Connect with us

Gazdaság

Rémisztő kamatokat hozott a Halloween!

Halloween

Igazi Halloween hangulat uralkodik a lakossági hitelpiacon: korábban nem látott mértékű kamatemelésekkel indítják a novembert a bankok.

Sajnos ez nem csupán ijesztgetés: lényegesen drágábban tudunk majd kölcsönhöz jutni mind a lakás- mind a személyi kölcsön piacon. Ráadásul egyre több banknál szűkül a kínálat – egyértelmű, hogy a bankok a végig fix hitelek felé igyekeznek nyomni a lakáshitel felvevőket – derül ki a biztosdontes.hu összegzéséből.

Lakáshitel változások

CIB: 

Komolyat drágított a bank, ráadásul a legkomolyabb mértékben, 1,5 százalékponttal a végig fix konstrukció drágult: az új hirdetmény a kamatkedvezmény csomagban 9,54 százalékos kamatot tartalmaz, ami Magnifica kedvezménycsomagban 8,59 százalékra szorul vissza. A 10 évre fixált kölcsönök esetében mindössze 20 bázispontos volt az emelés mértéke – ott 8,69 százalékos a Magnifica csomagban elérhető legjobb kamat.

A bank november első két hetében még biztosan 90 bázispontos egyedi kamatkedvezményt ad, ha a hitelösszeg legalább 20 millió forint, s ennél is nagyobb 1,3 százalékpontos lehet a kedvezmény mértéke, ha az ügyfél a piaci kamatozású lakáshitelével egyidejűleg államilag kamattámogatott lakáshitelt is igényel. Fontos tudni: az egyedi kamatkedvezmény nem automatikus, azt a hiteligényléskor kérelmezned kell – megadásáról minden esetben a bank dönt.

OTP Bank:

2022. október 26-tól a bank nem értékesíti Fix5 és Fix10 jelzáloghiteleit, valamint az 1 és 5 éves kamatperiódusú otthonteremtő hiteleket. A bank tehát a kamatemelkedések és a kamatstop szabályok miatt a végig Végig Fix jelzáloghitelek felé mozdult el.

Raiffeisen:

A jelzáloghitelek esetében a bank 60-80 bázispontos kamatemelést hajtott végre, ám mivel a a standard kamatkedvezményeket kibővítették, ennél 20 bázisponttal alacsonyabb a minimális kamatszint. 10 éves kamatperiódusra így 8,944, 20 évre végig fix konstrukcióban 9,44 százalékon vehetsz fel hitelt a banktól.

Az adható kamatkedvezmények körében a bank emelte a tétet: 35 bázispont kedvezmény adható annak, akinek Raiffeisennél lévő számlájára legalább a minimálbér összege kerül jóváírásra, további 10, illetve 20 bázispont kedvezmény jár, ha az igazolt jövedelmed meghaladja a nettó 400, illetve 600 ezer forintot. Tízmilliós hitelösszeg esetében 20, 20 milliónál nagyobb kölcsönnél 3 bázispont kedvezményre vagy jogosult. Ha legalább BB energiabesorolású lakást veszel, az is 25 bázispontot csippenthet le a kölcsön kamatából. A maximális kamatkedvezmény mértéke 1,25 százalékpont lehet – de a Raiffeisen is szélesebbre nyitotta az egyedi kamatkedvezmények körét.

A szabad felhasznlású lakáshitelei esetében ugyanakkor kamatot csökkentett a bank: a korábbi hiteleknél 40-60 bázisponttal alacsonyabb, a kamatperiódustól függően 9,94-10,44 százalékos kamaton tudsz ilyen típusú hitelt felvenni, a lakáscélú és a szabadfelhasználású hitel kamata között a különbség egységesen 100 bázispontra csökkent, azaz megfeleződött.

UniCredit:

A bank is szép lassan elindult a futamidő végéig fix hitelek felé. A pénzintézetnél a korábbi akár 60 helyett már maximum 20 bázispontos kamatkedvezményt adnak, ha a 15 millió forintot meghaladó lakáshitelt igényelsz a pénzintézettel kapcsolatban álló hitelközvetítőkön keresztül – s ezt is csak akkor kaphatod meg, ha a hitel mellé Generali hitelfedezeti biztosítást igényelsz. A 20 éves kamatperiódusú hitelek esetében ugyanakkor továbbra is alapból jár a 20 bázispontos kedvezmény, ami megduplázódik, ha biztosítást is kötünk. Így a biztosítással védett konstrukcióban így a fix20 hitel kamata 7,55 százalék. Fontos, hogy az ügyfelek 5 év elteltével egy alkalommal díjmentesen előtörleszthetik a hitelüket, ami az addig esetleg lejjebb száló kamatok esetében megkönnyíti a hitelcserét.

Magyar Bankholding (MKB, Takarékbank)

Kilóg a sorból ezek a bankok, mert itt nem kamatváltoztatás, hanem új akció bevezetése történt a hónap elején. November 2-tól a 6 és 24 millió forint közötti hitelek eseténem a bank 150 ezer forintos jóváírást ad a korszerűsítési hitelt igénylőknek, ha a felújítás során az ingatlan energetikai besorolása eléri a BB kategóriát. A jóváírás 120 ezer forint, ha ugyan ezt a szintet nem ugorja meg a lakás, de a felújításnak köszönhetően legalább 30 százalékkal csökken az ingatlan primerenergia-felhasználása. A Takarékbanknál a Mészáros Csoport munkavállalói a fentieken felül további 50 ezer forintos jóváírást kaphatnak a felújítási feltételek teljesülése esetén.

Személyi Hitel változások

A személyi kölcsönök esetében is emelésekkel indult a hónap – itt azonban már nem fog olyan óvatosan a bankok ceruzája.

Cetelem:

A Cetelem Bank komoly, egyes sávokban 400 bázispontos kamatemelést hajtott végre a személyi kölcsön ls az adósságrendező személyi kölcsönök kamatáben – egyedül a legrosszabb adósoknak kínált standard hitelek kamatszintje mérséklődött.

A kamat mértéke:

  • Standard kategóriában 16,49-21,49%-ról 18,99-20,99%-ra,
  • Medium kategóriában 14,49-19,49%-ról 17,99-19,99%-ra
  • Premium kategóriában 11,49-15,49%-ról 15,99-16,99%-ra nőtt.

A bank november 1-től több futamidősávot is megszüntetett, így 24-96 hónapra ugyanazzal a kamattal igényelhetők a kölcsönök.

Cofidis:

A bank november 2-től emelte a kamatait.

K&H:

November 2-től a K&H kiemelt személyi kölcsön kamata 16,9%-ról 17,99%-ra, a K&H személyi kölcsön kamata 18,4%-ról 19,99%-ra emelkedik.

A bank kedvezőbbé akarja tenni az emelés utáni szájízt, így a jövő január 6-ig igényelt személyi kölcsön esetében akár 30.000 forint jóváírást ad, ha a kölcsönösszeg eléri a 2,5 millió forintot.

Magyar Bankholding:

2022. november 7-től a Magyar Posta Zrt. kijelölt postahelyein is igényelhetőek lesznek az MKB személyi kölcsönök. E hét szerdától pedig a Mészáros Partner Programban lévő cégek dolgozói által igényelt személyi kölcsönök esetében csak a folyósítást követő 3. hónapban kell megkezdeni a törlesztést –ilyen igénylés kizárólag személyesen, a bank fiókhálózatán keresztül nyújtható be.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Gazdaság

Új vezető a Yettel Márka- és Marketingkommunikációs Igazgatóság élén

2025. szeptember 1-től Hamza Kata csatlakozik a Yettel Magyarországhoz a Márka- és marketingkommunikációs Igazgatóság vezetőjeként.

Hamza Kata pályafutása kezdetén fiatalokat célzó élmény- és fesztiválszervezésben szerzett szakmai tapasztalatot, majd a bankszektorban többek között az OTP Junior márka marketingkommunikációján és a bank social media jelenlétén dolgozott. 2017-től az OTP Bank újonnan létrejött Márkamenedzsment csapatát vezette, 2019-től pedig már Márkamenedzsment vezetőként dolgozott 11 országra – Magyarországot is beleértve – kiterjedő csoportszintű márkastratégiai és arculati keretrendszerek kialakításán és implementálásán. A nemzetközi stratégiai támogatás mellett, a magyar piacon teljeskörűen felelt a márkakommunikáció tervezéséért és megvalósításáért.

Kata közel 20 éve foglalkozik marketingkommunikációval, és elkötelezetten hisz a márkaépítés erejében.

„A márka építése számomra sokkal többről szól, mint kommunikáció, hiszen minden egyes interakció formálja azt, legyen szó az ügyfélszolgálattól a digitális felületekig. A márkastratégia számomra az iránytű, ami összhangot teremt, vezet és összeköt bennünket.” 


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió bevételi rendszerének átalakítására.

A 2028-34 közötti időszakra szóló többéves pénzügyi keretrendszer részeként egy új adónem, az úgynevezett Vállalati forrás Európáért (CORE) hozzájárulás tervezetét is ismertették. A multinacionális cégcsoportokat célzó CORE javaslat célja a közös piac előnyeiből jobban profitáló vállalatok nagyobb teherviselésének biztosítása.

Az Európai Bizottság július 16-án közzétette a 2028-tól kezdődő 7 éves költségvetési időszakra vonatkozó javaslatát. Az új, közel 2 billió euró összegű költségvetési tervezet, más néven többéves pénzügyi keretrendszer, célja egy olyan keret létrehozása, amely hozzájárul egy független, biztonságos, és gördülékenyen működő európai gazdasághoz.

A Bizottság javaslatának célja az eddigi uniós költségvetés megreformálása, egyik fő pontja pedig az uniós bevételi rendszer modernizálása. Ennek érdekében egyrészt bizonyos, már meglévő bevételi forrásokat csoportosítanának át, másrészt pedig további saját forrásokat vezetnének be, amelyek diverzifikálnák és stabilabbá tennék az uniós költségvetés bevételi oldalát.

A Bizottság 5 fő saját forrás alkalmazására tett javaslatot, amelyek várhatóan évente 58,5 milliárd euró bevételt jelentenének az uniós költségvetés szempontjából. Az 5 fő saját forrás egyike az úgynevezett „Vállalati forrás Európáért” (Corporate Resource for Europe azaz CORE) nevű hozzájárulás.

A Bizottság javaslata alapján a CORE éves hozzájárulásként kerülne kialakításra, a fizetendő összeg pedig a jövedelemadóktól eltérően a nettó forgalom mértékén fog alapulni egy progresszív sávos rendszer alkalmazásával, amely biztosítaná a nagyobb nettó forgalommal rendelkező vállalatok többlethozzájárulását. Például, egy 100 millió eurónál nagyobb, de 250 millió eurónál kisebb bevételt elérő társaság adóterhe 100 ezer euró lenne – mondta Póczak Ferenc, a Deloitte adóosztályának partnere.

A CORE fókuszába a multinacionális cégcsoportok kerültek, mivel a hozzájárulás megfizetésére azok az EU piacán működő társaságok lesznek kötelezettek, amelyeknek az éves forgalma eléri a 100 millió eurót. Az értékhatárból adódóan a kis-és középvállalkozásokat a kötelezettség nem érintené. A Bizottság ezzel arra is törekszik, hogy az egységes közös piacból nagyobb előnyt élvezők nagyobb mértékben járuljanak hozzá annak finanszírozáshoz.

Az új adónem, amennyiben bevezetik, mint az EU saját forrása hozzájárulna az EU bevételi forrásainak stabilizálásához és a költségvetési autonómiához. A tervezet pontos részletei még nem ismertek, és még számos vita és módosítás is várható a javaslat kapcsán. Mindazonáltal érdemes folyamatosan tájékozódni a különböző fejleményekről, mivel azok jelentősen befolyásolhatják a nagyobb vállalatcsoportok jövőbeli adókötelezettségeit – összegezte Bujtor Alex, a Deloitte adóosztályának menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Öt markáns trend alakítja a globális üzleti szolgáltatóközpontok jövőjét

A világ vezető üzleti szolgáltató vállalatai átfogó digitális stratégiákkal, generatív mesterséges intelligencia használatával (GenAI) és globális tehetséggondozással reagálnak a gyorsan változó üzleti környezet kihívásaira – derült ki a Deloitte friss felmérésből.

A kutatás öt kulcsterületre fókuszál – a technológiai fejlesztésektől és vezetői hatékonyságtól kezdve a működésre legalkalmasabb országok feltérképezésén át, a képzett munkaerő megtartásáig – bemutatva, hogyan válhatnak ezen szolgáltatóközpontok a vállalatokban az üzleti transzformáció és hatékonyság hajtóerejévé.

A Deloitte 2025-ös Global Business Services (GBS) felmérésben vizsgált vállalatok működésüket tekintve globális és többfunkciós megközelítést alkalmaznak. Stratégiai prioritásként kezelik a mesterséges intelligencia felhasználását és a digitális fejlesztéseket a működési folyamatok hatékonyságának javítása, a költségcsökkentés és a jobb ügyfélélmény elérése érdekében. Működésükben és a hagyományos üzleti szolgáltatásokon túlmutató tevékenység-portfóliójuk bővítésében pedig egyre meghatározóbb szerephez jut a specializált kompetencia központok felépítése, valamint a világ minden tájáról toborzott tehetségek bevonzása és fejlesztése.

A 2025-ös GBS felmérés öt markáns trendet elemez:

  1. Az új generációs képességek (next-gen skills) és a kiemelkedő ügyfélélmény növekvő jelentősége

A kutatás eredménye szerint a szervezetek a következő három évben egyre nagyobb figyelmet fordítanak új generációs kompetenciáik fejlesztésére, és digitális képességeik továbbfejlesztésére. A digitalizációt prioritásként kezelő vállalatok csaknem fele működtet GBS-központokat a jelentős digitális és adatkezelési kompetenciákat kínáló Indiában. Mindemellett az ügyfélélmény javítása azért válik még inkább jelentőssé, mert a szervezetek az ügyfelek hűségének növelése mellett így tudják megkülönböztetni magukat versenytársaiktól.

  1. Egységes vezetés, növekvő megtakarítások

A globális üzleti szolgáltatásokban jellemzően a stratégia meghatározása globálisan történik, míg az ügyfélélményt javító és a napi működést befolyásoló döntések meghozatala a helyi GBS és szakterületi vezetők feladata. A kutatás szerint a globális GBS-vezető pozíciót működtető és hatékony, központi döntéshozatali rendszert kiépítő vállalatok 55 százaléka átlagosan 20 százalékot meghaladó megtakarítást ért el.

  1. Befektetés a generatív mesterséges intelligenciába (GenAI) és az adatbiztonságba

A globális szolgáltató cégek elsősorban technológiai fejlesztésekkel és üzleti folyamataik fejlesztésével igyekeznek elérni hatékonyságnövelési és költségcsökkentési céljaikat, melyek magukban foglalják például a GenAI technológia alkalmazását, különféle automatizációs megoldások bevezetését vagy adatelemzési képességeik javítását. A kutatásban részt vevő vállalatok 58 százaléka már elindult (vagy tervezi az indulást) a generatív mesterséges intelligencia világába. Elsősorban a pénzügyek és az informatika területén alkalmaznak a cégek AI megoldásokat jellemzően a számlakezelésben, chatbotok alkalmazásában és az adatelemzés területén.

  1. A legvonzóbb országok a globális üzleti szolgáltatók szemszögéből

A mezőnyből kiemelkedő India, az Egyesült Államok és Lengyelország 2019 óta minden alkalommal szerepelt a kedveltségi lista első öt helyezettje között. Mexikó a munkaerő és a technológia elérhetősége és a versenyképes költségszint miatt tartja a két éve megszerzett harmadik pozícióját. Feljövőben van és idén bekerült Portugália is a Top 10-be, ahol Magyarország, Malajzia és Spanyolország évek óta stabil szereplők.

  1. Nagy a kereslet a jól képzett munkaerőre

Szolgáltató tevékenységük bővüléséhez igazodva a globális üzleti szolgáltató szervezetek fele tervez létszámbővítést új feladataik ellátására, de a tehetségek felkutatása és megtartása komoly kihívást jelent. A jelentkezők egy részénél a képességek és a képzettség hiánya jelent gondot, míg egyes országokban a magas fluktuáció és a megnövekedett munkaerőköltségek állítják kihívás elé a cégeket. A vállalatok erős és vonzó vállalati kultúra kialakításával, a helyi munkaerőpiaci viszonyokhoz igazított javadalmazási rendszerrel és az ahhoz kapcsolódó, a munkavállók jólétét támogató intézkedésekkel, például a hibrid munkavégzési modell bevezetésével igyekeznek kezelni a problémát.

A Deloitte a globális üzleti szolgáltatások piacát áttekintő, sorrendben a 14. Global Business Services (GBS) Survey című felmérését (korábbi nevén Global Shared Services and Outsourcing Survey) 2024 harmadik és negyedik negyedévében állította össze. A kutatásban több mint 30 ország kétezer iparági szereplőjének válaszait használta fel a Deloitte, amelyeket az elmúlt 8 évben gyűjtött.

A teljes tanulmány ide kattintva érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss