Okoseszközök

Vadonatúj okosszemüveget mutatott be a Xiaomi

okosszemüveg

A világ vezető technológiai nagyvállalata, a Xiaomi ma bejelentette, hogy elkészült a Xiaomi Okosszemüveg – egy vadonatúj hordozható intelligens eszköz.

A Xiaomi Okosszemüvegben egy képalkotó rendszer és szenzorok találhatók, amelyeket egy kényelmesen viselhető, mindennapos megjelenésű szemüvegbe építettek bele a tervezők MicroLED optikai hullámvezető képalkotó technológia alkalmazásával. Az eszköz mindössze 51 gramm és képes megjeleníteni üzeneteket és értesítéseket, hívásokat fogadni, navigálni, fotózni és szövegeket lefordítani – mindezeket, szó szerint, a szemünk láttára. A Xiaomi Okosszemüveg olyan, mintha az fejlesztők szemével nyernénk bepillantást a jövőbe.

A továbbfejlesztett MicroLED optikai hullámvezető képalkotó technológia – a jövő a szemünk előtt

Azért, hogy az eszköz épp úgy nézzen ki, mint egy mindennapi szemüveg, a fejlesztőknek a képalkotó technológia elemeit és a szemüveg alkatrészeket kellett egyetlen designon belül egyesíteniük. A Xiaomi Okosszemüveg azért alkalmazza a MicroLED képalkotó technológiát, hogy még kevesebb helyen elférjenek a technológia építőelemei, továbbá azért, hogy az eszköz a lehető legkönnyebb legyen.

A MicroLED kétségtelenül a legjobb választás, ha a tervező a képalkotásért felelős rendszert a lehető legegyszerűbben és problémamentesen szeretné a szemüvegkeretbe illeszteni. Ahogy az OLED technológia esetében is, a MicroLED minden egyes pixelt külön-külön megvilágít – ennek köszönhető, hogy a világos színeket erős fényerővel jeleníti meg a szemüveg, a megvilágítatlan sötét helyek pedig mélyfeketék. A MicroLED-nek azonban a pixelsűrűsége is nagyobb az átlagosnál és az élettartartama is hosszabb, miközben maga a szerkezet egyszerűbb felépítésű. Ezáltal a kijelző kompakt és jobban illeszkedik a szemüvegkeretbe.

A Xiaomi Okosszemüvegben egy külön chip gondoskodik a képmegjelenítésről, amely mindössze 2,4 mm x 2,02 mm-es nagyságú. Mikroszkóp alatt megvizsgálva, nem nagyobb, mint egy rizsszem. A pixelek mérete 4 μm, ezért illeszkedik a kijelző könnyedén a szemüvegkeretbe. Azért, hogy erős napsütésben is optimális mennyiségű fénysugár jusson el a szembe, a bonyolult optikai szerkezeten áthaladva, a tervezők egy nagyhatékonyságú monokróm kijelző technológiát alkalmaztak, amely akár 2 millió nit fényerővel is képes megbirkózni.

Az Optikai Hullámvezető technológia 180o-os szögben töri meg a fénysugarakat, így a MicroLED kijelző épp elegendő fényt hagy eljutni a szemig az optikai hullámvezető lencse mikroszkopikus rácsszerkezetén keresztül.

A lencse belső felületére applikált rácsszerkezet lehetővé teszi, hogy a fény sajátos módon törjön meg, és biztonságos módon érje el a szemet. A fénytörés közben a fénysugarak többszörösen visszaverődnek, a szem eközben alkotja meg a képet. Ez a módszer alkalmazkodik a legjobban a hordhatóság körülményeihez. Mindez egyetlen lencsén belül zajlik le, vagyis nincs szükség bonyolult többlencsés megoldásra, tükrökre vagy féltükrökre, amit más termékekben alkalmazni szoktak. Az optikai hullámvezető technológia révén jelentős mértékben lehet csökkenteni a méretet és a súlyt, ezért nézhet ki az eszköz épp úgy, mint egy normális szemüveg.

Ez nem egy másodlagos okostelefon kijelző, hanem egy teljesen önálló okos hordozható eszköz

A Xiaomi Okosszemüveg összesen 497 alkotóelemet tartalmaz, például miniatűr szenzorokat és kommunikációs modulokat, vagyis ez nem pusztán egy újabb kijelző az okostelefon számára, hanem egy önállóan működő okoseszköz. Azon túl, hogy megjeleníti a szokásos értesítéseket, többek között a hívásokat is kijelzi a szemüveg és önállóan is képes az olyan funkciókra, mint például a navigáció, a fotózás, a hangutasításos vezérlés, valamint a szövegek és feliratok valósidejű fordítására. A mindennapi használat és kommunikáció alapvető szempontjait vették figyelembe a tervezők azzal, hogy minimálisra szorították le az olyan alkalmak számát, amikor a funkciók nem kívánt pillanatban lépnek működésbe, ezáltal a fontos információkat csak a megfelelő helyzetben jeleníti meg a szemüveg.

Ki kellett dolgozni a mindennapi interakciók logikáját, hogy a szemüveg funkciói „ne akadályozzák a mindennapi használatot, ugyanakkor a fontos információkat, a megfelelő pillanatban mindig kivetítsék”. Számtalan, a legapróbb részletekbe menő egyeztetés után, amelyek során a mindennapi használat leggyakoribb szcenárióit vették sorra és véglegesítették a fejlesztők – például „fontos értesítések megjelenítése”, „hívásfogadás”, „navigáció”, a „fényképfelvételeken szereplő feliratok lefordítása” – megalkották a Xiaomi AI Assistant rendszert az interakciók kezelésének elsődleges módszereként. Így a Xiaomi Okosszemüvegek „a legfontosabb információkat mindig akkor jelenítik meg, amikor épp szükség van rájuk”.

Az „értesítés” funkción keresztül bemutatva a rendszer működését, ez azt jelenti, hogy nyilvánvalóan nem szolgálná a kényelmes használatot, ha a szemüveg az összes értesítést, ami a telefonra érkezik, azonnal a szemünk elé vetítené. Éppen ezért, a Xiaomi Okosszemüveg kiválasztja az értesítések közül a legfontosabbakat és csak azokat jeleníti meg. Ilyen például a riasztás, a munkahelyi applikációból érkező, sürgős jelzéssel ellátott üzenet, a kiemelt kontaktoktól érkező üzenetek stb. Ezzel elkerülhető, hogy a szemüveg olyankor is működésbe lépjen, amikor azzal zavarná a viselőjét.

A „Hívás” az egyik leggyakrabban használt funkció, ami az okosszemüvegek esetében előfordulhat. Ilyenkor a szemüveg megjeleníti, hogy kitől érkezik a hívás. A beépített kettős sugárformáló mikrofon és hangszóró alkalmazásának köszönhetően mindkét fél tisztán hallja egymást.

A „Navigáció” különösen vezetés és kerékpározás közben nagyon hasznos funkció. A Xiaomi Okosszemüveg képes valós időben megjeleníteni az útvonalat és a térképet, így a felhasználó mindvégig az úton tarthatja a szemét, ami garantálja a vezetés biztonságát és kényelmét.

A szemüveg lencséi előtt elhelyezett 5 MP-es kamera képes fényképeket is készíteni és lefordítani az azokon megjelenő feliratokat, ami utazás közben kimondottan hasznos funkció. A beépített mikrofonnal és a szabadalmaztatott fordító algoritmussal együtt használva, a Xiaomi Okosszemüveg az elmondott szöveget írásként megjeleníti és valós időben le is fordítja. A kamera melletti kis lámpa akkor gyullad ki, amikor a fényképező funkció használata lép, jelezve, hogy éppen fotók készülnek.

Azért, hogy ennyire sok és kifinomult funkcióval tudjon szolgálni, a szemüveget egy négymagos ARM processzorral, beépített akkumulátorral, érintőpaddal, Wi-Fi/Bluetooth modullal, valamint Android operáció rendszerrel látták el, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Mindezekkel együtt sem nyom az eszköz többet 51 grammnál. A Xiaomi Okosszemüveg a fent említettekkel együtt is leginkább úgy néz ki, mint egy rendes szemüveg, miközben egyébként képességeiben felülmúlja a ma elérhető okosszemüvegeket.

Azt mondják, „az igazán fejlett technológiát ma már alig lehet megkülönböztetni a csodától”. A Xiaomi Okosszemüveg azzal a szándékkal készült, hogy a Xiaomi megmutassa az embereknek, milyen lesz a jövőnk.

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss