A Samsung 2020-as TV- és hangrendszer portfóliója hazánkban is bemutatkozik. Olyan innovatív és stílusos készülékek kerülnek a magyar üzletek polcaira, mint a legújabb QLED 8K tévék, a különleges kialakítású The Serif vagy a tökéletes térhangzást biztosító Q Sorozatú hangprojektorok. A művészetek iránt érdeklődőket pedig újra várja a The Frame Művészet módja.
„A felhasználói szokások változásával egyre nagyobb a különböző kijelzők szerepe a mindennapokban, a Samsung kínálatában pedig mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb tévét – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Magyarország fogyasztói elektronikai üzletágának vezetője. – Ebben az évben olyan díjnyertes innovációkat hozunk el a magyar közönségnek, amelyek nem csak a tartalomfogyasztást változtatják meg, általuk a televíziók a felhasználók otthonának központjai és meghatározó dizájnelemei is lesznek.”
Izgalmas QLED innovációk
A legújabb 8K csúcsmodell, a Q950TS QLED 8K TV prémium 8K képminőséget hoz a felhasználók otthonába, „Infinity Screen” képernyője pedig a 99:1 képernyő-káva arányával egyedülálló felhasználói élményt biztosít. A 2020-as sorozat 8K és 4K QLED televíziói is olyan mesterséges intelligenciára épülő megoldásokkal érkeznek, mint a Direct Full Array megjelenítés, amely a háttérvilágítást a jeleneteknek megfelelően szabályozza, az Adaptív Kép, amely egyszerre optimalizálja a megjelenítést az egyes képekhez és a környezet fényviszonyaihoz vagy az AI Quantum processzor által biztosított deep learning technológián alapuló felskálázás, amellyel az alacsonyabb minőségű tartalmak is automatikusan 4K vagy 8K felbontásban jelennek meg.
A Samsung ebben az évben kiemelt figyelmet fordított csúcskészülékeinek hangzására, hiszen a kiváló képi megjelenítés mellett ez legalább olyan fontos a magával ragadó élményekhez. A Q-Symphony technológiával a Samsung QLED tévéi és új hangprojektorai együtt biztosítanak elképesztő térhangzást. Az Object Tracking Sound+ (OTS+) a képernyőn látható mozgás elemzésével és térbeli lekövetésével dinamikusan hozza létre a hanghatásokat a TV készülékekbe épített többsávos hangrendszereknek köszönhetően, így teljesen valósághű hangot társít a látványos képek mellé. Az Active Voice Amplifier (AVA) a környezeti zajokra reagálva állítja be a hangot, így a felhasználók garantáltan nem maradnak le a fontos pillanatokról.
A lakás dísze – Lifestyle TV kínálat
A Samsung népszerű Lifestyle TV sorozatának tagjai egyre több otthonban kapnak központi szerepet, a vállalat ezért új méretekben is bemutatja a The Frame-et és Magyarországra hozza a The Serif készüléket is. Ezek az egyedi kialakítású, különleges tévék nemcsak képminőségükkel vagy okos funkcióikkal jelentenek kiváló megoldást az otthoni szórakozásra. A keretes dizájnt ikonikus szintre emelő The Frame és a párizsi designer testvérpár, Ronan és Erwan Bouroullec közreműködésével fejlesztett The Serif valódi műtárgyakként vonzzák a tekinteteket.
Az idei kínálatban a The Frame újabb méretekben érhető el, így már 32-, 43-, 50-, 55-, 65- és 75 colos készülékek közül választhatnak a felhasználók. A készülékek kikapcsolt állapotban tökéletesen belesimulnak a környezetükbe, vagy a Művészet móddal kiemelkedhetnek belőle. A nemrég a spanyol Thyssen-Bornemisza Múzeum remekműveivel bővült művészeti gyűjtemény már több mint 1200 darabot számlál, ezekkel bárki egyedivé teheti az életterét. A művészi hatást olyan kiegészítők teszik teljessé, mint az egyedi festőállvány, vagy a választható színű keret. A hazánkba először érkező The Serif a lakberendezés szerelmeseinek készült, egyedi megjelenésével garantáltan a nappalik központi látványossága lesz.
Különleges hangélmények
A Samsung az újgenerációs hangzásért felelős innovatív funkciók mellett új hangprojektorokkal is biztosítja a felhasználóknak a teljes elmerülés érzését. Az Acoustic Beam technológia térhangzásával a felhasználók a történések középpontjába kerülhetnek. A Q Sorozatú hangprojektorok, köztük a díjnyertes Q800T, lenyűgöző Dolby Atmos hangzással és Q Symphony technológiával érkeznek a magával ragadó élményekért. A T Sorozat tagjai beépített központi hangszóróval emelik magasabb szintre a tévék hangzását, az S sorozatú modellek pedig prémium kialakítással és beépített virtuális asszisztensekkel teszik kényelmesebbé a mindennapokat.
A legújabb Samsung QLED 8K és QLED 4K készülékek, Lifestyle tévék és hangprojektorok elérhetők az üzletekben országszerte.
Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat
A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.
A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.
Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.
Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.
A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.
A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.
További információ érhető el a Samsung weboldalán.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés
Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.
A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.
“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül,hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”
– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.
A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok
Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.
Inkább podcastek, mint influenszerek
Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót. Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.
A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből
Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztályt. Ha a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.
55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek
A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor
Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.
A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.
Okostévé és monitor egyben
A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.
Elegáns kialakítás
Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.
Home office funkciók
A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.
A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.
Monitor távirányítóval
A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.
Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!