Connect with us
Hirdetés

Zöld

A Toyota Csoport fokozott erőfeszítéseket tesz a szén-dioxid és a karbonsemlegesség érdekében

A Toyota leány (Toyota/Lexus, Daihatsu, Denso) és partnervállalatait (Suzuki, Isuzu) tömörítő CPJT ismételten együttműködik az ugyancsak Toyota leányvállalat Hino-val a karbon- és a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében Japán és Thaiföld területén.

A vállalat Thaiföldön korábban nem látott, egyedülálló kezdeményezéseket indított a CPJT Charoen Pokphand csoporttal és a Siam Cement Grouppal együttműködve egy korábbi megállapodást követően. A nagyvállalat célja a logisztikai problémák csökkentése a szigetország és Thaiföld területén.

A Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies (CJPT) fokozza a karbonsemlegesség elérésére és a logisztikai problémák megoldására irányuló erőfeszítéseit egy új társasággal, a Commercial Japan Partnership Technologies Asia Co., Ltd.-vel (CJPT-Asia), amely Thaiföldön jön létre. Ezenkívül a CJPT ismét bevonta munkájába a Hino Motors Ltd.-t (Hino).

2021-es megalakulása óta a CJPT a CASE technológia elterjesztésével hozzájárult a szén-dioxid-semleges társadalom megvalósításához, és partnereivel elősegítette a helyszíni erőfeszítéseket annak érdekében, hogy csökkentsék a járművezetők és a munkavállalók logisztikai problémák megoldásával kapcsolatos terheit. Ezen erőfeszítések további felgyorsítása érdekében a CJPT úgy véli, hogy „eljött az idő, hogy teljes szívünkből és elménkből tegyünk Japán versenyképességének növelése érdekében„.

Tavaly decemberben a CJPT megállapodást kötött a thaiföldi Charoen Pokphand csoporttal és a Siam Cement Grouppal, hogy olyan karbonsemleges kezdeményezéseket mozdítsanak elő, amelyek Thaiföldön egyedülállóak az ország erőforrásainak felhasználásával. A 67 millió thaiföldi ember boldogságához való hozzájárulás érdekében a CJPT a „tegyük meg, amit most megtehetünk, olyan partnerekkel, akik ugyanazt a nézetet vallják” koncepciója szerint támogatják ezeket a tevékenységeket.

A Toyota, az Isuzu, a Suzuki, a Daihatsu és a Hino részt vesz a CJPT-Asia-ban, amelyet a thaiföldi promóciós rendszer megerősítése és az erőfeszítések felgyorsítása érdekében hoznak létre a mobilitási megoldások, az adatmegoldások és az energetikai megoldások három területén.

Ami a Hino pozicionálását illeti, tavaly kiderült, hogy a vállalat tanúsítási tesztekkel kapcsolatos szabálysértést követett el, és ezt összeegyeztethetetlennek találták a CJPT törekvéseivel és céljaival, valamint azt, hogy a Hino folyamatos bevonása a tevékenységekbe nem nyeri el az ügyfelek és a közvélemény megértését. Ezért a Hinót 2022 augusztusában kizárták a CJPT-ből. Az azóta eltelt évben az egész csoport együtt dolgozik a vállalati kultúra megreformálásán a bizalom visszaszerzése érdekében.

Különféle kezdeményezéseket hajtottak végre, mint például a járművek újra engedélyezése és az ügyfelek felé irányuló őszinte magyarázat. Bár ezek a reformok csak a közelmúltban kezdődtek el, számos megjegyzés érkezett arról, hogy „a Hinóra is szükség van egy karbonsemleges társadalom megteremtéséhez Japánban és Ázsiában, és segít a logisztikai iparnak megoldani a még megoldásra váró társadalmi problémákat.” A CJPT az összes résztvevő vállalat egyetértése alapján úgy döntött, hogy visszafogadja a Hinót. A CJPT ismét bevonja Hinót a vonatkozó megállapodásokba és projektekbe, beleértve a karbonsemleges kezdeményezések társadalmi megvalósítását Fukusimában és Tokióban. A TMC a Toyota CJPT-ben lévő részvényeinek 10 százalékát (70%) visszaadja a Hinónak. A társadalom számára fenntartható intézkedések – például a karbonsemlegesség megvalósítása és a 2024-es logisztikai kérdés megoldása – érdekében a CJPT tovább bővíti hasonló gondolkodású partnereinek hálózatát, hogy tovább fokozza és felgyorsítsa a szociális infrastruktúra és a biztonság javítására irányuló erőfeszítéseket Japánban és Ázsiában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Zöld

Világszinten is példaértékű az Allee működése fenntarthatósági szempontból

Nemzetközi szintű fenntarthatósági teljesítményt mutatott az Allee a BREEAM minősítésben.

Az Allee a magyarországi bevásárlóközpontok és épületek közül egyedüliként érdemelte ki a BREEAM International In-Use Management Performance kategóriájában a legmagasabb, Outstanding szintet, amit globálisan is csupán a minősített épületek 1–2 százaléka tud teljesíteni.  Kizárólag azok a létesítmények képesek erre, amelyek üzemeltetése példaszerű, átlátható és nemzetközi összevetésben is kivételesen magas színvonalú.

A BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) a világ egyik legismertebb és legszélesebb körben alkalmazott fenntarthatósági minősítési rendszere. Célja, hogy objektív mérőszámok alapján értékelje az épületek környezeti teljesítményét. A BREEAM In-Use kifejezetten a meglévő épületek működését vizsgálja, így az elért eredmények közvetlenül tükrözik az adott ingatlan mindennapi gyakorlatát. Az Allee Management Performance kategóriában Outstanding, míg Asset Performance kategóriában Excellent szintet ért el.

„A fenntartható ingatlanüzemeltetés ma már messze túlmutat a „zöld technológiák” bevezetésén. A modern megközelítés lényege a komplex gondolkodás: a kockázatok felmérése, az energia- és vízhasználat optimalizálása, a bérlők aktív bevonása, valamint a környezetvédelmi és társadalmi szempontok integrálása. Az Allee-ban következetesen végrehajtott és folyamatosan felülvizsgált fenntarthatósági stratégiával rendelkezünk. Ez az eredmény jól mutatja, hogy a fenntarthatóság terén tett beruházásaink és folyamatos fejlesztéseink milyen fontos hatással vannak a működésünkre”

– emelte ki Tuska Dávid, az Allee Center műszaki vezetője.

Az Allee-nak megítélt Outstanding és Excellent minősítések jelentősége túlmutat ezek megszerzésén. Szarvas Gábor, a minősítés megszerzését tanácsadóként támogató Greenbors Consulting ügyvezetője szerint az épület bizonyítani fogja, hogy a befektetés a fenntarthatóságba üzleti értéknövekedést eredményez az ingatlanpiacon.

„Ezen túlmenően az Allee Magyarország és tágabb értelemben az Európai Unió zéró emissziós irányelvei teljesüléséhez is közelebb visz. Nagy öröm látni, ahogyan a korábban közösen lefektetett fenntarthatósági stratégia elemei valóra válnak. Minden adott hozzá, hogy ez a projekt viszonyítási ponttá, követendő példává váljon az ingatlanpiac szereplői számára”

– fűzte hozzá Szarvas.

Az Allee Management Performance kategóriában elért Outstanding minősítése a hazai bevásárlóközpontok között egyedülállónak számít. Ez a kategória az üzemeltetési modellek részleteit vizsgálja: hogyan működik a létesítmény – mennyire energiahatékony, előrelátó a fenntarthatóság területén, hogyan kezeli a kockázatokat, milyen kapcsolatot ápol a bérlőkkel és hogyan építi be a környezettudatos szemléletet a napi gyakorlatába.  Az Allee esetében a szakértők kiemelten értékelték a “zöld” bérleti szerződéseket, amelyek energia- és vízhatékonysági ajánlásokat, hulladékcsökkentési célokat és fenntartható beszerzési elvárásokat is megfogalmaznak. A bevásárlóközpont részletes környezetvédelmi stratégiát követ, és segíti a bérlőit, hogy a saját folyamataikat ehhez igazítsák. Ide tartozik az energiamenedzsment, az anyaghasználat optimalizálása és a vízfogyasztás folyamatos monitorozása is. Az Allee már korábban telepített napelemrendszert, amely a megújuló energiafelhasználás bővítésén túl hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt években folyamatosan csökkenjen az épület villamosenergia- és távhőfogyasztása. A bevásárlóközpont évente energetikai auditot készít, belső jelentési rendszert működtet az energia- és vízhasználatról. Az épületautomatikai rendszere klímakövető, amely meteorológiai előrejelzések és valós időben mért külső adatok alapján szabályozza az épület energiafelhasználását. A minősítés során külön pontszámot kapott az éghajlatváltozásból fakadó környezeti kockázatok értékelése, valamint az a stratégia, amely a klímaberendezésekben használt hűtőközegek alacsonyabb környezeti hatású alternatívákkal való helyettesítését célozza. A hulladékgazdálkodási terv a hulladékhierarchia elveire és célrendszerére épül, szigorú adatgyűjtéssel a bérlőket is bevonva. A minősítésben jelentős szerepet játszottak még a rendszeres bérlői elégedettségi vizsgálatok, valamint az a részletes beltéri levegőminőség-kezelési terv, amely a napi takarítástól a felújítási munkákig minden folyamat környezet-egészségügyi hatását figyelembe veszi.

Az Asset Performance kategóriában elért Excellent eredmény az épület fizikai jellemzőit értékelte. Az Allee kiváló közlekedési adottságainak, a fenntartható mobilitást támogató infrastruktúrának – például az elektromosautó-töltőknek és a kerékpáros létesítményeknek –, valamint a munkavállalók számára biztosított szolgáltatásoknak köszönhetően ért el kiemelkedő pontszámot.  A vízhatékonyságot víztakarékos megoldások támogatják, a LED-világítás, az épületfelügyeleti rendszer és az energiafogyasztás részletes mérése együttesen járulnak hozzá a hatékony üzemeltetéshez. A szelektív hulladékgyűjtés, amely során az újrafelhasználható anyagok elkülönítése megvalósul is erősítette a kiváló eredményt. A több mint 12.000 m2   zöldfelületnek köszönhető jobb levegőminőség, és a számos belső és külső pihenőhely kialakítása növelik az épülethasználók jóllétét.

Az Allee célja, hogy hosszú távon is példát mutasson a fenntartható működésben, környezettudatos épületüzemeltetés terén továbbra is a legjobb gyakorlatokat elkötelezett képviselje, a látogatók és bérlők számára is környezettudatos helyet biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Zöld

Lendületben a 2030-as célok felé – újabb lépéseket tett a Siemens a fenntarthatóságért

Ismét jelentős eredményeket ért el a Siemens a fenntarthatóság terén a 2025-ös üzleti évben.

A technológiai vállalat immár második egymást követő évben tette lehetővé, hogy ügyfelei több károsanyag-kibocsátást kerüljenek el, mint amennyi a Siemens teljes értékláncában keletkezett.

A vállalat robusztus ökodesign stratégiája, ami a környezeti hatásokat csökkentő tervezési döntéseket is meghatározza, már a releváns portfólió több mint 67 százalékára kiterjed, hozzájárulva a körforgásos gazdaság előmozdításához. Az elmúlt három év innovatív megoldásai – például a digitalizáció, az elektrifikáció, a megújuló erőforrások integrálása és az energiahatékonyság növelésének területén – összesen 694 millió tonna CO₂-kibocsátás elkerülését tették lehetővé a Siemens ügyfelei számára, ami Németország teljes 2024-es kibocsátásával egyenértékű.

A társadalmi hatás, illetve felelősségvállalás terén is komoly előrelépéseket tett a Siemens:

fenntarthatósági és digitalizációs tanulási programjaival világszerte több mint egymillió embert támogatott. Emellett a Siemensnél dolgozók évente képzéssel töltött ideje átlagosan 36,6 órára nőtt, különös hangsúlyt helyezve a mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismeretekre.

Továbbá a kibervédelem és adatbiztonság terén is fontos mérföldköveket tudhat maga mögött a cég:

a Siemens szigorú azonosítási és jogosultsági ellenőrzéseket előíró Zero Trust megközelítése már a releváns alkalmazások 62 százalékában jelen van, ami jelentős növekedés a tavalyi 16 százalékhoz képest.

A vállalat elkötelezettségét az is mutatja, hogy jogosult bevételének több mint fele megfelel a klímaváltozás mérséklésére és a körforgásosságra vonatkozó, kiemelten magas uniós szabványoknak. A Siemens emellett idén első alkalommal publikálta auditált Fenntarthatósági Nyilatkozatát az EU vállalatainak fenntarthatósági erőfeszítéseit mérő és összehasonlító Vállalati Fenntarthatósági Jelentéstételi Irányelvvel (CSRD) teljes összhangban, ami így a cég éves beszámolójának részét is képezi.

A Siemens fenntarthatósági jelentésének összefoglalója itt érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Zöld

Egyszerre három problémára kínál megoldást a Schneider Electric Go Green versenyének idei első helyezettje

Az energiahiány, a nemek közötti egyenlőtlenség és az alacsony mezőgazdasági termelékenység problémájára egyaránt megoldást kínál a Schneider Electric idei „Go Green Competition” versenyének első helyezett csapata.

A fiatalok megbízható energiaellátást és a közösségek jólétét elősegítő innovációit támogató kezdeményezés dobogósai közé az osztrák győztesek mellett egy japán és egy indiai csapat került be. 

A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata által meghirdetett „2025 Go Green Competition” megmérettetésre több mint 50 országból érkeztek pályázatok. A „Youth Education & Entrepreneurship” és az „Access to Energy” programok támogatásával megvalósult versenyen nyertes csapatok finanszírozást, mentorálást és globális ismertséget kapnak, hogy bővíthessék szakmai hálózatukat.

Első helyezett: GH-Solar Equalizers – Ausztria

A GH-Solar Equalizers csapata „Innovation with Purpose” projektjével lenyűgözte a zsűrit. Ez a kezdeményezés a ghánai vidéki térségekben tapasztalható energiahiány, a nemek közötti egyenlőtlenség és az alacsony mezőgazdasági termelékenység problémáira egyaránt kínál megoldást. Az alacsony jövedelmű női gazdák napenergiával működő intelligens öntözőrendszerekkel való ellátásával a projekt skálázható, éghajlatbarát gazdálkodást tesz lehetővé, miközben hozzáférést biztosít a tiszta energiához, a digitális eszközökhöz, valamint a pénzügyi termékekhez és szolgáltatásokhoz. Megoldásuk jó példa a fiatalok által vezérelt innováció erejére, amely kontinensekre kiterjedő, jelentőségteljes változásokat hozhat létre.

Második hely: Knights of the Sun – Japán

A Knights of the Sun előremutató projektje a mezőgazdasági termelékenység növelését, valamint a fenntartható vízgazdálkodás és az energiahatékonyság előmozdítását célozza. BanyuSurya nevű megoldásuk egy napenergiával működő, moduláris öntözésoptimalizáló rendszer, amely három kulcsfontosságú technológiát integrál: légköri vízkivonás (AWG) a levegőből történő vízkinyeréshez, esővízgyűjtés a fenntartható vízkészletek biztosításához, valamint mesterséges intelligenciával működő öntözés és eszközkarbantartás a vízfelhasználás optimalizálása és a rendszer hatékonyságának biztosítása érdekében.

Harmadik hely: The Green Hornet – India

A The Green Hornet kezdeményezése Vidarbhára, India Maharashtra államának aszályra hajlamos régiójára irányítja a figyelmet, amely évtizedek óta súlyos agrárválsággal küzd, és ahol több ezer farmer öngyilkos lett. Megoldásuk középpontjában a napenergia áll, amelyet megbízhatósága és Vidarbha éghajlata miatt választottak az öntözéshez szükséges energiaforrásként.

„Minden évben lenyűgöz a fenntarthatóbb világ megvalósításáért elkötelezett fiatalok kreativitása, merészsége és elszántsága. Az idei „Go Green Competition” jól mutatja, mennyire fontos a fiatalok innovációja az energiával és a bolygóval való kapcsolatunk újragondolásában. A Schneider Electricnél szilárdan hisszük, hogy ennek a generációnak a támogatása egy igazságosabb és ellenállóbb jövő előkészítését jelenti. A Schneider Electric „Youth Impact Through Learning – Youth Education & Entrepreneurship” (YEE) programja keretében már több mint 60 országban egymilliónál is több fiatal kapott képzést az energia, a fenntarthatóság és a vállalkozói ismeretek kapcsán. Az „Access to Energy” kezdeményezéseinkkel tovább bővítjük ezt az elkötelezettségünket, új lehetőségeket teremtve a legkiszolgáltatottabb közösségek számára”

– mondta el Gilles Vermont Desroches, a Schneider Electric „Corporate Citizenship and Institutional Affairs” területért felelős alelnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss