Okoseszközök
Idén a viselhető technológia megváltoztatja a világot
A viselhető technológia forradalma a küszöbön áll, azaz mindenki életében abszolút kötelezővé válhat. A koncepció már az 1960-as évek óta létezik, amikor a Casio kiadott egy órát, amely számológépként is funkcionált.
Csak a 2010-es években kezdték el a vállalatok a dolgok internetének (IoT) segítségével új dimenzióba emelni a viselhető technológiát. Az Apple első okosórájának 2015-ös megjelenése új utat nyitott, és olyan viselhető technológiai őrületet teremtett, amelyben az IoT-t arra használták, hogy nyomon kövessék az ember tevékenységét, és lehetővé tegyék a több eszköz közötti együttműködést.
A fogyasztói IoT, amely három különálló piacot foglal magában (automatizált otthon, csatlakoztatott autó és viselhető technológia), 2022-ben a globális IoT-bevételek 27 százalékát tette ki. A viselhető technológia lesz a legnagyobb és leggyorsabban növekvő szegmens a bevételek alapján 2023-ban, 126 millió dolláros piacméretet elérve.
Az idei első felében a drága, nem létfontosságú termékekre – például okosórákra és VR/AR headsetekre – fordított fogyasztói kiadások a globális recesszió fenyegető veszélye, a növekvő munkanélküliség és a rendelkezésre álló jövedelmek kimerülése miatt stagnálni fognak. A helyzet valószínűleg javulni fog 2023 második felében, feltéve, hogy a recesszió és az ellátási lánc zavarai stabilizálódnak. A vásárlók emellett vonzóbb felhasználási eseteket fognak követelni a megfizethető árú viselhető eszközök számára, mint például a holografikus kommunikáció és az asztma távfelügyelet.
A viselhető eszközök szállítói számára azonban adatvédelemmel kapcsolatos problémák merülnek fel. A viselhető eszközök hatalmas mennyiségű személyes adatot generálnak a felhasználókról, beleértve a biometrikus adatokat, a tartózkodási helyet, az e-mail jelszavakat, az alkalmazások aktivitását és még a rögzített beszélgetéseket is. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR és VR) eszközök egyre szélesebb körű használata a metaversum kialakításához pedig csak tovább növeli az adatmennyiséget és az adatok sokféleségét.
Az adatokat felhőszervereken fogják tárolni, amelyek már most is sebezhetőek a hackerekkel vagy a hirdetők és a szállítók esetleges visszaéléseivel szemben. Így az olyan cselekmények, mint a fogyasztók személyes adatainak haszonszerzésre való felhasználása, vagy a felhasználói adatok illegális hozzáféréstől való védelmének képtelensége, egyre inkább etikátlannak fognak minősülni bármelyik eladó részéről. Ez veszélyeztetni fogja a kereskedelmi sikerüket, hatással lesz a befektetők bizalmára, és szabályozási, ellenőrzési kérdésekre hívja fel a figyelmet. Ezért az adatvédelembe való befektetés elengedhetetlenül fontos lesz a viselhető eszközök szállítói számára.
A viselhető technológia kulcsszerepet fog játszani a metaverzum fejlődésében, amely várhatóan tömegesen fog fejlődni az elkövetkező években. A valódi metaverzum megtapasztalásához virtuális szemüvegekre van szükség, és ez a technológia számos vállalat terveinek középpontjában áll. Például a Meta a Meta Quest Pro kiadásával ezt jelzi. Várhatóan 2023-ban a VR-alapú együttműködés és a képzés fontos felhasználási esetei lesznek a kialakulóban lévő vállalati szintű metaverzumoknak. A vállalatok kénytelenek lesznek headseteket használni feladatspecifikus felhasználásra, mint például az alkalmazottak beillesztése, virtuális események és együttműködés. A headsetekbe és a VR-be való befektetés 2023-ban elengedhetetlen lesz, mivel ezek a metaverzum kritikus eszközei, egy megatéma, amely forradalmasítani fogja a digitális médiát.
Összességében a legtöbb más iparághoz hasonlóan a viselhető technológiák számára is nehéz lesz a gazdasági válság idején növelni a keresletet. A háztartások az új termékek megvásárlása helyett inkább spórolni fognak. Az iparág növekedése azonban azt jelenti, hogy ma már számos viselhető technológiai termék létezik az IoT segítségével, az okos ékszerektől kezdve az intelligens implantátumokig. Ezek közül számos termék életmentésre használható, vagy a fittség javítására használható, várhatóan a viselhető technológiát nem fogja érinteni a gazdasági visszaesés – írja a Verdict.
Forrás: Computerworld
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
Tanul, tanít, tanulni enged a mesterséges intelligencia!?
A Kingston Digital új, vegyes rendeltetésű adatközponti SSD-vel lép piacra
Így látják a magyarok a szórakozás jövőjét
A szabályozás a modern elektromos hálózat fejlesztésének kulcsa
Újabb 180 általános iskolában lesz elérhető az élményszerű tanulás
Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
Okoseszközök
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Berobbant az ingatlanpiacra az MI és amit hozott, arra senki sem számított
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
Az MI alkalmazása az ingatlanirodákban forradalmi változásokat hoz a piacra. Korábban az ingatlanértékesítőknek órákat kellett eltölteniük a hirdetések megfogalmazásával és optimalizálásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása ezen a területen egy újabb példa arra, hogy hogyan tudja a technológia támogatni az emberek munkáját. Az MI nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot, hanem kiegészíti azokat.
Az ingatlanirodák számára az MI alkalmazása további új lehetőségeket is kínál. A fejlesztést bevezető hálózat díjmentes értékesítői profilt biztosít azoknak, akik szeretnék kipróbálni magukat a szakmában és kihasználni az MI által generált hirdetések előnyeit.
„Mostantól az MI által generált hirdetési szövegek automatikusan készülnek, az értékesítő által megadott paraméterek és az ingatlan adatai alapján. Ez az új megoldás rengeteg időt spórol nekünk. Az ügynökök mostantól a hirdetések szövegére fordított idő helyett a legfontosabb feladatokra összpontosíthatnak, mint például az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az ingatlanok megtekintése és a tárgyalások lebonyolítása”
– árulta el Barna József, a Városi Ingatlaniroda – VING hálózatának vezetője.
Az ingatlanpiac folyamatosan változik és fejlődik, ez az újítás jelentős előrelépést jelent a szektorban. Az ingatlanirodák hatékonyabbá válnak, és az értékesítési folyamat gördülékenyebbé válik. Az MI forradalma már itt van, és az ingatlanirodákban alkalmazva az ingatlanértékesítők számára kínálja a jövő lehetőségeit.
Mi sem bizonyítja jobban a fentieket, mint hogy ezt a cikket is 90%-ban az MI fogalmazta valós információk alapján.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Az RBM leválthatja az SMS-t?
Valóra vált egy újabb marketingálom és egyre nagyobb teret nyer az eszköz, melyben a hírlevél, az sms és a chat tudása összpontosul.
Az üzenetküldés evolúciójának legújabb eredménye az RBM, ami az eddig használt rendszerekhez képest ötszörös megnyitási arányra képes, áthatolva a „reklámvakságon”.
Mi a közös minden reklám- és marketing területen dolgozó szakemberben? Mindenki szüntelenül keresi a megoldást, hogy a célközönsége ingerküszöbén átlépve elérje a felhasználóit, a potenciális vásárlóit, folyamatosan beférkőzve a mindennapjaikba. Az emberek túltelítődtek, alig van olyan eszköz, amelyen nem kapnak szinte óránként reklámokat.
Egyre több vállalat az SMS küldést is beépítette az ügyfelei elérésébe, mert napjainkig ez a legstabilabb eszköz a rövid üzenetek küldéséhez. Ugyanakkor sem a klasszikus sms, sem az MMS nem tud olyan interaktívan, színesen és személyre szabottan működni, mint egy hírlevél vagy a chat alkalmazások nyújtotta lehetőségek. Ennek ellenére a felhasználók és a marketingszakma sem engedi el az SMS-t, mint marketingeszközt.
A Google felismerte az újraélesztés szükségességét és egy erős ráncfelvarrással létrehozta az sms új szintjét, az RBM-et. A Rich Business Messaging olyan üzenetküldő szolgáltatás, amely interaktívabb és figyelemfelkeltőbb üzenetek küldését teszi lehetővé, egyelőre még csak az Android operációs rendszert használó felhasználóknak. Képek, gifek, videók, sőt akár carousel formájában komplett termékpaletta is megjeleníthető az üzenetekben, teljesen a fogyasztó igényeihez, érdeklődési köréhez igazítva.
Magyarországon a ROKSH és a HolistiCRM együttműködő partnerként vezette be az RBM szolgáltatást. A ROKSH, az e-commerce innovatív képviselőjeként partnerei offline termékpalettáját „digitalizálva” kvázi online piactérré alakítja az offline üzleteket. Folyamatosan növekvő partneri hálózatának kínálatát immár több mint 100 000 vásárló éri el, és ez a szám dinamikusan fejlődik – nem véletlen, hogy az RBM megoldást is ebben a „digitalizált” kereskedelmi térben próbálták ki először.
„Marketing hatékonysági szempontból az RBM lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb és célozottabb üzeneteket küldjenek az ügyfeleknek. Az RBM megnyitási aránya 85-95%, amely szektortól függően akár ötszörös növekményt jelenthet az e-mailes csatornához képest. RBM-mel olyan ügyfelek is elérhetőek, akik az e-maileket nem, vagy csak ritkán nyitják meg. Az RBM hatékonyan egészíti ki a meglevő kommunikációs csatornákat, ötvözi azok előnyeit”- magyarázta Fekete Csaba Csongor a HolistiCRM ügyvezetője.
Hiba lenne azt gondolni, hogy megkezdődött az SMS hanyatlása. A szakma többsége ma is arra fogad, hogy ez nem fog megtörténni, helyette érkezik egy forradalmi változás, ami teljesen átalakítja. Nos, az RBM-mel ez a folyamat elkezdődött. Marketing szempontból nagyon izgalmas időszak következik, amiből Magyarország sem marad ki: a ROKSH-nak és a HolistiCRM-nek köszönhetően már hazai pályán is figyelhetjük, tapasztalhatjuk a fejlődését.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Új okosóra a Huawei magyarországi kínálatában
Új okosórával bővül június 1-jétől a Huawei magyarországi kínálata: a HUAWEI WATCH GT 3 SE a sorozat eddigi legkisebb súlyú készüléke, amely sport- és fitnesz funkciók széles választékát nyújtja, és akár két hetes folyamatos használatot tesz lehetővé.
Az okosóra kompatibilis Android és iOS-készülékekkel, a felhasználók egyszerűen indíthatnak és fogadhatnak hívást az eszközzel, amely gyorstöltéssel is tölthető.
A Huawei WATCH GT 3 sorozat legújabb készüléke, a HUAWEI WATCH GT 3 SE ötvözi a divatot és a funkcionalitást; ultrakönnyű, kényelmes kialakításának köszönhetően a városi felfedezők, a sport- és fitneszrajongók, valamint az egészségközpontú felhasználók igényeinek egyaránt megfelel.
Kis súly, esztétikus megjelenés
A HUAWEI WATCH GT 3 SE 1,43 hüvelykes, színes AMOLED kijelzője teljesen új kezelőfelületet kapott. A 466 x 466, 326 képpontos felbontásnak köszönhetően a képernyőn tisztán jelennek meg a színek. A Gorilla Glass védőüveg kopásállóvá teszi a kijelzőt, emellett a megerősített polimerszálas kialakítás is hozzájárul ahhoz, hogy ellenállóbb legyen az okosóra.
A HUAWEI WATCH GT 3 SE mindössze 35,6 g súlyú (szíj nélkül), az óratest teljes vastagsága pedig 11 mm. A felhasználók több ezer óraszámlap közül választhatnak, valamint „A nap ruhája” (OOTD – Outfit of the Day) és Portré módban készített fényképek segítségével személyre szabott óralapokat is létrehozhatnak.
Több mint száz edzésmód
A HUAWEI WATCH GT 3 SE több mint száz edzésmóddal, intelligens futási tervvel, valamint saját fejlesztésű TruSport™ algoritmussal járul hozzá az egészséges, aktív életmód fenntartásához. A HUAWEI TruSport™ az edzések eredményei alapján értékeléseket és javaslatokat ad a felhasználóknak. Emellett a rögzített adatok a HUAWEI Egészség alkalmazásból könnyedén átvihetők a Strava futó- és kerékpáros alkalmazás felhasználói fiókjába is.
A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár 50 méter mély vízben is 10 percig használható. Az öt fő műholdrendszerrel együttműködve (GPS, BeiDou, GLONASS, Galileo és QZSS) a készülék nagy pontosságú GNSS helymeghatározó chipet használ, amelynek köszönhetően kiváló interferenciamentességet biztosít az edzésekhez, így az adatátvitelt nem zavarják más forrásból származó hullámok.
Az okosóra többek között a saját fejlesztésű HUAWEI TruSeen™ 5.0+ és a HUAWEI TruSleep™ 3.0 technológiák segítségével egészségfigyelést végez, nyomon követi a pulzusszámot, az alvásminőséget, a véroxigén- és a stresszszintet is. A pulzusmérést biztosító HUAWEI TruSeen™ 5.0+ technológiának köszönhetően az eszközön a korábbi modelleknél több adatot lehet tárolni, az erőteljes interferencia- és zajcsökkentő kialakításnak köszönhetően pedig jobban megbirkózik a mozgási zajokkal, és tovább javítja a pulzusmérés pontosságát edzés közben.
Továbbfejlesztett alvásfigyelés
A HUAWEI TruSleep™ 3.0 infravörös fényen alapuló technológiát használ az alvásfigyeléshez: rögzíti például az alvás minőségét, automatikusan észleli a felhasználó alvási idejét, valamint a testmozgás, a pulzusszám, és a szívfrekvencia-variabilitáson alapuló paraméterek alapján figyeli a különböző alvásfázisokat. Ezenkívül a HUAWEI TruSleep™ 3.0 a HUAWEI Egészség alkalmazáson keresztül nyomon követi az alvás közbeni beszédet és a horkolást, így a felhasználók hasznos betekintést kaphatnak alvási szokásaikba. A technológia segítségével hat tipikus alvásprobléma azonosítható, köztük az elalvási nehézség, a felszínes alvás, a könnyű éjszakai ébredés, a korai ébredés, a túl hosszú REM-fázis, és a rendszertelen alvási szokások megléte. Az okosóra emellett több mint kétszáz személyre szabott javaslatot tud nyújtani a felhasználók alvásminőségének javítására.
Legyen szó telefonhívások fogadásáról, információkeresésről vagy edzéskövetésről, a HUAWEI WATCH GT 3 SE sokoldalú, intelligens élményt nyújt. Az utazni vágyók számára az óra térképnavigációt kínál, a játékok és a szórakoztatás területén pedig lehetővé teszi többek között a MyTuner Radio, az Infinity Loop és az eSound Music alkalmazások használatát.
A HUAWEI WATCH GT 3 SE akár két hetes akkumulátor-üzemidővel bír, és gyorstöltéssel tölthető.
Ár és elérhetőség
A HUAWEI WATCH GT 3 SE Grafitfekete színben érhető el június 1-től a Yettel üzleteiben és webáruházában, valamint az Euronics webáruházában. Az eszköz ajánlott fogyasztói ára 62 990 forint.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Megújul a carVertical Magyarországon
Az utca nem versenypálya – vigyázzunk egymásra!
Környezetvédelem, gazdaság, polimerek – jön a II. Műanyagipari Konferencia
A Kékszalag egyik legfiatalabb esélyesét a BMW Wallis Motor támogatja a felkészülésben
2 héten múlhat: megsülünk vagy hűsölünk otthon
Újabb üzemanyaghiánytól tart az autósok harmada
A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi István Egyetem
Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
A világ legnagyobb vertikális farmja a Siemens technológiájával kezd szárnyalni
Szellemitulajdon-védelem – nem ördöngösség, ráadásul van segítség!
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Robotika: ismeretlen munkadarabok megfogása
Mennyi idő alatt tanulhatok meg programozni?
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Így ne legyünk vezetők: a nyolc leggyakoribb menedzsment-hiba a kengurutól a kibicig
A digitalizáció a magyar gazdaság kitörési pontja
Elektromos robogók – a minőségi akkumulátor fontosságáról
Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Fenntartható tervezésükért díjazták az LG 2023-as OLED evo tévéit
Versenyelőnyhöz juttatja a vállalatokat a felnőttképzés
Műszaki-Magazin.hu
Európa legnagyobb energiahatékonysági versenye
Az intralogisztikában a sebesség a lényeg
Automatizált gyártás – a lézervágás alapjai
Kihirdették az MVM Edison startup verseny 2023-as győzteseit
Lendületben a hazai repülőgép-szerelő oktatás
Kanadában terjeszkedik a magyar okosotthon-startup
Ismeretlen munkadarabok megfogása
Egyiptomi vízerőműnél végez szerviztevékenységet a Ganz
EFT és Társai Kft fejlesztések támogatása
Ki lesz a mesterséges intelligencia által megalkotott mű szerzője?
Friss
- Ipar2 hét
Siemens-technológiával digitalizál magyar gyárában a Poppe + Potthoff
- Tippek2 hét
Miért veszélyesek a szürke- és fekete importból származó klímák?
- Ipar2 hét
Bemutatkozik az Eaton easyE4 vezérlőrelé
- Okoseszközök5 nap
Júniusban érkezik Magyarországra is a Lenovo ThinkReality VRX
- Mozgásban1 hét
Tarolt a Széchenyi István Egyetem csapata Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén
- Tippek2 hét
Hosszútávon rosszabb helyzetbe kerülhetnek az elektromos árammal és gázzal fűtő háztartások
- Tippek2 hét
Hogyan tartsuk szinten nyelvtudásunk a zsúfolt nyári időszakban?
- Ipar2 hét
Tanul, tanít, tanulni enged a mesterséges intelligencia!?