Jótékonysági motoros teljesítménytúrával és közlekedésbiztonsági családi nappal hívta fel a figyelmet aSzentendrei Városi Baleset-megelőzési Bizottságés az Esztergomi Rendőrkapitányság a biztonságos közlekedés fontosságára a Dunakanyarban.
A rendőrök, polgárőrök, mentők és civilek összefogásával megvalósuló Egy nap, egy út! edukációs program védnöke a Magyar Suzuki Zrt. volt.
Egy nap, egy út, egy cél
80 fő indult útnak Budakalászról, de közel hússzor ennyien érdeklődtek a Suzuki fő támogatásával megvalósuló jótékonysági program iránt. Az Egy nap, egy út! elnevezésű motoros teljesítménytúra megálmodója a Szentendrei Városi Baleset-megelőzési Bizottság volt azzal a céllal, hogy bizonyítsa, a civil és kék motorosok közlekedhetnek együtt kulturáltan és szabályosan is. A közös motorozást egyben izgalmas feladatmegoldó megmérettetésként is hirdették a szervezők, de a hangsúly a nevezési díj helyett leadott adományokon volt, amelyekkel nehézsorsú esztergomi és szentendrei családokat segítenek.
A menet Esztergomban ért véget, ahol a motorosok oktató segítségével gyakorolhatták a legtipikusabb veszélyforrás szituációkat – parkolás, kanyarodás, pontmegállás. A résztvevők a megfelelő védőfelszerelés fontosságáról és arról is tájékozódhattak, melyek a legfontosabb teendők akkor, ha már megtörtént a baleset. A szerencsétlenség következményei jelentősen csökkenthetők ugyanis a megfelelő magatartással. A Rugby Club Hotel Esztergomban bringás KRESZ vetélkedővel, egész napos programokkal, illetve edukációs játékokkal is várták a motorosok családtagjait és az érdeklődőket.
„A fiatalok edukációja legalább annyira fontos szempont volt a program kialakításakor, mint a motoros társadalomé, hiszen a szabályosan közlekedő gyermekekből lehetnek később a körültekintően közlekedő motorosok. Biztosak voltunk benne, hogy kezdeményezésünkkel bátran fordulhatunk a Suzukihoz”
– mondta Néveri Péter Edvárdné, az Esztergomi Rendőrkapitányság rendőrszázadosa, Baleset-megelőzési titkár.
Biztonságban két keréken
Évente nagyságrendileg tízezerrel nő a forgalomba kerülő nagymotorok száma, ezzel együtt egyre több baleset következik be a magyar közutakon. 54-gyel több, személyi sérüléssel járó balesetet regisztráltak a tavalyi év első 11 hónapjában 2017-hez képest. Egy motorkerékpáros, illetve segédmotoros kerékpáros halálozási kockázata hozzávetőlegesen 18-szor nagyobb, mint egy személygépkocsi vezetőé európai uniós adatok szerint. Rendkívül fontos tehát a felelős közúti magatartásra való figyelemfelhívás és edukáció a motoros társadalom számára.
A Magyar Suzuki 14,12 százalékos részesedésével nem csak a magyar személyautó-piacot uralta magabiztosan 2018-ban. A vállalat kiemelkedő sikereket ért el a hazai motorkerékpár eladásokban is tavaly. A V-Strom 650/XT 186 értékesített darabbal már második éve vezeti az új motorkerékpár eladásokat. Az új GSX-S1000/F pedig második lett a 2018-ban forgalomba helyezett motorkerékpárok TOP 5-ös listáján. A piacelsőség azonban felelősséggel is jár.
„Kiemelt figyelmet fordítunk a biztonságra autóink tervezése és gyártása során, de azon túlmenően is. Vezető járműgyártóként felelősségünknek és feladatunknak érezzük, hogy felhívjuk a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára, ennek kapcsán számos területen működünk együtt a rendőrséggel, legyen szó akár ismeretterjesztő plakátkampányról, rendezvényekről, biztonságos közlekedés tematikájú filmekről, iskolai programokról. Ezért is csatlakoztunk a kezdeményezéshez”
– mondta Ruska Viktória, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője az esemény kapcsán.
„Esztergomi gyártóként és a helyi közösség elkötelezett támogatójaként külön öröm számunkra, hogy egy regionális rendezvényt támogathattunk, amelynek reményeink szerint még lesz folytatása”
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!