Gazdaság

A Hankook Tire és a DTM 2023-ig meghosszabbítja az együttműködést

A Hankook Tire folyamatosan fejleszti a globális motorsport-marketingben megszerzett pozícióját, és a következő négy évben is a DTM kizárólagos beszállítója marad.

Az abroncsgyártó és a DTM sorozatot szervező ITR megegyezett a partnerségi megállapodás előzetes meghosszabbításáról, amely így egészen 2023-ig él.

A prémium abroncsgyártó Hankook Tire négy évvel meghosszabbította a DTM versenysorozat iránti elköteleződését, noha a jelenlegi megállapodás sem járt még le. A vállalat 2011 óta hivatalos partnere és kizárólagos abroncsbeszállítója az egyik legnépszerűbb nemzetközi túraautó-bajnokságnak. Az új szerződéssel a Hankook a nemzetközi versenysorozatok történetének leghosszabb ideje beszállító abroncsgyártója lesz.

Az idei DTM-szezon versenyautói a világ három legkiemelkedőbb járműgyártójának modelljein alapszanak. Az Audi és a BMW mellett ugyanis az idei évtől kezdve a luxus sportautókat gyártó Aston Martin is csatlakozott a versenysorozathoz. A 2019-es idényben új technikai szabályozásokat is bevezettek a nemzetközi Class 1 szabályrendszernek megfelelően, amelynek köszönhetően sokkal erősebb versenyautók szelik a köröket. Így látványosabb versenyautókra és jelentősen gyorsabb körökre számíthatnak a nézők. A versenyzők és a csapatok mellett az abroncsok is még fontosabb szereplővé léptek elő. A Hankook Ventus versenyabroncsaira azonban a korábbi évek sikereit követően a jövőben is lehet számítani a DTM ikonikus versenypályáin.

Gerhard Berger, az ITR elnöke a következőket mondta:

„A DTM a legmagasabb technológiai és minőségi színvonalat követeli meg a partnereitől. Az idei szezonban a több mint 600 lóerős turbómotorok bevezetésével különösen nagy hangsúly került az abroncsokra. A Hankook versenyabroncsai folyamatosan megfeleltek az összes elvárásunknak, és bizonyítékát adták a bennük rejlő hatalmas potenciálnak. A jól bevált partnerkapcsolat korai meghosszabbítása is a megbízható és professzionális együttműködés jele.”

„Nagy örömmel tölt el, hogy ismét minket választottak a legnépszerűbb nemzetközi túraautó-versenysorozat hivatalos és kizárólagos beszállítójának”

– nyilatkozta Cho Hyun Bum, a Hankook Tire elnöke és vezérigazgatója.

„A DTM nemzetközi ismertsége lehetőséget kínál arra, hogy folyamatosan megmutassuk biztos technológiai szakértelmünket, miközben megerősíthetjük a jelenlétünket a nemzetközi motorsport világában.”

Achim Kostron, az ITR GmbH ügyvezető igazgatója a következőképpen fogalmazott:

„Örülünk, hogy a Hankook továbbra is partnerünk lesz abban, hogy a DTM sorozatot még nagyobbá és nemzetközibbé tegyük. A Hankook globális szereplőként és prémium gyári első szerelésű abroncsgyártóként már régóta jelen van a versenysorozatban, ami megerősíti, hogy a DTM technológiai és marketingplatformként is remekül működik.”

„A jövő héten a nürnbergi Norisringen megrendezésre kerülő futam lesz a 123. olyan DTM verseny, amit Ventus versenyabroncsokon futnak”

– árulta el Manfred Sandbichler, a Hankook Tire Europe motorsport-igazgatója.

„Eddig még nem volt arra példa, hogy valakinek az abroncsok miatt kellett volna feladnia a versenyt. Ez nemcsak a DTM fokozottan professzionális környezete miatt fontos, hanem azért is, hogy a rajongók és a pilóták a lehető legmagasabb színvonalú és leglátványosabb versenyeken vehessenek részt.”

A Hankook már évek óta a legrangosabb motorsport események támogatója, a csúcskategóriás Ventus Race abroncsaival pedig az egyik legfontosabb beszállítója lett számos országos és nemzetközi autó- és raliversenynek. A prémium abroncsgyártó versenyabroncsa kiemelkedő teljesítményével, magas fokú megbízhatóságával és kivételes biztonságával minden évadban lenyűgözi a DTM, a 24H Series powered by Hankook, a W Series, a Formula Renault Eurocup, a nürburgringi 24 órás verseny, az F3 Americas és a CJ Super Race résztvevőit.

Ugyanez mondható el az ifjúsági sorozatokról is – FIA F4 Spanyolország, SMP Formula 4, és az F4 British Championships certified by FIA –, ahol a Ventus Race abroncsok teljesítménye fontos állandó a motorsport világába betörni készülő fiatalok számára is.

További információ: http://www.hankooktire-mediacenter.com és www.hankooktire.com

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss