Mozgásban

Nagyot szakíthatnak az autósok – Megérkezett a Cristo Share

Megdőlni látszik az a mítosz, miszerint magánszemélyként kockázatos vállalkozás bérbe adni az autónkat: a Cristo autós appot működtető Smartsurance Technologies Kft. egy olyan autómegosztó szolgáltatással állt elő, ami biztonságosabb alapokra helyezi a bérbeadás folyamatát. Az autótulajdonosokat, és a bérlőket összekötő applikáció a gépjárművek telemetriai adatainak közlésével készteti szabálykövetésre a felhasználókat.

Hazánkat is utolérte a carsharing-láz, ám a szolgáltatók jelentős többsége csak a bérlőket szolgálja ki. Mindössze egy szereplő vállalkozott arra a feladatra, hogy segít az autótulajdonosoknak bérbe adni a kocsijukat. Nem véletlenül alakult így a helyzet: nagyon sok magyar autós vonakodik attól, hogy egy vadidegenre bízza az autóját, mert hiányolják a folyamatból a megfelelő jogi és biztosítási hátteret. Legalábbis erre mutatott rá a Cristo autós appot üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. kutatása, amely a magyar autósok bérbeadási kedvét vizsgálta. Még a látottak sem tántorították el a Cristo csapatát attól, hogy belépjenek a carsharing piacra: csavartak egyet a klasszikus autómegosztó platformok koncepcióján, és előrukkoltak egy olyan peer-to peer carsharing modellel, ami a bérbeadóknak, és a bérbevevőknek is biztonságosabb feltételeket kínál.

Így született meg a Cristo Share, ami egy applikáción keresztül köti össze az autótulajdonosokat, és a potenciális bérlőket egymással. A cég carsharing modelljének középpontjában a Cristo autós app felhasználói által már jól ismert Beat áll. Egy olyan telemetriai eszközről van szó, amely az OBD-porthoz csatlakoztatva információkat gyűjt az autó lokációjáról, és a megtett útról. Ez a pendrive-ra emlékeztető aprócska kütyü arra hivatott, hogy szabálykövető magatartásra ösztönözze a bérlőket. Mindennek úgy tesz eleget, hogy a bérlés legvégén jelentést küld a bérbeadónak a gépjármű biztonsága szempontjából releváns történésekről – elárulja, ha a bérlő elmulasztott parkolójegyet vagy autópálya matricát venni, és egy általános képet nyújt arról, mennyire közlekedett óvatosan a bérbevevő. Mindezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy a Beat rögzíti, ha erős fékezés, hirtelen gyorsulás vagy éles kanyarvétel történik, és a látottak alapján pontszámmal jellemzi a sofőr vezetési stílusát, amit aztán a bérbeadó rendelkezésére bocsát.

A közösségi autómegosztó platformmal kapcsolatos tapasztalatok azt mutatják, hogy a bérlők sok esetben nem vigyáznak kellőképpen a bérleményekre. Ebből fakad az autótulajdonosok bérlőkkel szembeni bizalmatlansága. Fontos látni, hogy a Cristo-féle carsharing applikációk merőben más filozófia szerint működnek. Nálunk mindkét fél érdekelt abban, hogy ne legyen gond a bérlés ideje alatt, hisz az autó kulcsainak átadásakor szemtől-szemben is találkoznak a bérlők, és a bérbeadók, vagyis senki sem menekülhet el a felelősségvállalás elől. Hogy növeljük a felek egymásba vetett bizalmát, okmányalapú azonosításhoz kötöttük a regisztrációt, és lehetőséget biztosítottunk arra, hogy mind a bérlők, mind a bérbeadók értékelhessék egymást az applikációban – mondta Szota Szabolcs, a Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője.Hozzátette: “Nálunk 100 százalékban a bérbeadók diktálják a feltételeket – az értékelések, és az autóbérlésben szerzett tapasztalat alapján is megszűrhetik a potenciális érdeklődőket, sőt külön kikötéseket fogalmazhatnak meg a bérbeadással kapcsolatban.”

A szolgáltatás különlegességét adó Beat nemcsak a bérbeadók érdekeit szolgálja. A bérlők leginkább egy segítőkész útitársat látnak majd benne, hisz tájékoztatja őket, ha fizetős autópályaszakaszon közlekedtek vagy fizetős parkolási zónában álltak meg. Így a bérbevevők nem pusztán egy autót kapnak, hanem egy sor extra szolgáltatást is, melyek gördülékenyebbé teszik az utazásukat. De ez még nem minden. A Beat által kinyert adatok ugyancsak nagy jelentőséggel bírnak a bérlés során nem kötelező, de erősen ajánlott Cristo Casco elszámolásakor. Azok a bérbeadók, akik Cristo Cascot kötnek, rendkívül kedvező feltételek mellett gondoskodhatnak az autójuk biztonságáról: csak a kilométer-díj kerül pótdíjazásra, nem pedig a teljes évre vonatkozó díjat szorozzák fel, mint ahogyan az a hagyományos casco biztosításoknál szokás.

Aki szeretné megtapasztalni, milyen érzés pénzt keresni az autója bérbeadásával, most megteheti: a Cristo Share immáron a Google Play, az App Store, és a Huawei AppGallery alkalmazásboltokban is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

siemens

Ultraerős, nyilvános gyorstöltő várja az e-kamionokat Ausztriában

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

A nehéz tehergépjárművek igényeire szabott, folyadékhűtéses töltőkábelekkel felszerelt, 400 kW teljesítményt biztosító ultraerős készüléket a töltést egyszerűsítő AutoCharge funkcióval szerelték fel: a töltőkábel csatlakoztatásakor azonnal elindul a töltési folyamat, a beállított tarifa szerint. Azaz nincs szükség az alkalmazáson vagy töltőkártyán keresztüli hitelesítésre, hanem a járműveket egyedi azonosítójuk (MAC-címük) alapján ismeri fel a rendszer. A töltés végeztével a sofőrnek csak le kell választania a töltőkábelt, és már folytathatja a vezetést, mivel a fizetés is automatikusan történik.

Az új töltőállomásokat négy DC (egyenáramú) töltőkarral látták el, ennek köszönhetően a töltőkhöz egyidejűleg több jármű, és nem csak e-kamionok, hanem személygépkocsik is csatlakozhatóak. A rendelkezésre álló teljesítményt az eszközt kezelő szoftver dinamikusan osztja meg a járművek között, azok optimális töltési idejét, akkumulátortechnológiáját, valamint aktuális töltöttségi állapotát figyelembe véve.

A hazánkban is elérhető SICHARGE portfolió új tagja akár 40 Celsius fokos hőségben is stabil teljesítmény leadására képes.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Hankook elektromos járművekre fejlesztett és nyári gumiabroncsa is kiváló minősítést ért el

hankook

Kitűnő pozíció versenykörnyezetben: számos teszt eredménye támasztja alá, hogy a Hankook prémium gumiabroncsai remekül teljesítenek a kényelem és a biztonság tekintetében, valamint – a szaksajtó szerint is – kiváló az ár-érték arányuk.

A legutóbbi példa erre az Auto Bild abroncstesztjének eredménye (16/2024. szám), amelyen a Hankook iON evo SUV „példás” minősítést ért el. Ez újabb bizonyítéka a gumiabroncsgyártó stratégiájának, hogy minőségi kompromisszum nélkül, fogyasztóbarát áron kínálja a legjobb minőségű termékeket.

Az Auto Bild így jellemezte a Hankook iON evo SUV gumiabroncsot a magazin 2024 EV nyári tesztjén: „Az új, kifejezetten elektromos járművekhez készült nyári gumiabroncs kiegyensúlyozott, nagy teljesítményre képes. Mindezt stabil, biztonságos kezelhetőség mellett, száraz és nedves úton egyaránt rövid féktávval, alacsony menetzajjal, magas futásteljesítménnyel, kedvező ár-érték aránnyal”.  A 235/55 R19-es méretben hét versenytársával szemben a Hankook prémium gumiabroncs 1,3-as összpontszámot ért el. Az iON evo SUV abroncsot a Hankook i Sound Absorber technológiával szerelték fel, emellett aerodinamikus kialakításának köszönhetően rendkívül alacsony zajszintet biztosít a hagyományos abroncsokhoz képest.

“Kiegyensúlyozott és kényelmes” – így jellemzi az Auto Motor und Sport szaklap (07/2024. Szám) a Hankook Ventus S1 evo 3 SUV gumiabroncsot, amely kompakt SUV-ok nyári gumiabroncs tesztjén „nagyon jó” minősítést ért el. A magazin a teszt során nyolc gumiabroncsot hasonlított össze a sztenderdnek számító 235/55 R18 méretben. A tesztelés során a nedves és száraz útviszonyok közti vezetési teljesítmény mellett a gördülési ellenállás és a menetzaj összehasonlítására fókuszáltak. A szakértők véleménye szerint a gumiabroncs: “Dinamikusan kezelhető nedves útviszonyok között, magasszintű tapadással és könnyed kormányozhatósággal. Közvetlen kormányreakció, rendkívüli dinamizmus száraz utakon, kiváló kényelmi jellemzőkkel.”

A sportkocsitól a kombiig: imponáló menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt

Az Auto Bild Reisemobil 2024-es nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024-es szám) a Hankook Ventus Prime 4 gumiabroncs „példás” minősítést kapott. A szerkesztőség összesen tíz gumiabroncsot hasonlított össze 225/55 R17-es méretben, és a következőket állapította meg a prémium abroncsról: „Kiváló minőségű nyárigumi, lenyűgöző menettulajdonságok nedves és száraz úton egyaránt, jó biztonsági tartalékok aquaplanning esetén, biztonságos kezelhetőség nedves és száraz úton.” Emellett a tesztelők kiemelték az „alacsony menetzajt”, valamint a Hankook gumiabroncsok „kedvező ár-érték arányát”.

A Hankook Ventus S1 evo Z szintén remekül teljesített az Auto Bild Sportscars nyári gumiabroncs tesztjén (4/2024. szám). A felsőkategóriás sportkocsikra szánt ultranagy-teljesítményű gumiabroncs „jó” minősítést szerzett, a hat versenytárssal lebonyolított teszten a kombinált 265/35 R19 (elülső tengely) és 295/30 R20 (hátsó tengely) méretben. A szaklap következtetése szerint: „Tökéletes a sportautókhoz, köszönhetően rugalmas kormányozhatóságának, jó aquaplaning-tartalékainak és rövid féktávolságának nedves úton”.

Az Auto Zeitung magazin legjobbja ár-érték kategóriában

A Hankook Ventus S1 evo 3 szerezte meg a legjobb ár-érték arány minősítést az Auto Zeitung nyári gumiabroncs tesztjén (7/2024. szám). Az összehasonlításhoz a szakértő szerkesztők kilenc aktuális túraabroncsot teszteltek 225/45 R17-es méretben, kényelem, energiahatékonyság és biztonsági tulajdonságok tekintetében. A szakértők szerint a Hankook prémium gumiabroncsa kiemelkedik a mezőnyből, elsősorban „magas tapadási potenciáljával” és „kiegyensúlyozott teljesítményével nedves és száraz utakon”, ami „nagyszerű kompromisszum a dinamika és a kényelem között.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

növényvédelmi

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén.

Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

A Széchenyi István Egyetem jelentős szereplője a hazai drónkutatásnak. E tevékenységében szoros partnerséget ápol az ABZ Drone Kft.-vel, mellyel közösen fejleszti mezőgazdasági permeteződrónját. A minden jelenlegi, a piacon elérhető innovációt egyesítő, hazai és európai mezőgazdasági adottságokra tervezett jármű már több nemzetközi díjat is elnyert.

Az egyetem kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége mellett a képzésben már jelenleg is markánsan jelenik meg a dróntechnológia. Az intézmény és többségi tulajdonában álló leányvállalata, a CloudIA Zrt. régóta együttműködik, többek között drónirányító és -adatelemző képzésének megvalósításában. A céggel és ABZ Drone Kft.-vel megkötött megállapodás e közös tevékenységeket bővíti tovább.

„Egyetemünk idén fogadta el kutatás-fejlesztési és innovációs stratégiáját, amely 2030-ig meghatározza e terület irányait és céljait. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulnak ipari együttműködéseink. A digitalizáció és a fenntarthatóság minden területünket áthatja, s ezáltal olyan fejlesztéseket tudunk végezni, amelyek egyszerre járnak haszonnal az egyetem, a partnervállalkozás és a társadalom számára” – fogalmazott dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi-egyetem általános és oktatási elnökhelyettese. Hozzátette, intézményük különböző tudományterületek összekapcsolásával képes értékes innovációkat létrehozni, többek között a legkorszerűbb technológiák és a mezőgazdaság területén. „Erre az összekapcsolódásra kitűnően alkalmas a drón, amelyben már jelentős közös eredményeket értünk el, s ezeket az oktatásban is jól tudjuk hasznosítani”

– emelte ki.

„Az ABZ Drone Kft. egyik fontos célja, hogy a mezőgazdasági és ipari drónpilótákat a legmagasabb színvonalon képezze. Ennek északnyugat-magyarországi központját teremtette meg az együttműködésünk. A hallgatók számára a térségben egyedülálló képzést nyújtunk az ABZ piaci, gyakorlati tapasztalataira, az egyetemen rendelkezésre álló tudásra, valamint a CloudIA szakértelmére építve. A Széchenyi-egyetemen megvalósuló kutatások és a dróntechnológia terén elért közös eredmények nemcsak hazánkban, de európai és világszinten is kuriózumnak számítanak”

– mondta el Török Gyula, az ABZ Drone Kft. ügyvezetője. Aláhúzta, a képzés a nemzetközi piacon is keresett ismereteket nyújt. Mint említette, május 27-én indul a következő drónirányító képzés, amelynek részleteiről, illetve a jelentkezésről az abzdrone.com weboldalon lehet tájékozódni.

Dr. Szauer Balázs, a CloudIA Zrt. vezérigazgatója kifejtette, hogy a cégnek mint két felsőoktatási intézmény, a Széchenyi István Egyetem és az Edutus Egyetem leányvállalatának elsődleges célkitűzése és tevékenysége a szemléletformálás, valamint a tudatosítás támogatása a dróniparágban. Hozzátette, az ABZ Drone Kft.-vel jelenleg is ellátnak közös oktatási tevékenységet, ahogy a Széchenyi István Egyetemmel is kitűnő a kapcsolatuk.

„A drónképzés hazai struktúrája egymásra épülő elemekből áll. Ezzel összhangban a hármas együttműködés lehetővé teszi, hogy a pilóta nélküli légijármű irányítói igazolvány megszerzését követően tovább szakosodva a növényvédelmi drónpilóta tanúsítványt is megszerezzék a jelentkezők. Ezzel a hallgatók számára a régióban a legmagasabb szintű drónképzést tesszük elérhetővé”

– hangsúlyozta.

A Széchenyi István Egyetem győri campusán megtartott együttműködési aláírás során elhangzott: a drónok irányítása és felhasználása területén a jövőben további, mikrotanúsítványt adó képzések is várhatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss