Okoseszközök
25 év alatt zsebre vágtuk a munkahelyünket
A MediaMarkt összegyűjtötte azokat a technológiai változásokat, amik nélkül ma nem lenne home office.
A technológia robbanásszerű fejlődése mellett a munkavégzés fizikai kontrolljának elengedése tette lehetővé a távmunka és a home office elterjedését, amit a covid-járvány is ösztönözött. Az otthonunkból iroda lett, a munka és a magánélet összefonódott. Az idén 25 éves MediaMarkt górcső alá vette a munkánkat meghatározó technológiai változásokat, az egyre kisebb, ergonomikusabb és okosabb eszközöket. Az asztali számítógépek és a vezetékek lassan eltűnnek, de nem minden ikonikus darab került a süllyesztőbe: van olyan iparág, ahol például a floppy ma is élet-halál ura.
Az elmúlt 25 évben úgy összezsugorodtak az irodák, hogy már a zsebünkben is elférnek egy okostelefonon. Ha egy képzeletbeli időutazáson belépnénk egy átlagos irodába 1997-ben, méretes asztali számítógépek, hangosan zúgó mátrixnyomtatók, fénymásolók és persze kábelrengeteg venne körül minket, miközben a kisrádióból a Barbie Girl és Puff Daddy szól. A MediaMarkt az elmúlt negyed évszázadban mindig naprakész technológiát kínált vállalati és lakossági ügyfeleinek egyaránt; a 25. születésnap apropóján pedig összegyűjtötte, hogyan is változott meg korunk emberének munkahelye, az iroda.
Manapság lényegében egy mobiltelefon is képes teljesíteni azokat az elvárásokat, amiket a hagyományos irodai munka során kell elvégeznie a munkavállalóknak, lehet szöveget szerkeszteni, e-maileket küldeni, képeket, táblázatokat készíteni, zoom meetingelni. Sokszor a magánélet-munka közti határok is elmosódnak, és a feladat akár hétvégén is megtalál minket.
„Radikális átalakuláson megy át a munkavégzés, az évtizedek óta tartó folyamatokat a covid-járvány jelentősen felgyorsította”
– mondta el Papp Balázs, a MediaMarkt kellék kategória vezetője.
„A helyhez nem kötött, mobil, azaz többnyire otthoni munkavégzés elterjedését egyszerre segítette is a technológiai átalakulás, de markáns professzionális és kényelmi igényeivel maga is generálta, ösztönözte a technika fejlődését. Ma azokat az eszközöket keresik a vásárlók, amelyek biztosítják, hogy a munka bárhol, bármikor elvégezhető legyen, a technológia pedig lehetőleg élménnyé tegye a munkavégzést.”
– összegezte a szakember.
Az irodai munkavégzés évszázadokon át keveset változott, amíg az asztali számítógépek, a PC-k, amik eleinte inkább az adatrögzítésben és a dokumentálásban játszottak szerepet, el nem terjedtek az irodákban. Dr. Jarjabka Ákos, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának intézetvezető egyetemi docense arra is rámutat, hogy a távmunka és az otthoni munkavégzés elterjedésének alapfeltétele volt, hogy a fizikai kábelek nélkül az internetre csatlakozó integrált informatikai eszközök mára teljes mértékben kiváltották a nagy és nehézkes asztali gépeket.
„A technológiai innováció és az informatikai eszközök hard és soft dimenziókban történt fejlődése mellett szükség volt még valamire a home office és a távmunka elfogadottá, megszokottá válásához. Ez pedig az emberi tényező”
– fogalmazott Dr. Jarjabka Ákos.
„A koronavírus-járvány volt az mérföldkő, amikor a home office-szal szembeni munkáltatói ellenérzések pszichológiai gátja hazánkban is átszakadt, azaz a munkaadók ráébredtek, hogy ezekben a munkakörökben vagy nincs szükség a munkavégzés fizikai kontrolljára, vagy az technológiailag könnyedén megoldható. A dolgozó felelősségvállalása saját munkája elvégzése kapcsán ugyanis általában még erőteljesebb, mint folyamatos ellenőrzés mellett. A home office ilyen jellegű előnyeit mind a munkáltatók, mind a munkavállalók felismerték, így valószínűsíthető, hogy »a szellemet már nem lehet visszagyömöszölni a palackba«, és az otthoni munkavégzési formák tartósan velünk maradnak”
– hangsúlyozta a szakértő.
Az egyik szembeötlő kényelmi újítás a vezetékek fokozatos eltűnése, ma már szinte minden periféria elérhető vezeték nélküli kivitelben is, ezáltal egy letisztultabb, „clear desk” élményt lehet elérni akár otthon, akár irodai környezetben. A másik nagy változás ezen a területen, hogy a szórakoztatás teljesen beépült a felhasználói élménybe. A PC-kbe sokkal komolyabb vezérlőkártyák kerültek, a számítógépes játékok miatt pedig átalakultak a billentyűzetek, egerek, hangfalak, fejhallgatók is, és egyre nagyobb tudású, ergonomikusabb, kifejezetten játékokra optimalizált eszközök kerültek piacra.
De hol vannak ma már a PC-k? Így került a zsebünkbe az iroda
25 éve a laptopok még nagyon drágák voltak, és főként az üzletemberek engedhették meg maguknak ezt a luxust, a munkahelyeken még asztali számítógépek, azaz PC-k álltak. Annyi előnye persze volt – és van ma is – a helyhez kötött nagy dobozoknak, hogy fejleszthetők és javíthatók, alkatrészt lehet bennük cserélni, fel lehetett építeni egy komolyabb gépet, amire – ha nem is a munka, hanem inkább a játék miatt – szükség is volt és van továbbra is. 1997-ben már megjelentek a síkképernyős monitorok is, de ezek még katódcsövesek voltak, és ha a képernyő nem domború, hanem sík volt, az már modernnek számított. A szemet fárasztó vibrálás gondot jelentett, akkoriban még külön szemkímélő monitorszűrőt akaszthattunk a monitorra, reménykedve, hogy használ valamit.
Az internet még éppen csak megjelent a hétköznapi használatban, otthon még keveseknek volt saját kapcsolata, emlékeztetett rá a MediaMarkt szakértője. 25 évvel ezelőtt főleg „betárcsázós” analóg modemekkel lehetett az internetre csatlakozni, de a technológia ezen a területen szédítő sebességgel fejlődött, az analóg kapcsolatokat felváltották a digitális ISDN, majd ADSL technológiák, később a kábeles és optikai megoldások, amin már ezerszer gyorsabb adatforgalom érhető el a betárcsázós korszakhoz képest.
Ezt követve a technológiai evolúció következő állomásán megjelent az okosotthon, az internethez, illetve egymáshoz vagy akár egy központi rendszerhez csatlakozó elektromos- és fűtésrendszer, számítógéppel, órával, tévével, hűtővel, gépkocsival. Negyed évszázada ezek a lehetőségek még ipari környezetben is ritkán voltak elérhetőek, nemhogy otthoni körülmények között.
25 éve a mai adatmennyiség töredékét kezeltük
Egészen más volt a tájékozódás és a közösségi élmény is. 25 éve a másnapi újságból vagy a tévéhíradóból értesültünk róla, hogy mi történt a világban, ma a zsebünkben lévő okostelefonra érkező híreket elkerülni is alig lehet. Megosztani pedig leginkább telefonon vagy személyesen tudtuk az élményeket (többek között a fényképésznél előhívott nyaralási fotókat), feltölteni nem volt hova. Hol volt még a közösségi média! Kutatáshoz, fordításhoz még könyvtárba kellett járni, katalógusokat, szakkönyveket tartani. A vaskos telefonkönyveket évente frissítették és újranyomtatták. A Yellow Pages hazai verziója pedig azzal hirdette magát, hogy „aki kimarad, lemarad”.
Másrészt 25 évvel ezelőtt még nagyon kevés adatot kellett mozgatnunk. Az általánosan elterjedt adathordozó a floppy lemez volt, ekkoriban a 3,5 hüvelykes verziója, mivel az 5,25”-os már kiment a divatból. 1-2 megabyte adatmennyiség fért a floppyra, a Magyarországon ebben az időben megjelenő CD-lemezekre viszont már 6-700 MB is, ami óriási előrelépésnek számított, csak fel kellett turbózni a gépünket CD-íróval. Ma már apró memóriakártyán, pendrive-on vagy külső merevlemezen több terabyte adatot tudunk tárolni.
Azt hihetnénk, hogy a floppy éppen úgy eltűnt, mint a fax, ami egykor a legelterjedtebb módszer volt, ha iratokat vagy képeket akartunk küldeni és fogadni. De ahogy faxot is sok irodában használják még, úgy néhány iparágban élő kövületként a floppyk is velünk vannak. Elsősorban a légitársaságoknál, mivel a repüléselektronika a régebbi repülőgépekben még az évtizedes technológiát képviseli, és több géptípusnál ma is floppyról történik a szoftverfrissítés.
You may like
-
Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében
-
Dubajban debütáltak a Huawei legújabb okoseszközei
-
Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat
-
Újgenerációs termékekkel érkezik szeptemberben a piacvezető viselhető okoseszköz-gyártó
-
ISO 27001 információbiztonsági tanúsítvánnyal ismerték el a Samsung SmartThings platformját
-
A generatív mesterséges intelligencia használata
Okoseszközök
Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.
A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.
A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.
A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.
A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.
A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.
Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.
A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.
Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.
Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.
„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát
Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.
Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel.
Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.
„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”
– mondta will.i.am.
„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”
A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.
Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.
„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”
– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.
„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”
Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.
Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.
Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.
Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei
A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.
2024 kiemelt viselhető eszközei
Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.
A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.
A helyi igényekhez igazítják a stratégiát
A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.
A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.
A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A SkyShowtime és a Magyar Telekom prémium szórakoztatást kínál a magyar nézőknek
Számos innovációs díjjal ismerték el az LG-t a CES 2025 bírái
A tartalom az új státuszszimbólum
Ez lett a legdrágább Casio karóra, ami hazánkban eddig valaha forgalomba került
Melody of Europe: Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból
80 százalékkal csökkentett teljes károsanyag-kibocsátás
Európa úttörő technológiáit mutatták be Budapesten
Gyerekrajzok a természetvédelemről a Nádudvari joghurtok csomagolásán
Csúcson a hazai gépjárműpiac
Adathiány akadályozza a vállalatok dekarbonizációját
Technokrata.hu
SZEnergy Team: három világrekord után sem áll le a fejlesztésekkel a Széchenyi-egyetem csapata
A Honda 0 Series két prototípusa debütál a CES 2025 kiállításon
Hankook: Útmutató a biztonságos ünnepi közlekedéshez
Egyedülálló műszaki bemutató- és gyakorlólabort adományozott a Széchenyi István Egyetemnek a Haberkorn Kft.
Ezek voltak a leginspirálóbb üzleti könyvek 2024-ben
Miller Dávid: Felemelő, ha tudunk segíteni
Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet új innovációs képviseletet nyitott Magyarországon
A magyar átlagnál drágábban vásárolnak ingatlant a külföldiek
MI-összegzés: 2024 – az év, amikor elkezdett helyettünk dönteni a mesterséges intelligencia
Ezek az ajándékok kerülnek a karácsonyfa alá
Műszaki-Magazin.hu
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
20 éves a szombathelyi sajtolás-hőkezelés terület
Sokan féltik otthonukat az elektromos tüzektől
Az EIT új innovációs képviseletet nyitott Magyarországon
Regisztráljon most az igus manus 2025 díjra!
Ezek az ajándékok kerülnek a karácsonyfa alá
Rakománytípusok a logisztikában
Jelentős beruházással pörgeti fel az adatközponti megoldások gyártását a Schneider Electric
Kollaboratív robotok és az új generációs végeffektorok
A körforgásos gazdaságra fókuszál az SZTNH új, kkv-kat támogató kiadványa
Ajánljuk
Friss
-
Ipar2 hét ago
Prototípusok ellenőrzése 3D szkenneléssel és Geomagic Control X szoftverrel a szombathelyi TDK-ban
-
Gazdaság2 hét ago
Több évre kiszámítható bankolást ígér az alapszámla
-
Okoseszközök2 hét ago
Dubajban debütáltak a Huawei legújabb okoseszközei
-
Gazdaság2 hét ago
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
-
Gazdaság1 hét ago
Mekkora lesz jövőre a béremelés? Három tényező, ami meghatározza a magyar munkaerőpiac alakulását
-
Ipar1 hét ago
Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legjelentősebb alternatív takarmányfehérje üzeme
-
Ipar2 hét ago
Nők az informatika élén: Digitális átalakulás támogatása a cargo-partnernél
-
Tippek1 hét ago
Kamu karácsonyi ajándék, kamu weboldal, valódi tanulság