A három napos Ideathon 3.0 ötletversenyen 70 fiatal versenyző 12 csapatba rendeződve dolgozott ki új ötleteket egyes iparágak – vagy akár az életünk bizonyos részleteinek – hatékonyabbá tételére.
A főnyereményt a PET palackokat 3D-nyomtató alapanyagként felhasználó ReFilament csapat nyerte el, de a zsűri jutalmazta a rendszeres iskolai vízívást, az ipari auditfolyamatok digitalizálását előre lendítő, és az 5G technológiát változatos alkalmazásokkal kihasználó megoldásokat is. A Telenor 5G különdíját a FoodArt csapat nyerte, amely a gasztro-bloggereken keresztül köti össze az fogyasztói igényeket az éttermek kínálatával.
A november 13-15. között rendezett Ideathon 3.0 ötletversenyen a 12 csapat facilitárorok és mentorok segítségével dolgozott ki új ötleteket: az 5G, életvitel, föld és digitalizáció témakörökben. A győri Start IT up Alapítvány szervezésében, a Telenor és az Input Program szakmai támogatásával létrejött háromnapos intenzív versenyen a fiatal gondolkodók a design thinking módszertan segítségével értelmezték a beazonosított problémaköröket és kezdték meg a megoldást jelentő ötletek kidolgozását.
A koronavírus járvány kortörténeti pecsétjét a győri Ideathon 3.0-ra is rányomta: a kifejlesztett ötletek többségének megszületésben közvetlenül vagy közvetve szerepe volt a jelenlegi járványhelyzetnek is. A koncepciók között szerepelt munkaerő-felkészítő megoldás, ami a pandémia utáni időszakban segítené a szállodaipar résztvevőit, kisvállalkozások adminisztrációját egyszerűsítő koncepció, online előfizetések optimalizálását vagy épp a fiatalok pályaorientációját segítő alkalmazás, és volt csapat, aki a balkezes sofőrök speciális helyzetében elmélyedve ötletelt és tenné biztonságosabbá számukra az autós közlekedést.
3D nyomtatóban kapnak új életet a PET palackok
Az öt fős szakmai zsűri vasárnap délután már a kidolgozott koncepciók három-három perces bemutatóját láthatta és ezek alapján hozta meg döntését. Az első helyezett a ReFilament csapat otthoni PET palack újrahasznosító ötlete lett, mely egy új eljárással a használt üdítős palackokat 3D-nyomtató alapanyaggá alakítja át. Nyereményük az Input Program felajánlásában egy tengerentúli külpiacra lepési csomag, konzultációs lehetőség a Baconsult felajánlásával, valamint egy digitalizációs tréning a Pannon Business Network szervezésében.
Élményekkel népszerűsítenék a megfelelő hidratálást az iskolában
A második helyezett a gyerekek megfelelő napi folyadékfogyasztását vette górcső alá abból a tapasztalatból kiindulva, hogy a gyerekek az iskolában gyakran megfeledkeznek a rendszeres ivásról, ami csökkenő komfortérzet mellett egészségügyi kockázatokat is jelent. A Winter is coming csapata egy olyan okosmegoldást biztosítana az iskolákban, amely révén a gyerekeknek élményszerű programmá válhat a rendszeres vízfogyasztás. Az Input Program jóvoltából egy európai külpiacra lépési csomagot, a Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központjának felajánlásával pedig szakmai mentorálás és laborhasználati lehetőség a jutalmuk.
Reformok az ipari auditálásban
A harmadik helyezett a NextgenAudit csapat ötletével a termelő- és gyártóvállalatok képesek leváltani a hagyományos – számos ponton analóg – auditálási rendszereiket hatékony, környezetbarát és érintésmentes auditálási folyamatokra, amelynek része az online dokumentáció, videós vagy akár kiterjesztett valóság (AR) megoldások. Nyereményük díjmentes részvétel a Websummit 2020 eseményen az Input Program jóvoltából.
Gasztronómiai kísérletek és iskolai korrepetálás az 5G hálózaton
A Telenor 5G különdíját a FoodArt csapat nyerte, ami a gasztro-bloggerek, az olvasók/vásárlóerő és az éttermek háromszögét kötné össze egy okos alkalmazással. A megoldásban a gasztro-bloggerek receptjeinek lefőzésére jelentkezhetnek éttermek, míg következő lépcsőben akár augmented reality (AR) megoldások is gazdagíthatják az app-használati élményt. A mobiltársaság másik különdíjasa a New Founders csapata, akik a tanítani és a tanulni vágyó közönség egymásra találását segítené ötletével, a digitális korrepetálás, szaktanár keresés és oktatás-kiajánlás folyamatát újítanák meg. A megfelelően erős, pl. 5G internetkapcsolaton a technikailag előrehaladott oktatási módszerek, mint élő virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR) streaming megoldások is helyhez kötöttség nélkül elérhetővé válhatnak.
Tudatosság a szexben és a környezetvédelemben
A MeOut Group felajánlásában egy szegedi ötletversenyen való részvételt nyert a Pleasurelab csapat felnőtteknek szóló szexedukációs platformot kialakító ötlete, míg a környezettudatos közösségeket célzó, környezeti lábnyom kompenzálását segítő ötletével a Vaquita csapata egy Kijevben megrendezendő fejlesztési versenyen való részvételi lehetőséget nyert.