Gazdaság

Az OTT-One árbevétele közel 50, nettó eredménye pedig több mint 90 százalékkal nőtt 2018-ban

Tavaly az OTT-One árbevétele 548,6 millió forinttal, 1,7 milliárd forintra emelkedett, amely közel 50 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest.

A társaság adózott vállalkozási eredménye pedig csaknem a tavalyi duplájára, 215,5 millió forintra emelkedett – derült ki a vállalat most közzétett eredménykimutatásából.

A társaság beruházásai 2018-ban jelentős bevételt generáltak, az OTT-One előrejelzései szerint ezek a következő években is komoly eredménytermelő képességgel bírnak.

Sikeresen zárta a 2018-as évet az OTT-One, hiszen főbb pénzügyi mutatói – árbevétele és adózott eredménye is – intenzíven növekedett az előző év azonos időszakához képest. Árbevétele 1.700.867.000 forintra emelkedett, amely közel 50 százalékkal több a 2017-es adatokhoz képest. Adózott vállalkozási eredménye pedig több mint 90 százalékkal haladta meg az előző évi eredményt – 111.408.000 forintról 215.534.000 forintra. A társaság saját tőkéje 1.648.534.000 forinttal, összesen 2.284.730.000 forintra emelkedett.

A társaság tevékenységét tekintve a tavalyi évben a streaming (digitális videótartalom kiszolgálás) mellett egyre nagyobb hangsúly kapott a biztonságtechnológiai üzletág. Ezen belül a blockchain alapú high-tech biztonságtechnikai fejlesztések, valamint a biometrikus azonosítás és az egyedi hardware megoldások kerültek a fókuszba. Ezen fejlesztések támogatása érdekében a vállalat folytatta intenzív K+F-tevékenységét az üzletágon belül, ezáltal világszínvonalú és innovatív megoldásokat kínálhat, akár még az ipar 4.0 területén is.

A digitális videótartalom kiszolgálás területén a már meglévő ügyfelek kiszolgálása mellett a társaság tavaly is aktívan kereste azokat a lehetőségeket, irányokat, amelyek hozzájárulhatnak a növekedéshez. A streaming területén az OTT-One már több mint 3 éve szoros együttműködésben dolgozik a Telenor Magyarország Zrt.-vel: 2016 óta ugyanis a Telenor MyTV szolgáltatásának üzemeltetésért és továbbfejlesztéséért felel. Ezen felül a tavalyi évben további két jelentős együttműködést is kötött a vállalat a streaming üzletág keretein belül – stratégiai együttműködést indított a TV2 Csoporttal a tévéportfólió sporttartalmait közvetítő Spíler Extra videóstreaming alkalmazás fejlesztéséről és üzemeltetéséről, valamint partnerén keresztül együttműködésre lépett a Sony Corporation filmgyártással és -forgalmazással foglalkozó angliai leányvállalatával, a Columbia Pictures Corporation Limited nevű céggel. Utóbbi megállapodás értelmében, első körben 2019. augusztus 31-ig az OTT-One a technológiai kiszolgálója az induló „Sony Networks” alkalmazásnak a közép-európai régió négy országában: Magyarországon, a Cseh Köztársaságban, a Lengyel Köztársaságban és Romániában is.

Az említett együttműködések stabil kiszolgálása mellett a társaság új, innovatív irányok felé is nyitott, így a társaság a streaming alapú oktatási (e-learning) megoldások fejlesztésébe és értékesítésébe kezdett. Utóbbi terület a jövőben még inkább kiemelt jelentőségű lesz a társaság számára.

A tavalyi évben egy mintegy 1,1 milliárd forint összértékű, saját forrásból megvalósuló, több célt kiszolgáló szerverkapacitás beszerzését és egy védett, minősített szerverközpont kialakítását is megkezdte a társaság. A szerverpark nagy része, 800 szerver már leszállításra és kifizetésre került, a teljes projekt pedig várhatóan 2019 második negyedévére készül el. A szerverpark továbbá egyedülálló lehetőséget teremt a vállalat biztonságtechnikai üzletága számára is, mivel a szerverek a blockchain alapú biztonságtechnikai megoldások mögöttes kiszolgálóiként is funkcionálnak, a videós feladatok ellátása mellett.

2018 egészében dinamikus növekedés jellemezte vállalatunkat, és számos mérföldkövet tudhatunk magunk mögött. A már meglévő stratégiai partnereink mellett számos új megrendelő választotta egyedülálló minőségű szolgáltatásainkat, hazánkban és a nemzetközi piacon egyaránt. A növekedésünk alapja, hogy folyamatosan keressük és a látóterünkben tartjuk a potenciális piaci célpontokat, valamint intenzív kutatás-fejlesztési tevékenységet végzünk annak érdekében, hogy szolgáltatásaink a legmagasabb elvárásoknak is megfeleljenek. A 2019-es év a tőkepiaci jelenlétünk szempontjából is rendkívül eseménydúsnak ígérkezik, hónapokon belül szeretnénk ugyanis lebonyolítani egy nyilvános részvénykibocsátást, amely feltétele lesz, hogy majd átléphessünk a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájába

– kommentálta az éves eredményeket Májer Bálint, az OTT-One Nyrt. vezérigazgatója és igazgatóságának elnöke.

A társaság határozott célja, hogy az 2019-ben a jelenlegi T kategóriát elhagyva akár a Prémium kategóriába kerüljenek törzsrészvényei. A kategóriaváltáshoz szükséges utolsó feltétel teljesítéséhez a társaságnak végre kell hajtania egy legalább 100 millió forint értékű nyilvános részvénykibocsátást. A társaság a tavalyi évben létrehozta az Operatív Igazgatóságot, amelynek egyik célja, hogy megfelelően előkészítse az ügyletet, illetve támogassa a vállalatot a tőkepiaci tranzakció lebonyolításában.

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss