Ipar

A Schneider Electric megoldásaival takarékoskodik a CLAAS

claas

A Schneider Electric által szállított hálózatfelügyeleti rendszerrel tette hatékonyabbá energiafelhasználását a CLAAS Hungária Kft.

A megoldás a költségek csökkentése mellett a karbantartást is támogatja, és a vártnál jóval gyorsabb megtérülést hozott: egy év, vagy még rövidebb idő alatt visszahozták a befektetett összeget a rendszerek, a fűtésvezérlés például mindössze egy szezon alatt.

Nagyságrendileg 10 százalékos megtakarítást hozott az energiafelhasználásban a CLAAS Hungária Kft. törökszentmiklósi telephelyén a Schneider Electric által szállított hálózatfelügyeleti rendszer és eszközök. A projekt 2018-ban indult, kezdetben az energiafogyasztást mérő berendezések és az energiafogyasztás felügyeletét ellátó rendszer (EcoStruxure Power Monitoring Expert – PME) telepítését végezték el, azonban a kedvező tapasztalatok hatására a cég további funkciókat és mérőeszközöket vásárolt. Jelenleg a mezőgazdasági gépgyártással foglalkozó vállalkozás törökszentmiklósi gyárában az áramfelhasználás mellett a szennyvíz, víz, sűrített levegő, gáz és hőmérséklet mérése, illetve felügyelete is megvalósult.

Az elmúlt 10-15 évben folyamatosan és nagyon gyorsan fejlődött a CLAAS Hungária Kft., szinte minden évben volt átalakítás vagy bővítés, hogy alkalmazkodni tudjunk a vevői igényekhez. Ahhoz azonban, hogy pontosan lássuk, mennyire tudjuk még bővíteni a törökszentmiklósi telephelyünket, tudnunk kellett, hogy az általunk használt transzformátorok mennyire vannak kiterhelve. Emellett voltak hálózati problémáink is és tisztán akartuk látni, hogy külső tényezőre vezethetők vissza a gondok, vagy belül van baj. Amikor elkezdtük a projektet, több megoldásszállítóval is egyeztettünk és a Schneider Electric csapata már az első prezentáción nagyon meggyőző volt, tetszett maga a szoftver, illetve pozitív élmény volt számunkra az is, hogy egyből azon gondolkoztak, hogy mit lehet használni a meglévő eszközeink közül, ami értelemszerűen költségmegtakarítást jelentett számunkra

– mondta el Bartus Roland, a CLAAS Hungária létesítménygazdálkodási villamosmérnöke.

A jelenlegi piaci helyzetben, amikor a gáz ára rendkívüli mértékben megdrágult, igencsak kifizetődő, ha egy vállalkozás szabályozni tudja fűtési célú gázfelhasználását. Ehhez a megfelelő mérőeszközök mellett a Schneider Electric, a CLAAS és a rendszerintegrátori feladatokat ellátó GÉPautomatika Kft. szakembereinek közös gondolkodására is szükség volt, és sikerült kidolgozni egy olyan megoldást, amely lehetővé tesz időalapú programozást, de akár azt is, hogy a valós hőmérsékletnek megfelelően reagáljon a rendszer, a fűtéssel kapcsolatos információkat pedig a PME tárolja.

A Schneider Electric-kel való együttműködés nagyon komoly előnyöket hozott, az energiafelhasználásunk esetében például 10 százalék körüli megtakarítást értünk el. Ráadásul míg előzetesen kétéves megtérüléssel számoltunk egy-egy fejlesztés során, a valóságban egy év, vagy még rövidebb idő alatt visszahozták a befektetett összeget a rendszerek, a fűtésvezérlő rendszer például egy fűtési szezon alatt. Mi azt az elvet követtük, hogy az egyes fejlesztések által visszahozott pénzből bővítettük folyamatosan a rendszert és a kezdeti, 9 műszerre épülő megoldás után ma már ott tartunk, hogy az üzemünkben az ezres nagyságrendet közelíti a kihelyezett műszerek és a mérési pontok száma

– tette hozzá Bartus Roland.

Bár magát az energiamonitoring rendszert át lehet adni, a projektet igazából nem lehet lezárni, hiszen folyamatosan támogatni kell a felhasználót abban, hogy kihasználja a megoldásban rejlő lehetőségeket. Minél több eszközt integrálunk a rendszerbe, annál több mérési pont lesz, a CLAAS-nál most már olyan mennyiségű információ termelődik, amit jelentős időráfordítás és szakmai képzettség nélkül nem tudnának feldolgozni. Számos támogatói szolgáltatásunk közül, amelyből többet a CLAAS számára is biztosítunk, külön kiemelem Digital Service szolgáltatásunkat, melynek keretében havi szinten rövid, magyar nyelvű értékelést adunk ügyfeleinknek arról, hogy adott berendezéssel milyen esetleges gondok adódhatnak és mit érdemes tenni azok megelőzésére, így biztosítva a gyors döntéshozatalhoz szükséges értékes információt. A Schneider Electric koncepciója az, hogy „trusted advisor”-ként ne csak szállítsa a hálózatfelügyeleti rendszereket, de az üzemeltetésben is segítsen

– fűzte hozzá Sztupák Dávid, a Schneider Electric alkalmazástámogató mérnöke.

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss