Az Új Clio tervezésekor a gyártó megtartotta azokat a tulajdonságokat, amik a negyedik generációt népszerűvé tették, és olyan funkciókkal látta el, amelyek újdonságot jelentenek nemcsak a gyártó kínálatában, hanem akár a kategórián belül is.
A világszerte vezető eladási adatokat produkáló modell rendre előkelő helyen szerepelt a hazai értékesítési listákon is, és az új generáció tekintetében is hasonló sikerre számít az importőr.
A hazánkban most debütált Új Renault Clio egy olyan modell immár ötödik generációja, amelyből eddig 15 millió talált gazdára világszerte. 1990-es első megjelenése óta a Clio a Renault legnépszerűbb modellje lett az egész világon. A franciák körében ez az autó nyerte el legtöbbször a legkedveltebb autó címet, 2013-tól pedig fokozatosan egész Európában, így Magyarországon is, a kisautó-szegmens vezető modellje az összesített eladásokat tekintve. Jól mutatják ezt a Renault Hungária adatai is, amelyek szerint csak 2018-ban több mint 2700 darab Clio-t értékesített, ez a márka összeladásainak közel egyharmadát teszi ki és több mint 13%-os piaci részesedést jelent kategóriájában. Hasonló érdeklődés mutatkozott a kisautó iránt itthon 2019 felső félévében is, ugyanis 2136 darabot értékesített a magyar importőr augusztus végéig a modellből.
„A Clio igazi sikertörténet a Renault életében, hiszen mindegyik generáció slágermodell volt nemcsak a nemzetközi piacokon, hanem hazánkban is. A negyedik generáció vezette a B-szegmens értékesítési listáját Magyarországon – mondta el Wachtler Tamás, a Renault Hungária vezérigazgatója. – A legújabb, ötödik generáció továbbviszi azokat a jegyeket, amik az előzőeket népszerűvé tették, miközben új, a saját szegmensében is újszerű funkciókkal gazdagodik. Mindezek ismeretében bizakodva várjuk az Új Clio fogadtatását, és arra számítunk, hogy hasonló érdeklődés övezi majd, mint a korábbi verziókat.”
– tette hozzá a vezérigazgató.
Az Új Renault Clio értékesítése hazánkban 2019. szeptembertől kezdődik, a vállalat várakozásai szerint még idén eladnak belőle közel 200 darabot, amelyet speciális bevezető kedvezményekkel is segítenek majd.
Túlmutat a kategóriáján
Az új generáció megalkotásakor a Renault a „Fejlődés és forradalom” kettős jelszavát követte, így az elődmodellekből megtartotta mindazokat a tulajdonságokat, amik oly népszerűvé tették a vásárlók körében, és ezek mellé olyan újításokat hozott, amik érettebbé teszik karakterét.
A Clio I-től, “egy nagyszerű jármű minden előnyét” örökölte. Az 1990-ben bevezetett modellhez hasonlóan, az Új Clio is a felsőbb kategóriákra jellemző felszereltségeket kapja, olyanokat, amelyek a MEGANE-ból vagy az ESPACE-ból lehetnek ismerősek
A Clio II-től a rendkívüli helykínálatot és kényelmet vette át. Ennek köszönhetően a szegmens legtágasabb csomagtartójával büszkélkedhet 391 literes valós űrtartalommal, valamint ezen felül összesen 26 liternyi belső tároló hellyel.
A Clio III-hoz hasonlóan az érzékelhető minőség szempontjából új korszakot vezet be
A Clio IV-től pedig jellegzetes formavilágát kapja, azt a dizájnt, amely az egész Renault termékcsalád védjegyévé vált.
Még kifinomultabb vonalaival és határozottabb orrkiképzésével az Új Clio megjelenése dinamikusabbá és modernebbé vált. A belső tér alapjaiban átalakult, a tervezők a felsőbb szegmensek felszereltségét tartották szem előtt mind a rendelkezésre álló technológiák, mind az érzékelhető minőség tekintetében. Ilyen például az EASY LINK multimédia rendszer 9.3”-os kijelzője, ami eddig magasabb kategóriák esetében volt jelen.
Az Új Clio a csoport első olyan modellje, amelyben a közeli jövőben megjelenik majd a Renault által kifejlesztett E-Tech hibrid technológia, amely normál városi közlekedés mellett akár 80%-ban elektromos meghajtást tesz lehetővé, és már a motor indítása is elektromos üzemmódban történik. Ezeknek is köszönhetően pedig akár 40%-kal alacsonyabb fogyasztásra képes a hagyományos belső égésű motorokhoz képest. A vezetéstámogató rendszerek
(ADAS) széles kínálata ebben a városi autóban is elérhetővé teszi mindazokat a technológiákat, amelyek a második szintű önvezetés jellemzői. Ilyen például a sávtartó asszisztens, amely az EASY PILOT rendszerrel kiegészítve képes az autót megállítani és újra elindulni. Ez a városi dugókban való araszolás esetén kiemelt kényelmet és biztonságot jelent. Emellett – szintén először a Renault kínálatában – 360°-os kamera segíti a sofőrt a parkolásban. A vezetéstámogató funkciók közé tartozik még a Multi-Sense® rendszer, amelyben 3 különböző vezetési stílusnak megfelelő beállítás közül választhatunk.
A Renault Hungária a bevezetést többféle kereskedelmi ajánlattal segíti, a vadonatúj, Vérnarancs fényezés bruttó 1 Ft-os bevezető áron lesz kapható. Továbbá elérhetővé válik egy új, fix 0%-os finanszírozási ajánlat is, a kezdőverzión 29 990 Ft-os havidíjjal.
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!