Ipar

Közel 80 focipályányi területen épít csúcstechnológiás, környezetbarát logisztikai parkot a WLP

wlp

Napjainkban minden iparágban igen nagy szerepet tölt be a környezet védelme. A zöld elveket követő cégek magatartása már nem üres beszéd, hanem befektetés, a jövő záloga. A vállalatok nemcsak saját pénztárcájukat kímélik, hanem környezetbarát megoldásokkal igyekeznek tevékenységük ökológiai lábnyomát is csökkenteni.

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező WLP (Weerts Logistics Park) és RaktárAD csoportnak a vecsési már a 25. projektje, amely Európán belül valósul meg. A nevükhöz fűződő legmodernebb raktárakból Belgiumban 15, Németországban és az Egyesült Királyságban pedig kettő-kettő már sikeresen működik. Hollandiában, Olaszországban és Franciaországban pedig egy-egy projekt készült már el és üzemel eredményesen. Magyarországon ez a harmadik beruházás, amely a társaság nevéhez kötődik.

A kedvező lokáció vonzó a magyar vállalkozásoknak is

A WLP legújabb projektje Vecsés és Gyál települések határán az Aratás utcában kapott helyet. A beruházás kitűnő logisztikai és helyszíni adottságokkal rendelkezik. A több hektáros telken közel 200 000 m2-en négy épületet húznak fel, egyenként 50 000 m2-es nagysággal.

A budapesti Liszt Ferenc Repülőtér mindösszesen 11 percre van. A csarnokok ideális bázisként szolgálhatnak mind a légi, mind a vasúti, mind pedig a közúti teherszállításban gondolkodóknak.

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező RaktárAD és WLP fejlesztői csoport 60 hektáros vecsési logisztikai központjának tervezésénél és kivitelezésénél a cég alapfilozófiájának részeként kiemelt szerepet kapott a környezetvédelem. A területen most elindult építkezéseken a beruházó egy olyan RaktárAD-os koncepciót képez le, melyek Nagytarcsán és Alsónémedin már sikerrel valósultak meg az elmúlt 7 évben.

Az ipari társasházak a lakosságot is tehermentesítik

A RaktárAD kerítések nélküli nyitott projekt. Kifejezetten a KKV szektor vállalkozóit fogadja be, akik eddig a lakónegyedekben végezték tevékenységüket. Ezek a raktárépületek olyan ipari társasházak, ahol több vállalkozó is vásárolhat területet.   A csarnokok a tervek szerint könnyen megközelíthetők és transzparens elhelyezkedésűek lesznek. A beruházással leginkább Gyál, Vecsés és a XVIII. kerület fog profitálni, mert a logisztikai park tehermentesíti a környék utcáit a kamionforgalomtól, és a lakóövezetet az eddig elszórtan, pici műhelyekben tevékenykedő vállalkozóktól. A beruházás közel 1000 munkahelyet teremt.

Megújuló energiákkal a környezetért és a rezsicsökkentésért

A beruházó nagy hangsúlyt fektet az energiahatékony megoldások alkalmazására, ezért egy külön mérnök irodát kért fel arra, hogy a legkorszerűbb technológiák kidolgozásával foglalkozzon.

Az épületek környezetbarát paraméterekkel rendelkeznek, annak érdekében, hogy az energiatakarékos épületgépészeti megoldások a környezeti ártalmak csökkentését nagymértékben szolgálják, és a jövőben további alternatív energiaforrásokkal legyenek bővíthetők.

Költséghatékony energiafelhasználás záloga a kitűnő szigetelés

Az „A” kategóriás csarnoképületek fűtését gáz helyett fenntartható hőszivattyús megoldásokkal látják el, mely a bérlői igényeknek megfelelően napelemmel is ki tud egészülni. Az előírtnál magasabb hőszigetelési értékkel rendelkező panelek és nyílászárók jelentősen, akár 50%-kal is csökkentik a betelepülő cégek rezsijét. Ez a megtakarítás pedig a vállalkozások növekedésére is fordítható.

A WLP raktárcsarnokok a fenntarthatóság jegyében rendelkeznek megújuló energiaforrásokat felhasználó technológiákkal, ezért a legkorszerűbb BREEAM értékelés Very Good kategóriájába tartoznak. A BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Methodology) az ingatlanpiac legnépszerűbb és legismertebb nemzetközi, szabványosított környezetvédelmi minősítési rendszere. A bérlők körében jelentős presztízsértékkel bír, valamint garanciát jelent egy új beruházás minőségére vonatkozóan is.

A minősítés többek között olyan innovatív, hatékony és környezettudatos megoldásoknak köszönhető, mint a hulladékgazdálkodás, a papírmentes kommunikáció, és a 100%-ban akadálymentesített földszinti területek.

A zöldövezet kialakítása is a városlakók komfortját növeli

A jogszabályi előírások a telek szélén kötelező zöldítési sávot jelölnek ki.  Ez egy olyan 20 méteres terület, ahol nem lehet se parkolót, se csarnokot építeni, hanem három szintű növényzetet kell telepíteni. A logisztikai park teljes zöldítése 4 ütemben 4-5 év alatt valósul meg.

A nyugat-európai modell meghonosítása víztakarékosságot eredményez

A WLP a Nyugat-Európában már megszokott szürkevíz felhasználást tervezi a vecsési projektben is megvalósítani. Egyeztetve a helyi szolgáltatóval, ahol erre a szolgáltató engedélyt ad, ezzel a vízzel szeretnék a mellékhelyiségeket öblíteni, a füvet és a kertet locsolni.

„A létesítmény megfelel a csúcstechnológia és a fenntarthatóság legszigorúbb követelményeinek. Példát mutat a jövő prémium kategóriás, zöld logisztikai központjainak.

– hangsúlyozta Lőrincz-Hadnagy Tibor a projekt COO & Operations Managere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Hatalmas automatizált játékraktár

siemens

Anyagmozgatás – Ha a játékokról nagyban gondolkodunk, akkor érdemes a REGIO Játék Törökbálinton megvalósított raktárrendszerét megismerni, ahol körülbelül 800 méter szállítópálya található, a szortírozó rendszeren pedig csúcsidőszakban akár 900 láda is áthaladhat óránként.

Tíz másodpercenként felkerül egy doboz a szállítópályára– mondja Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője. Majd így folytatja: beérkező, kimenő és raktáron belüli forgalmat is kezel az új rendszer, amelyet a játékforgalmazás legnagyobb hazai cége rendelt meg. A beérkező árukat a rendszer raklapozási vagy szortírozási igény szerint válogatja szét, majd a szortírozásra szánt ládákat a raktár erre szolgáló területére szállítja. Ott a ládákat a megfelelő munkahelyekre helyezi, a szortírozás pedig áruházanként történik. Összesen 24 ilyen munkahely van, a beérkező ládák RFID antennás elágazásokon keresztül kerülnek a megfelelő helyre. Az elágazások a REGIO Játék adatbázisából kapják az utasítást arra vonatkozóan, hogy hova továbbítsák a ládákat. A rendszer egyébként a raktár webáruházi árukészletének feltöltésére is alkalmas, mivel a szállítópálya egy automata magasraktárhoz is csatlakozik.

Nagyon fontos szempont volt, hogy a boltok igényét napi szinten ki tudják elégíteni, és ne legyenek a kiszállítással csúszásban, ezt az új raktár rendszer kiválóan teljesíti. – Kordás Imre, a beruházást megtervező és megvalósító XXL Mechanika Mérnöki Iroda projektvezetője.

Mik voltak a REGIO Játék főbb igényei?

A megrendelőnek a raktáron belüli anyagmozgatás automatizálása volt az egyik fő célja. A teljes körű raktári automatizálás során a fő igény az volt, hogy a munkát felgyorsítsák, emberi munkaerőt váltsanak ki, illetve a hibákat csökkentsék. Erre szállítópályák hálózata lett kiépítve, illetve a beérkező és kimenő áruk feldolgozását automatizálták.

A raktár fő feladata a 42 darab Régió Játék áruház kiszolgálása. Ez komoly logisztikai kihívás, főleg a terheltebb időszakokban. A játékok szortírozása volt a cél az XXL Mechanika által megtervezett rendszerben, hogy a nagy raktári készletből 42 felé, a boltok változó igénye szerint a termékek szét legyenek szedve. Emellett beszállításról is szó van, tehát a raktárba érkezik külföldről és itthonról is áru. Alkotóelemek szintjén ez nagyrészt görgős és hevederes szállítópályákból, illetve a szortírozó egységekből áll. Ezek egyedileg kialakított munkaállomásokat jelentenek, amelyek a vállalatirányítási rendszerhez kapcsolódnak, és adják ki a dolgozók munkahelyére a megfelelő ládákat, ahol összeállítják az egyes üzletek megrendelését.

Milyen Siemens-technológia segíti az intralogisztikai feladatokat?

A teljes mozgásvezérlést, illetve a profinetes kommunikációt Siemens termékek végzik. Hét darab S7-1200 PLC-t építettünk be, ezek mindegyikéhez tartozik egy 15 colos ipari kezelőpanel (HMI). Az RFID fejegységből 45 darab épült be és összesen 114 olvasófejet lát el. A G115D terepi frekvenciaváltó a 400 voltos szállítópályáinkat vezérli, ebből 67 darab épült be. Ezen kívül a profinet modulok, a profinet rendszerhez szükséges switchek és kábelek, a csatlakozó fejek, illetve a 24 voltos tápegységek is Siemens termékek. A rendszer 400 voltos és 24 voltos szállítópályákat alkalmaz. A rendszer nagy részét egyébként saját tervezésű szállítópályák és dobozirányító egységek alkotják, amelyek kifejezetten ide készültek.

Milyen egyedi igényeknek kellett megfelelniük a tervezés és kivitelezés során?

Van például diafilm méretű termék, és van óriásmackó is, tehát olyan méretbeli különbségek vannak, amelyek speciális igénynek minősülnek. A projekt legelején sok egyeztetés történt azzal kapcsolatban, hogyan lehetne mindent kezelni. Még robotcellák is szóba jöttek, de pont a szélsőséges mérettartományok miatt ezeket végül is elvetettük. Végül az a döntés született, hogy a termékek körülbelül 80 százalékát kezeljük automatizált raktárrendszerben, illetve azt kezeljük, ami egy 400x600x300 mm-es ládába belefér. Ami ezen kívül esik, azt a dolgozóknak kell a raktárban elhelyezniük.

www.siemens.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss