyártó és a márka ismertsége alapján választana, míg 21 százalék szakemberre bízná a döntést.

A tűzvédelmi előírások, szabályozások betartása rendkívül fontos, nem csupán a jogszabályi megfelelés, de az emberi élet védelme, a berendezések, épületek megóvása és a termelés folyamatossága miatt is. A Schneider Electric kérdőívét kitöltő cégek több mint fele az interneten tájékozódik az aktuális szabályozásról, de szintén magas azok aránya (35 százalék), akik szakmai fórumokon szerzik be a friss információkat. Konferenciákon, illetve előadásokon egyaránt 6-6 százalék tájékozódik a legújabb előírásokról.

A mostani felmérésünkből is látszik, hogy szerencsére viszonylag ritkán okoznak igazán komoly problémákat az elektromos meghibásodások és az ezek miatt keletkező tüzek, viszont, ha megtörténik a baj, az sokmilliós kárral járhat. A Schneider Electric átfogó, integrált megoldást kínál a hazai vállalkozások számára az elektromos tüzek elleni védekezéshez. Ez magában foglalja az érzékelőket, ilyenek például a HeatTag okos kábel túlmelegedés érzékelők. Ide tartoznak még a tűzvédelmi berendezések, mint az ívzárlat-védelmi készülékek, amelyek mind moduláris formában az Acti9 termékcsaládunkban, mind kis- és nagyfeszültségű megoldásként a PowerLogic berendezéscsaládban érhetők el. Szintén az integrált megoldás részét képezik az adatokat feldolgozó és a kockázatokat előre jelző EcoStruxure szoftverek. Emellett fontos megemlíteni a komplett, ÉMI hő- és füstelvezetési minősítéssel rendelkező EcoStruxure Building Operation épületautomatika rendszerünket, melynek része a DDC kínálatunk, és a szintén ÉMI minősítésű M340 és M241-es PLC-k, kiegészítve az Altivar 212 frekvenciaváltó családunkkal és HMI készülékekkel, melyekkel komplex hő- és füstelvezetési feladatokat lehet megoldani”

– mutatott rá Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.

A nyári szabadság után nem könnyű visszazökkenni a hétköznapokba: a gondtalan napokat hirtelen felváltja a feladatok sora, a határidők és a megbeszélések.

A gördülékeny visszatéréshez azonban sokat tehetünk – és nemcsak a saját, hanem a kollégáink jólléte érdekében is. Ahogy dr. Kibédi Katalin etikettszakértő is hangsúlyozza, ilyenkor különösen hasznosak a munkahelyi etikett szabályai, amelyek kapaszkodót adnak, és segítenek visszatalálni a megszokott ritmushoz.

Felkészülés már a szabadság előtt

A nyaralás előtti tudatos tervezés kulcsfontosságú. Állítsunk be távolléti üzenetet, delegáljuk a sürgős feladatokat, és hagyjuk rendezetten az íróasztalunkat. Ez nemcsak profizmust sugall, de tiszteletet is mutat a munkatársaink felé.

Az első nap visszatéréskor

Miután visszatértünk a szabadságunkról, érdemes rövid megbeszélést tartani a vezetőnkkel vagy kollégáinkkal, hogy gyorsan képbe kerüljünk a friss hírekkel és változásokkal. A közös beszélgetések – akár a szünetekben – segítenek oldani a feszültséget, és erősítik a csapatszellemet. A kollégák barátságos üdvözlése szintén apró gesztus, ami sokat számít: egy egyszerű „Jó újra látni!” mindig mosolyt csal az arcokra.

Megjelenés és professzionalizmus

A nyári szabadság után sokan hajlamosak vagyunk lazábban öltözködni és viselkedni, hiszen a könnyedebb napok hangulata még velünk marad. Fontos azonban tudatosítani, hogy a munkahely nem a nyaralás meghosszabbítása: a megjelenésünk mindig üzenetet hordoz. Az ápolt, elegáns, visszafogott öltözködés – női kosztüm, az öltöny, diszkrét kiegészítők – a professzionalizmust erősíti, és segít újra a munkára hangolódni.

Mindennapi etikett az irodában

A szabadság utáni visszatéréskor különösen fontos, hogy odafigyeljünk a mindennapi viselkedésünkre. Az étkezéseknél például érdemes kerülni az erős illatú ételeket, ügyelni a közös terek tisztaságára, és lehetőleg nem az íróasztalunknál falatozni.

A kollégákkal való együttműködés során sok helyzetben segít az udvarias kommunikáció is: ha egy kérésnek nem tudunk azonnal eleget tenni, mert a visszatérés után rengeteg feladat szakad a nyakunkba, akkor kedvesen mondjunk nemet, és jelezzük, mikor térünk vissza a témára. Ha pedig nézeteltérés adódik, törekedjünk a közös célok szem előtt tartására, és kerüljük a felesleges konfrontációt.

Nem kevésbé fontos a mások személyes terének tiszteletben tartása – mielőtt más íróasztalánál vagy tárgyai között tennénk rendet, mindig kérjünk engedélyt. Ezek a kedves gesztusok jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki kényelmesebben érezze magát a munkahelyén.

Szünetek és dohányzás

A szünetek beiktatása a hatékony munkavégzés része, ugyanakkor a dohányzás és a hevített termékek használata gyakran panasz tárgyát képezi a munkahelyeken. A nemdohányzó kollégák sokszor úgy érzik, hogy ezek a szokások extra pihenőidőt jelentenek a dohányzóknak, hevített termék használóknak, ami növelheti az ő munkaterhelésüket. A méltányosság érdekében fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályokat vezessenek be: például kijelölt dohányzóhelyekkel, hivatalos pihenőidők bevezetésével, vagy olyan megoldásokkal, amelyek mindenkinek azonos szüneti lehetőséget biztosítanak.

Egyes cégek innovatív kompenzációs gyakorlatokat is alkalmaznak – például extra szabadságot adnak a nemdohányzó munkavállalóknak. A dohányzók és hevített készüléket használók tiszteletet mutathatnak nemdohányzó kollégáik iránt azzal, hogy betartják a vállalati szabályzatot, nem a közös helyiségekben használják eszközeiket, odafigyelnek a ruháikon visszamaradó szagokra, megfelelően kezelik a cigarettacsikkeket vagy dohánytölteteket, valamint ügyelnek arra, hogy szüneteik időtartama ne menjen a közös munkaterhelés rovására.

A munkahelyi harmónia sokszor ezeken a kis dolgokon múlik: egy barátságos üdvözlés, egy tiszta közös tér, egy őszinte, de udvarias „nem”. Ha odafigyelünk egymásra, könnyebben vészeljük át a visszatérés első napjait, és együtt teremthetünk pozitív, támogató munkahelyi légkört.

További részletek: https://hevitettetikett.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Becsengetnek – figyeljünk a legkisebbekre az utakon a Hankook tanácsaival!

Az iskolakezdés nemcsak a tantermeket tölti meg élettel, hanem az utakat is. A reggeli csúcsforgalomban több ezer kisdiák indul el – egyesek önállóan, mások szüleik kíséretében –, ezért kiemelten fontos, hogy az autósok ebben az időszakban körültekintően és óvatosan vezessenek. A Hankook Tire Magyarország minden járművezetőt arra figyelmeztet: lassítsunk, legyünk figyelmesek és készítsük fel autónkat a biztonságos közlekedésre.

„Egy hirtelen mozdulat, egy későn észlelt kisgyerek – és máris megtörténhet a baj. A megelőzés kulcsa a figyelem, a türelem és a jól karbantartott jármű” – hangsúlyozta Roy Katalin, a Hankook Tire Magyarország kommunikációs vezetője. „Az iskolák környékén mindig számítsunk váratlan helyzetekre: egy elguruló labdára, egy szaladva érkező diáktársra, vagy arra, hogy a gyerek nem néz körül, mielőtt lelép az útra.”

