Okoseszközök

Jönnek a „hibrid plázák” – a kereskedelemben is összemosódnak a határok

hibrid

A felhasználók várakozása szerint 2030-ban úgy fogunk majd bevásárlóközpontokba látogatni, hogy a kiterjesztett valóságot kínáló okosszemüvegek vagy épp a mozgásérzékelős ruhák révén nemcsak a fizikai, hanem a virtuális valóságban is átélhetjük a vásárlás, vagy csupán az érdeklődő nézelődés élményét a plázákban – derül ki az Ericsson fogyasztói trendeket vizsgáló laborja, a ConsumerLab legújabb jelentéséből.

Az évtized végére a mindennapok megszokott részévé válhatnak és a vásárlói élmény új szintjét tehetik lehetővé a hálózatban kötött, a valóságot virtuális technológiákkal ötvöző hibrid megoldások. Erre számítanak azok a “korai adaptálónak” számító felhasználók, akik részt vettek az Ericsson 10 aktuális fogyasztói trendet vizsgáló idei felmérésében. Az átfogó kutatás világszerte mintegy 57 millió olyan felhasználó várakozásait és előrejelzéseit mutatja be, akik már ma alkalmazzák az úttörő technológiákat.

Bevásárlóközpontok téglából és kódból – jön az XR élmény

A 2021 decemberében kiadott jelentés, mely már a tizenegyedik a sorban, egy fikciós, hibrid vásárlási élményt kínáló bevásárlóközpontra koncentrál. A felhasználóknak 15 olyan, a vásárlás élményét digitálisan technológiákkal ötvöző szolgáltatást kellett értékelniük, amilyen egy ilyen hibrid bevásárlóközpontban elérhető lehet majd 2030-ban. Öt válaszadóból csaknem négyen úgy vélték, hogy mind a 15 tesztelt koncepció elérhető lesz majd valamilyen formában. Ezeknek a “téglából és kódból” álló, a fizikai és digitális valóságot ötvöző létesítményeknek a megszületését a virtuális (AR) és kiterjesztett valóság (VR) – együttesen XR –, illetve a programozható anyagok teszik majd lehetővé.

„Úgy gondoljuk, hogy a bevásárlóközpontok lehetnek az első helyszínek, ahol a következő generációs digitális élmények megjelenhetnek, mivel zárt terekről van szó, ahol könnyebb biztosítani az ilyen alkalmazásokhoz szükséges nagyon rövid hálózati válaszidőt – vélekedik Magnus Frodigh, az Ericsson Research vezetője. – Az XR megéléséhez szükséges eszközöket a helyszínen lehetne biztosítani a felhasználóknak, akik a vállalkozások magánhálózatához csatlakozva vehetnék igénybe a digitális szolgáltatásokat.”

Globális élmények helyben

„Nehéz elképzelni, hogy 2030-ban felhasználók tömegei lesznek felszerelve a kiterjesztett valósághoz szükséges technikai eszközökkel, például AR szemüveggel, vízálló VR szemüveggel, haptikus, azaz mozgásérzékelő ruhával, vagy épp taktilis, érintőképernyők vezérlésére alkalmas kesztyűvel. De ha elérhető áron igénybe vehetik a plázában ezeket a felszereléseket, akkor miért ne lehetne bevezetni a plázákban ezeket az új szolgáltatásokat?”

– mondta el Michael Björn, az Ericsson kutatási programjának vezetője.

A megkérdezettek zöme egyetértett abban, hogy a bevásárlóközpontok nagyobb valószínűséggel rendelkeznek majd következő generációs technológiákkal, mint az egyéni felhasználók, hiszen már régóta a csúcstechnológia központjai, gondoljunk csak a 3D és 4DX mozikra, játéktermekre és hasonló létesítményekre. A high-tech bevásárlóközpontok vonzóbbá tehetik a kisvárosi és vidéki létet is, hiszen így helyben is elérhetőek lesznek a virtuális térben a globális élmények.

Az Everyspace Plaza 10 fő szolgáltatása

  1. Virtuális előadóterem

Tíz fogyasztóból közel nyolc olyan rendezvénytermeket képzel el, ahol távjelenlét révén a művészek digitálisan úgy léphetnek fel, mintha személyesen is ott lennének.

  1. Avatár-szépségszalon

A fogyasztók kétharmada olyan szépségszalonokat jósol, ahol volumetrikus – térbeli – modellezés segítségével digitális avatár-önmagunk szépülhet.

  1. Metaszabóság

Fast fashion csak rád szabva. Tíz AR/VR-felhasználóból több mint hét olyan szabászatot lát a jövő plázáiban, amelyek szükség esetén vízállóvá vagy szellőzővé váló anyagokból készítenek egyénre szabott viseletet.

  1. Űrmedence

Vízálló, oxigénellátást biztosító VR búvársisakok segítségével vízben lebegve képzelhetjük majd magunkat a súlytalanságban lebegő űrhajósnak. A fogyasztók kétharmada számít ilyen medencékre.

  1. Hibrid edzőterem

Sokak számára a fizikai erőnlét és a mentális egészség elválaszthatatlanul összekapcsolódik. A mentális fitneszközpontok, amelyek multiszenzoros, személyre szabott AR/VR látványvilággal rendelkeznek, segítenek majd a mentális egészség javításában.

  1. A kívánsággyár

A jövő a személyre szabott gyártásé és javításé. A fogyasztók több mint fele szeretne fenntartható módon vásárolni olyan gyári outlet üzletben, amely újrahasznosítja régi termékeit.

  1. Virtuális étterem

A fogyasztók fele szeretne úgy étterembe járni, hogy virtuálisan együtt falatozhasson egy másik étteremben étkező barátjával, akárhol is legyen a világon.

  1. Kiterjesztett áruház

Próbáld ki virtuálisan, mielőtt megveszed! A fogyasztók háromnegyede arra számít, hogy új termékek kipróbálásakor az üzletben is képes lesz kivetíteni otthona belső terét.

  1. Orvosi multiplex

Hozzászoktunk, hogy minden azonnal történik. Miért várnánk mást, ha az egészségről van szó? A fogyasztók 77%-a bevásárlóközpontokban található orvosi központokat vizionál, ahol egy mesterséges intelligencia által végzett egészségügyi szkennelést követően szinte azonnal tájékoztatást kapnak egészségügyi állapotukról.

  1. Park 2.0

A városlakók számára hiányozhat a természet. A fogyasztók 42 százaléka szeretne egy olyan bevásárlóközponton belüli parkot meglátogatni, ahol a hibrid élményeket nyújtó digitális és programozható anyagok segítségével közelebb érezheti magát a természethez.

Az Ericsson ConsumerLab teljes jelentését az Everyspace Plázáról itt lehet elolvasni.

Okoseszközök

A csúcsmobilok közül csak az almás nem akar megromlani

iphone
Kép: PC World

Egy amerikai ár-összehasonlító oldal adatai szerint a legújabb iPhone-ok alig vesztettek értékükből a debütálást követő hónapokban.

Ugyanez nem mondható el a Samsung és a Google csúcskategóriás modelljeiről.

Hasonló témával jó két évvel ezelőtt foglalkoztunk. Akkor cikkünkből kiderült, hogy az okostelefonos gyártók közül leginkább az Apple készülékei tartják meg értéküket a használatban töltött évek során. Egy friss elemzés szerint ezen a trenden a pandémia sem változtatott semmit. Az iPhone brand ereje pedig csak még jobban kidomborodik, ha a debütálást követő hónapokat vizsgáljuk értékvesztés szempontjából.

A használt mobilok és egyéb technológiai cikkek ár-összehasonlítására specializálódott SellCell jelentése három új csúcskategóriás termékcsalád, az iPhone 13 (Apple), a Galaxy S22 (Samsung) és a Pixel 6 (Google) árait vetette össze aszerint, hogy azok mennyit estek a piacra kerülést követő két hónap során.

Jó állapotú iPhone 13 (sárga), Pixel 6 (piros) és Galaxy S22 (kék) készülékek értékvesztése (forrás: SellCell)

Az Egyesült Államok piacára érvényes számok alapján a jó állapotban lévő (alig) használt almás telefonok nagyjából 20 százalékkal érnek kevesebbet a debütálást követően. A Google saját telefoncsaládja, a Pixel 6 ehhez képest már nagyon súlyos, 45 százalék körüli zuhanást volt kénytelen elkönyvelni. Azonban a legrosszabbul a Samsung új csúcsmodelljei közül választók járhatnak. Ha hirtelen pénzzé kéne tenni egy Galaxy S22-es készüléket, azért már átlagosan a felét sem kapja a tulajdonosa néhány hét használatot követően.

A termékcsaládok egyes modelljeinek értékvesztése (forrás: SellCell)

Ha az egyes modelleket külön vizsgáljuk, az olló még szélesebbre nyílik az androidos gyártók és az Apple teljesítménye között. Az abszolút csúcstartó iPhone 13 Pro Max ára ugyanis a megjelenést követő második hónapra kevesebb mint 5 százaléknyit mérséklődött. Mindeközben a Samsung Galaxy S22+ 5G új árának majdnem 60 százaléka “elporladt” a megjelenést követő első hónapokban.

Forrás: Bitport

Tovább

Okoseszközök

Elindult a Yettel Pay mobilfizetési platform

yettel pay

A mobilegyenleg terhére történő fizetési megoldások választásával most értékes ajándékokhoz vagy akár mobilszámla-jóváíráshoz juthatnak a szolgáltató ügyfelei.

Bankkártya-mentes, biztonságos és gyors, a mobilegyenleg terhére történő fizetési megoldások népszerűsítésére a Yettel Pay ernyő alatt ajánlja a kényelmi szolgáltatásokat és a digitális tartalmakat elérő fizetési megoldásokat a Yettel.

A Google Play, Apple Store és hasonló digitális piactereken való vásárlások robbanásszerű növekedésére reagálva egységes fizetési platformot hozott létre a Yettel. Az utólagos, pénzintézetek kihagyásával történő tranzakciók népszerűségét mutatja, hogy a mára több milliárd forint forgalmat bonyolító piac a tavalyi évben is jelentős növekedést ért el. A Yettel Pay a klasszikusnak mondható SMS alapú tranzakciók mellett már számos tömegközlekedési eszközre való jegy- és bérletvásárláshoz, valamint az online alkalmazások és alkalmazáson belüli extra funkciók vásárlásánál is lehetővé teszi a mobilszámla alapú fizetést.

Vedd meg most, fizesd ki később

A szolgáltató célja, hogy a Yettel Pay lehetőségeinek megismertetésével a kényelmi szolgáltatások (mint parkolás, lottó, stb.) mellett a digitális piactereken (Apple App Store és Google Play) való vásárlást is integrálja a mobilszámla alapú fizetések közé. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az egyszeri beállítás után a fizetős alkalmazások költségeit bankkártya és bankszámla nélkül tudják fizetni a szolgáltató ügyelei. Az elköltött összeget a számlás előfizetők a következő havi mobilszámlájuk esedékességekor fizetik. Felöltőkártyás előfizetők esetén pedig az elérhető mobilegyenlegük keretével tudnak gazdálkodni a Yettel Pay-be tartozó fizetési megoldások használatakor.

„Azt látjuk, hogy Magyarországon komoly igény jelentkezik a mobilszámla alapú fizetési megoldásokra, hiszen az így bonyolított forgalom évente 4-6%-ot nőtt még a COVID időszaka alatt is. Különösen dinamikusan fejlődik a digitális piactereken (Apple App Store és iTunes, Google Play) történő tranzakciók száma, elsősorban az okostelefonos játékoknak  és a szórakoztató tartalmaknak köszönhetően. Többek között az ilyen vásárlásoknál kínálnak a Yettel Pay platformba tartozó fizetési megoldások kényelmes és biztonságos alternatívát.” 

– mondta Pomezanski Máté, a Yettel Magyarország digitális termékekért felelős igazgatója.

A Yettel Pay május 2. és május 30. között ajándék akcióval ösztönzi lakossági ügyfeleit a fizetési megoldások kipróbálására és használatára: a Google Play és App Store/iTunes digitális piactereken, mobilszámla terhére történő tranzakciót végrehajtó ügyfelek körében 100 db Samsung A33 5G mobiltelefon, 20 db Huawei Band 6 okoskarkötő, 20 db Huawei Freebuds 4i vezetéknélküli fülhallgató és 10 db Huawei Sound Joy hordozható hangszóró talál gazdára, ezen felül 100 kisorsolt előfizető havidíj jóváírásban részesül. Az ajándék akcióban résztvevő tranzakcióknak nincsen alsó költéshatára és májusban minden így végzett tranzakció növeli az esélyt a kisorsolt ajándékra.

Részletek a Yettel Pay platformról és a májusi ajándék-kampányról: https://www.yettel.hu/yettelpay

Tovább

Okoseszközök

200 megapixeles kamerával jöhet a Samsung Galaxy S23 Ultra

galaxy

Közeledik a 200 megapixelesnek pletykált ISOCELL HP3 szenzor, ami a Galaxy S23 Ultrában debütálhat.

A szakértők és a tesztelők szerint a mobilos kamerák felbontásának őrült növelése minőségben nem igazán hozott fejlődést (a javulásokért inkább az algoritmusok és a nagyobb szenzorok felelnek), ennek ellenére a marketing miatt minden gyártó még több megapixelt akar. A Samsung állítólag új 200 megapixeles szenzort fejleszt, ami ISOCELL HP3 néven érkezhet meg.

Az ISOCELL HP1 is ekkora felbontással működött, az viszont nem igazán került be egy mobilba sem. A HP3 részletei még nem ismertek, de feltehetően 16 képpontot egyesítenek majd egybe, a szenzor 1/1,22 hüvelykes lehet.

Egyelőre az sem tiszta, hogy a HP3-as verziót mely gyártó használhatja, a HP1-ről is csak annyi hír van, hogy talán a Motorola Edge 30 Ultrába építik. A HP3-as változatról mindenesetre egyes jelentések azt állítják, hogy végül a Galaxy S23 Ultrába kerülhet, jövőre.

Forrás: ORIGO

Tovább
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss