Zöld
A L’Oréal segíti fogyasztóit a fenntarthatóbb vásárlói döntések meghozatalában
A termékek környezeti és társadalmi hatását mutató címkézési rendszert a L’Oréal azért hozta létre, hogy a fogyasztói a mindennapi életükben, például egy sampon vagy arctisztító vásárlása esetén, fenntarthatóbb, tudatosabb döntéseket hozhassanak.
A rendszer, amely már a magyar vásárlók számára is elérhető az interneten, a termékek környezeti hatását egy A-tól E-ig terjedő skálán osztályozza, ahol az „A” értékelésű termékek a kategória legjobbjait jelentik. A módszert független tudományos szakértők hagyták jóvá, az adatokat pedig egy szintén független auditor cég hitelesítette.
Az új címkézési rendszer átlátható módon segít a fogyasztóknak abban, hogy megismerjék és össze tudják hasonlítani a termékek környezeti és társadalmi hatásait, legyen szó akár egy balzsam vagy micellás víz kiválasztásáról. A módszer világszerte a L’Oréal 5 márkájánál elérhető: a Garnier, a L’Oréal Paris, a La Roche Posay, a Vichy, valamint a Biotherm esetében. A vállalat célja, hogy a rendszert minden márkáján és minden piacon használni tudja a jövőben.
Magyarországon elsőként a Garnier termékeinél vezették be a termékek környezeti és társadalmi hatásairól tájékoztató címkézési rendszert, mégpedig a hajápolási (samponok, hajápolók) és a bőrápolási termékeken (arcápolók, arclemosók, testápolók, fényvédők). A Garnier weboldalán a termékekre kattintva a honlap alján érhető el minden információ a hatások tekintetében: a termék környezeti hatása szerinti besorolása, illetve egyéb fontos információk, például, hogy újratölthető vagy újrahasználható-e egy adott tubus vagy flakon.
A címkézési rendszer közvetve bevonja a fogyasztókat a fenntarthatóbb szépségipar kialakításába. Két termék összehasonlítása esetén például a fogyasztó tudja mérlegelni a környezeti hatást és azt a terméket a kosarába tenni, amely „A” besorolású a skálán, szemben egy „D” vagy „E” jelzésűvel. Ez hozzájárulhat a tudatosabb vásárlási szokások és a fenntartható szépségipar kialakulásához: a kereslet elmozdulása a kisebb környezeti lábnyommal rendelkező „A” besorolású termékek iránt nagy mértékben befolyásolhatják a jövőben a vállalatok fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységeit.
A környezeti hatást jelző betűjel pontos képet ad a L’Oréal csoport termékeinek hatásáról, figyelembe véve 14 olyan, a bolygót érintő hatástényezőt, mint az üvegházhatású gázok kibocsátása, a vízhiány, az óceánok elsavasodása vagy a biológiai sokféleségre gyakorolt hatás. Ezeket a hatásokat a termék életciklusának minden szakaszában mérik, és nemcsak a beszerzést, a gyártást és a szállítást, hanem a fogyasztói felhasználást és a csomagolás újrahasznosíthatóságát is vizsgálják. Például a gyártási ciklusban felhasznált víz, a csomagolásban felhasznált újrahasznosított műanyag aránya és a zuhanyzóvíz felmelegítéséhez szükséges CO2-kibocsátás mind-mind beleszámítanak a skálán való besorolásba. A kozmetikumok esetében a szén- és a vízlábnyom a legfontosabb hatástényezők. Egy sampon vagy kondicionáló vízlábnyomának átlagosan 60%-a a használati fázisból származik, éppen ezért a vállalat azon dolgozik, hogy még inkább javítsa samponjai és kondicionálói kiöblíthetőségét. Ezen kívül a rendszer keretében a márkák weboldalain további információk találhatóak a gyártás körülményeiről, a csomagolás profiljáról, valamint a termékek társadalmi hatásairól. Ide tartozik például az ENSZ munkaügyi normákra vonatkozó alapelveinek való megfelelés az összes összetevő- és alkatrész-beszállító részéről, valamint azon beszállítók számának feltüntetése, amelyek kiszolgáltatott közösségek tagjainak társadalmi befogadására vállaltak kötelezettséget.
„Az elmúlt évtized során alapjaiban alakítottuk át vállalatunkat, üzleti modellünk középpontjába helyeztük a fenntartható fejlődést. Új kötelezettségvállalásainkkal a változás felgyorsításának új fázisába lépünk: közvetlen környezeti hatásunkon túl cselekszünk, a fogyasztókat segítjük a fenntarthatóbb döntések meghozatalában, mindemellett ösztönözzük a pozitív társadalmi és környezeti hozzájárulást. Iparági vezetőként feladatunknak tekintjük, hogy hozzájáruljunk egy befogadó és fenntartható társadalom építéséhez”
– hangsúlyozta Alexandra Palt, a L’Oréal társadalmi felelősségvállalás vezetője.
A termékek környezeti és társadalmi címkézési rendszerével párhuzamosan a L’Oréal tagja az EcoBeautyScore konzorciumnak is, amely a kozmetikai ipar 42 vállalatát és szakmai szövetségét tömöríti. A konzorcium célja, hogy közösen dolgozzon ki egy, az egész iparágra kiterjedő környezeti hatásvizsgálati és pontozási rendszert a kozmetikai termékék számára. A megközelítés globális hatókörű és segíthet abban, hogy a fogyasztók számára világos, átlátható és összehasonlítható információkat nyújtsanak a környezeti hatásokról, közös, tudományosan megalapozott módszertan alapján. Az első EcoBeautyScore prototípust a tervek szerint 2023 végén hozzák nyilvánosságra.
Zöld
Az év természetfotósa pályázat átigazolt a Varázslatos Magyarországhoz
2025-től az ország egyik legnagyobb természetfotós és természetvédelmi szervezete, a Varázslatos Magyarország rendezi meg Az év természetfotósa pályázatot.
Az ÉTF-et harminckét évvel ezelőtt a naturArt – Magyar Természetfotósok Szövetsége alapította meg és nagy sikerrel rendezte meg évről évre. Ahogyan az alapítók 1990-ben fogalmaztak, céljuk az volt, hogy egy olyan fotós közösséget hozzanak létre, ahol az alkotók a természetfotók segítségével járulnak hozzá a természet- és környezetvédelemhez, valamint a társadalom szemléletformálásához. A pályázat minden évben egyszer kerül megrendezésre, amikor is kiderül, hogy melyik fotós érdemelte ki Az év természetfotósa címet.
A Varázslatos Magyarország tizenhatodik éve az ország egyik legizgalmasabb természetfotó pályázata, amely csaknem egy éven át mozgásban tartja a fotósokat, hiszen nyolc hónapon keresztül zajlik havi díjazásokkal és pontgyűjtéssel, ugyanis a legtöbb pontot gyűjtő fotósé lesz év végén A magyar természetfotó nagydíja és az azzal járó Arany Daru szobor.
A VM arra biztatja a fotósokat, hogy az év minden szakában menjenek ki a természetbe, és örökítsék meg nemzeti parkjaink változatos élővilágát és vadregényes tájait. A pályázat kiemelt célja a magyar nemzeti parkok bemutatása, és ezzel a természetvédelem támogatása.
A Varázslatos Magyarország arra vállalkozott, hogy 2025-től egy kézbe fogja az ország két legrangosabb természetfotó pályázatát, így az év 365 napján kihívást és bemutatkozási lehetőséget kínál a magyar természetfotósoknak. A pályázó fotósok eddig nemcsak itthon, de világszerte is rendkívüli eredményeket értek már el, és a világ élvonalához tartozó természetfotósok között tartják számon őket. A szervezet hisz abban, hogy a fúzióval minden hazai fotósnak lehetőséget biztosít ahhoz, hogy munkáikat méltó módon bemutathassák, és határainkon túl is egyre nagyobb eredményeket érhessenek el.
Erős szakmai csapatot állított fel a VM mindkét pályázatához.
Az év természetfotósa díjról dönt: Gundel Takács Gábor újságíró, műsorvezető, Dr. Sós Endre, a Fővárosi Állat- és Növénykert természetvédelmi és állategészségügyi igazgatója, Selmeczi-Kovács Ádám, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság igazgatója, Máté Bence, Potyó Imre, Daróczi Csaba, Kalotás Zsolt és Lőrincz Ferenc természetfotósok.
A magyar természetfotó nagydíjáról dönt: Britta Jaschinski fotózsurnaliszta, ifj. Vitray Tamás, a National Geographic Magyarország főszerkesztője, Máté Bence, Litauszki Tibor, Szilágyi Attila, Suhayda László természetfotósok, és Tóth Zsolt Marcell természetfilmes.
Mindkét fotópályázat képanyagából egy-egy látványos fotóalbum és kiállítás készül, amelyek egy éven keresztül láthatóak lesznek az ország rangos kiállítóhelyein. A VM-et az ÉTF alapító naturArt szakmai támogatásával erősíti tovább.
A VM szeretettel várja a természetfotósokat pályázatain az amatőröktől a profi alkotókig!
További információ: varazslatosmagyaro
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!
A 10 Millió Fa közössége idén elérte egyik legnagyobb célját: 2024-ben sikerült elültetniük 100 000 fát szerte az országban a Nemzeti Faültetés Napja alkalmából. „Emeljük a tétet, ugyanis jövőre legalább ennyi csemetét szeretnénk kiosztani március elsején a hozzánk csatlakozóknak.
Viszont ahhoz, hogy ezek a fácskák valóban szárba szökkenhessenek már idén meg kell rendelnünk őket” – mondta el a 10 millió Fa főkoordinátora, Hervai Franciska.
A 10 millió Fa 2019-ben indult el azzal a céllal, hogy minden magyar ember nevében ültessenek egy fát – azaz 10 milliót. Azóta több száz település, iskolák, cégek, civil közösségek és magánszemélyek összefogásával már a 497 185 fát és cserjét ültettek el országszerte, sőt volt ültetésük Erdélyben is. A klímakatasztrófa enyhítésére hazánkban új alapokra kell helyezni az erdővédelmet, hogy valóban, az ökológiailag legértékesebb, emberi tevékenységtől mentes őserdők is teret kaphassanak. Továbbá az erdős területek nagyságát is legalább harmadával meg kell növelni
Nemcsak fákat, gondolatokat is ültetünk!
10 millió Fa közösség a nevében foglalt cél érdekében parkfákat ültet, erdősít és Miyawaki-erdőket telepít, de itt nem áll meg. Ahogyan a 10 millió Fa alapítója, Bojár Iván András fogalmaz: „Nemcsak fákat, gondolatokat is ültetünk!”. Hiszen egy fának az elültetése szakrális élményt jelent sokak számára, így válhatnak egyre többen a fák barátaivá”.
Nemzeti Faültetés Napja – az összefogás ünnepe
2023 őszén új fejezet nyílt a 10 millió Fa missziójában: meghirdették az első Nemzeti Faültetés Napja ültetési ünnepet, amelyhez bárki csatlakozhatott. Az akció során:
- közel 100 000 fát ültettek el egyetlen nap alatt,
- több mint 12 000 önkéntes csatlakozott,
- 290 helyszínen zajlottak faültetések szerte az országban,
- 46 vállalkozás is aktívan részt vett és anyagilag hozzájárult az eseményhez.
Ez a nap megmutatta, hogy a magyar társadalomban ott él a természet iránti felelősség és tenni akarás. Iskolások, családok, cégvezetők és nyugdíjasok egyaránt ásót ragadtak, és együtt formálták a jövőt.
Pár kattintással egy zöldebb jövőért
Az adó 1%-ának felajánlása talán az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy bárki részt vegyen a 10 millió Fa munkájában. Az ebből befolyó összegből a 10 millió Fa mozgalom nemcsak facsemetéket vásárol, hanem biztosítani tudja azok szállítását, elültetését a Nemzeti Faültetés Napjára, mely 2026-ban március 1-jére esik.
Az 1%-os kampány kulcsfontosságú a 2026-os ültetések előkészítésében – mondta el Hervai Franciska. „100 000 facsemetét tervezünk kiosztani a hozzánk csatlakozó magánszemélyek között a Nemzeti Faültetés Napján, amiket már az idei év során meg kell rendelnünk. Emellé várjuk további cégek jelentkezését, hogy meg tudjuk többszörözni hatásunkat!” – emelte ki a 10 millió Fa főkoordinátora.
Egy fa nem csinál erdőt – de közösen igen! 🌳 🌳 🌳
Ajánld fel te is az adód 1%-át ma, hogy jövőre többezer új fa nőhessen az égig!
Adószám: 19225294-1-42 | 10 millió Fa
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Új, innovatív növényvédőszer csomagolás a Syngentától
A Syngenta 2019-ben csatlakozott ahhoz a széleskörű iparági összefogáshoz, mely célul tűzte ki a zárt áttöltő rendszerek (CTS) létrehozását az európai piacon 2030-ig.
A CTS easyconnect rendszer – négy európai országban zajlott sikeres tesztidőszak után – immár több mint 20 európai országban elérhető.
Az easyconnect rendszer két részből áll: az egyedi – tartályra szerelhető – csavarkupakból, valamint a csatlakozóból. A CTS elterjedése valódi előnyökkel jár a felhasználók és a környezet számára, mivel akár több mint 90%-kal csökkenti a kezelők kitettségét, a kiömlés és a pontszerű szennyeződés kockázatát és jelentősen lerövidíti a permetezőtartály feltöltési idejét is. További előnyt jelent a beépített öblítő rendszer is, amellyel a csomagolás könnyebben tisztítható és öblíthető.
A zárt áttöltési rendszer térhódítása előre mozdította a csomagolóanyagok továbbfejlesztését is. A Syngenta új, innovatív folyékony növényvédőszer csomagolása, az Evopac™ kompatibilis a CTS easyconnect-tel és a felhasználók számára praktikus és biztonságos használatot tesz lehetővé. Az új csomagolást a Syngenta a termelőkkel közösen fejlesztette ki.
Az Evopac™ tervezésekor a felhasználói biztonság iránti igény maximális kielégítésére törekedtek a fejlesztők.
Az új Evopac™ csomagolás számos hasznos tulajdonsággal és használat közbeni előnnyel rendelkezik:
- Az Evopac™ kanna nyakrésze a középpontban van, vállának új kialakításával pedig elkerülhető a letapadás, a kiöntés pedig gyorsabb és biztonságosabb. A csomagolás felülete sima és kevésbé bordázott, a jobb kiöblíthetőség érdekében.
- A csomagolótartály stabilan tartható, a forgatható fogantyú megkönnyíti a fejjel lefelé történő átforgatást és a kezelést a jobb- és balkezes felhasználók számára egyaránt.
- A kanna áttetsző, a csomagolóanyagban maradt szermennyiség jobb láthatósága miatt, és az is könnyen ellenőrizhető, hogy az üres tartály megfelelően ki van-e öblítve.
- A szermennyiséget jelző beosztások mindkét irányban, lefelé és felfelé is jól leolvashatók.
- A növényvédőszer az Evopac™ kannából könnyen önthető a permetezőgépbe a hagyományos módon történő használat esetén is.
- A kanna és a fedele is teljesen újrahasznosítható anyagból készült.
A biztonságos növényvédőszer használat elősegítése és oktatása a Syngenta új fenntarthatósági prioritásainak is része, ezért az Evopac™ kulcsfontosságú fejlesztés a cég ezen vállalásának teljesítése tekintetében.
2025-től a Syngenta S-PAC csomagolásait fokozatosan felváltja az új Evopac™ csomagolóanyag, easyconnect-kompatibilis csavarkupakkal. A vállalat folyékony növényvédőszer termékei 1,5 és 10 literes űrtartalmú Evopac™ kannákban szerezhetők be.
Az iparági összefogással létrehozott easyconnect rendszerről további információkat találhat a www.easyconnect.tech/hu weboldalon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar7 nap ago
Energiaköltség-csökkentés pályázatok nélkül? – PPA, tárolók és innovatív finanszírozási megoldások cégek számára
-
Okoseszközök1 hét ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Okoseszközök6 nap ago
HONOR 400 vagy 400 Pro? Összehasonlítottuk
-
Ipar2 hét ago
30 éves hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó cégcsoportja, a DVM group
-
Egészség2 hét ago
A Huawei bemutatta legújabb innovációit Berlinben: fókuszban az egészség, a stílus és a hatékonyság
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
-
Gazdaság2 hét ago
Rekord összegben tart devizát a magyar lakosság
-
Gazdaság2 hét ago
Újra gondolt informatikai szerepkör és motiváció a digitális korszakban