  1. Lassítsunk! Iskolák, óvodák, játszóterek közelében a kisebb sebesség életeket menthet.
  2. Maradjunk éberek! Gyalogátkelők és buszmegállók mellett mindig számítsunk hirtelen megjelenő gyerekekre.
  3. Készüljünk a rosszabb látási viszonyokra! Az őszi esőkre, a párás reggelekre és a korai sötétedésre tekintettel ellenőrizzük rendszeresen a világítást és az ablaktörlőket.
  4. Figyeljünk a gumikra és fékekre! A jó állapotú, megfelelő nyomású abroncs és a hibátlan fékrendszer kritikus a gyors reakcióhoz, ezért tartsuk folyamatosan karban autónkat.
  5. Tartsuk be a biztonsági szabályokat! A gyerekülések és a bekapcsolt biztonsági övek mind életmentőek lehetnek, nem pusztán kényelmi eszközök.
  6. Tegyük láthatóvá a gyerekeket! A fényvisszaverő kiegészítők és az élénk színek jelentősen növelik a biztonságot.

A Hankook idén is arra kéri az autósokat, hogy az iskolakezdés heteiben legyenek különösen körültekintőek. A felkészített jármű és a tudatos vezetés együtt garantálja, hogy minden diák biztonságban érjen célba, akár iskolába, akár hazafelé tart. A balesetek megelőzéséhez nemcsak autónk kifogástalan műszaki állapota, hanem vezetői felkészültségünk és figyelmünk is szükséges. Szeptembertől fokozottan ügyeljünk a megnövekedett gyalogosforgalomra az iskolák környékén!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez

Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország. A 2025. augusztus 21-től 24-ig között zajló Adni Öröm! kampány célja, hogy segítse a nehéz helyzetben élő családokat a szeptemberi tanévkezdés során, legyen szó akár közvetlen tárgyi adományról, akár pénzbeli felajánlásról, adománykártyák formájában.

„A nyugodt iskolakezdés olyan alapélmény, amely minden gyermeknek jár. Felelős vállalatként a feladatunk pedig az, hogy ebben segítséget nyújtsunk azoknak, akiknek ez nem magától értetődő. Ötödik éve dolgozunk együtt a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal ezen a fontos ügyön, és újra és újra meghatódva tapasztaljuk, milyen önzetlenül csatlakoznak a vásárlóink ehhez az akcióhoz. Idén is számítunk rájuk országszerte”

– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője kiemelte:

„A legszegényebb családok gyakran nem tudják előteremteni a legalapvetőbb tanszereket sem, így a gyermekek már az iskola első napján hátrányból indulnak. A SPAR Magyarországgal közös tanszergyűjtő akciónk lényege, hogy ezek a gyerekek méltó módon, teljes felszereléssel kezdhessék meg a tanévet. A felajánlott, új tanszerek nemcsak a tanulás eszközei, hanem a figyelem, a törődés és az esély szimbólumai is.”

Az akció személyes gyűjtési szakasza 2025. augusztus 21-e és 24-e között valósul meg. Ebben a négy napban a Magyar Máltai Szeretetszolgálat önkéntesei az ország összes INTERSPAR áruházában jelen lesznek, és várják azokat a vásárlókat, akik egy-egy tanszert vagy iskolakezdéshez kapcsolódó terméket adományként szeretnének megvásárolni és felajánlani a rászoruló gyerekek számára. Az adományokat közvetlenül a pénztárzóna után lehet átadni az önkénteseknek. A felajánlások célba juttatásában a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos hálózata működik közre: a csomagok célzottan jutnak el a megfelelő helyre.

Az adakozás másik formája az adománykártyák vásárlása. Ezek az 500, 1 500, 3 000, 5 000 és 10 000 forint értékű kártyák 2025. augusztus 1-je és 31-e között érhetőek el az INTERSPAR áruházakban. A vásárlásukból befolyt teljes összeget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat új tanszerek beszerzésére fordítja, és azokat célzottan juttatja el a segítségre szoruló gyermekeknek.

A gyűjtés során beérkezett felajánlásokat – legyen szó tárgyi adományról vagy az adománykártyákból vásárolt iskolaszerekről – a Szeretetszolgálat munkatársai a szeptemberi tanévkezdésre eljuttatják a rászorulókhoz. Az iskolai felszereléseket gondosan összeállított csomagokban adják át, figyelembe véve a helyi közösségek szükségleteit és a gyermekek életkorát.

Az adománygyűjtés részletei és a résztvevő INTERSPAR áruházak elérhetőségei a www.adniorom.hu weboldalon érhetőek el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss