Connect with us
Hirdetés

Okoseszközök

Jönnek a „hibrid plázák” – a kereskedelemben is összemosódnak a határok

hibrid

A felhasználók várakozása szerint 2030-ban úgy fogunk majd bevásárlóközpontokba látogatni, hogy a kiterjesztett valóságot kínáló okosszemüvegek vagy épp a mozgásérzékelős ruhák révén nemcsak a fizikai, hanem a virtuális valóságban is átélhetjük a vásárlás, vagy csupán az érdeklődő nézelődés élményét a plázákban – derül ki az Ericsson fogyasztói trendeket vizsgáló laborja, a ConsumerLab legújabb jelentéséből.

Az évtized végére a mindennapok megszokott részévé válhatnak és a vásárlói élmény új szintjét tehetik lehetővé a hálózatban kötött, a valóságot virtuális technológiákkal ötvöző hibrid megoldások. Erre számítanak azok a “korai adaptálónak” számító felhasználók, akik részt vettek az Ericsson 10 aktuális fogyasztói trendet vizsgáló idei felmérésében. Az átfogó kutatás világszerte mintegy 57 millió olyan felhasználó várakozásait és előrejelzéseit mutatja be, akik már ma alkalmazzák az úttörő technológiákat.

Bevásárlóközpontok téglából és kódból – jön az XR élmény

A 2021 decemberében kiadott jelentés, mely már a tizenegyedik a sorban, egy fikciós, hibrid vásárlási élményt kínáló bevásárlóközpontra koncentrál. A felhasználóknak 15 olyan, a vásárlás élményét digitálisan technológiákkal ötvöző szolgáltatást kellett értékelniük, amilyen egy ilyen hibrid bevásárlóközpontban elérhető lehet majd 2030-ban. Öt válaszadóból csaknem négyen úgy vélték, hogy mind a 15 tesztelt koncepció elérhető lesz majd valamilyen formában. Ezeknek a “téglából és kódból” álló, a fizikai és digitális valóságot ötvöző létesítményeknek a megszületését a virtuális (AR) és kiterjesztett valóság (VR) – együttesen XR –, illetve a programozható anyagok teszik majd lehetővé.

„Úgy gondoljuk, hogy a bevásárlóközpontok lehetnek az első helyszínek, ahol a következő generációs digitális élmények megjelenhetnek, mivel zárt terekről van szó, ahol könnyebb biztosítani az ilyen alkalmazásokhoz szükséges nagyon rövid hálózati válaszidőt – vélekedik Magnus Frodigh, az Ericsson Research vezetője. – Az XR megéléséhez szükséges eszközöket a helyszínen lehetne biztosítani a felhasználóknak, akik a vállalkozások magánhálózatához csatlakozva vehetnék igénybe a digitális szolgáltatásokat.”

Globális élmények helyben

„Nehéz elképzelni, hogy 2030-ban felhasználók tömegei lesznek felszerelve a kiterjesztett valósághoz szükséges technikai eszközökkel, például AR szemüveggel, vízálló VR szemüveggel, haptikus, azaz mozgásérzékelő ruhával, vagy épp taktilis, érintőképernyők vezérlésére alkalmas kesztyűvel. De ha elérhető áron igénybe vehetik a plázában ezeket a felszereléseket, akkor miért ne lehetne bevezetni a plázákban ezeket az új szolgáltatásokat?”

– mondta el Michael Björn, az Ericsson kutatási programjának vezetője.

A megkérdezettek zöme egyetértett abban, hogy a bevásárlóközpontok nagyobb valószínűséggel rendelkeznek majd következő generációs technológiákkal, mint az egyéni felhasználók, hiszen már régóta a csúcstechnológia központjai, gondoljunk csak a 3D és 4DX mozikra, játéktermekre és hasonló létesítményekre. A high-tech bevásárlóközpontok vonzóbbá tehetik a kisvárosi és vidéki létet is, hiszen így helyben is elérhetőek lesznek a virtuális térben a globális élmények.

Az Everyspace Plaza 10 fő szolgáltatása

  1. Virtuális előadóterem

Tíz fogyasztóból közel nyolc olyan rendezvénytermeket képzel el, ahol távjelenlét révén a művészek digitálisan úgy léphetnek fel, mintha személyesen is ott lennének.

  1. Avatár-szépségszalon

A fogyasztók kétharmada olyan szépségszalonokat jósol, ahol volumetrikus – térbeli – modellezés segítségével digitális avatár-önmagunk szépülhet.

  1. Metaszabóság

Fast fashion csak rád szabva. Tíz AR/VR-felhasználóból több mint hét olyan szabászatot lát a jövő plázáiban, amelyek szükség esetén vízállóvá vagy szellőzővé váló anyagokból készítenek egyénre szabott viseletet.

  1. Űrmedence

Vízálló, oxigénellátást biztosító VR búvársisakok segítségével vízben lebegve képzelhetjük majd magunkat a súlytalanságban lebegő űrhajósnak. A fogyasztók kétharmada számít ilyen medencékre.

  1. Hibrid edzőterem

Sokak számára a fizikai erőnlét és a mentális egészség elválaszthatatlanul összekapcsolódik. A mentális fitneszközpontok, amelyek multiszenzoros, személyre szabott AR/VR látványvilággal rendelkeznek, segítenek majd a mentális egészség javításában.

  1. A kívánsággyár

A jövő a személyre szabott gyártásé és javításé. A fogyasztók több mint fele szeretne fenntartható módon vásárolni olyan gyári outlet üzletben, amely újrahasznosítja régi termékeit.

  1. Virtuális étterem

A fogyasztók fele szeretne úgy étterembe járni, hogy virtuálisan együtt falatozhasson egy másik étteremben étkező barátjával, akárhol is legyen a világon.

  1. Kiterjesztett áruház

Próbáld ki virtuálisan, mielőtt megveszed! A fogyasztók háromnegyede arra számít, hogy új termékek kipróbálásakor az üzletben is képes lesz kivetíteni otthona belső terét.

  1. Orvosi multiplex

Hozzászoktunk, hogy minden azonnal történik. Miért várnánk mást, ha az egészségről van szó? A fogyasztók 77%-a bevásárlóközpontokban található orvosi központokat vizionál, ahol egy mesterséges intelligencia által végzett egészségügyi szkennelést követően szinte azonnal tájékoztatást kapnak egészségügyi állapotukról.

  1. Park 2.0

A városlakók számára hiányozhat a természet. A fogyasztók 42 százaléka szeretne egy olyan bevásárlóközponton belüli parkot meglátogatni, ahol a hibrid élményeket nyújtó digitális és programozható anyagok segítségével közelebb érezheti magát a természethez.

Az Ericsson ConsumerLab teljes jelentését az Everyspace Plázáról itt lehet elolvasni.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésben

A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai számára.

A világ egyik legnagyobb sörgyára bevezette belső mesterséges intelligencia (AI) chatbotját, a „Hoppy”-t, ezáltal javította az üzleti folyamatait, és elérte a valós idejű adatokhoz való hozzáférést – adtak hírt az együttműködésről az év giga tech találkozóján, az SAP Sapphire konferencián.

A világszerte több mint 70 országban és több mint 165 sörfőzdében működő Heineken az adatokhoz való hozzáférést szerette volna egyszerűsíteni, hogy az üzleti felhasználói gyorsan meg tudják találni és elemezni az adatokat az általuk preferált nyelven. Az SAP Business Technology Platformon (SAP BTP) futó, AI vezérelt chatbot, a „Hoppy” jelentős előrelépést jelent a Heineken elkötelezettségében a belső folyamatok racionalizálása és a munkatársai fejlődése iránt.

A fejlett természetes nyelvi feldolgozással és a több rendszerben található adatok felhasználásával a Hoppy kiküszöböli az időigényes kézi kereséseket, és lehetővé teszi az üzleti felhasználók számára, hogy a stratégiai és a szaktudást igénylő feladatokra összpontosítsanak.

Az SAP Datasphere megoldással a vállalat mostantól egységes adatmodellel rendelkezik a jobb adathozzáférés és skálázhatóság érdekében. Emellett az SAP BTP-vel integrált generatív AI hub képességgel a Hoppy lehetővé teszi a természetes nyelvű lekérdezést, a vizualizációt és a biztonságosabb adathozzáférést.

Andre van Schuijlenburg, a Heineken globális folyamatirányítási igazgatója így nyilatkozott:

„Az AI ügynökök kiépítése és a folyamatokba való integrálása nem mindig könnyű út. Még mindig sok mindent kell felfedeznünk. De ahogy a csapatban mondjuk: ‘Don’t worry, be Hoppy!'”.

„A Heineken döntése, hogy az SAP Business AI-t használja belső chatbotjaihoz, jól példázza a működési hatékonyság és az alkalmazottak felhatalmazásának újragondolására irányuló innovatív megközelítést” – mondta Manos Raptopoulos, az SAP európai, közel-keleti és afrikai ügyvezetője és elnökségi tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy technológiánk egy ilyen ikonikus világmárka számára megkönnyíti a zökkenőmentes belső kommunikációt és tudásmegosztást.”

Amióta a Hoppy-t bevezették a vállalat együttműködési platformjain belül, a Heineken azt tapasztalta, hogy az adminisztratív munkatársaknak 15 percről 1 percre csökkent az információ lekérdezéséhez szükséges idő. A Hoppy alapját képező SAP Business AI képességeivel a Heineken az ismétlődő feladatok automatizálásának lehetőségét is vizsgálja az üzleti folyamatok javítása, valamint a kommunikáció és a döntéshozatal racionalizálása érdekében. Emellett az adatok egységes nézetének köszönhetően a Hoppy mostantól képes megjelölni a beszerzési rendelésekben hiányzó költséghelyi információkat is, elősegítve ezzel a hatékonyságot és a pontosságot.

„A Heineken példája is jól mutatja, hogy az AI bevezetését érdemes apró, belső folyamatoknál kezdeni, és amikor egy-egy területen látják a vezetők és a kollégák is az eredményeket és a hatékonyságjavulást, szinte azonnal megtalálják azokat a további területeket, ahol hasznos lesz számukra a mesterséges intelligencia bevezetése. A szakaszosság megkönnyíti a változásmenedzsmentet, ezt a magyar cégeknél is tapasztaljuk”

– emelte ki a bevezetés kapcsán Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Hogyan lehet összekapcsolni a LED világítást az okosotthon-rendszerrel?

okos led világítás

A LED világítás összekapcsolása az okosotthon-rendszerrel nagyobb kényelmet, energiatakarékosságot, az egészséges életmód támogatását és a biztonság növelését eredményezi. Az intelligens LED világítás egyszerűen vezérelhető mobilalkalmazáson keresztül vagy hangutasításokkal, és könnyedén beilleszthető a modern okosotthon automatizált történéseibe.

Számos tudományos tanulmány eredménye egyértelmű – a világítás jelentős hatással van életminőségünkre. A jól megtervezett világítás javíthatja a hangulatot, növelheti a termelékenységet, és hozzájárulhat az általános jólléthez. Ha pedig az okos LED világítás mellett dönt, számíthat az otthoni kényelem növekedésére és a költségek csökkenésére is.

Mi az okos LED világítás?

Kezdjük rögtön az elején az okos, más néven smart világítással, amely a modern otthonok szerves részévé válik. Ez egy olyan korszerű technológia, amely az energiatakarékos LED világítást kombinálja az intelligens vezérlés lehetőségével. Egyszerűen fogalmazva: a világítást az igényeihez és preferenciáihoz igazíthatja (például a fény intenzitását vagy színét) mobilalkalmazásokon, hangasszisztenseken vagy okosotthon-rendszereken keresztül.

SMART WIFI LED mennyezeti lámpa

SMART WIFI LED mennyezeti lámpa, kerek, 380 mm, 30W RGB+CCT távirányítóval. Forrás: ledsolution.hu

Az okos LED világítás kulcsfontosságú jellemzői közé tartozik a távoli vezérlés lehetősége, az időzítési tervek beállítása, valamint az érzékelőkre adott reakciók az automatikus fénybeállításhoz. A LED technológiának köszönhetően pedig alacsony energiafogyasztásra számíthat, valamint arra, hogy világítási rendszere hosszú élettartamú lesz.

Hogyan teheti kellemesebbé a mindennapokat az okos LED világítás?

Hogyan érezheti magát még jobban otthon az okos LED világításnak köszönhetően? Kezdjük a reggellel! A kellemesebb ébredést elősegíti a fény intenzitásának fokozatos növelése, amely a napfelkeltét szimulálja. Napközben szeretne a lehető legproduktívabb lenni? A fény színhőmérséklete beállítható úgy, hogy elősegítse az éberséget és a koncentrációt (hideg fény – 5000–6500 K). És este? A filmnézést még élvezetesebbé teszi a világítás szinkronizálása a tévével. Lefekvés előtt pedig tökéletesen ellazíthatja a meleg és tompított fény.

Hogyan működik az okosotthon?

Röviden tekintsük át az okosotthon működését. Ez egy olyan rendszer, amely különböző eszközöket és technológiákat kapcsol össze és automatizál a lakáson belül. Az okosotthon képzeletbeli agya egy központi vezérlőegység, amely összekapcsolja az összes eszközt és lehetővé teszi az összehangolásukat. Például ilyen okosotthon rendszer a Loxone, a Philips Hue Bridge vagy a Tuya.

okos led világításhoz mobilalkalmazás

Használjon olyan mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel.

Az okosotthon egyes eszközei különféle protokollokon, például a Wi-Fi-n, Zigbeen, Z-Wave-en vagy Bluetoothon keresztül kommunikálnak,. Az eszközök vezérlése mobilalkalmazásokkal, hangasszisztensekkel vagy előre beállított forgatókönyvekkel történhet.

Milyen előnyei vannak az LED világítás okosotthonba történő integrálásának?

Ha az LED világítást összekapcsolja az okosotthonnal, könnyedén összehangolhatja más eszközökkel is, például hangszórókkal, redőnyökkel vagy termosztátokkal. Például, amikor elindít egy filmet, a lámpák fénye automatikusan tompább lesz, a redőnyök leereszkednek, és a szoba hőmérséklete a maximális kényelem érdekében módosul. A munka utáni pihenés így teljesen új élményt nyújt.

Az okos világítás programozható, hogy igazodjon napi rutinjához. A lámpák automatikusan felkapcsolhatnak, amikor hazaér, és a megszokott pihenési időben automatikusan tompulhatnak. Ne feledkezzünk meg a egészségügyi előnyökről sem. A fény színhőmérsékletének és intenzitásának napszakhoz igazítható beállítása támogatja a természetes cirkadián ritmust, ami javíthatja az alvás minőségét – ez pedig nagy hatással van egészségünkre és mentális jóllétünkre.

Végül, de nem utolsósorban, az okos LED világítás és az okosotthon összekapcsolása növeli a biztonságot. A világítás képes szimulálni a jelenlétét, amikor nincs otthon, ezzel elriasztva a potenciális betörőket. Összekapcsolható biztonsági rendszerekkel is, így mozgás vagy ajtónyitás esetén a lámpák automatikusan felkapcsolnak.

Hogyan kapcsoljuk össze az okos világítást az okosotthonnal?

Először válasszon olyan izzókat, amelyek kompatibilisek az Ön okosotthon rendszerével, például Wi-Fit vagy ZigBeet támogató izzókat. Ezután töltse le a mobilalkalmazást, amely kompatibilis az izzóival és a központi egységgel. Ilyen például a Smart Life vagy az EMOS GoSmart alkalmazás. Párosítsa az alkalmazást a központi egységgel (pl. ZigBee gateway).

Csavarja be az okos izzókat a lámpatestekbe, ahogy a hagyományos izzókat, majd kapcsolja be a kapcsolót, hogy az izzók feszültség alatt legyenek. Nyissa meg a letöltött alkalmazást, válassza az új eszköz hozzáadásának lehetőségét, és kövesse az alkalmazás utasításait. Az alkalmazásban ezután beállíthat automatizálásokat és forgatókönyveket az Ön igényei szerint, például időzítéseket a világítás be- és kikapcsolására.

Működik az okos LED világítás okosotthon rendszer nélkül is?

Az okos LED világítás előnyeit akkor is élvezheti, ha nincs teljes körű okosotthon rendszere. Számos modern okosizzót úgy terveztek, hogy önállóan is vezérelhetők legyenek mobilalkalmazáson keresztül, központi hub vagy bonyolult telepítés nélkül.

Tippek az okos LED világításhoz

Felkeltették érdeklődését az okos LED világítás előnyei? Széles választékot talál az okos LED fényforrásokból a ledsolution.hu webáruházban. Javasoljuk, hogy próbálja ki a SMART WiFi RGBW LED és az RGBW LED Smart WiFi izzókat, amelyeket kényelmesen vezérelhet okostelefonon keresztül. A kínálatban megtalálhatók az okos mennyezeti LED lámpák is. Népszerű például a kerek SMART TUYA LED mennyezeti lámpa, amely mobiltelefonról vagy táblagépről, a TUYA alkalmazáson keresztül, illetve a csomag részét képező távirányítóval is vezérelhető.

Az okos LED világítás számos előnnyel jár, beleértve a világítás testreszabását az Ön igényei szerint, az energiatakarékosságot, valamint az otthon fokozott biztonságát és kényelmét. Olyan befektetés, amely nap mint nap örömet okoz.

Fontos kérdések:

Szükségem van központi egységre az okos LED világításhoz?

Nem, sok okosizzó önállóan is működik mobilalkalmazásokon keresztül, központi hub nélkül.

Nehéz az LED világítást összekapcsolni az okosotthonnal?

Nem – elég kompatibilis eszközt választani, a megfelelő alkalmazást használni, és követni az egyszerű párosítási folyamatot.

Melyek a legelterjedtebb kapcsolódási technológiák?

A legelterjedtebbek közé tartozik a Wi-Fi, a ZigBee, a Z-Wave és a Bluetooth – ez attól függ, hogy milyen rendszert használ az okosotthonában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Samsung bemutatja a One UI 8 bétaverzióját

A Samsung hamarosan bevezeti a One UI 8 szoftverfrissítést, amelynek bétaverziója már számos országban hozzáférhető.

A vállalat új korszakot nyit a szoftverintelligencia terén a fejlesztéssel, amely multimodális AI társat kínál a különböző Galaxy eszközökön.

A One UI a Samsung integrált szoftverplatformjának legújabb verziója, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználókat mindennapi teendőikben támogassa, növelve a hatékonyságukat és a kényelmüket. A One UI 8 – a Samsung és a Google együttműködésének köszönhetően – elsőként a Samsung legújabb hajlítható készülékein mutatkozik be idén nyáron, majd fokozatosan válik elérhetővé további Galaxy eszközökön, így a felhasználók a legújabb Android-alapú operációs rendszerrel egy még gazdagabb és személyre szabottabb mobilélményben részesülhetnek.

A Samsung és a Google a nyílt kommunikáció jegyében folyamatosan megosztotta egymással tervezési rendszereit és a valós idejű visszajelzéseket, hogy felgyorsíthassa a szoftverfejlesztést. Ennek eredményeként a One UI 8 az egyik első felhasználói felület, amely támogatja az Android 16-ot.

Amellett, hogy az új szoftverfrissítés az első, amely a legújabb hajlítható eszközökön debütál, a One UI 8 bevezetése a UX (felhasználói élmény) és AI frissítésével új ritmust ad a Samsung szoftverfejlesztésének. Az érdeklődők már tesztelhetik a bétaverziót, amely az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Koreában és Németországban elérhető a Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra készülékeken.

Személyre szabott AI a zökkenőmentes és természetes interakcióért

Az One UI 8 hivatalos bevezetésével egy olyan fejlett, AI-alapú élményben részesülhetnek a felhasználók, amely az elsőként a Galaxy S25 szérián bemutatott AI-funkciók továbbfejlesztésével teheti okosabbá és kényelmesebbé a mindennapokat. Ezt három fő tényező valósítja meg: a multimodális képességek, az eszköztípusokhoz igazított felhasználói élmény és a személyre szabott, proaktív javaslatok. Az intelligens multimodalitás természetes és zökkenőmentes kommunikációt biztosíthat az AI-jal, amely felismeri és értelmezi a felhasználó aktuális tevékenységeit és környezetét, például, hogy mit néz a kijelzőn vagy mit lát a kamerán keresztül. A frissített felhasználói élményt a Galaxy eszközcsalád egyedi formáinak megfelelően optimalizálták, így támogatva a mindennapi hatékonyságot. A One UI 8 kontextusérzékeny és személyre szabott javaslatokat kínál, amelyek segíthetik a felhasználókat a teendőik elvégzésében.

Olyan funkciók, mint a Now Bar, éppen futó alkalmazások és a Now Brief, napi riport még több testreszabott információt és javaslatot nyújthatnak, amelyek – a gondosan összeállított AI-alapú információk révén – segíthetnek a feladatok nyomon követésében és támogathatják a napi rutinunkat.

Ezt az intelligens, személyre szabott AI-élményt erőteljes biztonsági megoldások teszik lehetővé, amelyek védik a felhasználói adatokat. A Samsung Knox Vault egy dedikált biztonsági processzort és biztonságos memóriát ötvöz, hogy elszigetelje az érzékeny adatokat a többi felhasználói adattól, és biztosítsa, hogy senki más ne férhessen hozzá sem fizikailag, sem távolról a személyes információkhoz. A One UI 8 olyan beállításokat is kínál, amelyekben kiválaszthatjuk, hogy az adatokat csak a készüléken dolgozza fel, mivel számos Galaxy AI-élményünk mind a készülék-, mind a felhőalapú AI-feldolgozást használja. Az átláthatóságra és a felhasználói választásra építve a One UI 8 személyre szabott AI-élményt nyújt a magánélet védelme mellett.

Kényelmesebb mindennapok

A One UI 8 nemcsak AI-élményt kínál, hanem kényelmes, intuitív eszközöket is magába foglal, amelyek még zökkenőmentesebbé tehetik a mobilkészülékek mindennapi használatát. A Bluetooth LE Audio technológián alapuló hangátviteli technológia, az Auracast a QR-kód beolvasása és megosztásával teszi lehetővé a gördülékeny audioeszköz-csatlakozást. Ennek köszönhetően több Auracast-kompatibilis eszköz – például a Galaxy Buds3 vagy akár hallókészülék – is csatlakozhat egy megosztott audiostreamhez, bonyolult manuális beállítások nélkül. A felhasználók a szervizközpontok ügyfélszolgálatát is gyorsabban és kényelmesebben igénybe vehetik a Samsung-fiókban elérhető QR- és NFC-kompatibilis támogatásnak köszönhetően. Mostantól QR-kóddal és NFC-vel is regisztrálhatnak, anélkül, hogy regisztrációs űrlapot töltenének ki, ezáltal csökken a várakozási idő, és egyszerűbb folyamattá válik a szervizigénylés folyamata.

A Reminder (Emlékeztető) alkalmazás még nagyobb kényelmet és intuitívabb funkciókat kínáló útitárssá válhat. Ha például a felhasználó New Yorkba utazik, az összes emlékeztetőt egy könnyen áttekinthető felhasználói felületen, egy helyen kezelheti, már az alkalmazás első megnyitásakor is. Az utazás során a teendőket tartalmazó listát egy gombnyomással megoszthatja családjával és barátaival. Ha a kezei tele vannak bevásárlószatyrokkal, hanggal is hozzáadhat emlékeztetőket, mivel az alkalmazás hangvezérléssel is rendelkezik.

A felhasználók a továbbfejlesztett Quick Share funkcióval még egyszerűbben oszthatják meg emlékeiket családjukkal vagy barátaikkal. A Gyorsbeállítások panelen elérhető Quick Share gombra elegendő egyszer rákoppintaniuk, és azonnal elküldhetik vagy megkaphatják a fájlokat.

A Galaxy AI új szakaszba lép. A Samsung Members alkalmazásban regisztrálók elsők között tapasztalhatják meg a One UI 8 teljesítményét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss