Gazdaság

Új megoldásokat tesztel új szaküzletében az Extreme Digital

Elsőként a budapesti Nyugati pályaudvar közelében, a Szent István körúton megnyitott új szaküzletben teszteli az Extreme Digital a kiszolgálást és a termékek személyes átvételét gyorsító újításait. A háztartási nagygépek 40 százalékát már saját futárszolgálatával szállítja házhoz a vállalat Budapesten és Pest megyében, mellyel jelentősen javult ügyfeleinek elégedettsége.

Az Extreme Digital Szent István körút 30. szám alatt megnyílt új szaküzlete 226 négyzetméteres eladótérrel és közel kétszer ekkora raktárhelyiséggel várja a vásárlókat. A pályaudvar közelsége miatt az agglomerációból kerül ki a vevők jelentős része az előzetes felmérések szerint. Az új bolt kialakításakor az volt az elsődleges cél, hogy minél gyorsabban intézhesse ügyeit a fogyasztó, emellett mindig ebben az üzletében fogja elsőként tesztelni a cég a hatékonyabb vásárlást célzó újításait, mielőtt bevezetné azokat a tizenhat további boltjának valamelyikében.
Extreme Digital Nyugati

Nem nézelődni, vásárolni szeretne az online világból érkező ügyfél

Ez azért különösen fontos, mert a vállalat nyári Design Sprint eseményének eredményei szerint ma már nem a termékek megtapogatása céljából keressük fel az üzleteket, hanem gyors, kényelmes kiszolgálásra vágyunk, miután már előzetesen behatóan informálódtunk a vágyott termékről az interneten. Ennek megfelelően az új szaküzletben ingyenes wifi, és egy frissítőpont segíti élvezetesebbé tenni a rövid várakozás perceit.

Az elmúlt évben érzékelhetően, 45 százalékról több mint 51 százalékra nőtt a bolti átvételt preferáló online rendelések aránya az Extreme Digitalnál, mert egyre többen élnek a lehetőséggel, hogy a munkából, iskolából hazafelé menet, akár a rendelés napján átvehessék a raktáron lévő termékeket. 2018-ban a vállalat egy-egy szaküzletében átlagosan 25 ezer darab online feladott, bolti átvételes megrendelést szolgáltak ki

Gyorsabb fizetés és átvétel

Az új üzletben például bankkártyával nem csupán a pénztárnál, hanem közvetlenül az eladóknál is lehet fizetni, így a vásárlónak a pénztárhoz nem, csak az átvételi pulthoz kell odamennie. Hamarosan készpénzt és bankkártyát egyaránt elfogadó fizetőautomaták kerülnek az üzlettérbe, és ennél is fontosabb, hogy a bejárattól jobbra, egy elkülönülő üzlettérben, egy, a Foxpost céggel közös automata is létesül: aki ide kéri egy online kifizetett, termék kiszállítását, annak gyakorlatilag egyáltalán nem kell várakoznia. Ráadásul a jövő évtől a csomagautomatát éjjel-nappal fogja működtetni az Extreme Digital és a Foxpost, hogy tovább erősítse a vállalat hibrid, online és offline boltokon alapuló üzleti modelljét. Jelenleg egyébként a kiszállítással megrendelt termékek körülbelül 10 százalékát kérik átvevőpontra az ügyfelek, ezen belül pedig a csomagautomaták népszerűsége is erősödni kezdett az idén, jelenleg 30 százalék körüli.

Nagy siker a saját futárszolgálat

A hibrid modellben fontos szerep jut a futáros kiszállításnak is: az Extreme Digital tavaly ősszel tesztjelleggel indította el ezt a szolgáltatását, és az idei év végére várhatóan a Budapestről és Pest megyéből érkező, háztartási nagygép rendelések 40 százalékát ez fogja kiszolgálni. A saját járműflottával és csapattal működő futárszolgálattal sikerült jelentősen növelni a kiszállítással kapcsolatos vásárlói elégedettséget ebben a régióban, az érintett termékcsoportban, így további fejlesztése, bővítése várható.

A hűtőgép, a ventilátor és a medence ment a legjobban

Az eladások számát tekintve idén nyáron csaknem másfélszeresére emelkedtek a hűtőgépek és fagyasztószekrények eladásai az Extreme Digitalnál: ez részben a kánikulának, részben pedig az államilag támogatott csereprogramnak volt köszönhető. Közel 40 százalékkal több ventilátor fogyott az előző évhez képest, és mivel elérhetőbb árúvá váltak a kerti medencékből és ezek kiegészítői, ezek forgalma is mintegy 50 százalékkal nőtt.
A június eleje és augusztus vége között eladott termékek közül a legnagyobb bevételt az inverteres split klímaberendezések, az 50 colosnál nagyobb Samsung és LG okostévék, valamint  középkategóriás okostelefonok (Samsung, Xiaomi) termelték az Extreme Digitalnak. A nyár másik slágere az elektromos rollere volt, amelyből az 50 ezer forint körüli árú alapmodellek mellett a drágább, akár 150 ezer forint körüli összegért elvihető felsőkategóriás típusok is jól fogynak. A jelenlegi eladási adatok azt sugallják, hogy a rollerek népszerűsége kitart majd karácsonyig, így a már húszezer forint alatti áron is elérhető okosórák, fitneszpántok mellett az egyik legnépszerűbb ajándék lesz az idén.

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss