Connect with us

Gazdaság

Magyarország legjobb társasháza lett az újbudai Lake11 Home & Park

lake11

Öt kategóriában is elismerték az Atenor első magyarországi lakóingatlan-fejlesztését, az újbudai LAKE11 Home & Park projektet az ingatlanszakma egyik legrangosabb megmérettetésén, az idei European Property Awardson.

A több mint százéves belga ingatlanfejlesztő óriáscég lakóházait Európa egyik legjobb és Magyarország legjobb többlakásos épületeként és a legjobb 20 lakásosnál nagyobb lakóingatlan-fejlesztéseként díjazta a független szakértőkből álló nemzetközi zsűri. Az újbudai lakópark mindezek mellett fenntarthatósági kategóriagyőztes.

Az egyik legrangosabb ingatlanszakmai verseny díjátadóját 2023. június 27-én tartották a londoni Marriott Hotel Grosvenor Square-ben – közölte az Atenor csoport magyarországi leányvállalata.

A LAKE11 Home & Park projekt a 2023-as European Property Awards-on elnyerte a

  • Legjobb társasházi fejlesztés Magyarországon,
  • Legjobb többlakásos (20+) épület Magyarországon,
  • Fenntartható lakásfejlesztés Magyarországon,
  • Legjobb ingatlanfejlesztési marketing Magyarországon

díjat, emellett Európa legjobb fejlesztési marketing kategóriában is a legjobbak közé jutott a 80 fős, független nemzetközi szakértőkből álló zsűri értékelése szerint.

Az immár 25 éves múltra visszatekintő verseny az ingatlanszakma egyik legnívósabb elismerése, az International Property Awards a kiválóság világhírű védjegye. A díjakat kilenc régióban – Afrika, Ázsia, Arab-térség, Kanada, Karib-térség, Közép- és Dél-Amerika, Európa, Egyesült Királyság és USA – osztják ki minden évben. A különböző ingatlanfejlesztések között számos kategóriában a projekttervezésre, a magas minőségre, az innovációra és újabban kiemelten a fenntarthatóság iránti elkötelezettségre fókuszálnak a szakértők.

A díjesővel elismert magyar ingatlanfejlesztés

A LAKE11 Home & Park 8,2 hektáros telekegyüttesét az Atenor 2021-ben vásárolta meg Kőérberek–Tóváros területén, a Kánai-tó partján. A részben a Balatoni út mellett elhelyezkedő XI. kerületi ingatlan megvásárlása mellett e térség kiváló infrastrukturális ellátottsága, a budai hegyek és a tó által kínált békés és diverz zöldövezeti környezet szólt, amely kiváló otthont ad a mintegy 900 lakásos, városnegyed méretű lakóingatlan-beruházás megvalósításának.

A European Property Awards díjazta a projekt tervezési vezérelvét: a meglévő környezetbe illeszkedő, a terület természetes adottságaira épülő zöld környezet, valamint a tó és a tágabb dombos táj egységét összekapcsoló épület telepítési koncepciót, melyben a lakások szinte mindegyike a tóra vagy a környező budai hegyekre néz. A díjazás szempontjai között szerepeltek, sok egyéb mellett, a fejlesztés innovatív tervezési megoldásai is.

A LAKE11 lakóparkot négy elismert, többszörös díjnyertes, különböző stílusban alkotó építésziroda tervezte; a Vikár és Lukács Építész Stúdió, a Demeter Design Stúdió és partnerstúdiója, a Coldefy, a Stúdió’100 és az Artonic. Az irodák munkájukhoz szabad kezet kaptak, minden csapat megmutathatta saját interpretációját, az egyedi elképzelésekből mégis harmonikus egység jött létre. Minden építésziroda fontos szempontnak tartotta például, hogy a budapesti átlagnál jóval tágasabb belső terek jöhessenek létre, hogy minden lakó megtapasztalhassa a térélményt és a természet közelségét – minden lakáshoz tartozik ugyanis erkély vagy akár saját kert, a lakópark környezete pedig nagy területű innovatív zöldfelületekből és közösségi terekből áll.

A kategóriák mindegyikében kiemelten vizsgálták és értékelték a szakértők a felhasznált alapanyagok minőségét és a projekt fenntarthatóságát. A LAKE11 lakópark minden fontos szempont szerint kiemelkedően jól szerepelt, hiszen összes lakásának hűtését és fűtését teljes egészében fosszilis tüzelőanyagok nélkül biztosítják, a lakóparkban megújuló energiát, geotermikus hőszivattyút alkalmaznak. Az okosan vezérelhető hűtés-fűtés rendszer helyiségenként szabályozható, a külső árnyékolórendszer pedig szintén hatékonyan és környezetbarát módon segíti a hőmérsékletszabályozást. Mindezek mellett szelektíven gyűjtik és különböző belső terekben újra is hasznosítják az építési hulladékot, külön gyűjtik és locsolásra használják fel a szürkevizet.

A díjeső jól példázza, hogy Magyarországon is egyre inkább teret hódít a zöld filozófia és a fenntarthatóság értéke mentén megvalósuló ingatlanfejlesztési gyakorlat, ami nem marad elismerés nélkül.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

A Hankook 2025-ben is az Aranylabda hivatalos szponzora

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó idén újra az Aranylabda hivatalos szponzora.

Az arany trófea az elmúlt szezon legjobb labdarúgói teljesítményeit díjazza, és a világ legrangosabb egyéni labdarúgó-díja. Az idei díjátadó gálát 2025. szeptember 22-én a francia fővárosban, Párizsban a lenyűgöző Théâtre du Châtelet színházban rendezik.

Az Aranylabdát 1956-ban a „France Football” sportmagazin alapította, és azóta eltelt időben európai elismerésből a labdarúgás világszintű egyéni kiválóságának védjegyévé vált. A Hankook 2024 után idén is szponzorálja a díjat. A partnerség értelmében mindkét fél használhatja a másik márka logóját, és a Hankook emblémáját a vörös szőnyeg mentén és a sajtóterületen is jól láthatóan elhelyezik. Emellett az UEFA és a Hankook csatornáin folytatott digitális tevékenységek célja, hogy tovább erősítsék a szurkolók márkahűségét.

A Hankook és az Aranylabda: nemzetközi jelentőségű partnerség

Az Aranylabda iránti elköteleződés részeként a Hankook megerősíti globális szponzori stratégiáját, amely a nemzetközi hatású partneri kapcsolatokra összpontosít. A hangsúly az olyan nagy presztízsű és figyelemfelkeltő sporteseményekre koncentrál, mint az ABB FIA Formula E világbajnokság, a FIA World Rally világbajnokság, valamint a UEFA Europa League és a UEFA Conference League, valamint a Borussia Dortmund egyesülete.

Jongho Park, a Hankook Tire Europe elnöke és ügyvezető igazgatója kiemelte:

“Büszkék vagyunk, hogy folytathatjuk partnerségünket az Aranylabda szponzoraként. Ez az egyik legtekintélyesebb díj a világon. Az Aranylabda alakította a futball történelmét, és nemzetközi vonzereje messze túlmutat a sport világán. Partnerségünk alátámasztja közös elkötelezettségünket az innováció és a kiválóság iránt, melyek a nemzetközi labdarúgással összekötő értékeink.”

Az Aranylabda 2025-ös jelöltjeinek teljes listája itt található itt.

Az Aranylabda hivatalos weboldala: www.uefa.com/ballondor/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Képtelenség utolérni a BMW SUV-okat

Továbbra is toronymagasan vezet a BMW X-sorozat a legnépszerűbb SUV-ok toplistáján – derül ki a Használtautó.hu legfrissebb, 2025 első nyolc hónapjára vonatkozó statisztikáiból.

A toplistán szereplő modellek iránt összesen közel 224 ezer érdeklődés érkezett, ami azt mutatja: a SUV-ok töretlenül népszerűek a magyar piacon. A prémium kategóriás BMW-k mellett ugyanakkor a kedvezőbb árú és fenntartású Suzuki Vitara, Toyota RAV4 vagy Dacia Duster is stabilan tartja magát a vásárlók érdeklődésének középpontjában.

Prémium dominancia: a BMW X-sorozat továbbra is az élen

A BMW X-sorozat változatlanul a legkeresettebb SUV-kategóriás modell Magyarországon: több mint 51 ezer érdeklődést generált 2025 első nyolc hónapjában, ami minimális növekedés az előző év azonos időszakához képest. Az átlagár is kis mértékben nőtt, 12,3 millió forintra, és a kínálat is bőséges maradt 7700+ aktív hirdetéssel. A magas átlag-futásteljesítmény (163 ezer km) és az átlagosan 8,7 éves életkor alapján jól látszik, hogy a vásárlók gyakran a prémium szegmens használt képviselői között keresik az értékállóságot.

A Vitara stabilan második, RAV4 is őrzi dobogós helyét

A Suzuki Vitara továbbra is a második legnépszerűbb SUV, 28 500 érdeklődővel, ami 9,3%-os növekedés 2024-hez képest. Átlagára 5,23 millió forintra emelkedett 4,93 millió forintról, miközben átlagos életkora és futásteljesítménye is csak enyhén nőtt, így Vitara a mai napig megfizethető és megbízható választás a vásárlók számára.

A Toyota RAV4 iránt közel 24 ezer érdeklődés érkezett, szemben a tavalyi közel 19 ezerrel, ami több mint 26%-os növekedés. Az átlagár viszont jelentősen megugrott, 6,85-ről 7,47 millió forintra. A megbízhatósága miatt azonban a RAV4 a magasabb ár és a szintén magas (157 ezer km) átlagos futásteljesítmény mellett is tartja a népszerűségét a vásárlók körében.

Felfutóban a fiatal hibrid modellek

A Toyota C-HR – alig több mint 4 éves átlagéletkorával – a toplista legfiatalabb szereplője. A hibrid modell iránt 16 400 érdeklődés érkezett 2025 első nyolc hónapjában, ami 17%-os emelkedés a tavalyi adatokhoz képest. A 8,7 millió forintos átlag ár és a kevesebb mint 70 ezer kilométeres futásteljesítmény is jól mutatja, hogy jellemzően fiatal, keveset futott példányok kerülnek a piacra.

A modell népszerűsége nem véletlen: a Toyota C-HR a városi SUV-ok kategóriájában hódít, elsősorban a korszerű hibrid hajtáslánca és a kompakt mérete miatt. A fiatalabb vevők körében is vonzó alternatíva, akik egy modern, környezetkímélő városi SUV-t keresnek.

„A SUV-ok továbbra is a hazai piac meghatározó szereplői, amit jól mutat, hogy a BMW X-sorozat toronymagasan vezeti a listát, több mint 51 ezer darab aktív hirdetéssel. A magyar vásárlók körében azonban nem csak a prémium szegmens népszerű: a Suzuki Vitara és a Toyota RAV4 stabilan tartják helyüket az élmezőnyben, köszönhetően megbízhatóságuknak és kedvező fenntartási költségeiknek. Érdekesség, hogy a Toyota C-HR a lista egyik legfiatalabb szereplőjeként, alig 4 éves átlagéletkorral is már a hatodik helyen áll, ami a hibrid SUV-ok térnyerését jelzi. A Dacia Duster ugyan olcsóbb átlagárral szerepel, de a magas érdeklődésszám mutatja, hogy az ár-érték arány továbbra is kiemelt szempont. Összességében a toplista egyszerre tükrözi a prémium és a megfizethetőbb, praktikus SUV-ok iránti folyamatos keresletet, miközben a hibrid modellek térnyerése is egyértelműen látszik.” – mondta Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

UEX: bemutatkozik az első Univerzális Tőzsde a világon

Elindult az UEX-forradalom

Bitget, a világ legnagyobb Univerzális Tőzsdéje (UEX) idén ünnepli 7. születésnapját. A #GearUpTo7 kampánnyal nemcsak a múlt sikereit idézi fel, hanem elindítja a pénzügyek új korszakát is – ahol a kripto, a hagyományos eszközök, az AI és a biztonság egyetlen platformon találkoznak.

Az elmúlt hét év alatt a Bitget a semmiből épített globális birodalmat: több mint 120 millió felhasználóval, 150 országban. Ehhez olyan ikonikus együttműködések is hozzájárultak, mint Lionel Messi, a Juventus FC, a MotoGP, a LaLiga vagy az UNTOLD zenei fesztivál. A márka kilépett a kripto-buborékból, és beépült a globális popkultúrába.

Közben társadalmi szerepvállalásban is élen jár: a Blockchain4Youth és a Blockchain4Her programjaikkal már több mint 15 000 fiatalnak segítettek világszerte, több mint 60 egyetem bevonásával. A UNICEF-fel kötött partnerség keretében pedig 2027-ig egymillió embert szeretnének oktatni a blokklánc-technológiáról.

UEX: a tőzsdék következő generációja

A Bitget most egy új korszakot nyit: hivatalosan is Univerzális Tőzsdeként (UEX) határozza meg magát – egy olyan vízióként, amit először Gracy Chen vezérigazgató osztott meg a közösséggel.

Az UEX célja, hogy feloldja a kriptotőzsdék „lehetetlen háromszögét”: egyszerre kínáljon kiemelkedő felhasználói élményt, óriási eszközválasztékot és kiemelt biztonságot.

Az átalakulás már elkezdődött: a Bitget Onchain már támogatja az Ethereum, BSC, Base és Solana eszközöket, az xStocks és Ondo partnerségek révén pedig tokenizált részvényeket és ETF-eket is lehet kereskedni a platformon. A Bitget bevezette az első Részvényindex Perpetual Futures terméket is, amely a hagyományos részvényeket (mint az AAPL vagy NVDA) is elérhetővé teszi a kriptoderivatívák világában.

Gracy Chen tervei szerint a Bitget nem áll meg a kriptóknál: a cél, hogy minden kereskedhető eszközt – részvényeket, ETF-eket, aranyat, forexet – egyetlen platformról lehessen elérni.

AI és biztonság: a Bitget új titkos fegyverei

A Bitget másik ütőkártyája az AI-integráció. Saját fejlesztésű AI-eszköze, a GetAgent, valós idejű adatelemzéssel és interaktív útmutatással segíti a felhasználókat személyre szabott stratégiák kialakításában. Ehhez társul egy automatizált kereskedési botcsomag, ami folyamatosan figyeli a piacot, így lerövidíti az elemzés és a cselekvés közti időt.

A biztonság terén az UEX egyesíti az on-chain és off-chain védelmet, intelligens kockázatjelző rendszert épít be, és mindezt egy több mint 700 millió dolláros Felhasználóvédelmi Alap erősíti.

Globális terjeszkedés, szabályozott keretek között

A Bitget növekedése mindig megfontolt, fenntartható ütemben zajlott. Erősen jelen van Délkelet-Ázsiában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten is, lokalizált közösségi programokkal, többnyelvű ügyfélszolgálattal és offline eseményekkel.

2025-ben a Bitget engedélyeket vagy regisztrációkat szerzett többek közt Olaszországban, Lengyelországban, Litvániában, Csehországban, Salvadorban, Argentínában, Bulgáriában és Grúziában is. A több mint 70 szakértőből álló compliance csapat szorosan együttműködik a szabályozó hatóságokkal, hogy hosszú távú bizalmat építsen a kriptopiacokon.

#GearUpTo7 – ünneplés világszerte

Egész szeptemberben zajlik a #GearUpTo7 kampány: világszerte MotoGP-motoros felvonulásokkal, 400 000 USDT nyereményalapú kihívásokkal, Lil Bubble által készített hivatalos születésnapi himnusszal, és egy TopGear Night afterpartyval a TOKEN2049 konferencián.

A Bitget első alkalommal rendezi meg a Smart Awards díjátadót, amellyel a legsikeresebb kereskedőit jutalmazza, bemutatva az ő kitartásukat és sikertörténeteiket is.

A cél egy olyan platform, amely összeköti a felhasználókat, eszközöket és piacokat – és közben új sztenderdeket állít a biztonság, a hozzáférhetőség és az innováció terén, nemcsak a kriptovilágban, hanem azon túl is.

A Bitget röviden

A Bitget 2018-ban alakult, és mára a világ legnagyobb Univerzális Tőzsdéje (UEX). Több mint 120 millió felhasználóval, 150+ országban működik. Úttörő Copy Trading funkciója, valós idejű Bitcoin és Ethereum árfolyamkövetése, valamint a Bitget Wallet – amely 130+ blokkláncot és több millió tokent támogat – egyetlen platformon kínálja a kereskedés, a staking, a fizetés és a DApp-használat lehetőségét.

A Bitget globális partnerségekkel támogatja a kriptovilág terjedését, például a LaLiga hivatalos kriptópartnereként, vagy a UNICEF-fel való együttműködéssel. A motorsport világában a MotoGP kizárólagos kriptotőzsde-partnere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss