Zöld
Fenntarthatósági kihívások teljesítésére ösztönöz a HUMDA
Zöld Életre Valók néven indít fenntarthatósági kampányt március 21-én a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., amelyben az Ügynökség napi rendszerességgel edukál a környezettudatossággal, a hidrogéntechnológiával és a jövő közlekedésével kapcsolatos tartalmakkal.
A zoldeletrevalok.hu címen elérhető webapplikációban izgalmas feladatokat lehet teljesíteni és többek között elektromos kerékpárokat, rollereket, valamint fél éves elektromos autóhasználatot lehet nyerni. Az értékes nyereményekért folyó versenyben az esélyek a Zöld Életre Valók roadshow-n is növelhetők.
A résztvevők április 30-ig szabadon választhatnak élethelyzetük szerint a környezettudatossági kihívásokból, melyek teljesítéséért pontokat gyűjthetnek. Minél több pontot gyűjt össze valaki, annál nagyobb eséllyel indulhat a főnyereményekért. Egy elektromos autó féléves használatra, hat elektromos kerékpár, valamint húsz elektromos roller is hazavihető a kampány végén. Ezek mellett kisebb heti ajándékokat is nyerhetnek a webapplikáció felhasználói, például lakásban is használható mini okoskertet, napelemes hátizsákot vagy vízszűrős kulacsot.
– Tudatosítanunk kell az emberekben a fenntartható életmód jelentőségét, fel kell keltenünk az érdeklődésüket iránta, hogy elősegítsük Magyarország azon célkitűzését, hogy 2030-ra hazánkban az előállított energia 90 százalékban szén-dioxid-mentessé, az ország pedig 2050-re klímasemlegessé váljon. Legfontosabb célcsoportjainkba a családok; a digitálisan érett fiatalok és szüleik tartoznak, de természetesen mindenkire számítunk, aki nyitott a környezetbarát megoldások kipróbálására és arra, hogy azokat a mindennapjai részévé tegye. A kampányba történő regisztráció során a felhasználó Magyarország fokozottan védett állatai közül választhatja ki saját karakterét, ezzel már egyből játékosan edukálunk is a felületen – mondta Weingartner Balázs, a HUMDA Igazgatóságának elnöke.
– A kampány négy fő téma köré épül: fenntartható közlekedés, étkezés, fogyasztás és hulladékgyűjtés. Minden témát egy-egy hiteles és környezettudatos influenszer képvisel. Ők nemcsak bemutatják a felületet, hanem maguk is teljesítik a kihívásokat és tippeket, trükköket osztanak meg saját kommunikációs platformjaikon keresztül. A HUMDA Zöld Életre Valók teljes média-mixet lefedő kommunikációs kampányának mottója: „Élj a holnapnak!” – emelte ki Lázár László, a HUMDA kommunikációs vezetője.
A kampány mellé olyan influenszerek álltak, mint Puskás Peti színész, énekes, műsorvezető, valamint vegán aktivista, illetve felesége Dallos Bogi, énekes, műsorvezető, Tápai Szabina EHF kupa-győztes magyar kézilabdázó; Bukovicsné Békefi Daisy, a Greens of Daisy termékcsalád megálmodója, 2022-es Go Green nagykövet és Magyarósi Csaba vlogger.
A felhasználók bármikor, bármelyik kihívást teljesíthetik, sőt az egyes kihívások többször is elvégezhetők. Az egyes feladatokért jóval több pont jár, ha valaki dokumentálja azt és feltölt egy képet a teljesítésről, el lehet indítani többnapos kihívásokat is, illetve napi rendszerességgel vehetnek részt a játékosok érdekes kvíz feladatokban és bónusz pontokért meghívhatják barátaikat is a játékba. Olyan konkrét aktivációkkal találkozhatnak a regisztrálók, mint például a napi tízezer lépés megtétele, a használaton kívüli elektronikai eszközök áramtalanítása, a húsmentes étkezés kipróbálása, a szemétgyűjtés, vagy a HUMDA hidrogén buszával való közlekedés az elektromos közlekedési eszközök kipróbálása mellett. A játékszabályzat, valamint a további részletek a zoldeletrevalok.hu címen elérhető webapplikációban tekinthetők meg.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Lendületben a 2030-as célok felé – újabb lépéseket tett a Siemens a fenntarthatóságért
Ismét jelentős eredményeket ért el a Siemens a fenntarthatóság terén a 2025-ös üzleti évben.
A technológiai vállalat immár második egymást követő évben tette lehetővé, hogy ügyfelei több károsanyag-kibocsátást kerüljenek el, mint amennyi a Siemens teljes értékláncában keletkezett.
A vállalat robusztus ökodesign stratégiája, ami a környezeti hatásokat csökkentő tervezési döntéseket is meghatározza, már a releváns portfólió több mint 67 százalékára kiterjed, hozzájárulva a körforgásos gazdaság előmozdításához. Az elmúlt három év innovatív megoldásai – például a digitalizáció, az elektrifikáció, a megújuló erőforrások integrálása és az energiahatékonyság növelésének területén – összesen 694 millió tonna CO₂-kibocsátás elkerülését tették lehetővé a Siemens ügyfelei számára, ami Németország teljes 2024-es kibocsátásával egyenértékű.
A társadalmi hatás, illetve felelősségvállalás terén is komoly előrelépéseket tett a Siemens:
fenntarthatósági és digitalizációs tanulási programjaival világszerte több mint egymillió embert támogatott. Emellett a Siemensnél dolgozók évente képzéssel töltött ideje átlagosan 36,6 órára nőtt, különös hangsúlyt helyezve a mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismeretekre.
Továbbá a kibervédelem és adatbiztonság terén is fontos mérföldköveket tudhat maga mögött a cég:
a Siemens szigorú azonosítási és jogosultsági ellenőrzéseket előíró Zero Trust megközelítése már a releváns alkalmazások 62 százalékában jelen van, ami jelentős növekedés a tavalyi 16 százalékhoz képest.
A vállalat elkötelezettségét az is mutatja, hogy jogosult bevételének több mint fele megfelel a klímaváltozás mérséklésére és a körforgásosságra vonatkozó, kiemelten magas uniós szabványoknak. A Siemens emellett idén első alkalommal publikálta auditált Fenntarthatósági Nyilatkozatát az EU vállalatainak fenntarthatósági erőfeszítéseit mérő és összehasonlító Vállalati Fenntarthatósági Jelentéstételi Irányelvvel (CSRD) teljes összhangban, ami így a cég éves beszámolójának részét is képezi.
A Siemens fenntarthatósági jelentésének összefoglalója itt érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Egyszerre három problémára kínál megoldást a Schneider Electric Go Green versenyének idei első helyezettje
Az energiahiány, a nemek közötti egyenlőtlenség és az alacsony mezőgazdasági termelékenység problémájára egyaránt megoldást kínál a Schneider Electric idei „Go Green Competition” versenyének első helyezett csapata.
A fiatalok megbízható energiaellátást és a közösségek jólétét elősegítő innovációit támogató kezdeményezés dobogósai közé az osztrák győztesek mellett egy japán és egy indiai csapat került be.
A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata által meghirdetett „2025 Go Green Competition” megmérettetésre több mint 50 országból érkeztek pályázatok. A „Youth Education & Entrepreneurship” és az „Access to Energy” programok támogatásával megvalósult versenyen nyertes csapatok finanszírozást, mentorálást és globális ismertséget kapnak, hogy bővíthessék szakmai hálózatukat.
Első helyezett: GH-Solar Equalizers – Ausztria
A GH-Solar Equalizers csapata „Innovation with Purpose” projektjével lenyűgözte a zsűrit. Ez a kezdeményezés a ghánai vidéki térségekben tapasztalható energiahiány, a nemek közötti egyenlőtlenség és az alacsony mezőgazdasági termelékenység problémáira egyaránt kínál megoldást. Az alacsony jövedelmű női gazdák napenergiával működő intelligens öntözőrendszerekkel való ellátásával a projekt skálázható, éghajlatbarát gazdálkodást tesz lehetővé, miközben hozzáférést biztosít a tiszta energiához, a digitális eszközökhöz, valamint a pénzügyi termékekhez és szolgáltatásokhoz. Megoldásuk jó példa a fiatalok által vezérelt innováció erejére, amely kontinensekre kiterjedő, jelentőségteljes változásokat hozhat létre.
Második hely: Knights of the Sun – Japán
A Knights of the Sun előremutató projektje a mezőgazdasági termelékenység növelését, valamint a fenntartható vízgazdálkodás és az energiahatékonyság előmozdítását célozza. BanyuSurya nevű megoldásuk egy napenergiával működő, moduláris öntözésoptimalizáló rendszer, amely három kulcsfontosságú technológiát integrál: légköri vízkivonás (AWG) a levegőből történő vízkinyeréshez, esővízgyűjtés a fenntartható vízkészletek biztosításához, valamint mesterséges intelligenciával működő öntözés és eszközkarbantartás a vízfelhasználás optimalizálása és a rendszer hatékonyságának biztosítása érdekében.
Harmadik hely: The Green Hornet – India
A The Green Hornet kezdeményezése Vidarbhára, India Maharashtra államának aszályra hajlamos régiójára irányítja a figyelmet, amely évtizedek óta súlyos agrárválsággal küzd, és ahol több ezer farmer öngyilkos lett. Megoldásuk középpontjában a napenergia áll, amelyet megbízhatósága és Vidarbha éghajlata miatt választottak az öntözéshez szükséges energiaforrásként.
„Minden évben lenyűgöz a fenntarthatóbb világ megvalósításáért elkötelezett fiatalok kreativitása, merészsége és elszántsága. Az idei „Go Green Competition” jól mutatja, mennyire fontos a fiatalok innovációja az energiával és a bolygóval való kapcsolatunk újragondolásában. A Schneider Electricnél szilárdan hisszük, hogy ennek a generációnak a támogatása egy igazságosabb és ellenállóbb jövő előkészítését jelenti. A Schneider Electric „Youth Impact Through Learning – Youth Education & Entrepreneurship” (YEE) programja keretében már több mint 60 országban egymilliónál is több fiatal kapott képzést az energia, a fenntarthatóság és a vállalkozói ismeretek kapcsán. Az „Access to Energy” kezdeményezéseinkkel tovább bővítjük ezt az elkötelezettségünket, új lehetőségeket teremtve a legkiszolgáltatottabb közösségek számára”
– mondta el Gilles Vermont Desroches, a Schneider Electric „Corporate Citizenship and Institutional Affairs” területért felelős alelnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Zöld
Új módszerrel mutattak ki magasabb légszennyezést gáztűzhellyel főző magyar háztartásokban
A Greenpeace Research Laboratories magyar és horvát háztartásokban végzett kutatása megállapította, hogy jelentősen javíthatja a beltéri levegő minőségét, ha a gáztűzhelyeket elektromos készülékekkel váltják fel, mivel a nitrogén-dioxid (NO₂) és a rákkeltő benzol mennyisége jelentősen csökken.
Ezért többek között a Greenpeace azt követeli, hogy a kormány nyújtson állami támogatást a gázról elektromos főzésre átállásban azoknak a háztartásoknak, ahol különösen kiszolgáltatott emberek élnek.
A kutatás 12 otthonban (9 horvát és 3 magyar háztartásban) zajlott, ahol a lakók gáztűzhelyüket cserélték elektromosra. A Greenpeace kutatói az átállás előtt és után két héten keresztül figyelték az egyes otthonok beltéri és kültéri levegőminőségét különféle passzív mérőeszközökkel.
Az eredmények egyértelműek voltak.
A nitrogén-dioxid és a benzol szintje minden háztartásban alacsonyabb volt, miután gázról elektromos főzésre váltottak. Néhány háztartásban a benzol az átállás után már nem volt kimutatható. Az elektromos főzésre való áttérés után egyetlen háztartás sem haladta meg az Egészségügyi Világszervezet napi NO₂ irányadó határértékét, míg gáz használata esetén három háztartás is túllépte azt.
„Tudomásunk szerint ez a tanulmány az első, amely valódi háztartásokban méri a NO₂ és a benzol koncentrációjának változását a gázról az elektromos főzésre való átállás előtt és után”
– mondta dr. Aidan Farrow, a Greenpeace Research Laboratories vezető tudósa.
A beltéri levegőszennyezés egyre inkább elismert egészségügyi problémának számít.
Amikor a gáz elég többek között, nitrogén-dioxid (NO₂), szén-dioxid (CO₂) és illékony szerves vegyületek (VOC-k), például benzol szabadulnak fel, amelyeknek nincs meghatározható biztonságos határértéke. Az irritáló NO₂ károsítja a légutakat, súlyosbíthatja a légzési problémákat, asztmás rohamokat válthat ki és csökkentheti a tüdőfunkciót – különösen gyermekek és már meglévő egészségügyi problémákkal küzdő emberek esetében illetve szív és érrendszeri károsodást okoz –, míg a benzolt a Nemzetközi Rákkutatási Ügynökség ismert emberi rákkeltő anyagként sorolja be. Továbbá a gáz főként metánból, egy erősen üvegházhatású gázból áll, így jelentősen hozzájárul a klímaválság súlyosbodásához.
„Most már egyértelmű bizonyítékunk van arra, hogy a gáz nemcsak az éghajlatot, hanem az egészségünkre is veszélyes. Senkinek nem kellene választania a vacsora elkészítése és a biztonságos levegő belélegzése között”
– mondta dr. Mátyás Eszter, a Greenpeace Közép- és Kelet-Európa energiakampányának felelőse. „Ideje, hogy a döntéshozók felelősségteljesen cselekedjenek, és segítsék az embereket a tisztább, egészségesebb konyhákra való átállásban.”
A Greenpeace ezért sürgeti a kormányokat, hogy:
- nyújtsanak támogatást a gázról elektromos főzésre átállásban azoknak a háztartásoknak, ahol különösen kiszolgáltatottak élnek: krónikus légúti betegséggel küzdő személyek, gyermekek, illetve a rosszul szellőző lakásban élő, alacsony jövedelmű háztartásoknak.
- Tiltsák be 2027-től a gáztűzhelyek telepítését új lakóépületekben.
- Támogassák az egészségesebb, nulla kibocsátású otthonokat a szélesebb körű klíma- és közegészségügyi politika részeként.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
-
Gazdaság2 hét ago
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
-
Mozgásban2 hét ago
Amikor a forma találkozik a teljesítménnyel: bemutatkozik a Wilier Filante SLR ID2
-
Gazdaság2 hét ago
A vásárlók 160 000 forint felett is hajlandóak költeni a Black Friday alatt, a kedvezmény mértéke a fő motivátor
-
Tippek2 hét ago
Meleg időben több a baleset – ezek a legveszélyesebb hónapok a magyar utakon
-
Gazdaság2 hét ago
A magyarok figyelik az árfolyamokat, de az utalások rejtett díjai még mindig sokakat meglepnek
-
Szórakozás7 nap ago
Pamkutya könyv – Osbáth Norbert: Amiről nem készült fotó
-
Gazdaság2 hét ago
Nő a verseny, nőnek az elvárások: a technológiai felkészültség dönti el, ki marad talpon Black Friday alatt





