Okoseszközök

Még stílusosabb és erősebb lett az LG gram termékcsalád

Az LG ultrakönnyű notebookjainak kibővített portfóliója vadonatúj OLED modellekkel érkezik.

Az LG Electronics (LG) a 2023-as CES kiállításon mutatja be kibővített gram termékcsaládját, amely az új Ultraslim és Style készülékekkel az eddigi legváltozatosabb kínálatot nyújtja. Az LG gram továbbra is a teljesítményt és hordozhatóságot állítja középpontba, a termékek így ultrakönnyűek, mégis prémium kategóriás tulajdonságokat kaptak.

LG gram Ultraslim

A 2023-as CES kiállításon bemutatkozó új gram készülékpalettából kiemelkedik az LG gram Ultraslim (15Z90RT modell), amely a portfólió eddigi legvékonyabb képviselője. A kényelmes hordozhatóságot kereső felhasználók számára tervezett Ultraslim rendkívül könnyű, mindössze 998 gramm és összecsukott állapotban csak 10,99 milliméter vastag — utóbbi hozzávetőlegesen egy okostelefon vagy egy jegyzettömb vastagságával egyezik meg. Elegáns kialakítása ellenére a 2023-as gram termékcsalád legvékonyabb tagja így is lenyűgöző képminőséget és feldolgozási teljesítményt nyújt: a szerkezet 15,6 hüvelykes, alacsony tükröződésű bevonattal (Anti-glare Low Reflection – AGLR) ellátott OLED-kijelzőt, valamint az Intel® 13. generációs, nagy teljesítményre kihegyezett processzorát kapta. Az új modell ráadásul az ultrakompakt adapternek köszönhetően még könnyebben hordozható.

LG gram Style

A 16 és 14 hüvelykes változatban érkező LG gram Style laptopok (16Z90RS és 14Z90RS) olyan felhasználók számára készültek, akik bárhová is mennek, szeretik kifejezni egyedi stílusukat. Mindkét modell olyan elegáns üvegdizájnt kapott, amely megtöri a ráeső fényt, és ezáltal ragyogó hatást kölcsönöz az eszközöknek bármelyik válaszható szín esetében. A dizájn azonban nem csak e tekintetben kapott kulcsszerepet: a készülékházba rejtett haptikus érintőpad lágy LED-háttérvilágítással reagál a felhasználó érintésére.

Azonban az LG gram Style laptopoknak nem csak a kialakítása kiemelkedő. Mindegyik modell 16:10 arányú, AGLR bevonatú, magas frissítési rátára képes OLED kijelzővel, valamint 13. generációs Intel® Core™ processzorral és Gen4 NVMe™ memóriával (SSD) van felszerelve. A változatos, 2023-as gram termékcsalád többi képviselőjéhez hasonlóan a 16Z90RS és a 14Z90RS is támogatja a Thunderbolt 4 és a HDMI csatlakozást, illetve kiváló hangzást biztosít a portfólióban idén újdonságnak számító Dolby Atmos hangrendszernek köszönhetően.

lg gram

A 2023-as Ultraslim és Style modellek mellett az idei kínálatban új gram 17, 16, 15 és 14 laptopok (17Z90R, 16Z90R, 15Z90R és 14Z90R) is szerepelnek, amelyek közül mindegyik a márkára jellemző erős teljesítményt és könnyű, kompakt kialakítást kapta meg. A nagy teljesítményt igénylő feladatokhoz, valamint a szórakozáshoz egyaránt kiválóan alkalmas, legújabb 17 és 16 hüvelykes gram NVIDIA GeForce™ RTX 3050 4GB grafikus kártyával, 13. generációs Intel® Core™ processzorral és 4. generációs NVMe™ SSD-vel érkezik. Az új modellek mindegyike kevesebb, mint 1,45 kilogrammot nyom — annak ellenére, hogy nagy kapacitású akkumulátorral van felszerelve, amely egyetlen feltöltéssel több mint 20 órányi videolejátszásra teszi képessé az eszközöket — és ugyanazzal a kompakt adapterrel érkezik, amely a gram Ultraslimhez is jár.

Az LG legújabb gram laptopjai kiváló képminőséggel érkeznek: minden modell tükröződésgátló bevonattal ellátott IPS panelt kapott. Az idei év újdonsága a VRR (Variable Refresh Rate — változó frissítési ráta) támogatás, amellyel a felhasználók szakadás- és villódzásmentes grafikai megjelenítéssel játszhatnak. A Dolby Atmos támogatás révén pedig szinte életre kelnek a filmek, zenék és játékok, a magával ragadó hangzásnak köszönhetően.

Az LG gram 2-in-1 és +view készülékek szintén a 2023-as termékpalettát erősítik. A 16 és 14 hüvelykes méretben elérhető új 2-in-1 változatot (16T90R és 14T90R) a felhasználók laptopként és tabletként is használhatják. A készülékek kávái mind a négy oldalon szupervékonyak, és masszív, mégis karcsú alumíniumvázban kaptak helyet. Az eszköz egy sor előre telepített, az LG Stylus Pen (Wacom AES 2.0) tollal való használatra optimalizált jegyzetelő és rajzoló alkalmazással érkezik. Az LG hordozható monitora, a +view (16MR70) segítségével pedig a felhasználók megduplázhatják a képernyő felületét, így könnyebben végezhetnek multitaskingot igénylő feladatokat, bárhová is mennek. Az LG új évre továbbfejlesztett, hordozható képernyős megoldásának legújabb verziója két USB Type-C™ portot kapott, ezáltal két eszköz is rácsatlakoztatható.

A vadonatúj Ultraslim és Style érkezésével a 2023-as LG gram termékcsalád még változatosabbá válik”

— mondta Seo Young-jae, az LG üzleti megoldások divíziójának szenior alelnöke és IT termékekért felelős vezetője.

Az elmúlt évtizedben az ultrakönnyű laptopok piacán vezető szerepet betöltő LG gram márka számára továbbra is a formavilág lesz az elsődleges, hogy világszerte megfeleljen a fogyasztók változó igényeinek és ízlésének.”

Az LG a 2023-as CES fogyasztói elektronikai szakkiállításon, január 5-8. között a Las Vegas Convention Center #15501 számú kiállítási standján mutatja be legújabb gram termékcsaládját. A termékek globális bevezetése a jövő hónaptól kezdődik Dél-Koreában.

A bevezetés időpontja és a termékek elérhetősége modellenként és piaconként eltérő lehet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján.

Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.

CEU és a CEU Demokrácia Intézet 2019-ben Határtalan Tudás címmel rendezvénysorozatot indított, melynek keretében a legnevesebb magyar szakemberek ismertetik közérthetően a legizgalmasabb tudományos aktualitásokat, és azok közvetlen hatását mindennapi életünkre.

„Az elmúlt 5 évben többek között olyan témák kerültek terítékre, mint a globális felmelegedés, a hálózatok, a mesterséges intelligencia, a vallás és testiség kérdése, a kisgyerekkori kognitív fejlődés; de szó volt az ukrajnai háború kulturális és geopolitikai hatásairól, Petőfi Sándorról és a magyar oktatási rendszer kihívásairól is. A sorozat népszerűségét mutatja, hogy az elmúlt évek közel 30 előadását százezren követték”

– mondta László Flóra, a CEU Társadalmi Felelősségvállalás-és Kulturális programok irodájának igazgatója.

A programhoz kapcsolódva elkészült a CEU Határtalan Iskola digitális tudástár, amely ingyenesen elérhető a pedagógusok és tanulók számára.

„A tudás senkinek sem lehet a privilégiuma, még az egyetemeké sem. A tudáshoz mindenkinek joga van, ezért indítottuk Határtalan Tudás sorozatunkat. A CEU Határtalan Iskolája most szélesíti a tudomány társadalmi elérését a diákok felé azzal, hogy könnyen hozzáférhetővé teszi számukra is a tudományos eredményeket. Magyarország legkiválóbb tudósainak előadásait rövid modulokra bontottuk, és a gimnáziumi tananyag megfelelő részeihez kapcsoltuk. Az online, interaktív platformon a diákok egyszerűen navigálva, tematikusan, a tananyagot követve szélesíthetik tudásukat az adott témában, ami segíthet a mindennapi tanulásban, de az érettségire való felkészülésben is”

– mondta Fábri György, a CEU Határtalan Tudás szakmai vezetője. A Határtalan iskola révén a pedagógusok a legfrissebb tudományos eredményekkel egészíthetik ki a NAT szerinti tanmenetet.

Határtalan Iskola digitális tudástár az alábbi linken érhető el: https://www.ceu.edu/hatartalantudas

A Határtalan Tudás programokra pedig ezen a linken iratkozhatnak fel az érdeklődők.

A Határtalan Tudás következő eseményén Érdemes-e megkutatni a közvéleményt címmel május 21-én Tóka Gábor politológus és Bojár Ábel közgazdász, politológus eladását hallgathatják az érdeklődők a CEU-n.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss